Fitness Seller

Zwakke Nederlandse Prestaties Powerlift Wk

bikerbud

Cool Novice
Waardering
0
:madzwakke prestatie van onze vaderlandse powerlifters met uitzondering van lja strik die in een pittig duel met een rus en een ukrainse knap de wereldtitel in al de drie de disciplines mee naar Nederland brengt tegenvallende prestaties waren er voor vd hoek(6e)zijn squat en trek lijken stil te staan, bankdrukken 220 helaas geen prijzen nu de russen en de ukrainers er weer bij zijn hetzelfde geld voor vdMeulen en Schaefer:Kaleey werd kansloos 10e in de 75 kilo klasse , wil hij nog wat potten gaan breken zal hij een klasse zwaarder moeten worden, te lang in de 75 kg klasse tijd om een grote jongen te worden![/FOggNT]
het wordt tijd om de Nederlandse powersport van de laatste 5 jaar een s te evalueeren, waar staan we Internationaal?
Wat komt er na ilja Srik?
Is er perspectief bij de jeugd?(aanwas)
Hoe komt het dat atleten als Vaasen, Roessen, Neehle of Hoek vlak voor dat ze goed gaan worden; AFHAKEN?
Hier moet ergens een kink in de topsportkabel zitten? communicatie en doelstellingen programeren op topatleten blijkt toch een vak apart te zijn,
wat is de toevoeging van ab wolders de afgelopen seizoenen heeft hij atleten beter, sterker kunnen maken?
Atleten beter kunnen motiveren?
Het begin van een nieuw tijdperk powerlifting in Nedeland met Talentvolle jonge atleten lijkt de meest logische optie(floris,sallah)

Kijkend naar DBB weet ik een mogelijke oorzaak:

Strongman >> powerliften

• Topic Starter Topic Starter
je bedoelt ego building ipv karakter!?;)

er moet gewoon meer powerlifters komen.. waronder ook meer nederlandse wedstrijden!!!!:)

Nou moet ik zeggen dat ik 6e van de 21 atleten niet heel slecht vind.....
bij pjotr kan het zijn (ik weet niet of het zo is) dat z'n schouder hem parten heeft gespeeld tijdens de wedstrijd of in de voorbereiding. anderzijds kun je ook zeggen dat hij ondanks zijn blessure een totaal van 815 wat hem een punten totaal opleverde van 522 wat zeker niet slecht is!

Je kan het ook zo zien..... hij een staat al een poos stabiel.
Het is ook zijn 1e wedstrijd weer na de zomerstop......
Ik snap alleen niet waarom hij met z'n squat zo hoog begonnen is....

Pardeep leek ergens last van te hebben.... hij leek afwezig of hij was heel erg zenuwachtig, maar pardeep is ook nog maar nèt senior en nog lang niet aan z'n top en qua punten doet hij het wel goed.

Ielja heeft het gewoon goed gedaan (die blijft je verbazen haha)

Joanne heeft het ook goed gedaan 3e plaats met 8 goede beurten en ook nog sinds lange tijd onder de 100 kg qua lichaamsgewicht

brenda is altijd stabiel jammer van 3 misbeurten (heb niet alles gekeken van haar maar tilde ook 500 kg dus goed in de 400 punten. 423.35 om precies te zijn)

Dus zo heel slecht heeft nederland het niet gedaan (althans de dames dan)

Over Ab Wolders.... ik denk dat hij te kort bondscoach is geweest om verschil uit te maken bij de atleten (hij is al even geen bondscoach meer hè) Wim en Ab vind ik beide hele goede coaches Wim vooral op het mentale vlak Ab voor al door zijn ervaring en zekerheid die hij neemt (hij neemt vooral geen risico's als dat niet nodig is) maar 2 kapiteinen op 1 schip gaat helaas niet

Ik denk ook dat er een nieuw tijdperk aan komt
Of ik daar zelf bij hoor....... (ik hoop het en doe mijn best)
Mijn vertrouwen gaat voornamelijk uit naar Torben (18 jaar sub-junior)
Sallah weet ik niet. is wel een sterke bankdrukker soms misschien nog een beetje onbehouden (van wat ik ervan gezien heb) verder heb ik nog niet zo gek veel van hem gezien

waarom roessen gestopt is, is wel bekend
Vaasen was ivm tijdgebrek (al doet ie wel mee met de competitie als het goed is)
Hoek is nog niet afgehaakt
en mark durf ik niet te zeggen.
Dus ja we zullen wel zien komend jaar

Meer wedstrijden zit het probleem niet
(ik bedoel als er wedstrijden afgezegd moeten worden vanwege de animo is het onzinnig om meer wedstrijden te doen)
Het ligt ook aan de inzet van de lifters je wordt niet vanzelf goed en je wordt ook niet goed geboren!
Je zult er zelf voor moeten trainen.

Het 1e jaar is het moeilijkst om door te komen en daar haken veel al af (of na de 1e wedstrijd) Veel denk dan ff een beurtje te maken en komen er dan achter dat een wedstrijd wel meer inhoud dan een sportschoolbeurtje.

Ik heb nou tot maart bijna elke maand een wedstrijd (behalve januari) dus ja het ligt er ook aan wat je zelf eraan doet. Je kan niet alle wantoestanden bij de bond of organisatie neerleggen!

Daarnaast hoor ik van veel mensen op het board wanklanken over de pwl in nederland.... ik denk dan doe dan zelf ook mee. Niet zozeer om te zien hoe moeilijk het soms is maar gewoon hoe meer hoe beter...... maar mensen durven niet, durven geen laatste te worden. Maar hoe kan je nou beter worden als je niet weet wat je moet verbeteren als je niet meedoet.............(hmm hoop dat deze zin een beetje duidelijk/te lezen is haha)
Je kan gewoon bijna niet in 1 keer 1e worden dat moet groeien. Vaak is het zo wat snel komt is ook snel weer verdwenen...... en dat geldt met alles

Je kunt zeggen "het glas is half vol" of "het glas is half leeg". Het is maar welk standpunt je inneemt. Dat we als klein land toch weer een medaille weten weg te kapen voor kolossen (zowel qua aantal inwoners als qua populariteit van de sport) als Rusland en de VS kan als een prestatie gezien worden.

Wat dat betreft is er ook weinig veranderd: de prestaties van Nederland als team zijn altijd afhankelijk geweest van enkele indiduen die bovenmatig presteerden. Dat was in het verleden ook zo!

In belgie zijn de powerliftingwedstrijden vooral bij de ipf dan een saaie bedoening, met referees die liever de hele middag pinten drinken dan de atleten aanmoedigen. Zo ben ik althans vlug het powerliften beu geraakt. Ik heb 3 jaar wedstrijden gedaan tot ik me niet meer kon opladen en ik ben lang niet de enige. Het powerliften in Belgie is op sterven na dood vermoed ik. Ik weet nog hoe de referees pogingen van Bilican afkeurden voor allerlei domme redens die er geen waren, zo'n dingen stellen het powerliften niet echt in een goed daglicht...

Ik weet niet hoe het in Nederland zit...

kijk wat ik bedoel is dat als je je land vertegenwoordigt, moet je punt 1 topfit zijn in bloedvorm dus!!
geen excuses, wie doet er nu bondscoach dan?
voor mij is deze structuur verwarrend, wie is voorzitter en bondscoach dan?
keyser is gestopt toch? ferry?
en zo,n kalee heeft op een wk dan nog niets te zoeken:cool:

Het begin van een nieuw tijdperk powerlifting in Nedeland met Talentvolle jonge atleten lijkt de meest logische optie(floris,sallah)

Zijn we mee bezig ;)

En strikkie heeft het mooi maar weer geflikt. En Pardeep kan er niks aan doen...de stap van junior naar senior is nog even wat te groot...maar die komt er wel...daar maak ik me niet druk over.

kijk wat ik bedoel is dat als je je land vertegenwoordigt, moet je punt 1 topfit zijn in bloedvorm dus!!
geen excuses, wie doet er nu bondscoach dan?
voor mij is deze structuur verwarrend, wie is voorzitter en bondscoach dan?
keyser is gestopt toch? ferry?
en zo,n kalee heeft op een wk dan nog niets te zoeken:cool:

Tja da's het lastige je voorbereiding kan nog zo goed zijn, ziek worden kan altijd (en nogmaals ik weet niet wat er was, alleen dat ik het idee had dat er iets niet klopte)
En daarnaast als je in de top 6 van nederland zit denk ik wel dat je thuis hoort op een WK en ik ben het wel eens met dr livingstone.
Pardeep komt er wel t moet er alleen nog ff uit/ Het was overigens wel zijn 1e wk voor de senioren. (hiervoor was hij een junior) is toch net ff anders

De coaching wordt nu (eigenlijk alweer een poos) gedaan door Wim Wamsteeker
Ad Interim voorzitter is nu Leon Smeets

Dat jij een fetisch hebt met ylja strik is algemeen bekend yzord,
je zult er wel tot je elleboog in kunnen!:p
Iemand anders nog een idee voor een structuur voor de komende 3 jaar?
Wie moet de kar gaan trekken?
:eek:

Sjah, als je als sport niet afhankelijk wil zijn van individuele uitschieters moet er meer aanwas komen, zo simpel is het...
Daar zal de focus op moeten liggen.

Ik weet niet hoe het verder zit met bonden of wat dan ook, wel weet ik dat ik bij de Texelcup direct benaderd ben door mensen van Powerlifting Holland. Die proberen zo mensen in het wedstrijd-circuit te krijgen en dat lijkt me een logisch beginpunt:

Mensen binnenhalen, centrale trainingen etc voor elkaar zien te krijgen. Als nieuwe lifters telkenmale het wiel opnieuw moeten uitvinden verlies je kostbare jaren.

Zonder aanwas kom je nooit vooruit. De strongman sport beleeft een goede periode lijkt me. Er is vrij veel tv-exposure voor en door de aard van de wedstrijd (veelal buiten, dus met goed weer iedereen in een goede bui) leven mensen gauw mee en dat trekt weer mensen aan die mee willen doen.

Ik heb het al eerder gezegd en bedoel dit niet om in te hakken op de organisatie, maar ik was bij het laatste NK Powerliften gaan kijken op de Zaterdag en dat was een vreselijk dooie boel.
Het had meer de chirurgische sfeer van een schaakwedstrijd dan de rauwe adrenaline van een sport waar mensen bloed, zweet en tranen laten om die verdomd zware klote-stang omhoog te krijgen.

Het moet gewoon een beetje leven wil je mensen binnenhalen.

In ieder geval denk ik dat je niet op korte termijn moet kijken, maar structureel plannen zal moeten uitwerken. Ik denk om te beginnen eens opzouten met die kleine bonden en een samenwerkingsverband regelen. Het is al een niche-sport van hier tot Tkoyo en dan nog gaan verslpinteren ook... zucht...

Mark Neelen of hoe heet hij precies.. die komt altijd zijn eiwitten halen hier. Dat is toch een behoorlijke sterke jongen volgens mij. Hikt toch tegen de 1000kg totaal aan dacht ik.

Hij doet niet mee met internationale wedstrijden?

Ik denk om te beginnen eens opzouten met die kleine bonden en een samenwerkingsverband regelen. Het is al een niche-sport van hier tot Tkoyo en dan nog gaan verslpinteren ook... zucht...

Word !

De powerliftingsport groeit wereldwijd, er zijn PL wedstrijden van Kameroen tot Vanuatu, ieder jaar stijgt het aantal inschrijvingen bij de IPF. Maar in de Benelux gaat het hoe langer hoe meer achteruit. En een belangrijke oorzaak daarvan is inderdaad dat er 4-5 bonden zijn voor een sport die maar door een paar tientallen mensen wordt beoefend.

Overigens waren er op het WK toch een vijftal Nederlandse atleten aanwezig ?
En idd Van den Hoek 815kg aan -90kg is verre van slecht.

De Belgen hadden slechts één eenzame atleet afgevaardigd, Jean Luc Collart
Waar was Orhan Bilican ? die zit toch bij de top in de -110kg klasse ?

Laatst bewerkt:
tja, is altijd makkelijk om anderen af te breken als je anoniem op een forum zit he...

Ik heb wel ambities, maar nog een vreselijk lange weg te gaan... En zoals uncLez zegt:

Ik heb het al eerder gezegd en bedoel dit niet om in te hakken op de organisatie, maar ik was bij het laatste NK Powerliften gaan kijken op de Zaterdag en dat was een vreselijk dooie boel.
Het had meer de chirurgische sfeer van een schaakwedstrijd dan de rauwe adrenaline van een sport waar mensen bloed, zweet en tranen laten om die verdomd zware klote-stang omhoog te krijgen.

Dat is zo zonde... Waarom geen meet in grotten met duistere metal muziek en brullende mensen (bij wijze van spreken). Het is fok'd saai. Als je dan kijkt naar strongman wedstrijden, waar veel mensen komen kijken en waar je goed aangemoedigd wordt, tja.. dat is dan toch veel leuker?

Naar het schijnt is er bij de GPC en WPO altijd veel ambiance

Terug
Naar boven