XXL Nutrition

Zwakke Nederlandse Prestaties Powerlift Wk

Slechten resultaten van de Nederlanders,
Maar ik heb toch maar mooi die titel voor de tweede keer binnen gehaald of dat er nu Russen en Oekraieners zijn of niet!

We gaan een mooi feestje bouwen!

Ielja

echt chapeau!

Ik vind eigenlijk niet dat jullie veel moeten klagen in Nederland. 2x 6° plaats en 1x 1° plaats. Voor België deed gewoon Jean-Luc Collart mee. Verder, als die mensen nu geen geld, tijd of verlof meer hebben om naar een WK te gaan? Of in het gevazl van Bilican, moet hij dan iedere keer zijn gym sluiten om een wedstrijd te draaien?

Joanne Scheafer werd 3e met 230 kg squat, 167,5 kg bankdrukken, en 220 kg deadlift, waarmee ze op een totaal van 617,5 kg uitkwam.
Pjotr van de Hoek werd ondanks een schouderblessure 6e met 305 kg squat, 220 kg bankdrukken, en 200 kg deadlift, waarmee hij op een totaal van 815 kg uitkwam.
Brenda van der Meulen werd 6e met 192,5 kg squat, 137,5 kg bankdrukken, en 170 kg deadlift, waarmee ze op een totaal van 500 kg uitkwam.
Pardeep Kailey werd 10e met 230 kg squat, 150 kg bankdrukken, en 240 kg deadlift, waarmee hij op een totaal van 620 kg uitkwam.

Joanne Scheafer werd 3e met 230 kg squat, 167,5 kg bankdrukken, en 220 kg deadlift, waarmee ze op een totaal van 617,5 kg uitkwam.
Pjotr van de Hoek werd ondanks een schouderblessure 6e met 305 kg squat, 220 kg bankdrukken, en 200 kg deadlift, waarmee hij op een totaal van 815 kg uitkwam.
Brenda van der Meulen werd 6e met 192,5 kg squat, 137,5 kg bankdrukken, en 170 kg deadlift, waarmee ze op een totaal van 500 kg uitkwam.
Pardeep Kailey werd 10e met 230 kg squat, 150 kg bankdrukken, en 240 kg deadlift, waarmee hij op een totaal van 620 kg uitkwam.

waar klagen jullie eigenlijk over? ???

Mag ik even een zegje doen, ja ik heb een slechte wedstrijd gehad, slechte dag etc etc.
Ik deed mee tegen doctors advies aangezien ik over 8 dagen geoppereerd word aan me schouder, ik wou gewoon het WK niet missen mischien had ik niet moeten tillen achteraf ja. het lichaam wil niet, maar de hersenen wel. Bikerbud je kraakt iedereen af, maar als je zoveel van de sport af wist had je ook geweten dat ik over 8dagen geoppereerd word.
Vertel mij wat je voor de sport kan betekenen en wat je gadaan
kwa prestaties.
Als je iedereen verder kunt brengen dan dit wees dan een vent en zeg wie je bent en help ons uit.

En voor de mensen die me niet afkraakten thanks ( Dr livingstone, Floris. Yzord, lanfeust, LOCUS, bikerbabe, Eric R, )

Bedankt je kan niet altijd top zijn.

Ik kom terug

Keep on lifting weak01

Word! je komt natuurlijk terug en sterker!

btw, ik heb dat powerlifting boek van Ed Fennema gelezen waar je zo mooi model stond :D

ik denk dat je mensen door elkaar haalt, volgens mij was dat Erwin Krokkee in dat boek, maar weet het niet zeker

Snap best dat je mee wilt doen met de discussie, maar leer aub quoten...ik klaag helemaal nergens over...

Vrij normale reactie van hem in een topic dat heet 'zwakke prestaties nederlanders'. Hij zegt 'jullie', niet 'jij'.
Snap best dat je je aangesproken voelt, maar leer aub de ganse thread lezen ;)

Vrij normale reactie van hem in een topic dat heet 'zwakke prestaties nederlanders'. Hij zegt 'jullie', niet 'jij'. Snap best dat je je aangesproken voelt, maar leer aub de ganse thread lezen.

Ook leuk dat je je erin wilt mengen, maar misschien moet jij even lezen...hij QUOTE mij toch?

Duh

Hey Weak01

Ik hoorde vanavond van ene duitser ;) dat ze in oostenrijk alvast met je operatie begonnen waren en dat pardeep operatie assistent was??

En tuurlijk kom je terug (wat ik al zei met blessure en dan toch in de 800 tillen getuigd van doorzetten toch?) als het maar niet in maart al is (of je moet dan in de -90 zitten hahahaha)

Succes over een paar dagen!!

Hey bedankt voor de leuke reacties, (floris laten we het over die operatie maar niet hebben:o)

• Topic Starter Topic Starter
Het feit dat er discussie op gang komt stemt mij tot tevredenheid!
Dat was nl ook de bedoeling, maar soms moet je dingen zwart /wit neerzetten om reactie te krijge ,Feit blijft wel dat Powerlifting werldwijd groeit en hier in Nederland nauwelijks overeind blijft.
Dat wil betekenen dat we in de breedte iets fout doen want stel je eens voor dat jij en shrek4 wegvallen?:eek:
wat blijft er dan nog over?:eek:
juist, het lukt ons,herstel jullie niet je sport breed en positief uit te dragen naar het publiek ik zeg niet het grote publiek, het lukt niet om medesporters te enthiousiasmeren voor de sport omdat jullie Ego,s te groot gegroeid zijn krachtsport is Leuk, cool en spannend zijn mits je dat in de juiste setting zet.
Dat betekend niet een superorganisatie neerzetten en vervolgens afwachten wat er gebeurd! hier moet je pro-actief te werk gaan voorkom je dat je op zondag middag in Cuyck voor 10 en een halve paardekop je zelf uit zit te sloven met 300 kilo!

Je hebt stoere praat bikerbud, maar je komt over als een kind.

Waaron Yzord omdat ik jou voordraag als nieuwe beleidsman?
je praat steeds over WIJ maar je wil geen verantwoordelijkheid nemen ik ben al bezig wat doe jij behalve het shirt van ielja en jdith goed onder de ppen trekken????

Me bezighouden met mijn eigen sport...powerliften is niet mijn ding. En ik neem verantwoordelijkheden zat, daar ik bestuurslid ben van mijn sportschool. En dat gaat ook het powerliften aan.

En niks mis mee hoor met shirts goedtrekken.

voorkom je dat je op zondag middag in Cuyck voor 10 en een halve paardekop je zelf uit zit te sloven met 300 kilo!

Als je alleen voor het publiek wil optreden moet je gaan voetballen en daar goed in worden. 2 voordelen levert je een hoop geld op en je hebt zat publiek!

het lukt niet om medesporters te enthiousiasmeren voor de sport omdat jullie Ego,s te groot gegroeid zijn
deze snap ik ff niet moet je ff uitleggen.

bedoel je omdat zij meedoen mensen niet meer mee willen doen??

lijkt me stug

Feit blijft gewoon dat mensen niet zo hard willen trainen, bang zijn om te falen, het wel leuk vinden om 1 keer te doen en dan erachterkomen dat er toch meer in gaat zitten als een beetje met gewichten zeulen.

En voor diegene die het wel zien zitten en er wel voor gaan......
Zie jullie wel op de wedstrijden dan :thumbs:

jammer dat je het niet snapt, bedoelde jou zeker niet als ik over grote ego,s praat, maar ik bedoel die mensen die het alleen nog maar over zich zelf kunnnen hebben, ook indien zij niet gevraagd worden, verder is het denk ik onze taak om mensen medesporters te enthiousiasmeren, te motiveren en te coachen maar vooral de Beleving moet weer terug ik kom uit het tijdperk ab wolders, wulfse, du prie en die mensen namen in hun kielszog mee anderen als van Sohsten tromp, martina, vd burgh en vrasdonk in die tijd was Nederland een powerlift natie en sprak internationaal aan nu hebben we nog maar een man die dat doet!(strik)
wij atleten en bestuurders zullen het roer om moeten gooien en onze sport wat meer positief naar buiten dragen, probeer maar eens in je eigen gym 3 mensen waarvan jij denkt dat ze talentvol zijn te benaderen kijken wat er gebeurd en inderdaad als je alleen maar met je borst vooruitloopt in de gym en af en toe een oerkreet slaakt en verder niet comuniceerd zullen de mensen inderdaad denken wat zijn die aan het doen, nogmaals het probleem ligt bij ons zelf, kijk in hoe een korte tijd het bankdrukken poulair is geworden!
Word er iets mee gedaan nee?
Er is geen structuur in de breedte voor de lange termijn alleen maar korte termijn individueel gericht en dat is ook een beetje het beleid van de knkf!
alleen de toppers extra sponseren en de breedte bloed dood of dat nou bij powerlifting is bodybuilding of gewichtheffen! mijns insziens zittn er een paar die goed de zakken vullen en enkel partners zoeken in de top!
vergetende daarbij het belangrijkste je eigen voedingsbodem de breedte sport! er bestaat ook niet zoiets als breedtesport coordinator?

Ik geloof er geen fl**ker van dat er ook maar iemand zijn zakken zit te vullen in het powerliften. Waar geen geld IS, valt weinig te vullen, lijkt me...

Je hebt voor een deel best gelijk, denk ik. Dat je moet uitdragen op die plaatsen waar er zieltjes te winnen zijn, in de gyms dus... Mij lijkt nog altijd het beste dat dat vanuit een centraal, niet-versplinterd powerlift-orgaan zou moeten komen.
Sportscholen aandoen met team-trainingen ofzo, raw-wedstrijden (instap-drempel is lager) organiseren.

Ik stel dus voor dat je vanaf nu begint met positief uitdragen van het powerliften en kapt met vrijwel onleesbare zogenaamd zwart-wit gestelde posts om juist die mensen die wel wat bereikt hebben of actief zijn ervan te overtuigen dat het allemaal beter moet...

Begin bij jezelf... Succes!

jammer dat je het niet snapt, bedoelde jou zeker niet als ik over grote ego,s praat
Nee dat je mij niet bedoelde snapte ik wel...

Je moet het probleem niet neerleggen bij de organisatie maar bij de sporters zelf.
Tuurlijk moeten wij medelifters enthousiasmeren (of hoe je dat ook schrijft)
ik denk dat dat ook wel gebeurt, maar wat ik dan zie is dat ze mee trainen je er tijd in steekt maar dat ze na een jaar er dan toch wel weer mee ophouden want:
Het 1e jaar ben je alleen maar bezig op techniek en fouten af te leren. dat willen ze niet..... ze willen kg's tillen. Ze willen geen series maken met lichte gewichten en daar kapot op gaan. Nee ze willen 3jes of het liefst 1jes met het maximum gewicht wat ze aankunnen en dat het liefst elke week..........
want dat is powerliften toch???? Nou zo werkt het gewoon niet!! O ja en het liefst gisteren resultaat en alles zo goedkoop mogelijk en met zo weinig mogelijk inspanning............

Daarnaast ben ik idd ook niet zo blij met die splintergroeperingen van aparte bonden enzo.......ik bedoel als al die leden nou gewoon bij 1 bond komen weet je hoeveel lifters in nederland je dan hebt!!!!!!

maar ja dat zal wel nooit gebeuren......

Terug
Naar boven