AndroidHealthClinic

Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
GRONINGEN - Toen een 21-jarige zwangere Groningse bij het uitstappen uit een bus ten val kwam op een druk perron - waarbij later bleek dat ze haar ongeboren kind verloor - kon ze niet rekenen op de helpende hand van toegesnelde agenten. In plaats daarvan kreeg de vrouw een boete omdat ze haar identiteitsbewijs niet bij zich had.

Het noodlot slaat op 3 maart toe toen een klein meisje plotseling langsrent. De vrouw, die liever anoniem blijft, wil het meisje ontwijken, verliest haar evenwicht en valt plat op haar buik. ”Ik voelde meteen een gemene steek", vertelt ze aan de Stentor.

De vrouw vertelt de toegesnelde omstanders en de buschauffeur over haar zwangerschap. De chauffeur belt daarop direct een ambulance. Ook agenten komen op de heisa af. Maar op hulp van de politiemannen hoeft de Groningse niet te rekenen. Of ze een identiteitsbewijs bij zich heeft, willen de dienders weten. ”Toen werd ik boos, heb ik geschreeuwd van niet. Ik lag met pijn op de grond!”

Daarop besluiten de agenten de vrouw een boete te geven, tot groot ongeloof van de 21-jarige. ”Als ik toen had kunnen staan, had ik ze een stomp verkocht. Ze bleven niet eens wachten tot de ambulance er was.”

In het ziekenhuis wordt haar angst werkelijkheid. ”Ik had onderweg in de ambulance nog gebeden dat het niet waar zou zijn, maar ik voelde het al. Het kindje was dood.”

Het kleine meisje dat de val onbedoeld veroorzaakte, komt 's avonds op bezoek met haar ouders. ”Dat meisje, een jaar of vijf denk ik, bleef maar zeggen: sorry mevrouw. Het spijt me zo mevrouw. De politie? Niks meer van gezien of gehoord.”

De vader van de Groningse heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen om de bekeuring ongedaan te maken. De politie kan het verhaal niet bevestigen, omdat "bekeuringen niet worden bijgehouden".

Telegraaf.nl

Ongeloofelijk !
het wordt GVD#%@^telkens erger :mad::o

Ze mogen wel is een strengere psychologische keuring houden bij de Politie, wat lopen er toch zielige mensen rond.

Wat was voor de agenten de aanleiding om te vragen of ze haar ID bij had ?! Iedereen altijd maar hardop naroepen wat er gezegd word " je bent verplicht je ID altijd bij je te hebben " Grootste onzin, zo staat het nergens. Je moet je kunnen identificeren ja als er om gevraagd word, maar er moet eerst een hele goede reden zijn voor een agent er om mag vragen. Dat is dus niet als iemand valt op straat...

Zo kan ik jullie ook een leuk voorbeeld geven van een zaak, waarbij een donkergekleurde man werd aangehouden omdat en ik citeer wat de agenten hebben verklaard " we zagen hem rennen vanuit de richting waar een coffeeshop staat " Deze man is hierdoor vrijgesproken voor het niet bijhebben van een ID, het bezit van heroine ( wat gevonden werd na aanhouding ) en voor het aanvallen van een agent ( verzet bij arrestatie ). Alles dus ongeldig verklaard en totale vrijspraak omdat de initiele reden om deze man staande te houden niet overeind bleef in de rechtbank ( oftwel het was een onzin reden ). Overigens is de heroine niet teruggegeven natuurlijk haha

Dat terzijde, want ik word daar altijd helemaal gestoord van als men het daar over heeft :P.

Maar natuurlijk zeer triest voor deze vrouw..

Laatst bewerkt:
Inderdaad zeer discutabel dat er om identificatie wordt gevraagd in een noodsituatie, zal wel zo'n Ordnung muss sein dienstkloppertje zijn geweest die denkt dat je mensen in alle voorkomende gevallen om hun identificatie mag vragen.

K*t kind echt waarom kunnen mensen hun kinderen niet bij zich houden. Wordt ook altijd knettergek als ik in de stad ben en overal rot kinderen zonder enigzins rekening te houden met iemand in het wild rondrennen en tegen je aan lopen.

Wat mij betreft gewoon aanklagen de ouders.

Ze mogen wel is een strengere psychologische keuring houden bij de Politie, wat lopen er toch zielige mensen rond.
is streng zat geloof ik, verhaal gehoord dat iemand is afgekeurd omdat hij op de vraag. wat zou je doen als een klein meisje langs de straat staat te huilen. hij gaf antwoord ernatoe lopen en zegge dat ze moet ophouden met janke. is dus gewoon afgekeurd hierdoor.

Op de een of anderen manier moet ik meteen aan die belgische scheidsrechter denken :o
een speler krijgt me toch een opdonder valt neer breekt een paar ribben en een zware hersen schudding,

wat krijgt ie als ie op de brancard ligt (omdat de man dacht dat ie toneel aan het spelen was), zijn tweede gele kaart en dus rood :windup:

Harggggggggggggggggg ...

nu nog afwachten of het bericht wel klopt...

Sterk verhaal, bij het lezen van deze ”Als ik toen had kunnen staan, had ik ze een stomp verkocht.'' zin kan ik wel opmaken dat het zo'n aso griet was.

K*t kind echt waarom kunnen mensen hun kinderen niet bij zich houden. Wordt ook altijd knettergek als ik in de stad ben en overal rot kinderen zonder enigzins rekening te houden met iemand in het wild rondrennen en tegen je aan lopen.

Pff jezus vent wat mankeert jouw? Je bent altijd en alleen maar negatief en ken niks anders als zeiken..

Wat mij betreft een perm ban .
OOK ik ben klaar hier............

Wil nu wel eens uit de mond van de betreffende agent horen waarom er om identificatie gevraagd werd. Daar moet toch een reden voor zijn?

Wat was voor de agenten de aanleiding om te vragen of ze haar ID bij had ?! Iedereen altijd maar hardop naroepen wat er gezegd word " je bent verplicht je ID altijd bij je te hebben " Grootste onzin, zo staat het nergens. Je moet je kunnen identificeren ja als er om gevraagd word, maar er moet eerst een hele goede reden zijn voor een agent er om mag vragen. Dat is dus niet als iemand valt op straat...

Zo kan ik jullie ook een leuk voorbeeld geven van een zaak, waarbij een donkergekleurde man werd aangehouden omdat en ik citeer wat de agenten hebben verklaard " we zagen hem rennen vanuit de richting waar een coffeeshop staat " Deze man is hierdoor vrijgesproken voor het niet bijhebben van een ID, het bezit van heroine ( wat gevonden werd na aanhouding ) en voor het aanvallen van een agent ( verzet bij arrestatie ). Alles dus ongeldig verklaard en totale vrijspraak omdat de initiele reden om deze man staande te houden niet overeind bleef in de rechtbank ( oftwel het was een onzin reden ). Overigens is de heroine niet teruggegeven natuurlijk haha

Dat terzijde, want ik word daar altijd helemaal gestoord van als men het daar over heeft :P.

Maar natuurlijk zeer triest voor deze vrouw..
Kijk dat is nou een mooi verhaal, ze moeten idd gewoon een geldige reden hebben ( overtreding bijvoorbeeld )
En zij beging geen overtreding ze viel alleen maar en je word om je legitimatie gevraagt:roflol: waar gaat het heen...

trieste zaak, toont weer mooi dat de gemiddelde agent zich liever bezig houdt met regeltjesneukerij ipv de helpende hand te spelen die ze horen te zijn.

Gewoon leiband verplicht maken jo

Echt te triest voor woorden, de politie moet de burgers beschermen en helpen, ipv dit soort praktijken. Maar helaas is dit al lang niet meer zo... De belofte om de burgers bij te staan onder allerlei omstandigheden (zeker deze) maken ze bij lange na niet waar.

De politie wil alleen maar bonnen uitschrijven, en met de schoudertjes breed lopen.

Voor mij betekenen ze (de politie) dan ook niks meer, en als ik er ooit een zie liggen op straat, laat ik hem lekker liggen.

Jammer dat er altijd nog mensen bij de politie willen horen, corrupte organisatie!!

Nare mensen die agenten en ik vind dit DIEPTRIEST ( mag dit wel EricR :rolleyes: )

Terug
Naar boven