MuscleMeat

Zwangere vrouw valt, krijgt miskraam en bekeuring

De politie kan het toch ook niet weten als een hysterische tyfustokkie om zich heen schreeuwt. Wellicht zag je het nog niet aan haar en kon ze het evengoed faken.

Daar zit de denkfout, de politie moet rendabel zijn en geld opleveren. Vandaar dat het uitschrijven van boetes prioriteit heeft boven het van dienst zijn van burgers.

Aan de identificatieplicht kan ik alleen voldoen met mijn rijbewijs. Mijn paspoort is niet meer geldig om ik weiger mijn vingerafdrukken af te staan maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit om identificatie gevraagd ben door de wouten.

Maar dan kan je dus niet meer op vakantie enzo? Vindt je het zo kwalijk? (Ben het met je eens hoor, maargoed je moet wel...)

Waarschijnlijk eenzelfde soort verhaal als dat van die moeder die haar kind liet plassen en een bekeuring zou hebben gekregen. Geloof er weinig van. Zeker ook omdat bonnen geregistreerd worden en op wiens naam je schrijf je hem eigenlijk uit als je de identiteit niet vast kan stellen?

Wat was voor de agenten de aanleiding om te vragen of ze haar ID bij had ?! Iedereen altijd maar hardop naroepen wat er gezegd word " je bent verplicht je ID altijd bij je te hebben " Grootste onzin, zo staat het nergens. Je moet je kunnen identificeren ja als er om gevraagd word, maar er moet eerst een hele goede reden zijn voor een agent er om mag vragen. Dat is dus niet als iemand valt op straat...

Zo kan ik jullie ook een leuk voorbeeld geven van een zaak, waarbij een donkergekleurde man werd aangehouden omdat en ik citeer wat de agenten hebben verklaard " we zagen hem rennen vanuit de richting waar een coffeeshop staat " Deze man is hierdoor vrijgesproken voor het niet bijhebben van een ID, het bezit van heroine ( wat gevonden werd na aanhouding ) en voor het aanvallen van een agent ( verzet bij arrestatie ). Alles dus ongeldig verklaard en totale vrijspraak omdat de initiele reden om deze man staande te houden niet overeind bleef in de rechtbank ( oftwel het was een onzin reden ). Overigens is de heroine niet teruggegeven natuurlijk haha

Dat terzijde, want ik word daar altijd helemaal gestoord van als men het daar over heeft :P.

Maar natuurlijk zeer triest voor deze vrouw..

Jij bedoelt dit verhaaltje http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollende_kleurling-arrest.

In soortgelijke zaken zijn mensen wel veroordeeld, een enkel arrest maakt nog geen wet.

Bron: telegraaf.nl

OT: als het echt zo gegaan is, is het wel schandalig inderdaad.

Realist waar in dat artikel zie jij staan dat "bekeuringen niet worden bijgehouden"?
Ik kan dat zelf niet vinden namelijk in dat artikel.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11712679/___Vrouw_krijgt_miskraam_en_boete___.html

Wel vind ik ''De politie Groningen kan de boete niet vinden en zet sterk haar vraagtekens bij het verhaal. Er is dinsdag, toen het nieuws uitlekte, hard gezocht naar de boete, maar zonder resultaat.''

Bekeuringen worden wel degelijk bijgehouden..

En dan nu de echte vraag .. is dit echt gebeurd ?

bron: de telegraaf .............

(wat niemand ervan schijnt te weerhouden een mening te vormen).

Was er een tijdje geleden ook niet boete uitgedeeld aan een wildplasser van vijf jaar oud. Bleek achteraf geen boete uitgedeeld te zijn.

Zolang de politie nog geen verklaring heeft gegeven, valt hier nog niks te veroordelen. Zoiets heet hoor en wederhoor.

En dit is niet links maar gewoon intelligent :)

Ja, want politie gaat haar fouten zeker toegeven... Het zal meer iets zijn van 'we hebben hier niets van teruggevonden hoor'

Wat was voor de agenten de aanleiding om te vragen of ze haar ID bij had ?! Iedereen altijd maar hardop naroepen wat er gezegd word " je bent verplicht je ID altijd bij je te hebben " Grootste onzin, zo staat het nergens. Je moet je kunnen identificeren ja als er om gevraagd word, maar er moet eerst een hele goede reden zijn voor een agent er om mag vragen. Dat is dus niet als iemand valt op straat...

Zo kan ik jullie ook een leuk voorbeeld geven van een zaak, waarbij een donkergekleurde man werd aangehouden omdat en ik citeer wat de agenten hebben verklaard " we zagen hem rennen vanuit de richting waar een coffeeshop staat " Deze man is hierdoor vrijgesproken voor het niet bijhebben van een ID, het bezit van heroine ( wat gevonden werd na aanhouding ) en voor het aanvallen van een agent ( verzet bij arrestatie ). Alles dus ongeldig verklaard en totale vrijspraak omdat de initiele reden om deze man staande te houden niet overeind bleef in de rechtbank ( oftwel het was een onzin reden ). Overigens is de heroine niet teruggegeven natuurlijk haha

Dat terzijde, want ik word daar altijd helemaal gestoord van als men het daar over heeft :P.

Maar natuurlijk zeer triest voor deze vrouw..
Amen. Als ik gewoon op straat loop ben ik niet verplicht mij te identificeren als de politie dat vraagt.

Wat een volk weer, trieste agentjes. Je zou er als vriend van die vrouw bijlopen.... Kun je nog een half jaar de cel in omdat je 2 agenten naargeslagen hebt ook.

Ja, want politie gaat haar fouten zeker toegeven... Het zal meer iets zijn van 'we hebben hier niets van teruggevonden hoor'

Oh ja dat gaan ze zeker wel doen. Anders hebben ze een nog veel groter probleem (bijvoorbeeld met de burgemeester)

/edit: in before 2 handen op 1 buik...

Oh ja dat gaan ze zeker wel doen. Anders hebben ze een nog veel groter probleem (bijvoorbeeld met de burgemeester)

/edit: in before 2 handen op 1 buik...

Dat je nog de moeite neemt.... Bewonderenswaardig.

Het verhaal rammelt aan alle kanten maar de gebruikelijke posters in dergelijke topics beschouwen dit direct als waar.

Ben al een aantal keren door de politie gevraagd voor ID, en dan heb ik die meestal niet bij. Eén keer was bij een random ID-controle, een andere keer nadat ik mijn auto in de prak had gereden (mijn autopapieren staken toen uitzonderlijk zelfs niet in mijn wagen), nog een andere keer omdat ik ergens aan het fietste was waar het niet mocht, enz... Nog nooit een bekeuring voor het niet meehebben van ID of iets anders gehad. En die ene keer dat ik zogezegd ging bekeurd worden omdat ik ergens fietste waar dat niet mocht heb ik die bekeuring zelfs nooit toegestuurd gekregen. Als je vriendelijk bent, "ja"-knikt, toegeven dat je fout zit en dom bent, onderdanig doet bij die mensen en geen excuses verzint dan kom je met veel weg :)

edit: veel mensen zijn ook gewoon onbeleefd en respectloos richting politieagenten, begrijp dat soms wel dat ze dan zo gefrustreerd rondlopen. Wat ook niet alles goedpraat, natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Maar dan kan je dus niet meer op vakantie enzo? Vindt je het zo kwalijk? (Ben het met je eens hoor, maargoed je moet wel...)
Er komt een tijd in je leven dat je principes, zelfrespect en privacy belangrijker zijn dan een paar wetjes opgesteld door veelal corrupte politici. Vakantie vier ik nog steeds, alleen in Europa en ik heb nog nooit mijn ID hoeven laten zien.

Er komt een tijd in je leven dat je principes, zelfrespect en privacy belangrijker zijn dan een paar wetjes opgesteld door veelal corrupte politici. Vakantie vier ik nog steeds, alleen in Europa en ik heb nog nooit mijn ID hoeven laten zien.

Dankzij die corrupte politici is er geen grenscontrole meer in Europa.

Identificatieplicht geldt ongeacht de omstandigheden van de persoon, zwangerschap is geen excuus. Het was beter geweest om de persoon in kwestie eerst te helpen en daarna naar haar identiteit vragen.

En there we go ...

[Link niet meer beschikbaar]

EDIT: plaatje voor maximaal effect:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

h**r! haha

Terug
Naar boven