MuscleMeat

Breaking News Zware explosie in Oslo

Diced

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m87
Massa
94kg
Vetpercentage
18%
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10240997/__Zware_explosie_in_Oslo__.html

In de omgeving van een regeringsgebouw in de Noorse hoofdstad Oslo heeft zich vrijdag een zware explosie voorgedaan. De meeste ramen zijn weggeblazen uit het 17 verdiepingen tellende gebouw dat ook het kantoor huisvest van premier Jens Stoltenberg. Bij de explosie, rond half vier, zijn minstens acht gewonden gevallen. De premier is gewond geraakt.

Mensen renden in paniek weg. „Er is chaos hier”, stelde een getuige bij het gebouw aan de Akersgata, een belangrijke doorgaande weg in het centrum van Oslo. Hier staan de gebouwen van het parlement, ministeries, grote kranten en een belangrijk theater.
De aard van de verwonding van de premier is nog niet bekend. Stoltenberg is ondertussen in veiligheid gebracht.
In het ministerie van Olie is brand uitgebroken. De politie gaf geen commentaar over de mogelijke oorzaak, maar journalisten zagen buiten het gebouw wel een autowrak.
De politie heeft de omgeving afgezet.

---------- Post toegevoegd Fri 22 Jul 2011 om 16:37 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Fri 22 Jul 2011 om 16:39 ----------

16.33u: Hoewel er tegenstrijdige berichten over de toestand van de Noorse premier op internet circuleren, meldt een woordvoerder van de premier aan persbureau AFP dat hij niet gewond is geraakt, zoals het Noorse persbureau NTB eerder ook al meldde.

16.31u: Onze internetredacteur Dirk Wijnand de Jong sprak met de Nederlander Martijn Bosmann, die in Oslo is voor een bruiloft. Hij zat in een hotel vlakbij de plek waar de explosie plaatsvond:

“We zaten in ons hotel, ongeveer vijfhonderd meter verder, toen we een enorme knal hoorden. Het pand trilde op zijn grondvesten. Het leek op een bomaanslag, maar het kan natuurlijk net zo goed een gacoïtusplosie kunnen zijn. We zijn direct naar de dertigste verdieping gegaan, waarvandaan we veel rookpluimen op zagen stijgen. De hulpdiensten kwamen traag op gang, maar inmiddels zijn de straten eromheen afgezet.”

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/22/gewonden-bij-explosie-in-overheidsgebouw-in-oslo/

---------- Post toegevoegd Fri 22 Jul 2011 om 16:40 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=U4TvcslXJHQ&feature=player_embedded

• Topic Starter Topic Starter
De Noorse premier Jens Stoltenberg is gewond geraakt, maar wel in veiligheid gebracht, meldde het Noorse persbureau NTB. Het persbureau AFP meldt dat er één dode is gevallen.

Het is nog onduidelijk hoeveel mensen er gewond zijn geraakt door onder andere rondvliegend glas. Bij de explosie gingen vrijwel alle ruiten van het Noorse zeventien verdiepingen tellende gouvernement aan diggelen.

Oorzaak
Wat de explosie heeft veroorzaakt, is nog niet bekend. Of het een bomaanslag betrof is niet zeker. Ook over de aard van de verwonding van de premier is nog niets bekend.

De politie heeft de omgeving afgezet en gaf aan niet te weten of er nog meer bommen zijn. Volgens onbevestigde berichten zouden er zich nog twee bommen in het gebied bevinden.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...re-explosie-centrum-Oslo-premier-gewond.dhtml

88-0c8d07aa-e0da914e.jpg

hoorde dat er al zeker 2 doden zijn

wtf man

OSLO - UPDATE 17:53 Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn meerdere mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar. Twee sterfgevallen zijn officieel bevestigd. Volgens de politie was de aanslag rond 15.20 uur gericht op het ministerie van Olie. Getuigen zagen een autowrak voor een van de gebouwen.

OSLO - UPDATE 17:53 Door een zware bomaanslag bij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo zijn meerdere mensen om het leven gekomen en zijn tientallen mensen gewond geraakt, van wie negen zwaar. Twee sterfgevallen zijn officieel bevestigd. Volgens de politie was de aanslag rond 15.20 uur gericht op het ministerie van Olie. Getuigen zagen een autowrak voor een van de gebouwen.
beetje vreemd is dan die grotere schade boven in t gebouw...?
of ligt dat aan mij?

De ramen zijn waarschijnlijk door de druk gebarsten, toen is er brand uitgebroken. Tja, sommige groeperingen maken zich steeds minder geliefd in Europa...

laf, laffer, lafst. Deze hoort wel weer in de laatste categorie helaas.

dus alle terroristen zijn laf?

explosie... breaking news...

:roflol:

goede keuze van woorden

Dagelijkse aanslagen in het midden-oosten:"nothing to see here."

1 aanslag per jaar in Europa:"FUFFUUUUUUUU."

De ramen zijn waarschijnlijk door de druk gebarsten, toen is er brand uitgebroken. Tja, sommige groeperingen maken zich steeds minder geliefd in Europa...
doelde meer op die foto met die agente enzo er op.... daar schuin in de bovenhoek.... lijkt mij dat daar ok wel iets is gebeurd?
denk niet dat daar de auto stond?

(hoe noem je zon autootje die buiten winkels wel eens staan, waar je een munt in doet, en dat die dan schommelt enzo... wilde die hier plaatsen...)

Jawel, kwam net op CNN dat er een terrorist verkleed als politie agent, om zich heen op mensen zat te schieten.

Dan ga ik me verkleden als politie agent en begin om me heen te schieten, dan ben ik gestoord, maar ben ik dan ook meteen een terrorist?

Terug
Naar boven