XXL Nutrition

Zware multi's tijdens kuur!!!!!!!!!!!!

Mars

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Of een normaal gedoseerde xxl multivit??

Ik stel deze thread vanwege de extra stress op de lever die een zware multi zou kunnen veroorzaken.
Ik zet zelf vraagtekens bij de voordelen die een zware multi als Animal Pak t.o.v een normaal gedoseerde zou kunnen hebben.

Discuss..

Wat voor vraagtekens zet jij bij de voordelen dan "Mars" ?
Dus volgens jou is een multi van het kruitvat net zo goed?

welke multi heb je op het moment? ik heb die van de tuinen, voor sporters, is goed gedoseerd, ik zou hem als ik jou was 's ochtends en na het trainen nemen tijdens je kuur!

• Topic Starter Topic Starter
G21 zei:
welke multi heb je op het moment? ik heb die van de tuinen, voor sporters, is goed gedoseerd, ik zou hem als ik jou was 's ochtends en na het trainen nemen tijdens je kuur!

Ik heb Animal Pak gehad en ook die van Prolab, allebei hoog gedoseert, ik vraag me alleen af of je net zo goed af bent met een goed kope tuinen multi.

Mars zei:
Ik heb Animal Pak gehad en ook die van Prolab, allebei hoog gedoseert, ik vraag me alleen af of je net zo goed af bent met een goed kope tuinen multi.

Ik wist niet dat een multivitamine stress op de lever kon zetten, maar ik denk dat het een beetje ver gezocht is...je vraag.

Het zijn immers geen aas. Ik zou hoger gedoseerde multivitamine gebruiken dan de normale doseringen. Een bb'er verricht meer en zwaarder fysiek werk dan iemand die niet traint. Dus ben je beter af met hoger gedoseerde multi's.

Suat zei:
Ik zou hoger gedoseerde multivitamine gebruiken dan de normale doseringen. Een bb'er verricht meer en zwaarder fysiek werk dan iemand die niet traint. Dus ben je beter af met hoger gedoseerde multi's.

ben ik met je eens, maar ik denk dat het lichaam beter in staat is 2 a 3 doseringen over de dag verdeelt op te nemen, dan alleen een animal pack voor of na het trainen..

@ mars..die van de tuinen is ook nog best prijzig..19,95 voor 90 tabs!

Ik zie geen enkel voordeel in vitaminepreparaten in doseringen die boven 100% van de ADH liggen.

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat je er geen enkel voordeel uithaalt, en zelfs bij sommige ingredienten (beta caroteen, vit E, sommige B vitamines) behoorlijk vervelende lange termijn effecten kunt verwachten.

Er is tot nu toe volgens mij maar 1 vitamine die je kunt nemen in hogere doseringen dan 100% van de ADH, en dat is vitamine C.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat vit. C onder bepaalde omstandigheden een positief effect zou kunnen hebben op de lever. :)

De goedkope multi's zijn net zo goed. Maar de meeste multi's bevatten lang niet alle mineralen. Ze missen vaak magnesium, terwijl dit juist 1 van de mineralen is waar mensen snel een tekort aan krijgen.

Bij de tuinen heb je in ieder geval een goedkope versie (4 Euro/60 tabs) met magnesium: Multi totaal A/Z.

Big'r zei:
Ik zie geen enkel voordeel in vitaminepreparaten in doseringen die boven 100% van de ADH liggen.

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat je er geen enkel voordeel uithaalt, en zelfs bij sommige ingredienten (beta caroteen, vit E, sommige B vitamines) behoorlijk vervelende lange termijn effecten kunt verwachten.

Er is tot nu toe volgens mij maar 1 vitamine die je kunt nemen in hogere doseringen dan 100% van de ADH, en dat is vitamine C.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat vit. C onder bepaalde omstandigheden een positief effect zou kunnen hebben op de lever. :)

De goedkope multi's zijn net zo goed. Maar de meeste multi's bevatten lang niet alle mineralen. Ze missen vaak magnesium, terwijl dit juist 1 van de mineralen is waar mensen snel een tekort aan krijgen.

Bij de tuinen heb je in ieder geval een goedkope versie (4 Euro/60 tabs) met magnesium: Multi totaal A/Z.

:thumbup:

Oppassen met beta-caroteen, maar vooral ook pure vit A, hoge doseringen E, B3, B6 en B11 (foliumzuur). Vooral geen extra calcium, krijg je genoeg van binnen en vergroot risico prostaatkanker. Inderdaad WEL magnseium, zeker als je last begint te krijgen van krampen of creatine gebruikt. Extra ijzer is ook niet nodig. Zink en selenium evt, alle rest NIET.

Neem vooral wel: vit C, bij voorkeur niet meer dan 500mg per dag, een laag gedoseerde B-complex en vit D.

Als je geld over hebt: Visolie. Evt, teunisbloemolie. Niet van die onzin als omega3-6-9, dan gooi je namelijk bewust tweederde van je geld weg.

Je bedoelt pillen met een monster dosis mars?

• Topic Starter Topic Starter
Dat zou je zo kunnen stellen "delguy".

Suat zei:
Ik wist niet dat een multivitamine stress op de lever kon zetten, maar ik denk dat het een beetje ver gezocht is...je vraag.

Het zijn immers geen aas. Ik zou hoger gedoseerde multivitamine gebruiken dan de normale doseringen. Een bb'er verricht meer en zwaarder fysiek werk dan iemand die niet traint. Dus ben je beter af met hoger gedoseerde multi's.

Multi's zetten goeie stress op de lever. Da's echt zo. Maar in een kuur zou ik echt een goed gedoseerde gebruiken. Geen Tuinen of Kruidvat iig.

Ook vitb12 kan je ver boven de 100% van je ADH gebruiken, 10000% van je ADH kan best. Een AAS gebruiker heeft meer vitb12 nodig.

OT : Als je niet kuurt, zie ik het nut er niet zo van in, om zware multi's te gebruiken.

Alle vitaminen die chemisch zijn geproduceerd zijn imo rommel.

je mag blij zijn als er 5% wordt opgenomen door je lijf.

Ik voel me vaak beter wanneer is geen multivit. neem.

DBC01 zei:
Multi's zetten goeie stress op de lever. Da's echt zo. Maar in een kuur zou ik echt een goed gedoseerde gebruiken. Geen Tuinen of Kruidvat iig.
Kruidvat is zeker meer chemisch dan natuurlijk maar wat is er nu mis met die van de tuinen?

De Tuinen is niet veel beter dan de Kruidvat versie. Alleen Solgar komt in aanmerking als je echt natuurlijk spul wilt hebben maar wie betaalt er 60 euro voor een pot vit. C? :p

DBC01 zei:
Jup die heb ik ook altijd. Jammer alleen dat de tabs de laatste tijd zijn gehalveerd in grootte zonder dat de fabrikant heeft medegedeeld wat er nu aan veranderd is.
oww had destijds gelijk 6 stuks besteld, dus voorlopig kan ik nog..maars idaad vaag dat ze gehalveerd zijn..missch van die zeurende mensen dat ze de tabs te groot vinden, zodat ze opvulshizzle hebben verminderd

Terug
Naar boven