AndroidHealthClinic

Zwelling

Helium

Dutch Bodybuilder
Waardering
63
Lengte
1m90
Massa
101kg
Vetpercentage
13%
Afgelopen zaterdag heb ik voor de 10e keer geïnjecteerd in mijn linker quad(wissel ze om), het was de minst fijne injectie tot nu toe.
Ik merkte gister dat het is opgezwollen rondom waar ik geinjecteert heb..
Ik kan dit in de spiegel goed zien maar denk dat anderen het al snel over het hoofd zouden zien.

Ook heb ik eraan gevoelt, het voelt warm aan maar niet warmer dan mijn andere been waar niks mis mee is, ik ben erg warmbloedig.
Ook heb ik gister gewoon benen getraint zonder dat ik pijn had. De zwelling is me dus gister pas opgevallen maar de injectie is dus al
bijna een week geleden. Ik heb gister avond een ibuprofen genomen, niet voor de pijn maar als ontstekingsremmer.

Verder heb ik even gegoogled enzo en las dat de huisarts wellicht de vocht eruit moet trekken??
Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan in deze situatie?

Ik ga liever niet naar de huisarts maar stel je doet dit wel: wat zeg je dan?
AAS gebruik wil ik liever vermijden aangezien de hele familie dezelfde huisarts heeft.

Afgelopen zaterdag heb ik voor de 10e keer geïnjecteerd in mijn linker quad(wissel ze om), het was de minst fijne injectie tot nu toe. Ik merkte gister dat het is opgezwollen rondom waar ik geinjecteert heb.. Ik kan dit in de spiegel goed zien maar denk dat anderen het al snel over het hoofd zouden zien. Ook heb ik eraan gevoelt, het voelt warm aan maar niet warmer dan mijn andere been waar niks mis mee is, ik ben erg warmbloedig. Ook heb ik gister gewoon benen getraint zonder dat ik pijn had. De zwelling is me dus gister pas opgevallen maar de injectie is dus al bijna een week geleden. Ik heb gister avond een ibuprofen genomen, niet voor de pijn maar als ontstekingsremmer. Verder heb ik even gegoogled enzo en las dat de huisarts wellicht de vocht eruit moet trekken?? Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan in deze situatie? Ik ga liever niet naar de huisarts maar stel je doet dit wel: wat zeg je dan? AAS gebruik wil ik liever vermijden aangezien de hele familie dezelfde huisarts heeft.

De huisarts mag niks tegen je familie zeggen als jij daar om vraagt. Zou het gewoon even aanzien als ik jou was, zeker als je geen pijn hebt.

Hier ook weleens gehad, zowel in glutes als quads...even uitzitten en trekt vaak weer weg.

ik heb ook keer zweling/ontsteking gehad. werd na paar dagen helemaal dik over halve quad, vocht wss en stuk warmer. moest toen hele dag koelen en daarna trok het binne 2 dage ofzo weg. maar van jou is wat anders dus weet niet of je er wat aan hebt

• Topic Starter Topic Starter
ik heb ook keer zweling/ontsteking gehad. werd na paar dagen helemaal dik over halve quad, vocht wss en stuk warmer. moest toen hele dag koelen en daarna trok het binne 2 dage ofzo weg. maar van jou is wat anders dus weet niet of je er wat aan hebt
Fijn om te horen dat het weer weg trok bij jou maar ik las ook dat je het juist niet moet koelen omdat de olie dan zou verstijven?
Ik heb ook gewoon benen getraint gister maar dit lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de zwelling of zou dat weinig uitmaken?

Fijn om te horen dat het weer weg trok bij jou maar ik las ook dat je het juist niet moet koelen omdat de olie dan zou verstijven?

durf ik niet te zegge, ben niet naar huisarts of iets geweest. maar kreeg gewoon pijn van de warmte waardoor ik dus gehele dag ijs er op heb gelegd waardoor het weg ging.

zou niet weten of het goed/slecht was

Bij pijn spiergroep lekker met rust laten .. Als de zwelling na een dag of 4 niet aanzienlijk minder groot en pijnlijk is even langs een arts. Niks om je zorgen om te maken verder - hebben we allemaal wel eens.

Hoeveel zette je in een keer? Wellicht volgende keer over 2 injects verdelen?

Bij pijn spiergroep lekker met rust laten .. Als de zwelling na een dag of 4 niet aanzienlijk minder groot en pijnlijk is even langs een arts. Niks om je zorgen om te maken verder - hebben we allemaal wel eens.
Als ik langs een huisarts zou gaan, is er dan ook iets wat ik zou kunnen vertellen behalve AAS?

Hoeveel zette je in een keer? Wellicht volgende keer over 2 injects verdelen?
ongeveer 650mg, niet zoveel dus.

Ik had gegoogled naar hoe een zwelling sneller te laten afnemen maar dit is voornamelijk door vallen of iets dergelijks en niet door AAS. Zou koelen bijvoorbeeld helpen of juist niet, weet iemand meer over wat je kunt doen in zon situatie? ik had gelezen dat de huisarts eventueel het vocht eruit moet halen ofzo, je leest veel op internet dus is dit echt iets wat zou kunnen gebeuren als ik langs de huisarts ga?

Je kan gerust over aas beginnen en zeggen dat je dit niet in je patient dossier vermeld wil hebben.

Arts clint geheimhoudingsplicht maakt dat de arts niemand mag inlichten zonder je expliciete toestemming !

arts zal idd niks zeggen.
wel weet ik zeker dat het weinig kwaad kan zelf ook paar x gehad.
maar kan begrijpen dat jij je zorgen maakt en graag wilt dat hij der ff naar kijkt

Heb hetzelfde gehad, naar dokter gegaan na 5-6 dagen aangezien het maar roder werd en de zwelling toe bleef nemen. Ontstekingsremmer gehad van dokter en na 36 uur bijna geheel weg. Bleek dus infectie te zijn, terwijl ik conform het hier op forum geldende injectie proced had gezet.

Maw; zelf inschatten en als het erger wordt gewoon naar dokter...

Aangezien het geen pijn doet kijk ik het even aan en zal 1 ibuprofen per dag nemen aangezien dit ontstekingsremmend is.

thx voor reacties en delen van eigen ervaringen!

Alcohol werkt toch pas 1 minuut na insmeren? Dus eig. moet je dan 1minuut wachten tussen alcohol ontsmetting en injecten?

Terug
Naar boven