AndroidHealthClinic

Nieuws Belgische tak van de WDFPF zoekt Nederlandse krachtsporters die DRUGFREE hoog in het vaandel hebben!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje vreemd wel om je bij zo’n bond aan te melden als je een dopingverleden hebt. Uberhaupt vreemd om met een dopingverleden bij een geteste bond te tillen, maar zeker als dat jullie focuspunt is.

Dankje. Scheelt enorm in kracht inderdaad, maar het is wel een stuk beter voor m’n gezondheid dan 160+ wegen.
Inderdaad vreemd, zoals gezegd zijn het vaak heel sympathieke gasten en ik heb dan ook niets persoonlijk jegens hen.

Verwacht je overigens dat je kracht weer zal toenemen ondanks je gewichtsverlies? Sport is hobby, gezondheid is het hoogste goed!
 
Inderdaad vreemd, zoals gezegd zijn het vaak heel sympathieke gasten en ik heb dan ook niets persoonlijk jegens hen.

Verwacht je overigens dat je kracht weer zal toenemen ondanks je gewichtsverlies? Sport is hobby, gezondheid is het hoogste goed!

Ik denk het wel, ik moet nog wennen aan de 'leverages' van m'n nieuwe postuur. Ook heb ik een aantal maanden op een wat lager pitje getraind vorig ajar tijdens het cutten. Ik verwacht dat deadlift binnen een jaar wel op m'n oude niveau is. Squat verwacht ik wel wat krachtwinst, het zou mooi zijn om weer 300+ te squatten. M'n oude niveau daarop gaat wel lastig worden, als ik daar al aan kom zal het een veeljarenplan worden. Bankdrukken gaat langzaam beter, maar zal ook wel lang duren voor ik weer aan 200 kom.
 
Ik denk het wel, ik moet nog wennen aan de 'leverages' van m'n nieuwe postuur. Ook heb ik een aantal maanden op een wat lager pitje getraind vorig ajar tijdens het cutten. Ik verwacht dat deadlift binnen een jaar wel op m'n oude niveau is. Squat verwacht ik wel wat krachtwinst, het zou mooi zijn om weer 300+ te squatten. M'n oude niveau daarop gaat wel lastig worden, als ik daar al aan kom zal het een veeljarenplan worden. Bankdrukken gaat langzaam beter, maar zal ook wel lang duren voor ik weer aan 200 kom.
Je bent natuurlijk ook in een zeer kort tijdsbestek erg veel afgevallen...je blijft desondanks een sterke beer en ik hoop dat je je verdere doelstellingen zult bereiken. En met bankdrukken heb je door je armlengte natuurlijk ook een beduidend grotere rom dan de meesten. En wat leuk van Boris Sheiko dat hij persoonlijk op je facebookpagina reageerde. Dacht vroeger altijd dat alleen maar gasten die aan de juice zaten hoofzakelijk bij hem terecht kwamen, maar dat was een vooroordeel wat ik ruiterlijk erken...want ik weet zeker dat jij integer bent en je netjes aan de regels houdt! :)
 
Je bent natuurlijk ook in een zeer kort tijdsbestek erg veel afgevallen...je blijft desondanks een sterke beer en ik hoop dat je je verdere doelstellingen zult bereiken. En met bankdrukken heb je door je armlengte natuurlijk ook een beduidend grotere rom dan de meesten. En wat leuk van Boris Sheiko dat hij persoonlijk op je facebookpagina reageerde. Dacht vroeger altijd dat alleen maar gasten die aan de juice zaten hoofzakelijk bij hem terecht kwamen, maar dat was een vooroordeel wat ik ruiterlijk erken...want ik weet zeker dat jij integer bent en je netjes aan de regels houdt! :)

De juicende mensen zullen bekender zijn en daarom meer opvallen. Ik weet dat hij atleten van elk niveau en ervaring coacht. Toen ik bij hem in de gym was waren het eigenlijk geen ander soort mensen of meer 'verdachte' types dan je hier in de gemiddelde PL gym aantreft. Ik houd en hield me zeker aan de regels, maar daarin ben ik niet de enige Sheiko atleet.
 
De WDFPF doet daar verder inderdaad niet moeilijk over. Iemand mag nationaal ook meedoen bij andere federaties mits deze een dopingbeleid hebben. Bij de IPF mag je alleen meedoen bij bonden die onder auspiciën van de IPF vallen. Zo ben ik bijvoorbeeld voor een jaar geschorst bij de NPB wegens deelname aan een wedstrijd bij de BDFPF in 2017 waar ik ook nog een dopingcontrole had. Ik heb toen het bestuur van de NPB vriendelijk laten weten dat ik mijn lidmaatschap opzeg en voortaan bij de WDFPF verder zou gaan.
Een zeer absurde situatie.
Ik begrijp je beslissing dan ook wel.
 
Dus als ik het goed begrijp eerst bij PBH beginnen en kuren als een malle dan naar de NPB en goed opletten met kuren en dan naar die Belgische en daar alle records "natural" breken?
 
Dus als ik het goed begrijp eerst bij PBH beginnen en kuren als een malle dan naar de NPB en goed opletten met kuren en dan naar die Belgische en daar alle records "natural" breken?
Bedoel je met PBH soms Powerlifting Holland?
Ik zou niet durven beweren dat iedereen die daar deelneemt aan de juice zit.
De kans is wellicht groter omdat er niemand op gecontroleerd wordt.
Net zo goed als drug-tested niet hetzelfde als drug-free is, hoe moeten we anders verklaren dat er personen zijn die ruim 300kg raw kunnen bankdrukken, of 500kg kunnen kniebuigen bij de IPF, ondanks dopingbeleid? Wereldkampioen word je daar mijns inziens niet meer op een boterham met pindakaas.
Kijk eens naar de records in het tijdperk van voordat anabolen op de markt kwamen...je had vroeger de mister 400lbs benchpress...kon je 180kg bankdrukken dan was dat al uitzonderlijk (of je moet 150+ wegen zoals ik, dan is het niet meer zo uitzonderlijk ;)) Doug Hepburn drukte in de jaren 1950 als eerste persoon 227.5kg (500 lbs)...Dat wil ik nog wel geloven, daar ik zelf ook als natty 200 gedrukt heb..en als je personen hebt die zich er echt op toeleggen en de lichaamsbouw ervoor hebben (brede borst en korte armen) wil ik ook nog wel geloven dat meer mogelijk is, maar dat zal slecht in zeer uitzonderlijke gevallen zo zijn. Tegenwoordig heb je wel in vrijwel iedere sportschool iemand die 200kg raw drukt en ik durf te stellen dat 90% daarvan dat niet op eigen kracht doen, zeker als ze geen superzwaargewicht zijn.
 
200kg raw is te doen maar is niet iets dat je zomaar even doet. Je moet er echt wel jaren in stoppen. Consequent trainen. En het gaat na de 190 in stapjes die kleiner zijn dan een peuter die net loopt. Wellicht met een heel grote borst en korte armen dat het wat voordeel geeft natuurlijk. Hoor (en lees) weleens lui zeggen die 160-170 drukken, de 200 is niet ver weg! Nee misschien niet in absoluut aantal kg, maar de stap van 170 naar 200 voor een gemiddelde sterveling is heel ver.
 
Bedoel je met PBH soms Powerlifting Holland?
Ik zou niet durven beweren dat iedereen die daar deelneemt aan de juice zit.
De kans is wellicht groter omdat er niemand op gecontroleerd wordt.
Net zo goed als drug-tested niet hetzelfde als drug-free is, hoe moeten we anders verklaren dat er personen zijn die ruim 300kg raw kunnen bankdrukken, of 500kg kunnen kniebuigen bij de IPF, ondanks dopingbeleid? Wereldkampioen word je daar mijns inziens niet meer op een boterham met pindakaas.
Kijk eens naar de records in het tijdperk van voordat anabolen op de markt kwamen...je had vroeger de mister 400lbs benchpress...kon je 180kg bankdrukken dan was dat al uitzonderlijk (of je moet 150+ wegen zoals ik, dan is het niet meer zo uitzonderlijk ;)) Doug Hepburn drukte in de jaren 1950 als eerste persoon 227.5kg (500 lbs)...Dat wil ik nog wel geloven, daar ik zelf ook als natty 200 gedrukt heb..en als je personen hebt die zich er echt op toeleggen en de lichaamsbouw ervoor hebben (brede borst en korte armen) wil ik ook nog wel geloven dat meer mogelijk is, maar dat zal slecht in zeer uitzonderlijke gevallen zo zijn. Tegenwoordig heb je wel in vrijwel iedere sportschool iemand die 200kg raw drukt en ik durf te stellen dat 90% daarvan dat niet op eigen kracht doen, zeker als ze geen superzwaargewicht zijn.
https://www.openpowerlifting.org/rankings/ipf/by-bench
1 persoon benched raw 300+ en dat is James Henderson.
500 kg squaten doet zelfs niemand, alleen ray williams (180kg wegend) doet 490kg.

Maar dat er in de gemiddelde gym mensen zijn die 200kg benchen zie ik toch niet. Veel praatjes en nooit filmpjes wel daarentegen.
 
200kg raw is te doen maar is niet iets dat je zomaar even doet. Je moet er echt wel jaren in stoppen. Consequent trainen. En het gaat na de 190 in stapjes die kleiner zijn dan een peuter die net loopt. Wellicht met een heel grote borst en korte armen dat het wat voordeel geeft natuurlijk. Hoor (en lees) weleens lui zeggen die 160-170 drukken, de 200 is niet ver weg! Nee misschien niet in absoluut aantal kg, maar de stap van 170 naar 200 voor een gemiddelde sterveling is heel ver.
100% helemaal mee eens!
 
Misschien heb ik het gemist, maar wordt er alleen op doping getest tijdens wedstrijden en er niet buiten?
 
Bedoel je met PBH soms Powerlifting Holland?
Ik zou niet durven beweren dat iedereen die daar deelneemt aan de juice zit.
De kans is wellicht groter omdat er niemand op gecontroleerd wordt.
Net zo goed als drug-tested niet hetzelfde als drug-free is, hoe moeten we anders verklaren dat er personen zijn die ruim 300kg raw kunnen bankdrukken, of 500kg kunnen kniebuigen bij de IPF, ondanks dopingbeleid? Wereldkampioen word je daar mijns inziens niet meer op een boterham met pindakaas.
Kijk eens naar de records in het tijdperk van voordat anabolen op de markt kwamen...je had vroeger de mister 400lbs benchpress...kon je 180kg bankdrukken dan was dat al uitzonderlijk (of je moet 150+ wegen zoals ik, dan is het niet meer zo uitzonderlijk ;)) Doug Hepburn drukte in de jaren 1950 als eerste persoon 227.5kg (500 lbs)...Dat wil ik nog wel geloven, daar ik zelf ook als natty 200 gedrukt heb..en als je personen hebt die zich er echt op toeleggen en de lichaamsbouw ervoor hebben (brede borst en korte armen) wil ik ook nog wel geloven dat meer mogelijk is, maar dat zal slecht in zeer uitzonderlijke gevallen zo zijn. Tegenwoordig heb je wel in vrijwel iedere sportschool iemand die 200kg raw drukt en ik durf te stellen dat 90% daarvan dat niet op eigen kracht doen, zeker als ze geen superzwaargewicht zijn.

Was een geintje maar wel goed verhaal idd. Nu is het gwn manly hood challenge om 180 te halen ipv uitzonderlijk. Helemaal mee eens en ook de reden dat ik afgeknapt ben op top krachtsport. Imo degene die het.minste aan zn gezondheid hecht en meeste tegen roids kan en de mindset heeft om door te zetten wint. Wel jammer maar ja ik ga voor gezondheid boven eer om een 1e plek en gezondheidsproblemen. Zelfde voor strongman en alle andere krachtsporten.
 
https://www.openpowerlifting.org/rankings/ipf/by-bench
1 persoon benched raw 300+ en dat is James Henderson.
500 kg squaten doet zelfs niemand, alleen ray williams (180kg wegend) doet 490kg.

Maar dat er in de gemiddelde gym mensen zijn die 200kg benchen zie ik toch niet. Veel praatjes en nooit filmpjes wel daarentegen.

1981 drukte Bill Kazmaier alreeds 300kg bij de IPF, James Henderson meen ik zelfs 325kg.
Op dit moment is er wellicht niemand bij de IPF die dit op een wedstrijd drukt, maar dat komt wel weer, maak je maar geen zorgen ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Progression_of_the_bench_press_world_record

Klopt ik had 490kg moeten schrijven wat squat betreft...Ray weeg inderdaad 180kg...daarvan heeft hij volgens een onderzoek overigens 138kg vetvrije massa...en dat hebben normaliter hooguit enkele deelnemers aan de Mr Olympia voor zover ik me meen te herinneren.

Ik weet verder niet in welke gym jij traind, in de gym waar ik trainde waren en er wel een handvol personen die 200 en zelfs meer drukten op de bank.
Ik heb het hier niet over een basic fit gym waar mensen komen fitnessen, maar ik bedoel een hardcore bodybuilding of powerlifting gym...daar lopen normaliter wel paar rond die 180-200 drukken. Maar ik train al een tijdje niet meer in een gym, ik train tegenwoordig in mijn eigen homegym.
 
Was een geintje maar wel goed verhaal idd. Nu is het gwn manly hood challenge om 180 te halen ipv uitzonderlijk. Helemaal mee eens en ook de reden dat ik afgeknapt ben op top krachtsport. Imo degene die het.minste aan zn gezondheid hecht en meeste tegen roids kan en de mindset heeft om door te zetten wint. Wel jammer maar ja ik ga voor gezondheid boven eer om een 1e plek en gezondheidsproblemen. Zelfde voor strongman en alle andere krachtsporten.
Volledig mee eens, mooi dat we het toch nog eens zijn geworden :)
 
Misschien heb ik het gemist, maar wordt er alleen op doping getest tijdens wedstrijden en er niet buiten?
Meestal op wedstrijden, maar soms ook buiten het wedstrijdseizoen als daar aanleiding toe mocht zijn...in 2018 nog bij onze zusterfederatie in Duitsland gebeurd (GDFPF)...een daarvan is inmiddels geschorst.
 
Meestal op wedstrijden, maar soms ook buiten het wedstrijdseizoen als daar aanleiding toe mocht zijn...in 2018 nog bij onze zusterfederatie in Duitsland gebeurd (GDFPF)...een daarvan is inmiddels geschorst.
Duidelijk.

Denk toch lastig te controleren of iemand echt 100% doping vrij is.
Zijn vast en zeker nog mensen die buiten de wedstrijden om kuren, tijdje off gaan en vervolgens weer een wedstrijd mee doen aangezien het dan allang weer uit hun systeem is.
Imo niet een dicht systeem, dus zie het verschil niet tov andere bonden.

Dan zou je met regelmaat controles buiten de wedstrijden moeten houden.
 
Duidelijk.

Denk toch lastig te controleren of iemand echt 100% doping vrij is.
Zijn vast en zeker nog mensen die buiten de wedstrijden om kuren, tijdje off gaan en vervolgens weer een wedstrijd mee doen aangezien het dan allang weer uit hun systeem is.
Imo niet een dicht systeem, dus zie het verschil niet tov andere bonden.

Dan zou je met regelmaat controles buiten de wedstrijden moeten houden.
Een 100% dicht systeem bestaat helaas niet.
Dat je geen verschil ziet t.o.v. andere bonden verbaast me enigzins. Onze aanpak met hen die een positieve dopingtest hebben verschilt toch duidelijk. Die personen krijgen bij ons geen 2e kans en ook geen 3e kans zoals bijvoorbeeld Ed Coan die in 1985 en 1989 tijdelijk geschorst werd en pas bij zijn 3e overtreding in 1996 een lifeban kreeg bij de IPF.
 
Ging mij om de test en wanneer en niet zo zeer over het verdere beleid.

Iedere bond zijn eigen beleid, al mag het van mij zeker wel strenger wanneer iemand positief getest wordt.
 
huggybear1968 haha wat savages zijn die dopingcontroleurs... alle ramen en deuren sluiten niemand verlaat het pand!! wordt soms ook het publiek gecontroleerd??
Kunnen ze niet gewoon vooraf op basis van deelnamelijst of achteraf op basis van uitslag selecteren en controleren, net zo makkelijk, indien je niet meewerkt ben je bij voorbaat schuldig en nooit meer welkom. just sayin :rolleyes:

En vergis je niet in het aantal controles die de toplifters van de IPF moet ondergaan, waaronder ook een aantal nederlanders. Die zitten in de WADA pool en moeten altijd vooraf aangeven waar ze zijn (de beruchte whereabouts), en kunnen/worden dus ten alle tijden gecontroleerd. Iets wat bij julie bond helaas niet gebeurd.

Tegenwoordig heb je wel in vrijwel iedere sportschool iemand die 200kg raw drukt en ik durf te stellen dat 90% daarvan dat niet op eigen kracht doen, zeker als ze geen superzwaargewicht zijn.
Geen idee welke sportscholen jij komt maar ik ken ze niet waar er random mensen 200 kg bankdrukken. Maar om te zeggen dat je superzwaargewicht moet zijn om 200kg is wel een beetje overdreven, ik ben bijna bij de 200 en ik waai weg bij code oranje. Enige kuur is die ik gedaan heb is een creatine kuur van 6 weken.
 
Laatst bewerkt:
Een 100% dicht systeem bestaat helaas niet.
Dat je geen verschil ziet t.o.v. andere bonden verbaast me enigzins. Onze aanpak met hen die een positieve dopingtest hebben verschilt toch duidelijk. Die personen krijgen bij ons geen 2e kans en ook geen 3e kans zoals bijvoorbeeld Ed Coan die in 1985 en 1989 tijdelijk geschorst werd en pas bij zijn 3e overtreding in 1996 een lifeban kreeg bij de IPF.
Da's 25 jaar geleden. Zou er ondertussen bij de IPF echt niets veranderd zijn denk je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven