AndroidHealthClinic

spinning en zweten

Bezoekers in dit topic

aapmetpindaas

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
58
Waardering
0
Nou, mijn probleem is dus, dat ik bijna niet ga zweten, wat ik ook doe terwijl bij andere een hele plas op de grond ligt.
wat doe ik fout??
 
das raar geef je volle bak want ik zweet me dan kapot
 
je moet je warmer aankleden, misschien ben je koudbloedig.
 
idd, je wordt niet warm genoeg...enige reden :D

waarom wil je zweten dan?
 
Wikkel jezelf in een vuilniszak en je gaat zweten.
 
omdat mensen zeggen van nou je hebt niet eens gezweet, dus dan heb je niet zo hard je best gedaan, terwijl ik dat juist wel doe! :( Meer dan een paar druppeltjes op me voorhoofd word het niet.
 
dan neem je gewoon je klikklak mee volgende keer, kijken wat ze dan zeggen ;)
 
jeweetwel, klikklak, pipa, strep, blaffer...
 
Draai je wel elke keer de weerstand een tandje hoger + actief mee met staan en 1 arm laten hangen etc.? ;)
 
Nou, mijn probleem is dus, dat ik bijna niet ga zweten, wat ik ook doe terwijl bij andere een hele plas op de grond ligt.
wat doe ik fout??
Zweten is enkel een reactie op het TE warm worden van het lichaam. Als je niet of weinig gaat zweten betekent dat toch meestal dat je tempo te laag ligt.

- wat is je hartslag tijdens de spinning?
- hoe lang doe je het?
- val je af?


de ene zweet meer dan de andere maar bijna niet zweten is gewoon niet mogelijk als je intensief en lang genoeg aan cardio doet.
 
Doe je allang aan spinning of een andere intensieve form van cardio?
Als je nog niet zolang sport kan het zijn dat jouw lichaam zich nog niet zo goed kan koelen. Als wel op je toppen traint en je niet zweet dan zou je uiteindelijk wel een knalrood hoofd moeten krijgen en je waarschijnlijk niet meer zo goed voelen.
Als dit niet het geval is, dan train je zoals de leden hierboven al aan gaven gewoon niet
intensief genoeg.......
 
ik doe nu denk ik 8 maanden spinning,
ik zou wel afvallen als ik normaler ging eten.
Mijn hoofd is ook knalrood, ik ben dan echt lelijk en soms bonkt het in me slapen.
 
ik doe nu denk ik 8 maanden spinning,
ik zou wel afvallen als ik normaler ging eten.
Mijn hoofd is ook knalrood, ik ben dan echt lelijk en soms bonkt het in me slapen.

Ja, je moet echt anders eten maar ik denk dat je daar nu zelf wel steeds meer van overtuigd raakt!:D
Dat je je warmte niet kwijt kan is wel een probleem.
Zorg iig dat je je luchtig kleedt en drink voor je spinning alvast 2 glazen water.
Neem ook altijd een flinke bidon mee tijdens het trainen, hopelijk begin je uiteindelijk vanzelf te zweten!
 
dankjewel. Ik ga zowieso proberen anders te eten, misschien helpt dat ook mee?
 
dankjewel. Ik ga zowieso proberen anders te eten, misschien helpt dat ook mee?

Dat denk ik zeker!
De meeste "normale"mensen onderschatten de waarde van voeding en hoe goed of slecht bepaalde voedingsmiddelen voor hun lichaam zijn.
Je moet goed de sticky's betreffende voeding lezen, daar heb je echt zeer uitgebreide info over wat je het beste kunt eten.:)
 
ik doe nu denk ik 8 maanden spinning,
ik zou wel afvallen als ik normaler ging eten.
Mijn hoofd is ook knalrood, ik ben dan echt lelijk en soms bonkt het in me slapen.
Maar je voelt dus dat je lichaam echt zeg maar opwarmt? Is dit een 'overhit' gevoel of voel je je juist normaal? Met hoe lang doe je het bedoel ik, hoe lang duurt een sessie?

Misschien heb je wel een gebrek aan zweetproductie, dit kan een aandoening zijn (zie: hypohidrosis). Lees ff de diagnose door, je kan ook eens naar een (sport)dokter gaan als je zekerheid wilt.
 
een sessie duurt 50 minuten, dan cool down van 10 minuten en dan kan je kiezen, nog een ronde of stoppen. En dan ligt het een beetje aan de dag/trainer of ik stop of doorga. Maar dat heb ik niet, want met bijvoorbeeld pump of combat kan ik wel zweten, alleen met het fietsen lukt het niet.. misschien omdat ik alleen met me benen werk (grootste gedeelte dan..)
 
Je kan ook wel zweten met die aandoening, alleen veel minder. En de diagnose, je zei dat je hoofd rood wordt en je hart klopt vrij hevig? Als ik jou was zou ik toch eens nadenken over een bezoek aan een sportdokter. Ik vind het totaal niet normaal dat iemand amper zweet van 50 min intensieve spinning. Ik zie iedereen hier drijfnat weglopen van zo'n sessie.
 
ik ga het eerst proberen met deze 10 dagen gezonder eten en dan nog meer proberen te geven op de fiets en als het niet werkt dan wel ff langs de arts.
 
Back
Naar boven