MuscleMeat

Hoeveel van de 26.000 generaal pardonners werken?

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Integratie 'pardonners' valt VVD tegen

Leiden

Van de asielzoekers in Leiden die een 'generaal pardon' hebben gekregen [iets meer dan honderd], hebben er maar weinig een baan. ,,Er zijn op dit moment 84 'pardonners' met een bijstandsuitkering'', melden burgemeester en wethouders op vragen van de VVD. Twintig hebben er een baan. ,,Bedroevend'', vindt het liberale raadslid Greetje van Gruting.

De geringe deelname aan het arbeidsproces van de voormalige asielzoekers verbaast Van Gruting. ,,Want dit zijn die mensen die volgens de actiegroepen een verblijfsvergunning zo zouden verdienen, omdat ze zo goed ingeburgerd waren.'' In een brief aan de leden van de Staten-Generaal sprak de initiatiefgroep Leiden tegen Uitzetting begin 2004 van 'goed ingeburgerde, Nederlands sprekende, opgeleide mensen'.

Dat valt nogal tegen, vindt het VVD-raadslid. Van Gruting en haar fractiegenoot Frederik Zevenbergen tonen zich in nieuwe schriftelijke vragen aan burgemeester en wethouders kritisch over de deelname van de 'pardonners' aan het arbeidsproces én aan de inburgeringcursussen.

Woordvoerder Bert Slager van Vluchtelingenwerk in Leiden is nietondersteboven van de cijfers die B en W hebben verstrekt over werk en inburgering van de asielzoekers. ,,Tot 15 juni vorig jaar, toen de pardonregeling definitief werd, mochten die mensen niet eens Nederlands leren.''

Dat nog niet alle 'pardonners' een inburgeringscursus zijn begonnen, verbaast Slager ook niet. ,,De laatsten hebben pas een of twee maanden geleden een verblijfsvergunning gekregen.''

Van die 20 met een baan zijn er 5 gesubsidieerd trouwens. Ik weet niet of Leiden representatief is voor heel Nederland, maar het lijkt me sterk dat in andere steden de verhouding bijstandstrekkers-werkenden totaal anders ligt. Normaal gesproken wordt de kans op een baan steeds kleiner naarmate je langer werkloos bent, dus ik verwacht ook niet veel verbetering.

Volgens staatssecretaris Albayrak heeft in ieder geval landelijk 15% een baan. bron

Lekker weer. De dromers ter linkerzijde beloofden ons dat het heus wel zou meevallen, het waren goed geïntegreerde mensen die stonden te pópelen om te werken.

Bedankt PvdA! :rolleyes:
 
Ach ze pikken onze banen in ieder geval niet in dan. Als ze amper Nederlands spreken kan je ook weinig verwachten.
 
hadden we gewoon het land uit moeten knikkeren maar helaas werd dat weer tegen gehouden.
 
Ach ze pikken onze banen in ieder geval niet in dan. Als ze amper Nederlands spreken kan je ook weinig verwachten.

Volgens mij waren juist de mensen die onder het generaal pardon vielen al vele jaren in Nederland, tijd zat om de taal te leren lijkt me dan, zeker als je verder toch niets te doen hebt. Het zegt wel genoeg over je instelling als je die moeite in die vijf of meer jaar jaar dat je hier zit niet eens neemt.

En om nu het feit dat 'ze' geen banen inpikken maar uitkeringen trekken als voordeel te omschrijven, laat ik het op cynisme houden.

Ben benieuwd wat jij er nou echt van vindt, was je voor of tegen dat pardon?
 
ze zijn gewoon lui

aard van het beestje...
 
laat ze lekker hondenstront opruimen of zo moet je zien hoe snel ze dan wel kunnen werken die lamzakken
deze mening geld trouwens voor iedereen die in de steun zit er is nl werk zat maar ja daar wordt je vies en moe van heey
 
Volgens mij waren juist de mensen die onder het generaal pardon vielen al vele jaren in Nederland, tijd zat om de taal te leren lijkt me dan, zeker als je verder toch niets te doen hebt. Het zegt wel genoeg over je instelling als je die moeite in die vijf of meer jaar jaar dat je hier zit niet eens neemt.

En om nu het feit dat 'ze' geen banen inpikken maar uitkeringen trekken als voordeel te omschrijven, laat ik het op cynisme houden.

Ben benieuwd wat jij er nou echt van vindt, was je voor of tegen dat pardon?

Voor en verder zal het me aan de reet roesten eerlijk gezegd. Als er echter gelogen is over de capaciteiten van die pardonners dan zou dat wel gevolgen mogen hebben voor de leugenaars die bepaalde rapporten hebben opgesteld. Maar goed, dit is Nederland, er gaat niks gebeuren met de leugenaars.

Ik was overigens voor omdat ons systeem gewoon lange tijd verrot was qua afhandeling van asielverzoeken. Nawijn en dat is toch wel een kenner op dat gebied was overigens ook voorstander. Maar goed dan moesten waarschijnlijk ook gelijk de grenzen dicht.
 
Lekker weer. De dromers ter linkerzijde beloofden ons dat het heus wel zou meevallen, het waren goed geïntegreerde mensen die stonden te pópelen om te werken.
Yup. Dat krijg je met die linkse idealisten. Dat was al zo klaar als een klontje. Maar op het moment dat het fout gaat haben sie es nicht gewusst.

Die slappe Nederlandse aanpak moet eens een keer afgelopen zijn.
 
Dat wisten we toch op voorhand? Iets anders zou me verbaast hebben. Links snapt het niet en zal het ook nooit snappen.

Het valt me trouwens op dat de Nederlandse bevolking een pak linkser is dan de Vlaamse? Of is dit ook aan het veranderen? In het verleden is Nederland iig altijd een erg links land geweest, de gevolgen zijn er nu dan ook naar...
 
CDAérs moeten niet zeuren. Ook zij hebben hiervoor gekozen.

Het CDA kiest niet vooraf dus je weet als CDAér nooit waar je aan toe bent. Het CDA pakt net zo makkelijk de PvdA als de VVD. Als zij maar regeren.

Eigenlijk pauper, we kiezen wel voor een partij. Maar er zijn maar 2 mogelijkheden, centrum linkse of centrum rechtse regering.

Een CDA stem is dus een stem voor belasting verhoging en dit generaal pardon.

CDA is de politiek van de illusie.

Dit is het meest verschrikkelijke pardon dat je je had kunnen voorstellen. Maar goed, de VVD heeft het aan zichzelf te danken omdat een aantal personen hun eigen charisma boven het landsbelang hebben verkozen.

Als ze Balkende 3 niet hadden laten vallen, had de VVD deze gelukszoekers kunnen uitzetten voor de nieuwe verkiezingen.
 
Links snapt het niet en zal het ook nooit snappen.

Het valt me trouwens op dat de Nederlandse bevolking een pak linkser is dan de Vlaamse? Of is dit ook aan het veranderen? In het verleden is Nederland iig altijd een erg links land geweest, de gevolgen zijn er nu dan ook naar...


Pff, ben jij hardleers of zo? Nog een keer: pim fortuyn was hier ook een groot voorstander van.
 
Leuk topic weer !!
 
geloof me maar dat ze allemaal werken, zwart :roflol:
 
Dat nog niet alle 'pardonners' een inburgeringscursus zijn begonnen, verbaast Slager ook niet. ,,De laatsten hebben pas een of twee maanden geleden een verblijfsvergunning gekregen.''

haha nou je zou toch zeggen dat je dan wel meteen aan de slag gaat of hadden ze nog vakantiedagen staan?
 
Pff, ben jij hardleers of zo? Nog een keer: pim fortuyn was hier ook een groot voorstander van.

Haha, weet jij nog op welke voorwaarde?

Namelijk daarna de grenzen hermetisch dicht voor een periode van vijf jaar minimaal. :D

Pim had een visie!
 
geloof me maar dat ze allemaal werken, zwart :roflol:


Idd, menig aannemings BVtje, schoonmaakbedrijfje en glazenwassersbedrijfje van die kleine ondernemer heeft krachtpionnen tegen reduceerd tarief. :roflol:
 
Yup. Dat krijg je met die linkse idealisten. Dat was al zo klaar als een klontje. Maar op het moment dat het fout gaat haben sie es nicht gewusst.
Keiharde waarheid hier
 
Dat wisten we toch op voorhand? Iets anders zou me verbaast hebben. Links snapt het niet en zal het ook nooit snappen.

Het valt me trouwens op dat de Nederlandse bevolking een pak linkser is dan de Vlaamse? Of is dit ook aan het veranderen? In het verleden is Nederland iig altijd een erg links land geweest, de gevolgen zijn er nu dan ook naar...

Toch niet weer dat verhaal dat Nederland lange tijd zo links is geweest? Nederland heeft meer rechts georienteerde regeringen gehad dan linkse en nee de VVD en CDA voerden geen linkse politiek in de tijd dat ze samen regeerden. Zelfs in de tijd van Paars was het geen overwegend links beleid aangezien de VVD toch wel een aardig vinger in de pap had.

Links beleid in Nederland is zo goed als onbestaand in de laatste 40 jaar en daarvoor was het niet veel beter/slechter. Alleen Den Uyl kon een linkse regering op poten zetten en achteraf was dat geen regering die slechter was dan van Agt en Wiegel die er achteraan kwamen.

Ben wel blij dat rechts alle antwoorden schijnt te hebben, daar hebben we nu de torenhoge staatsschuld aan te danken. Bestek 82 was een ramp en de gevolgen merken we 26 jaar later nog. Ruding for President.
 
Pim had een visie!

klopt, een mooie visie en mooie doelstellingen. Jammer dat hij nooit echt goed onderbouwde hoe hij die doelstellingen wilde gaan halen.

Verder ben ik het volledig met de VVD eens.
 
Back
Naar boven