XXL Nutrition

pull of chin -ups

  • Topic starter D3363
  • Startdatum
  • Reacties 61
  • Weergaven 5K
  • Volgers 19

Bezoekers in dit topic

Over het algemeen is chin-up toch handpalmen naar je toe, pull-up handpalmen naar je weg? Spreekt volgens mij ook andere spieren aan...
 
zo leuk dat sommigen zeggen dat chin-ups beter of makkelijker zijn dan pull-ups of omgekeerd.

er is geen verschil tussen de 2. het zijn synoniemen aan elkaar. het is dezelfde oefening en de een kan dus niet makkelijker of zwaarder zijn.



:headbang:
 
Dezelfde oefening? Dat heb ik nog nooit gehoord...

Bij de chin-up gebruik je je bicep meer/iets anders. Is toch ook logisch als je ziet hoe een pull up of chin-up wordt uitgevoerd?
 
zo leuk dat sommigen zeggen dat chin-ups beter of makkelijker zijn dan pull-ups of omgekeerd.

er is geen verschil tussen de 2. het zijn synoniemen aan elkaar. het is dezelfde oefening en de een kan dus niet makkelijker of zwaarder zijn.

Klopt vroeger werden ze het zelfde genoemd.
Dat is begonnen met een artikel van iemand waarin de auteur één variant pull-up noemde, en een andere variant chin-up om niet de hele tijd wide-grip palms-away en close-grip palms-facing te hoeven schrijven.

Tegenwoordig wordt het gewoon door iedereen gebruikt, handpalmen naar het lichaam toe is een "chin-up" en handpalmen naar buiten is een "pull-up

En dat ze even zwaar zouden zijn geeft mij het idee dat je ze nog nooit gedaan heb.
 
wat ik probeer duidelijk te maken is dat het beiden dezelfde oefening is. Pull up en chin up zijn synoniemen voor elkaar. Het is een pull up. Maar je kan het ook chin up noemen want het is hetzelfde

+1

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 19:35 ----------

Tegenwoordig wordt het gewoon door iedereen gebruikt

Iedereen?? Als iedereen dezelfde benaming zou gebruiken zou er niet zoveel verwarring zijn

handpalmen naar het lichaam toe is een "chin-up" en handpalmen naar buiten is een "pull-up

Volgens mij is de standaard chin met je handpalmen van je af, van zo'n soort tekening heb ik'm ooit geleerd

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dus om de verwarring nog groter te maken hebben we ook nog een verschil tussen chins en chin up? :(
 
+1

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 19:35 ----------



Iedereen?? Als iedereen dezelfde benaming zou gebruiken zou er niet zoveel verwarring zijn



Precies andersom, voor de standaard geproneerder greep wordt de benaming chins gebruikt en voor de gesupineerder greep voor het gemak van spreken pul up


Verwarring? Gebruik gewoon de voledige omschrijvin dan begrijpt iedereen het chins wordt dan pronated grip pull up en die andere supinated grip pull up. Hoef je alleen nog maar an te vullen of het wijd/smal, voor/achter is :)

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 19:37 ----------



Chins => handpalmen van je af

Ik heb juist altijd geleerd dat er bij de chin-up een gesupineerd grip word toegepast en bij de pull-up een geproneerde grip. Dit met de hele simpele vergelijking, als je een muur opklimt en je "trekt" jezelf omhoog dan gebruik je een vanzelfssprekend een geproneerde grip.
Een standaard optrek beweging/pull-up is naar mijn mening logischerwijs gewoon met een geproneerde grip.
 
Chin ups wist ik wel dat het pronated was, een lat-pull stang heeft bijv. ook die schuine vorm aan de uiteinden (net zoals chin bar die ik heb) dan is een supinated grip ook niet te doen.

Pull ups daarentegen wist ik nooit dat het supinated hoort, dat vind ik makkelijker dan dat je het met je palmen van je af doet. Pull ups vind ik ook makkelijker dan chins..
 
Ik meen ook dat een chin-up met gesupineerde grip is, en een pull-up geproneerd, heb het altijd zo zien staan
 
+1

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 19:35 ----------



Iedereen?? Als iedereen dezelfde benaming zou gebruiken zou er niet zoveel verwarring zijn



Volgens mij is de standaard chin met je handpalmen van je af, dus om de verwarring nog groter te maken hebben we ook nog een verschil tussen chins een chin up? :(

Zal het nog moeilijker maken er zijn nog veel meer mogelijkheden.

Namelijk close en wide supinated grip , close grip en wide pronated grip en mixed grip.
Alle grip variatie,s leggen het accent ergens anders en sommige zijn zwaarder dan de ander.
Dus als jij zegt: doe een pull ups, vraag ik welke?
 
Als je een muur opklim dan gebruik je volgens mij een geproneerde greep omdat je anders niets vast kan pakken (je kan niet met je hand onder uitsteeksels door) . Makkelijkere verglijking om te demomsteren wat je natuurlijk greep is, hoe gebruik je je handen als je een ladder beklim. Pak je dan de sporten bovenhands of onderhands vast.

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 20:01 ----------

Dus als jij zegt: doe een pull ups, vraag ik welke?


+1

Voledige omschrijving werkt nog altijd het best. Het kost alleen iets meer tijd om het neer te schrijven.
 
Als je een muur opklim dan gebruik je volgens mij een geproneerde greep omdat je anders niets vast kan pakken (je kan niet met je hand onder uitsteeksels door) . Makkelijkere verglijking om te demomsteren wat je natuurlijk greep is, hoe gebruik je je handen als je een ladder beklim. Pak je dan de sporten bovenhands of onderhands vast.

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 20:01 ----------




+1

Voledige omschrijving werkt nog altijd het best. Het kost alleen iets meer tijd om het neer te schrijven.

Juist, en omdat dat de natuurlijke optrek beweging is het toch logisch dat een pull-up met geproneerde grip is?
 
Als je er van uit gaat dat pull -up en chins eigenlijk een andere benaming is voor dezelfde beweging wel, anders schijnbaar/blijkbaar niet
 
+1
dus om de verwarring nog groter te maken hebben we ook nog een verschil tussen chins en chin up? :(


mwa, valt mee denk. tenminste; zolang men begrijpt dat er geen chin down kan zijn:D
 
Roep.dat nu niet te hard! :)
 
als je je concentreert op de negatieve beweging en je laat helpen de positieve beweging te doen kun je het wel chin down noemen.
pull down is dan weer wat anders":D
 
Chinups zijn superieur aan pullups.

Betere stretch + je bent er sterker in (meer reps of meer gewicht).

Dus als je maar één van de twee wilt doen, doe dan chinups.

En met chinups bedoel ik handpalmen naar je toe :p.
 
chinups zijn superieur aan pullups.

Betere stretch + je bent er sterker in (meer reps of meer gewicht).

Dus als je maar één van de twee wilt doen, doe dan chinups.

En met chinups bedoel ik handpalmen naar je toe :p.


+ 100.000
 
Voor mij is de pull up de 'king of all upper body exercises' (de chin up is net ff een tikkie gemakkelijker, kun je pull ups, dan zijn chin ups een eitje, andersom geldt dit niet, dat geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen). Niet voor niets is de pull up één van de oefeningen waar het leger op keurt (de handpalmen moeten van het gezicht af gewend zijn). http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f6Fs9fk-U-M
 
Voor mij is de pull up de 'king of all upper body exercises' (de chin up is net ff een tikkie gemakkelijker, kun je pull ups, dan zijn chin ups een eitje, andersom geldt dit niet, dat geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen). Niet voor niets is de pull up één van de oefeningen waar het leger op keurt (de handpalmen moeten van het gezicht af gewend zijn). http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f6Fs9fk-U-M


zijn toch meestal de 70-80 kg boys die dat makkelijk kunnen,

heb je een gewicht boven de 100 word het toch een ander verhaal.
 
zijn toch meestal de 70-80 kg boys die dat makkelijk kunnen,

heb je een gewicht boven de 100 word het toch een ander verhaal.

Laten het nu toevallig vaak net die boys van 100 kg plus zijn die vooral heel graag bankdrukken, squatten en deadliften, maar een keertje high volume opdrukken of optrekken is er niet bij. Dan besteed je meer aandacht (teveel?) aan het kweken van massa en kun je je afvragen of je echt 'sterk' bent. Als je niet in staat bent om 10 dead hang wide grip pull ups te doen, is het met je relatieve kracht m.i. niet best gesteld. Je komt dan kracht en (spier)conditie te kort. Het mag voor een zware jongen moeilijker zijn om pull ups te doen, maar uiteindelijk hebben we allemaal min of meer dezelfde lichaamsverhoudingen, nietwaar?

Jongens als de Klitschko brothers, beiden een kleine 2 meter en 100 kg plus, doen overigens niet moeilijk over een setje pull ups. En Rocky Marciano, destijds bepaald geen lichtgewicht, kon 30 pull ups (aldus zijn biografie).
 
Back
Naar boven