XXL Nutrition

Goed ontbijt?

Bezoekers in dit topic

sander83

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
331
Waardering
20
Ik vroeg mij eigenlijk af of dit wel een goed ontbijt is, aangezien ik 2 uur na het ontbijt altijd ga trainen.....

500 ml melk + 50 gram brinta + 50 gram havermout + 1 scoop milk protein, wat 25 gram proteïne bevat.

De shake is dan nog wel aardig dun, dus misschien kan ik wat meer brinta of havermout erin gooien of kan ik dit gewoon zo laten?
 
Met dat ontbijt voor het trainen is niet veel mis. Of je er nog wat bij kan gooien is afhankelijk van je doel en eetschema (totaal aantal kcal dat je eet).
 
Met dat ontbijt voor het trainen is niet veel mis. Of je er nog wat bij kan gooien is afhankelijk van je doel en eetschema (totaal aantal kcal dat je eet).

Thanks voor je reactie!

Doe is voornamelijk spiergroei zonder al te vet te worden ;)
 
Thanks voor je reactie!

Doe is voornamelijk spiergroei zonder al te vet te worden ;)
Ik weet niet hoeveel kcal je nu boven onderhoud eet? Maar je zou als je wil wat Brinta/havermout erbij kunnen gooien en je gewicht kunnen tracken voor twee weken bijvoorbeeld.
 
Prima ontbijt. Je kan er altijd meer in doen, zolang het maar in je schema past.
 
Gooi nu 70 gram brinta + 100 gram havermout in mijn 500 ml melk met dan 1 scoop milk protein, drinkt goed weg! :D

Hoeveel eiwitten en carbs zal dit ongeveer zijn?
 
Kijk op je verpakkingen en reken het uit.....
 
Ik eet 500ml hv melk met 110 gram brinta, een banaan en 50 gram notenmix (ongezouten) kan goed ontbijten dus wil het binnenkort nog wat gaan aanvullen maar voor mij een goede basis. Waarom kies je er voor om brinta en havermout te mixen?
 
Ik eet 500ml hv melk met 110 gram brinta, een banaan en 50 gram notenmix (ongezouten) kan goed ontbijten dus wil het binnenkort nog wat gaan aanvullen maar voor mij een goede basis. Waarom kies je er voor om brinta en havermout te mixen?
50 gram notenmix? Rond de 3-4 honderd kcal, am I right?
 
50 gram notenmix? Rond de 3-4 honderd kcal, am I right?
Ja 50gr notenmix is ongeveer 300-400kcal.
Beetje naargelang welke noten er in zitten. Enkel 50gr amandel noten is 305kcal
 
Ja zo ongeveer wel idd. Totaal kom ik op 1000 calorieën voor 7 uur sochtends, zo begint de dag lekker in m'n bulk :-)
 
313 calorieën volgens my fitness pall
 
Ja zo ongeveer wel idd. Totaal kom ik op 1000 calorieën voor 7 uur sochtends, zo begint de dag lekker in m'n bulk :-)
Vind je dat niet zonde? Op hoeveell kcal zit je in de bulk?
 
Ik vroeg mij eigenlijk af of dit wel een goed ontbijt is, aangezien ik 2 uur na het ontbijt altijd ga trainen.....
Als jij hier goed op kunt trainen, is het een goed ontbijt voor jou. Zo simpel is het.
 
4000 calorieën per dag.
Heb geen moeite om dat te eten maar vind het wel lekker om in de ochtend gelijk goed te starten.
 
Zelf voeg ik fruit toe aan mijn ontbijt (melk/havermout/whey/fruit) en eventueel neem ik in de ochtend pindakaas. Mocht ik daarna gaan trainen, houd ik de vetten beperkt en vooral 50/50 kh/eiwit voor het trainen. Zolang je bulkt of in ieder geval op onderhoud eet is mealtiming niet zo relevant. Enkel in de cut zou ik er meer rekening mee houden.
 
Zelf voeg ik fruit toe aan mijn ontbijt (melk/havermout/whey/fruit) en eventueel neem ik in de ochtend pindakaas. Mocht ik daarna gaan trainen, houd ik de vetten beperkt en vooral 50/50 kh/eiwit voor het trainen. Zolang je bulkt of in ieder geval op onderhoud eet is mealtiming niet zo relevant. Enkel in de cut zou ik er meer rekening mee houden.

Met 200 gram aan havermout en 60 gram aan brinta per dag krijg je al aardig wat vetten binnen als ik het goed begrijp? Heb ik dan nog wel pindakaas nodig om de goede vetten binnen te krijgen? ???
 
Met 200 gram aan havermout en 60 gram aan brinta per dag krijg je al aardig wat vetten binnen als ik het goed begrijp? Heb ik dan nog wel pindakaas nodig om de goede vetten binnen te krijgen? ???
je krijgt met 200gr havermout en 60gr brinta ongeveer 15gr vetten binnen, ik weet niet hoeveel je weegt en hoe je eten er voor de rest van de dag uit ziet maar je moet op het einde van de dag toch wel ongeveer 1gr vet pet 1kg van je zelf zitten, dus stel je weegt 80kg moet je 80gr vetten binnenkrijgen
 
Met 200 gram aan havermout en 60 gram aan brinta per dag krijg je al aardig wat vetten binnen als ik het goed begrijp? Heb ik dan nog wel pindakaas nodig om de goede vetten binnen te krijgen? ???
Ik zorg ervoor dat ik ergens op de dag in ieder geval vetten eet afkomstig uit bijv. noten/pindakaas/vis/olijfolie. Omega 3-supps (of 3/6/9) neem ik daarnaast standaard. Goede vetten zijn wel belangrijk en enkel havermout/brinta zit niet veel vet in. Zuivel zit wel vet in uiteraard.
 
Heeft iemand wel eens geprobeerd om ook groente door de shake te doen? Ik heb er niet echt veel verstand van en vraag me af of dit ook goed voor je is. Wel makkelijk om zo ook meteen wat groene vezels binnen te krijgen namelijk of kan je dat beter later op de dag doen?
 
Back
Naar boven