Mindcontrol
Freaky Bodybuilder
- Lid sinds
- 12 mei 2023
- Berichten
- 5.913
- Waardering
- 8.394
- Lengte
- 1m56
- Massa
- 54kg
- Vetpercentage
- 20%
Jij had een potlood met geslepen puntje dusBeetje in de broek gepoept zonder dat de boxer vies was. 😌
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij had een potlood met geslepen puntje dusBeetje in de broek gepoept zonder dat de boxer vies was. 😌
Blijkbaar is mijn gender toch anders dan mijn geslacht.
ReistipBlijkbaar is mijn gender toch anders dan mijn geslacht.
Nu ben ik in de war.Blijkbaar is mijn gender toch anders dan mijn geslacht.
Kan je ook een aantal vragen van zo'n toets met ons delen?Klas van 24 leerlingen maakten een toets over een moeilijk onderwerp: splitsen in zinsdelen.
Klasgemiddelde. 18.3 op 19. en nog een andere toets waar ik het vorige keer al over had....
Hij is je maat niet vriend.
Jij bent mijn vriend niet amigo
Waarom ben je zo'n idioot. Namen delen kan natuurlijk wel zolang niet de volledige naam wordt gegeven en de kinderen niet te identificeren zijn. Ga nu maar terug ergens anders gaan zeiken. Wat ben je toch een vervelend eikeltje geworden.
Er was een toets over begrijpend luisteren. Voor Franstaligen naar een Nederlandse tekst luisteren (met een "Hollandse" tongval) is echt heel moeilijk. Zeker omdat Nederlanders vaak ook sneller praten.Kan je ook een aantal vragen van zo'n toets met ons delen?
Helaas geen antwoord op mijn vraag, ik zou wel eens een paar vragen willen zien om ze het niveau te kunnen proeven.Er was een toets over begrijpend luisteren. Voor Franstaligen naar een Nederlandse tekst luisteren (met een "Hollandse" tongval) is echt heel moeilijk. Zeker omdat Nederlanders vaak ook sneller praten.
Er was een toets over splitsen in zinsdelen: persoonsvorm, onderwerp, WWG en NWG, lijdend en meewerkend voorwerp... Dit is voor heel veel kinderen altijd heel moeilijk. De truc is babystapjes. Veel herhalen per onderdeel.
Er was een toets over kritisch naar media luisteren en de juiste conclusies trekken en daar dan een samenvatting over maken.
Er was een toets over een formele e-mail schrijven. Er wordt op alles gelet, dus ook op spelling.
En dan ook nog een toets over onregelmatige werkwoorden.
En een toets over vervoegen van moeilijke werkwoorden in heel veel verschillende tijden en met schooltaalwoorden zinnen maken.
Er zijn heel veel tweede middelbaren op mijn school. Ik geef aan vier klassen les. Mijn klasgemiddelde ligt beduidend hoger dan de andere klassen en ik weet ook waarom. Ik kom uit het lager onderwijs waar we alle dagen sterk aan differentiatie doen; En dat doen leerkrachten in het middelbaar niet meer. Die zeggen:" voila, ik geef vandaag deze les... wie niet luistert of het niet begrijpt, die trekt zijn plan maar (ik overdrijf het een beetje) en die oefent thuis maar op z'n eentje en volgende week is het toets". Ik geef een les, doe op het einde van een les een kleine test waarbij iedereen zijn whiteboard in de lucht moet steken zodat ik de antwoorden kan checken. Ik noteer wie het onder de knie heeft, wie nog een paar foutjes maakt en wie het volledig mis heeft. De volgende dag deel ik die in drie groepen op en geef ze aangepast les. 1 groep werkt alleen, de andere verlengde instructie en daarna hulp indien nodig van een "buddy" uit groep 1. Groep 3 volgt de les opnieuw met mij. Die namiddag krijgen ze 5 oefeningen die ze via smartschool naar mij moeten doorsturen voor 18:00. Dat lukt meestal. De volgende dag nog een korte herhaling en dan maak ik thuis een filmpje via Active presenter met een korte samenvatting van de les. De kinderen bekijken die in het weekend. Maandag mogen ze nog vragen stellen. Woensdag toets. En dit werkt absurd goed omdat kinderen het filmpje zo vaak kunnen bekijken als ze zelf willen. Kinderen zien dat ze "vroeger altijd slechte cijfers hadden, en nu goeie cijfers" en dat motiveert hen en de lessen worden terug leuk voor hen. En dat is een positieve spiraal.
En dan?Helaas geen antwoord op mijn vraag, ik zou wel eens een paar vragen willen zien om ze het niveau te kunnen proeven.
Dan had ik een antwoord op mijn vraag gehad.
Prima
Lotte, merel, elisa, ella, milo, remi, Lea, Loïs, het zijn typische namen voor kinderen met een migratie achtergrondKlas van 24 leerlingen maakten een toets over een moeilijk onderwerp: splitsen in zinsdelen.
Klasgemiddelde. 18.3 op 19. en nog een paar andere toetsen waar ik het vorige keer al over had....
Leer je ze ook wel eens hoe alinea's werken?Er was een toets over begrijpend luisteren. Voor Franstaligen naar een Nederlandse tekst luisteren (met een "Hollandse" tongval) is echt heel moeilijk. Zeker omdat Nederlanders vaak ook sneller praten.
Er was een toets over splitsen in zinsdelen: persoonsvorm, onderwerp, WWG en NWG, lijdend en meewerkend voorwerp... Dit is voor heel veel kinderen altijd heel moeilijk. De truc is babystapjes. Veel herhalen per onderdeel.
Er was een toets over kritisch naar media luisteren en de juiste conclusies trekken en daar dan een samenvatting over maken.
Er was een toets over een formele e-mail schrijven. Er wordt op alles gelet, dus ook op spelling.
En dan ook nog een toets over onregelmatige werkwoorden.
En een toets over vervoegen van moeilijke werkwoorden in heel veel verschillende tijden en met schooltaalwoorden zinnen maken.
Er zijn heel veel tweede middelbaren op mijn school. Ik geef aan vier klassen les. Mijn klasgemiddelde ligt beduidend hoger dan de andere klassen en ik weet ook waarom. Ik kom uit het lager onderwijs waar we alle dagen sterk aan differentiatie doen; En dat doen leerkrachten in het middelbaar niet meer. Die zeggen:" voila, ik geef vandaag deze les... wie niet luistert of het niet begrijpt, die trekt zijn plan maar (ik overdrijf het een beetje) en die oefent thuis maar op z'n eentje en volgende week is het toets". Ik geef een les, doe op het einde van een les een kleine test waarbij iedereen zijn whiteboard in de lucht moet steken zodat ik de antwoorden kan checken. Ik noteer wie het onder de knie heeft, wie nog een paar foutjes maakt en wie het volledig mis heeft. De volgende dag deel ik die in drie groepen op en geef ze aangepast les. 1 groep werkt alleen, de andere verlengde instructie en daarna hulp indien nodig van een "buddy" uit groep 1. Groep 3 volgt de les opnieuw met mij. Die namiddag krijgen ze 5 oefeningen die ze via smartschool naar mij moeten doorsturen voor 18:00. Dat lukt meestal. De volgende dag nog een korte herhaling en dan maak ik thuis een filmpje via Active presenter met een korte samenvatting van de les. De kinderen bekijken die in het weekend. Maandag mogen ze nog vragen stellen. Woensdag toets. En dit werkt absurd goed omdat kinderen het filmpje zo vaak kunnen bekijken als ze zelf willen. Kinderen zien dat ze "vroeger altijd slechte cijfers hadden, en nu goeie cijfers" en dat motiveert hen en de lessen worden terug leuk voor hen. En dat is een positieve spiraal.
Zijn anders behoorlijk makkelijk te identificerenWaarom ben je zo'n idioot. Namen delen kan natuurlijk wel zolang niet de volledige naam wordt gegeven en de kinderen niet te identificeren zijn. Ga nu maar terug ergens anders gaan zeiken. Wat ben je toch een vervelend eikeltje geworden.

De kinderen zijn te identificeren.Waarom ben je zo'n idioot. Namen delen kan natuurlijk wel zolang niet de volledige naam wordt gegeven en de kinderen niet te identificeren zijn. Ga nu maar terug ergens anders gaan zeiken. Wat ben je toch een vervelend eikeltje geworden.
