XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • #172.085
Klas van 24 leerlingen maakten een toets over een moeilijk onderwerp: splitsen in zinsdelen.
Klasgemiddelde. 18.3 op 19. en nog een paar andere toetsen waar ik het vorige keer al over had....
 
Laatst bewerkt:
  • #172.086
Klas van 24 leerlingen maakten een toets over een moeilijk onderwerp: splitsen in zinsdelen.
Klasgemiddelde. 18.3 op 19. en nog een andere toets waar ik het vorige keer al over had....
Kan je ook een aantal vragen van zo'n toets met ons delen?
 
  • #172.087
Namen van leerlingen delen kan echt niet maat
 
  • #172.090
Namen van leerlingen delen kan echt niet maat
Waarom ben je zo'n idioot. Namen delen kan natuurlijk wel zolang niet de volledige naam wordt gegeven en de kinderen niet te identificeren zijn. Ga nu maar terug ergens anders gaan zeiken. Wat ben je toch een vervelend eikeltje geworden.
 
  • #172.091
Kan je ook een aantal vragen van zo'n toets met ons delen?
Er was een toets over begrijpend luisteren. Voor Franstaligen naar een Nederlandse tekst luisteren (met een "Hollandse" tongval) is echt heel moeilijk. Zeker omdat Nederlanders vaak ook sneller praten.
Er was een toets over splitsen in zinsdelen: persoonsvorm, onderwerp, WWG en NWG, lijdend en meewerkend voorwerp... Dit is voor heel veel kinderen altijd heel moeilijk. De truc is babystapjes. Veel herhalen per onderdeel.
Er was een toets over kritisch naar media luisteren en de juiste conclusies trekken en daar dan een samenvatting over maken.
Er was een toets over een formele e-mail schrijven. Er wordt op alles gelet, dus ook op spelling.
En dan ook nog een toets over onregelmatige werkwoorden.
En een toets over vervoegen van moeilijke werkwoorden in heel veel verschillende tijden en met schooltaalwoorden zinnen maken.
Er zijn heel veel tweede middelbaren op mijn school. Ik geef aan vier klassen les. Mijn klasgemiddelde ligt beduidend hoger dan de andere klassen en ik weet ook waarom. Ik kom uit het lager onderwijs waar we alle dagen sterk aan differentiatie doen; En dat doen leerkrachten in het middelbaar niet meer. Die zeggen:" voila, ik geef vandaag deze les... wie niet luistert of het niet begrijpt, die trekt zijn plan maar (ik overdrijf het een beetje) en die oefent thuis maar op z'n eentje en volgende week is het toets". Ik geef een les, doe op het einde van een les een kleine test waarbij iedereen zijn whiteboard in de lucht moet steken zodat ik de antwoorden kan checken. Ik noteer wie het onder de knie heeft, wie nog een paar foutjes maakt en wie het volledig mis heeft. De volgende dag deel ik die in drie groepen op en geef ze aangepast les. 1 groep werkt alleen, de andere verlengde instructie en daarna hulp indien nodig van een "buddy" uit groep 1. Groep 3 volgt de les opnieuw met mij. Die namiddag krijgen ze 5 oefeningen die ze via smartschool naar mij moeten doorsturen voor 18:00. Dat lukt meestal. De volgende dag nog een korte herhaling en dan maak ik thuis een filmpje via Active presenter met een korte samenvatting van de les. De kinderen bekijken die in het weekend. Maandag mogen ze nog vragen stellen. Woensdag toets. En dit werkt absurd goed omdat kinderen het filmpje zo vaak kunnen bekijken als ze zelf willen. Kinderen zien dat ze "vroeger altijd slechte cijfers hadden, en nu goeie cijfers" en dat motiveert hen en de lessen worden terug leuk voor hen. En dat is een positieve spiraal.
 
  • #172.092
Je hoeft niet zo te schelden.
Maar de ouders van gavin geraerts en ahmed baatour en al die anderen vinden het dus wel oke dat de namen van hun kinderen en hun schoolresultaten op een krachtsportforum gedropt worden?
 
  • #172.093
Er was een toets over begrijpend luisteren. Voor Franstaligen naar een Nederlandse tekst luisteren (met een "Hollandse" tongval) is echt heel moeilijk. Zeker omdat Nederlanders vaak ook sneller praten.
Er was een toets over splitsen in zinsdelen: persoonsvorm, onderwerp, WWG en NWG, lijdend en meewerkend voorwerp... Dit is voor heel veel kinderen altijd heel moeilijk. De truc is babystapjes. Veel herhalen per onderdeel.
Er was een toets over kritisch naar media luisteren en de juiste conclusies trekken en daar dan een samenvatting over maken.
Er was een toets over een formele e-mail schrijven. Er wordt op alles gelet, dus ook op spelling.
En dan ook nog een toets over onregelmatige werkwoorden.
En een toets over vervoegen van moeilijke werkwoorden in heel veel verschillende tijden en met schooltaalwoorden zinnen maken.
Er zijn heel veel tweede middelbaren op mijn school. Ik geef aan vier klassen les. Mijn klasgemiddelde ligt beduidend hoger dan de andere klassen en ik weet ook waarom. Ik kom uit het lager onderwijs waar we alle dagen sterk aan differentiatie doen; En dat doen leerkrachten in het middelbaar niet meer. Die zeggen:" voila, ik geef vandaag deze les... wie niet luistert of het niet begrijpt, die trekt zijn plan maar (ik overdrijf het een beetje) en die oefent thuis maar op z'n eentje en volgende week is het toets". Ik geef een les, doe op het einde van een les een kleine test waarbij iedereen zijn whiteboard in de lucht moet steken zodat ik de antwoorden kan checken. Ik noteer wie het onder de knie heeft, wie nog een paar foutjes maakt en wie het volledig mis heeft. De volgende dag deel ik die in drie groepen op en geef ze aangepast les. 1 groep werkt alleen, de andere verlengde instructie en daarna hulp indien nodig van een "buddy" uit groep 1. Groep 3 volgt de les opnieuw met mij. Die namiddag krijgen ze 5 oefeningen die ze via smartschool naar mij moeten doorsturen voor 18:00. Dat lukt meestal. De volgende dag nog een korte herhaling en dan maak ik thuis een filmpje via Active presenter met een korte samenvatting van de les. De kinderen bekijken die in het weekend. Maandag mogen ze nog vragen stellen. Woensdag toets. En dit werkt absurd goed omdat kinderen het filmpje zo vaak kunnen bekijken als ze zelf willen. Kinderen zien dat ze "vroeger altijd slechte cijfers hadden, en nu goeie cijfers" en dat motiveert hen en de lessen worden terug leuk voor hen. En dat is een positieve spiraal.
Helaas geen antwoord op mijn vraag, ik zou wel eens een paar vragen willen zien om ze het niveau te kunnen proeven.
 
  • #172.097
Klas van 24 leerlingen maakten een toets over een moeilijk onderwerp: splitsen in zinsdelen.
Klasgemiddelde. 18.3 op 19. en nog een paar andere toetsen waar ik het vorige keer al over had....
Lotte, merel, elisa, ella, milo, remi, Lea, Loïs, het zijn typische namen voor kinderen met een migratie achtergrond
 
  • #172.098
Er was een toets over begrijpend luisteren. Voor Franstaligen naar een Nederlandse tekst luisteren (met een "Hollandse" tongval) is echt heel moeilijk. Zeker omdat Nederlanders vaak ook sneller praten.
Er was een toets over splitsen in zinsdelen: persoonsvorm, onderwerp, WWG en NWG, lijdend en meewerkend voorwerp... Dit is voor heel veel kinderen altijd heel moeilijk. De truc is babystapjes. Veel herhalen per onderdeel.
Er was een toets over kritisch naar media luisteren en de juiste conclusies trekken en daar dan een samenvatting over maken.
Er was een toets over een formele e-mail schrijven. Er wordt op alles gelet, dus ook op spelling.
En dan ook nog een toets over onregelmatige werkwoorden.
En een toets over vervoegen van moeilijke werkwoorden in heel veel verschillende tijden en met schooltaalwoorden zinnen maken.
Er zijn heel veel tweede middelbaren op mijn school. Ik geef aan vier klassen les. Mijn klasgemiddelde ligt beduidend hoger dan de andere klassen en ik weet ook waarom. Ik kom uit het lager onderwijs waar we alle dagen sterk aan differentiatie doen; En dat doen leerkrachten in het middelbaar niet meer. Die zeggen:" voila, ik geef vandaag deze les... wie niet luistert of het niet begrijpt, die trekt zijn plan maar (ik overdrijf het een beetje) en die oefent thuis maar op z'n eentje en volgende week is het toets". Ik geef een les, doe op het einde van een les een kleine test waarbij iedereen zijn whiteboard in de lucht moet steken zodat ik de antwoorden kan checken. Ik noteer wie het onder de knie heeft, wie nog een paar foutjes maakt en wie het volledig mis heeft. De volgende dag deel ik die in drie groepen op en geef ze aangepast les. 1 groep werkt alleen, de andere verlengde instructie en daarna hulp indien nodig van een "buddy" uit groep 1. Groep 3 volgt de les opnieuw met mij. Die namiddag krijgen ze 5 oefeningen die ze via smartschool naar mij moeten doorsturen voor 18:00. Dat lukt meestal. De volgende dag nog een korte herhaling en dan maak ik thuis een filmpje via Active presenter met een korte samenvatting van de les. De kinderen bekijken die in het weekend. Maandag mogen ze nog vragen stellen. Woensdag toets. En dit werkt absurd goed omdat kinderen het filmpje zo vaak kunnen bekijken als ze zelf willen. Kinderen zien dat ze "vroeger altijd slechte cijfers hadden, en nu goeie cijfers" en dat motiveert hen en de lessen worden terug leuk voor hen. En dat is een positieve spiraal.
Leer je ze ook wel eens hoe alinea's werken?
 
  • #172.099
Waarom ben je zo'n idioot. Namen delen kan natuurlijk wel zolang niet de volledige naam wordt gegeven en de kinderen niet te identificeren zijn. Ga nu maar terug ergens anders gaan zeiken. Wat ben je toch een vervelend eikeltje geworden.
Zijn anders behoorlijk makkelijk te identificeren :o

Zonder die screenshots boeide het ons net zo weinig
 
  • #172.100
Waarom ben je zo'n idioot. Namen delen kan natuurlijk wel zolang niet de volledige naam wordt gegeven en de kinderen niet te identificeren zijn. Ga nu maar terug ergens anders gaan zeiken. Wat ben je toch een vervelend eikeltje geworden.
De kinderen zijn te identificeren.
Met alles wat jij hier deelt is jouw school in 2 minuten gevonden, denk dat meneer De Clercq hier niet zo happy mee zou zijn.
 
Terug
Naar boven