XXL Nutrition

Contest Log Onit's Contest Log 2025 – 11 Weeks All In

Mooie progressie😃

• Aye
Waarderingen: Onit
Zo dan…. Knap!
Het jochie-achtige is er af gegaan

• Aye
  • Topic Starter Topic Starter
Pull 2 - 26 sep 2025 (pomp)

Laatste sessie van de contest en van de cut. Alle trainingen afgerond.

Deze sessie was net als de sessie van gisteren een pomp sessie. Geen vermoeidheid opbouwen, wel doorbloeding naar de spieren. Hierbij als targets aangehouden:

RIR: 3-4
Reps: 8-15​

Prima sessie. Iets verder gepushed dan 3-4 RIR. Niet per se een gevoel van voldoening. Ook niet het gevoel dat de contest/cut er bijna opzit.

Cijfer: 7/10

Panatta machine pullover
60kg x 15
60kg x 13
60kg x 11

Barbell row
60kg x 14
60kg x 13

Panatta lat pulldown (upper back)
50kg x 15
50kg x 12

Close grip pulldown (lat focus)
50kg x 11
40kg x ?

Cable low row (lat focus)
55kg x 12
45kg x 12

Dumbbell lying tricep extension
12kg x 15
12kg x 12
10kg x 12

SA Overhead dumbbell extension
12kg x 13
12kg x 10
9kg x ?

Panatta cable crunch
60kg x 13
60kg x 12
50kg x 16
50kg x 12

Geen cardio

Morgen dus met de beentjes omhoog liggen? Succes met de laatste dagen naar de shoot toe!

Wauw, behoorlijk verschil op zelfde gewicht.

Thanks Ron! Kuiten mogen wel wat meer aandacht verdienen, vind je ook niet?

Droger en meer massa, goed gewerkt
Goed gedaan mag je trots op zijn

Thanks heren!

Zo dan…. Knap!
Het jochie-achtige is er af gegaan

Merci Nicky. Komt vast door het kapsel!

Shootday!

Zal later vandaag even een update posten met daarin de aanpak van 2-days out t/m vandaag en hoe de shoot verlopen is. Én het belangrijkste; wat er na de shoot naar binnen gewerkt is :eating:

Laatste week & shoot

Ik zou Onit niet zijn als ik de contest zou afsluiten met een korte post. Dus bij deze een uitgebreide afsluiting.

Check-ins & voeding
Afgelopen week 2x daags (ochtend/avond) check-ins naar de coach. Waar nodig werd het plan aangepast.

Vanaf dinsdag draaide ik op rustdag-calorieën:

DagKcalEiwitKoolhydratenVetten
Rustdag1.7322217562

Maaltijden bestonden uit Duitse biefstuk, ei/eggwhites, kipfilet, aardappel, groenten, amandelen en pindakaas. Zoutinname op 9 g per dag, vocht op 5 L.

Voor stoelgang werd tweemaal daags 5 g psyllium husk toegevoegd. Werkte goed, mogelijk houd ik dit ook in de bulk aan. In de loop van de week bleef ik lasthouden van bloating/winderigheid. Daarom o.a. pittige kruiden, zoetstoffen en koolzuurhoudende dranken achterwege gelaten.

Training & cardio
  • Zondag: laatste legday
  • Maandag: laatste pushday
  • Woensdag: laatste pullday
  • Donderdag & vrijdag: pomptrainingen (push/pull, 3–4 RIR, 8–15 reps)

Cardio bleef tot vrijdag gelijk, daarna eruit om vochtretentie te beperken en definitie te behouden

Vrijdag
Donderdagnacht helaas een binge gehad. Onrustig geslapen en voor ik het wist stond ik te koken in de keuken. Coach ingelicht tijdens de check-in, voedingsmiddelen uit huis gehaald en doorgepakt.

Water verhoogd naar 7 L, zout gelijk. Pomp-pullday gedaan. Na de training foto’s gemaakt en gewogen. Gewicht was 1 kg lichter dan de avond ervoor.

Zaterdag
Ochtendgewicht was 1 kg lichter dan de avond daarvoor. Bij elke maaltijd 60 g rijst toegevoegd, water naar 8 L. Dag besteed aan relaxen, scheren, tannen, wandelen en voorbereiden voor de shoot. Bloating/waterbuik aanwezig. ’s Avonds 2 kg lichter dan de avond ervoor. Pre-bed een vochtafdrijver gebruikt.

Zondag – shootday
Omdat de reistijd naar de locatie 3,5 uur was (incl. opladen auto), moest ik vroeg uit bed. ’s Ochtends stond de weegschaal op 92,3 kg (–4,7 kg t.o.v. zaterdagavond). Coach reageerde vrijwel direct op de check-in. Per maaltijd mocht ik 80 g rijst toevoegen:
  • 08:00 kip/rijst/pindakaas/zout + 0,5 L water (gedeeltelijk vervangen door koffie)
  • 10:00 kip/rijst/pindakaas/zout + 0,5 L water
  • 12:00 kip/rijst/pindakaas/extra zout + 0,5 L water
Onderweg gedoe met opladen van de auto, maar uiteindelijk toch aangekomen. Fotograaf was daarin gelukkig meedenkend. Bij aankomst nog even gepraat met @wovano. Daarna eerst gymfoto’s, tussendoor shots met Wouter en uiteindelijk de contestfoto’s. Tussendoor AA gedronken op gevoel, om niet plat te raken. Achteraf had ik de contestfoto’s iets eerder willen maken; buik voelde wat voller richting het einde en minder definitie voor m'n gevoel.

De shoot was top: een relaxte fotograaf, veel gekletst tussendoor, een leuke sportschool met fanatieke sporters en vooral ook aardige mensen.

Na afloop nog Duitsland ingereden, waar de supermarkten dicht bleken. Auto in Duitsland opgeladen bij een Suubway. Droogste brood ooit gegeten. Onderweg naar huis ook gedoe met laden. Gelukkig lag het eerstvolgende laadpunt naast een McDonald’s, dus kon ik mezelf alsnog trakteren op een McFlurry en wat nuggets. Rond 22:00 eindelijk thuis. Lange maar voldane dag.

Reflectie
Tijdens de contest ben ik mezelf meerdere keren tegengekomen, ook op manieren die nieuw voor me waren. Een periode met leermomenten en punten om verder aan te werken. Het mentale aspect en de inzichten die ik hieruit heb gehaald, vind ik waardevoller dan het resultaat of de fysieke progressie.

Tegelijkertijd trots op het fysieke resultaat en de shape op de dag van de shoot. Het beste wat ik tot nu toe heb laten zien, en een mooie motivatie voor de toekomst. De foto’s zijn een mooie manier om dit vast te leggen.

Komende week deel ik het plan van aanpak voor de volgende fase en wat foto’s zodra ik ze binnen heb.

Laatst bewerkt:
Ben trots op je topper💪🏼

Contest progressie 2024-2025

Leuk om de resultaten van de verschillende contesten met elkaar te vergelijken.

Onderstaand foto’s ter vergelijking van m’n fysiek in de laatste week van de contest in 2024 en 2025. Gewicht is +- hetzelfde.

Goede fysieke, mentale en haar gains gemaakt het afgelopen jaar.

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Flinke progress, dit kapsel doet je ook goed :P

• Heart
Progressie 2023 - 2025

Ik kreeg van Wouter onderstaande foto’s doorgestuurd. Progressie van de afgelopen 2 jaar.

Mooi werk geleverd samen.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:
Flinke progressie gemaakt. Daar mag je trots op zijn!

Progressie 2023 - 2025

Ik kreeg van Wouter onderstaande foto’s doorgestuurd. Progressie van de afgelopen 2 jaar.

Mooi werk geleverd samen.

** Verborgen inhoud: niet zichtbaar in quote **
Super progressie. Hier mag je mega trots op zijn. 💪🏼👊🏼

Mooie foto's! Die strepen op je benen ook, nice!

• Heart
Plan van aanpak rebound

Zoals beloofd hierbij mijn plan van aanpak voor de rebound.

Doelen rebound
Na de contest ben ik tot het inzicht gekomen dat ik het afgelopen jaar mooie progressie heb geboekt, zowel fysiek als mentaal. Ik ga daarom op dezelfde weg door en neem daarin de leermomenten/verbeterpunten uit de contest mee.

Op het gebied van bodybuilding had ik de focus op men’s physique willen leggen. Na de tip van @vntl en het zien van de foto’s weet ik dat het nu vooral draait om overall meer massa te pakken. Zeker omdat ook mijn benen eindelijk mooie progressie laten zien. Door pijnvrij te trainen haal ik bovendien weer plezier uit legdays, en dat wil ik vasthouden.

Training & cardio
  • Split: Push / Pull / Legs (doordraaiend)
  • Frequentie: 4–5x per week
  • Cardio: 7x per week, 30 min
  • Stappen: ±10.000 per dag
Op advies van @wovano blijft de split hetzelfde, omdat dit goed bevalt en ik er progressie op maak. Ook verklein ik zo de kans op blessures die sneller ontstaan bij nieuwe schema’s/oefeningen. Wel wordt de opzet van de split iets aangepast:

Push 1 / Pull 1 / Rust / Legs 1 / Rust / Push 2 / Pull 2 / Rust / Legs 2 / Rust​

Zo vallen legdays altijd na een rustdag en wordt de belasting van pull minder van invloed op benen. Een andere optie zou zijn om push / pull om te draaien.

Cardio is teruggeschroefd van 7x 60 min naar 7x 30 min. Stappen blijven op ~10.000 (al haal ik dat vaker niet dan wel).

Voeding

DagCalorieënEiwitKoolhydratenVet
Trainingsdag3.141 kcal265 g343 g80 g
Rustdag2.736 kcal252 g220 g 95 g

Flinke calorie-upgrade. Blij mee, maar ook spannend.

Maaltijden gaan van 5 naar 6 per dag. Maaltijden aangepast met andere producten o.a. ter bevordering van de vertering.

Belangrijkste uitdaging: tijd. Ik wil niet te veel tijd kwijt zijn het preppen.

Ik ben geen ochtend mens. In de ochtend is het voor mij racen om vervolgens naar het werk toe te gaan. Op het werk eet ik dan rond 09:00 meal 1. In de ochtend wil ik cardio oppakken. Cardio + thuis ontbijten -> eerder uit bed -> eerder naar bed. Leuke uitdaging. Kijken hoe ik dit vorm ga geven komende tijd.

Het liefst mealprep ik 1x per week. De vriezer ligt vol met kip, groente en fruit. Dus geen ruimte voor de mealpreps. Aankijken hoe lang de meals in de koelkast goed blijven. Anders een grotere vriezer aanschaffen of ruimte maken in de huidige vriezer.

Laatst bewerkt:
Tijd voor een extra vriezer erbij! 😄

Terug
Naar boven