AndroidHealthClinic

0% vet het bestaat.

Bezoekers in dit topic

Zal je misschien nog verbazen hoeveel mensen hier jaarlijks aan overlijden.
Verschrikkelijke psychische stoornis inderdaad, heb het van heel dichtbij mee mogen maken. Patiënt én omgeving gaan er echt kapot aan. Het is vaak een haast onbegonnen strijd, zit psychisch zo diep allemaal.



Is een reactie van het lichaam, overal gaan haren groeien om het lijf extra te beschermen (warm houden).

Toch vind ik het moeilijk het zielig te vinden (hoewel ze dat zeker is) omdat het enigsinds haar eigen gedachtenbeeld is dat ze dit wil.
Misschien te vergelijken met een heroine verslaafde die wel zou willen stoppen maar het niet kan, al vraag ik me af in hoe verre eigenwijsheid een rol speelt bij een anorexiapatient.
 
Toch vind ik het moeilijk het zielig te vinden (hoewel ze dat zeker is) omdat het enigsinds haar eigen gedachtenbeeld is dat ze dit wil.
Misschien te vergelijken met een heroine verslaafde die wel zou willen stoppen maar het niet kan, al vraag ik me af in hoe verre eigenwijsheid een rol speelt bij een anorexiapatient.

Ja en nee. Haar ziekte is zo hard bij haar doorgedrongen dat ze dit moet/alleen maar wil. Maar diep vanbinnen wil ze sowieso normaal kunnen leven & eten, zonder constant zorgen te moeten maken. Althans, zo was het bij mij.
Helaas vrees ik dat ze nooit meer zal genezen.
 
Back
Naar boven