Fitness Seller

1 jaar gecut, tijd voor bulk?

Emir

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
93kg
Dag allemaal,

Ik zal proberen het zo boeiend en kort mogelijk voor jullie te houden;

Voorheen woog ik 120 kg, in mei van 2012 woog ik 111 kg op 195 cm lengte.

Op de volgende foto ziet u een stereotype gamer, met een respectabele 120kg gewicht.

fmkwzn.png

Ok, ik ben dus gaan liften, sinds mei dit jaar ook 2x per week kickboxen. Ik ben nu 88 kg met 11,6% bf. Een weegschaal aflezen kan ik alleen, ik ben niet helemaal zeker over het bf. Dan kun je in de komende foto's beoordelen.

Hoe dan ook, dit ben ik nu:

35am8n4.png

Ik heb het gevoel, dat ik nu op een punt ben dat het niet meer solid is (nu impliceer ik dat 120kg dat wel was, maar goed). Zoals je kunt zien is m'n buik niet aesthetic strak en ik vermoed dat deze ook niet plots overnight strak gaat zijn.

Ik heb dus tot nog toe nog nooit gebulkt en ik vroeg mij af, is dit een goed begin om nu tot 100kg te bulken en mijn eerste legit gains te gaan maken?

OG gainers, laat jullie horen. Thanks!

PS: for the record, ik train benen, alleen mijn kelder is te klein om genoeg afstand te nemen van de camera.

Not sure of dit relevant is voor jullie advies maar stats:

dl: 4x140kg
sq: 4x110kg
bp: 8x70kg

Laatst bewerkt:
je v% is zoiezo geen 11.6.. eerder 15%

maarwat voor advies wil je hebben? Ik zie geen voedings en of - trainingschema.

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet dat bf metertje nog maar eens gaan proberen later, maar goed bedankt voor je schatting.

Wat ik wil weten is, zou dit een goed punt zijn om te gaan bulken voor de eerste keer? Zoals je waarschijnlijk zelf ook weet gain je niet lekker als je cut, althans zo heb ik dat ervaren.

goed bezig geweest dan! ik zou zelf inderdaad (clean)bulken, ook om het allemaal wat strakker te krijgen.. zou dat een paar maanden doen en dan eens een maandje cutten bijvoorbeeld.

en het is inderdaad geen 11.6, wat hoger (16 ofzo?) maar je hebt ondanks het cutten goed gegained, nice.

Bedankt man, ben blij dat ik meer duidelijkheid heb over het bf. Mijn verwachtingen waren ook niet deze zomer klaar voor de zomer te zijn of wat dan ook. Ik begin me meer als een hongerige skeleton te zien dan een vitaal iemand als het gaat hangen en er geen massa is. Maar daar zullen mensen sowieso andere meningen over hebben omdat 15-16% bf niet ripped is.

Ga starting strength volgen aan je kracht stats te zien heb je geen vooruitgang gemaakt in 1 jaar tijd

Ik zat inderdaad te denken aan ss misschien maar, niet met de reden dat ik kwa kracht niet gegroeid zou zijn. Ik zou juist eerder zeggen je massa loopt achter vergeleken met je kracht.

Niet zo heel lang terug had ik de grootste moeite 60kg te squatten, en mijn eerste maanden deadlifts (ben in november 2012 ermee begonnen) was niet meer dan een barbell met een paar kilo er aan.

Maar als ik het goed begrijp raad je wel aan om te bulken in combinatie met ss.

Ik zat inderdaad te denken aan ss misschien maar, niet met de reden dat ik kwa kracht niet gegroeid zou zijn. Ik zou juist eerder zeggen je massa loopt achter vergeleken met je kracht.

Niet zo heel lang terug had ik de grootste moeite 60kg te squatten, en mijn eerste maanden deadlifts (ben in november 2012 ermee begonnen) was niet meer dan een barbell met een paar kilo er aan.

Maar als ik het goed begrijp raad je wel aan om te bulken in combinatie met ss.

Sws clean bulk overschot 200 cals en ss babylovers modification als je nu gaat cutten naar 8% zul je niks overhouden

Misschien is een bodyrecomp met intermittent fasting iets voor je?

Terug
Naar boven