AndroidHealthClinic

1 jaar trainen

hutspot

Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
72kg
hee mensen, ik ben nu dus 1 jaar aan het trainen, ik heb nooit echt speciaal op mijn voeding gelet.
ik weeg nu 72 kilo en ben 1m79.
voordat ik begon met trainen was ik 1m78 en 67 kilo dacht ik
mijn doel is om zo'n 75 kilo te wegen, misschien 76, maar zowieso nog atletisch te blijven, want ik doe veel aan basketbal, en je verliest een hoop snelheid als je te veel gaat wegen.
ik ben tevreden over mijn benen, borst en buik maar nog niet over mijn schouders en rug ( ik wil die Dwight Howard schouders:P ) dus daar meot k ngo wat extra aandacht besteden lijkt me..
eneh, ik ben 17 jaar

tips enzo?

bdpcg1.jpg

155pgf6.jpg

1zq4o4i.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
34ihkqp.jpg

Je gaat pas vertragen als je echt een serieuze massa hebt aangezet. Dan heb ik het toch over minstens 15 kg, en dan nog, het ligt ook aan de persoon. Meer spieren = meer kracht wat meestal ten goede komt. Aandachtspunten lijken mij voornamelijk rug en borst.

Je hebt wel zeer goede kuiten, mag je blij mee zijn. Probeer de soleus van de kuit wat meer te benadrukken, als je al kuitoefeningen doet.

Goede benen & kuiten. Rug vind ik erg zwak, daar kan flink wat meer massa op.

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor de tips, rug moet zeker nog wat krijgen ja, ben ik ook te laat wat meer aan gaan werken, de eerste 3 maanden dat ik trainde (ofzoiets) snapte ik er geen fl**ker van.

Ik had net hetzelfde. Maar had iets sneller door dat ik ook mijn rug moest trainen. Een 2 maand later kwam het besef dat ik ook benen moest trainen :D Nog vrij snel, sommigen trainen 2 jaar en doen nog geen benen...
Ik ga binnenkort zelfs mijn rug 2 keer in de week doen. 1 keer voornamelijk horizontaal, andere verticaal. Misschien moet je dat eens proberen?

Rug is grootste aandachtpunt lijkt me, zwaar deadliften!

En zoals ook al eerder gezegd, vind dat je echt goeie benen & kuiten hebt zeg :|

thanks, ik ga eraan werken

Je bent op de goede weg, zoals de meeste al zeiden extra aandacht aan je rug besteden.

zwakke rug, goeie benen enkuiten!

Je gaat pas vertragen als je echt een serieuze massa hebt aangezet. Dan heb ik het toch over minstens 15 kg, en dan nog, het ligt ook aan de persoon. Meer spieren = meer kracht wat meestal ten goede komt. Aandachtspunten lijken mij voornamelijk rug en borst.

Je hebt wel zeer goede kuiten, mag je blij mee zijn. Probeer de soleus van de kuit wat meer te benadrukken, als je al kuitoefeningen doet.

hoe kun je die trainen? ik doe eigenlijk weingi met kuiten, soms staqnding calf raise, verder hebben we er niks voor

Flinke kuiten zeg :D, idd rug + borst loop achter :D

mm k denk dat borst niet zo achterloopt man, slecht licht denk ik

Damn nice wheels voor 72kg & 1m79.

Als ik eventjes logisch redeneer, en ervan uitga dat je op een redelijk niveau basket, is zo'n spierverdeling vrij normaal, niet?

Benen & kuiten vrij explosief getraind bij het basketten, springen enzo. En schouders dan weer op uithouding getraind tijdens het basketten.

haha:P ehm tja van basketbal krijg je wel wat explosiviteit, maar k weet niet of dat ook massa geeft, het verdedigen wel, daar zit je bijna constant gehurkt.. maar dat is ook weer t uithoudingsvermogen... t zal wel wat schelen, maar het ligt dan vooral in je motoriek lijkt me, bijna niemand in mijn team heeft n beetje flinke kuiten of iets omdat die zich niet zo op springen focussen als ik.. dunken vind k nogal vet hehe:P

Goeie kuiten, had god er mij ook maar zo;n paar gegeven :(

Anyway, zoals al gezegd, meer aandacht aan rug en schouders ;)

hoe kun je die trainen? ik doe eigenlijk weingi met kuiten, soms staqnding calf raise, verder hebben we er niks voor

Seated schijnt de soleus meer te benadrukken. Hoewel ik standing doe, en mijn gastrocnemius (spelling check) groeit amper terwijl mijn soleus wel vordert.

tja die hebben we niet man

Maakt eig niet zoveel uit voor jou :D je kuiten zijn echt al groot.

aight goede oplossing ja

Terug
Naar boven