XXL Nutrition

1 Maand Bulk , 1 Maand Cut

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hey,

Ik vroeg me af of sommigen hier een periode bulken en een periode cutten afwisselen. Zelf dacht ik aan 1 maand (clean)bulk en 1 maand cut.

Iedere maand kijk je dan terug op je resultaten

Zo kun je al te zware gains (en dus ook in vet) beletten die striemen veroorzaken want ik krijg ze best snel.

Zo zou je ook het hele jaar door beter uit kunnen zien.

Zo leer je ook beter cutten denk ik, je doet het namelijk meerdere keren in het jaar ipv 1 keer en leert sneller uit je fouten.

Het lijkt me gewoon leuker, je experimenteert.

Zijn er sommigen die dit principe toepassen?

ik denk dat dat voor geen meter werkt,doe dan 3maanden clean bulken en 1 maand cutten,misschien dat wel werkt.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou het niet werken?

Op 22 procent zou ik eerst ff doorpakken qua cutten en dan vanaf een relatief laag VP een lange periode cleanbulken. Denk dat het motiverender werkt als je eerst cut om daarna de winsten beter vertaald te zien in een gespierder lichaam. Op 22 procent zie je er simpelweg minder van, lijkt mij.

• Topic Starter Topic Starter
Ja die stats moet ik nog updaten, ben nu aan 14,6% vetpercentage en 81 Kg.

Ik twijfel er wel een beetje aan of een maand bulken erg veel resultaat boekt, zeker als je daarna weer een calorietekort hebt een maand lang. Maar je zou het gewoon eens een cyclus of 2 kunnen proberen en dan meten.

Pak dan gewoon 2 maanden lang een zeer lichte bulk met een overschot van 200 kcal ofzo..? Dan stijgt je vrtmassa nauwelijks.

Werkt perfect, ik deet altijd 1 week bulk 1 week cut, je gaat er erg hard op!!!

Je kunt ook bulken op trainingsdagen en cutten op rustdagen

Je kunt ook bulken op trainingsdagen en cutten op rustdagen

Dit lijkt me onverstandig, kan je het dan niet beter andersom doen? Uiteindelijk groei je in rust, dus zou het dan niet logischer zijn om te cutten op trainingsdagen en te bulken op rustdagen?

Maargoed dit is sowieso teveel van het goede denk ik. Houd gewoon 6 weken bulk, twee/drie weken cut aan. Dan gaat het keihard en heb je ten alle tijden je vetpercentage onder controle.

Dit lijkt me onverstandig, kan je het dan niet beter andersom doen? Uiteindelijk groei je in rust, dus zou het dan niet logischer zijn om te cutten op trainingsdagen en te bulken op rustdagen?

Maargoed dit is sowieso teveel van het goede denk ik. Houd gewoon 6 weken bulk, twee/drie weken cut aan. Dan gaat het keihard en heb je ten alle tijden je vetpercentage onder controle.

Google voor de gein eens op Lyle McDonald..

waarom zou je dat doen elke keer je calorieen veranderen... gwn 6 maanden clean bulken en dan 2-3 maanden cutten.

Als je rustig bulkt, en afvalt. Kun je normaal in 1/3 de van de tijd dat je bulkt, het vet verliezen wat je opbouwt. Dus waarom 1/1. Zoals hierboven al is gezegd, is de betere optie: 3 maanden bulken 1 maand (eventueel 6 weken) cutten. Ik zit er aan te denken om dit ook te doen vanaf september;)

Terug
Naar boven