Fitness Seller

1 week niet trainen .. verlies?

C6DL

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Wanneer ga je krachtverlies / spierafbraak merken als je niet traint?

Als je 1 week skipt, ga je dan iets merken?
Waar ligt het kantelpunt mits je op je voeding blijt letten / eiwitten ?

thanks!

Na 1 week ga je niet zoveel merken, wellicht een klein beetje krachtverlies, maar dit is per persoon verschillend, een ander kan daardoor juist weer zwaarder trainen.

Als je goed traint ga je met 1 weekje niets doen alleen merken dat je sterker bent geworden door optimaal herstel.

Doe je in de sportschool normaal al niets dan zal er ook niets gebeuren verder omdat er toch al geen spiergroei was.

Vermindering van kracht en massa kan een paar weken duren en bij de ene komt het natuurlijk sneller dan bij de ander. Teveel factoren die van invloed zijn om er zo verder een zinnig antwoord op te geven.

Laatst bewerkt:
Als je een week niet traint maar wel gewoon genoeg eet ga je niks merken.

Ik doe iedere 6 weken standaard een rustweek. Je gaat in een week echt niks kwijtraken hoor...
k kon afgelopen zomer 3 maanden niet trainen door een ongeluk en na 6 a 8 weken was ik ook weer terug op niveau. Je lichaam gaat echt niet spontaan zichzelf kataboliserem omdat je een keer geen metalen zooi van de grond op tilt. Zou wel heel dom zijn :p

Maak je geen zorgen, ik had precies hetzelfde voor dat ik op 2 weken op vakantie ging. Zorg dat je niet in een kcal deficit zit dan zal je er niets van merken.

Ik heb 2 weken elke dag gedronken op vakantie. Ik was wel wat vetter geworden maar dat was er naar een week ook weer af.

Terug
Naar boven