XXL Nutrition

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

Fan is een groot woord maar ik las zijn columns ook al toen hij nog leefde, jaren voordat hij werd vermoord.
Ook heb ik hem een keer ontmoet in Amsterdam, een totaal andere verschijning als voor de camera. Heel sympathiek en bijzonder erudiet.

Was jij niet 18?

• Topic Starter Topic Starter

Theo kon altijd zo mooi zeggen: Liegen is de kruipolie van het intermenselijk verkeer ;)

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

RIP theo, fok de ter***lijer mohammed geiteneuker B

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:08 ----------

Ik zat even op het mocro forum te kijken. Hier wordt ook de moord besproken. Wat comments:
volkert van der G is ook vrij gekomen ...

Dus ja gelijk monniken gelijke kappen hè !

Achteraf kunnen we ook wel toegeven dat je zoiets op jezelf afroept als je dag in dag uit een hele bevolkingsgroep met de meest afschuwelijk woorden beledigt. Als ik het kon dan had ik die moord ongedaan gemaakt, maar die bolle had ook een aandeel in zn eigen dood. Dagelijks worden onschuldige mensen gedood of verkracht, in omstandigheden waar ze helemaal geen controle over hebben. Dat vind ik veel erger dan wat Gogh is overkomen. Maar Mo B heeft die levenslange straf ook wel aan zichzelf te dankrn, door geen spijt te betuigen. Daarmee maakte hij het de rechters wel heel makkelijk

Ik vind het persoonlijk eeuwig zonde dat hij zo jong en zijn leven totaal verwoest is ....echt zo spijtig en voor wat voor die
klote gestoorde Theo met zijn grote smoel ....hij was het niet Waard totaal niet .....ik hoop dat Mohamed echt slang spijt gaat betuigen en hopelijk met de wil van allah swt komt hij vrij ....mits hij zich gaat gedragen natuurlijk ....alles kan als je der maar in gelooft!!!

Moge Allah hem bevrijden uit de handen van de onrechtvaardigen en hem vrijheid schenken!!

Nou deze begrijp ik echt dus niet .....wat had die vetlap nou werkelijk te vertellen of vond je zijn walgelijke beledigingen over de profeet vzmh zo heerlijk hè .....

Hij had met zijn poten van Theo moeten afblijven, sucker...iemand afslachten om niks, hij heeft er alleen maar voor gezorgd dat er (nog) meer kwaad bloed jegens moslims/Marokkanen is ontstaan. Tfu idioot.
Hahaha om niks zeg jij?
Groot respect voor deze man.

Jammer dat ie in de bak zit, waren we ook af van die pruikenkop van een geertje. Shit hey!!!!!

s zijn verdiende loon. Geen medelijden met racisten die spotten met de islam.

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=7uPY0nnRR_8

Moraalridder, begrijp je nu waarom ik zo somber ben over de toekomst van dit land? De meeste moslimjongeren steunen de moord op Van Gogh of hebben er begrip voor. En de gematigde moslims die voor de camera kritiek hebben op hun geloofsgenoten worden bedreigd. Dan denk je nog wel eens een keer na of je je nog een keer publiekelijk uitspreekt. Vanavond trouwens op rtl 4 de docu over Lieuwe, de zoon van Theo. Die heeft net als zijn vader een grote mond maar een klein hartje ...

Ik denk trouwens dat Theo zelfs voor zijn moordenaar nog enige compassie zou hebben, mocht ie zich vanuit de eeuwige jachtvelden nog kunnen uitspreken. Over Volkert van der Graaf schreef hij ook dat hij een eerlijk proces verdiende, waarbij hij op een gegeven moment zou vrijkomen zonder een publieke lynchpartij.

Laatst bewerkt:
Burgemeester Van der Laan vindt dat de sfeer in Amsterdam sinds de moord op Theo van Gogh "vrediger" is geworden. Dat zegt hij in gesprek met NOS-verslaggever Edwin van den Berg.
Vandaag is het tien jaar geleden dat de cineast werd vermoord door moslimextremist Mohammed B. Op verschillende plaatsen in Amsterdam wordt Van Gogh herdacht.
Van der Laan herinnert zich nog dat hij aan het werk was op zijn advocatenkantoor toen hij het nieuws over de moord op Van Gogh hoorde. "Ik ben toen onwaarschijnlijk geschrokken. Ik was razend. Dit nooit weer."

Ontspannen klimaat

De moord is volgens Van der Laan een ommekeer geweest in een "heleboel opzichten". Hij denkt dat er in Nederland sindsdien veel lessen zijn getrokken. "De vrijheid van meningsuiting en onze humanistische waarden worden tegenwoordig beter verdedigd dan voor die tijd. In zoverre mag Theo tevreden zijn."
De burgemeester vindt dat er een meer ontspannen klimaat heerst rondom de vrijheid van meningsuiting. "Per saldo is de stad veel harmonieuzer dan die in 2004 was. Daar is door iedereen sinds 2004 behoorlijk hard voor gewerkt."

Opmars IS

Die harmonieuze sfeer werd deze zomer op de proef gesteld door de opmars van Islamitische Staat en het Palestina-conflict dat weer oplaaide, zegt Van der Laan. "Je voelde de spanning in de stad oplopen. Ondanks dat, is het al met al echt vrediger dan tien jaar terug in Amsterdam."
Van der Laan vindt dat de omgang met elkaar is verbeterd. "Nederland is zich echt nuchterder en assertiever gaan bemoeien met de discussie over inburgering en integratie. Hoe we met elkaar omgaan, is weer wat rechter getrokken."
nos.nl

Gaat dit niet totaal tegen jou realiteitsbeeld in gameboy?

nos.nl Gaat dit niet totaal tegen jou realiteitsbeeld in gameboy?
Dat vindt Van der Laan als burgervader maar ik ben het daar helemaal niet met eens. Nog steeds worden critici dagelijks bedreigd. Door de economische crisis is de discussie over de multiculturele samenleving wat op de achtergrond geraakt, maar onderhuids borrelt er nog steeds veel onvrede. Niet voor niets zie je Wilders weer stijgen in de peilingen.
Regelmatig lees je nog wel berichten over spanningen in achterstandswijken. Dat het hier nog niet tot Parijse toestanden heeft geleid wil niet zeggen dat er niks speelt. Ga voor de grap eens in Amsterdam Oost vragen hoe ze Theo's film Submission denken. Je moet er niet van opkijken dat je door Marokkanen in je gezicht wordt bespuugd.
De werkloosheid onder allochtone jongeren is schrijnend hoog en contact tussen autochtonen en allochtonen is er nauwelijks, zelfs niet als ze buren van elkaar zijn. Wat Van der Laan zegt klinkt een beetje als zijn voorganger. De realiteit niet onder ogen willen zien en de onderbuikgevoelens een beetje willen sussen. Valt me wel van hem tegen want voor de rest vind ik hem niet zo'n verkeerde burgemeester.

Ik ben bang dat het vuurtje wel eens een brandhaard kan gaan in Amsterdam. In de gehele randstad trouwens. Zeker gezien het feit dat veel jongeren een bloedhekel hebben aan joden en de radicale opvattingen van IS steunen. Radicalisme is mijns inziens alleen maar meer toegenomen.

Laatst bewerkt:
Je moet er niet van opkijken dat je door Marokkanen in je gezicht wordt bespuugd.

Ik weet niet op wat voor manier jij andere mensen aanspreekt, maar zoiets gebeurt mij dus echt niet.
Meestal loop ik nog wat te dollen met die mocro's dat ze van me portemonnee moeten afblijven oid. :roflol:

Een camera in zo'n buurtje met wat klein jong, ja dan krijg je taferelen, als je daar je mening over allochtonen op baseert dan begrijp ik dan je er een hekel aan hebt en een groot probleem ziet.
Sowieso jochies van zeg 12 tot 16-18 jaar, moet je niet al te serieus nemen, daar zit altijd wat kut jong bij, ook bij de Nederlanders.
Ik was rond die leeftijd ook niet altijd de nette brave burger, maar daar hebben ze een mooi woord voor, pubers.

Een camera in zo'n buurtje met wat klein jong, ja dan krijg je taferelen, als je daar je mening over allochtonen op baseert dan begrijp ik dan je er een hekel aan hebt en een groot probleem ziet. Sowieso jochies van zeg 12 tot 16-18 jaar, moet je niet al te serieus nemen, daar zit altijd wat kut jong bij, ook bij de Nederlanders. Ik was rond die leeftijd ook niet altijd de nette brave burger, maar daar hebben ze een mooi woord voor, pubers.

Het was maar een voorbeeld, dat fragment. Maar je zit het wel te bagatelliseren vind ik. Dan heeft men het over boefjes maar wat een agressie spreekt er al uit. Tot diep in de nacht op die leeftijd over straat lopen, spijbelen ivm het slaapgebrek, ruitjes ingooien, anti homo leuzen schilderen op deuren, joden naroepen op straat. Ik vind het nogal wat. De jeugd heeft de toekomst? En dan moet je al helemaal niet over hun geloof beginnen.

Wat vond jij van Van Gogh trouwens?

Kom je wel eens in een achterstandsbuurt Gameboy? Er werd 30 jaar terug ook gereld, meer nog dan nu en al die zaken die jij opnoemt zijn 'gewoon' zaken die nou eenmaal voor komen in mindere buurten.

Zolang je niet in die buurten woont heb je er eigenlijk zo goed als geen last van, het is nou niet alsof Nederland zwaar in verval is geraakt de laatste 10 of 20 jaar. Eerder het tegenovergestelde in veel gevallen. Alleen de achterstandsbuurten zijn overall niet heel veel opgeschoten buiten wat nieuwere huizen.

Kans dat het overigens wel minder gaat worden is vrij groot aanwezig maar dat ligt aan economische omstandigheden die eerder de oorzaak zullen zijn van verval dan het gevolg van. Meer armoede betekent meer achterstandsbuurten en waarschijnlijk meer verval van normen en waarden.

Het was maar een voorbeeld, dat fragment. Maar je zit het wel te bagatelliseren vind ik. Dan heeft men het over boefjes maar wat een agressie spreekt er al uit. Tot diep in de nacht op die leeftijd over straat lopen, spijbelen ivm het slaapgebrek, ruitjes ingooien, anti homo leuzen schilderen op deuren, joden naroepen op straat. Ik vind het nogal wat. De jeugd heeft de toekomst? En dan moet je al helemaal niet over hun geloof beginnen.

Wat vond jij van Van Gogh trouwens?

Boefjes heb je altijd, niet dat je het daarom moet goedkeuren, maar vroeger waren het Willem, Jan etc. nu zijn het Mohammed en Ali. Feit is dat criminelen voortkomen uit arme wijken en ja we zien heel veel allochtonen in arme wijken, zoals je n*gers in de getto's van Amerika ziet. Het probleem is imo niet de allochtonen maar de koof tussen arm en rijk die steeds groter wordt.
Overigens is criminaliteit in Nederland sterk afgenomen als de cijfers kloppen, dus wat dat betreft gaat het de goede kant op.
En van hun geloof is deze generatie weinig over hoor, het enige wat dit nog aanwakkert is de oorlogen in het Midden-Oosten.

Ken weinig van van Gogh zijn werk, dus daar kan ik niet direct een mening over geven.

nos.nl

Gaat dit niet totaal tegen jou realiteitsbeeld in gameboy?

Elk realiteitsbeeld.

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Een camera in zo'n buurtje met wat klein jong, ja dan krijg je taferelen, als je daar je mening over allochtonen op baseert dan begrijp ik dan je er een hekel aan hebt en een groot probleem ziet.
Sowieso jochies van zeg 12 tot 16-18 jaar, moet je niet al te serieus nemen, daar zit altijd wat kut jong bij, ook bij de Nederlanders.
Ik was rond die leeftijd ook niet altijd de nette brave burger, maar daar hebben ze een mooi woord voor, pubers.

En voor jouw soort ook: struisvogels

Kom je wel eens in een achterstandsbuurt Gameboy? Er werd 30 jaar terug ook gereld, meer nog dan nu en al die zaken die jij opnoemt zijn 'gewoon' zaken die nou eenmaal voor komen in mindere buurten. Zolang je niet in die buurten woont heb je er eigenlijk zo goed als geen last van, het is nou niet alsof Nederland zwaar in verval is geraakt de laatste 10 of 20 jaar. Eerder het tegenovergestelde in veel gevallen. Alleen de achterstandsbuurten zijn overall niet heel veel opgeschoten buiten wat nieuwere huizen. Kans dat het overigens wel minder gaat worden is vrij groot aanwezig maar dat ligt aan economische omstandigheden die eerder de oorzaak zullen zijn van verval dan het gevolg van. Meer armoede betekent meer achterstandsbuurten en waarschijnlijk meer verval van normen en waarden.
Ik kom wel eens in een achterstandsbuurt ja. Een vriend woont daar en als hij een Marokkaantje aanspreekt op slecht gedrag wordt hij bedreigd. Spreekt hij de ouders er op aan wordt hij voor een racist uit gemaakt. Dat er 30 jaar geleden werd gereld beperkte zich alleen tot de krakers en de hooligans. De huidige generatie Marokkanen wordt opgevoed met afkeer jegens Westerse waarden en normen, dat is een verschil met de antimonarchistische jaren 80 generatie. Veel van die krakers zijn op latere leeftijd trouwens uitstekend zelfredzaam geworden met hun goed betaalde banen. Het uitzicht van de allochtone jeugd in de achterstandswijken is veel uitzichtlozer dan de jaren 80 generatie. Maar om te stellen dat economische achterstand daar alleen de reden van is vind ik veel te kortzichtig. Het heeft ook met de mentaliteit te maken en gelet op het haatdragende gedrag van met name de Marokkanen maak ik me grote zorgen.

Er zijn al honderden en honderden miljoenen geldverslindende projecten besteed om de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt en het leefklimaat in de wijken te verbeteren. Ik zou zeggen besteed dit geld aan kansrijke jongeren en niet aan Marokkanen die liever het pad van het snelle criminele geld kiezen. Het is heel simpel, of je gaat naar school om daarna te werken, of je kiest voor een leven achter de tralies. Geen geld hebben is geen argument, er worden je genoeg faciliteiten aangeboden om een fatsoenlijk leven te leiden. En daarmee bedoel ik niet in eerste instantie om chirurg te worden. Genoeg autochtonen die ook in armoede leven en die er toch niet voor kiezen om het foute pad op te gaan. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid, en als je echt wilt kan de overheid je een handje helpen. Desnoods ga je vrijwilligerswerk doen, geldt voor iedereen maar kap met jezelf voortdurend jezelf als slachtoffer van het systeem te zien. En wat ik reeds eerder al aangaf is het publieke debat er ook niet beter op geworden. Waar je in de jaren 80 nog stevig maar met respect van gedachten kon wisselen met elkaar, is bedreiging of intimidatie nu schering en inslag. Ok, niet alleen aan Marokkanen te wijten want zelfs een tamelijk onschuldige Gerard Joling is bedreigd. Internet kan ook het slechte in de mens naar boven halen blijkbaar. Maar sinds 9/11 heb ik het gevoel dat het debat over geloof niet fair kan worden gevoerd omdat geloofsfanatici menen dat criticasters al bij voorhand de mond moet worden gesnoerd.

Gek he, Gerard Reve vergeleek God in de jaren 60 met een ezel maar het bleef slechts bij een paar boze brieven. De invloed van radicale haatprekende idioten die uit naam van Allah roepen dat de islam het ware geloof is en dat er een oorlog tegen de moslims door het westen wordt gevoerd lijkt steeds meer terrein te winnen bij die allochtonen moslimjongeren. Ik zeg daarmee niet dat ze hun geloof niet mogen belijden want binnen een samenleving met democratische beginselen als de onze hebben ze gelukkig dat recht. Maar de uitwassen nemen steeds grotere vormen aan, en dan ga je je afvragen wanneer dat tot een gewelddadige clash gaat komen. Dit kan zich op termijn ook wel eens buiten de randstad gaan uitzaaien. Had je 20 jaar geleden nog gezegd dat er twee vliegtuigen door de twee torens van het WTC zouden vliegen, was je echt voor gek verklaard.

Laatst bewerkt:
Ik kom wel eens in een achterstandsbuurt ja. Een vriend woont daar en als hij een Marokkaantje aanspreekt op slecht gedrag wordt hij bedreigd. Spreekt hij de ouders er op aan wordt hij voor een racist uit gemaakt.
Dat er 30 jaar geleden werd gereld beperkte zich alleen tot de krakers en de hooligans. De huidige generatie Marokkanen wordt opgevoed met afkeer jegens Westerse waarden en normen, dat is een verschil met de antimonarchistische jaren 80 generatie. Veel van die krakers zijn op latere leeftijd trouwens uitstekend zelfredzaam geworden met hun goed betaalde banen. Het uitzicht van de allochtone jeugd in de achterstandswijken is veel uitzichtlozer dan de jaren 80 generatie. Maar om te stellen dat economische achterstand daar alleen de reden van is vind ik veel te kortzichtig. Het heeft ook met de mentaliteit te maken en gelet op het haatdragende gedrag van met name de Marokkanen maak ik me grote zorgen.
Er zijn al honderden en honderden miljoenen geldverslindende projecten besteed om de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt en het leefklimaat in de wijken te verbeteren. Ik zou zeggen besteed dit geld aan kansrijke jongeren en niet aan Marokkanen die liever het pad van het snelle criminele geld kiezen.
Het is heel simpel, of je gaat naar school om daarna te werken, of je kiest voor een leven achter de tralies. Geen geld hebben is geen argument, er worden je genoeg faciliteiten aangeboden om een fatsoenlijk leven te leiden. En daarmee bedoel ik niet in eerste instantie om chirurg te worden. Genoeg autochtonen die ook in armoede leven en die er toch niet voor kiezen om het foute pad op te gaan.
Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid, en als je echt wilt kan de overheid je een handje helpen. Desnoods ga je vrijwilligerswerk doen, geldt voor iedereen maar kap met jezelf voortdurend jezelf als slachtoffer van het systeem te zien.
En wat ik reeds eerder al aangaf is het publieke debat er ook niet beter op geworden. Waar je in de jaren 80 nog stevig maar met respect van gedachten kon wisselen met elkaar, is bedreiging of intimidatie nu schering en inslag. Ok, niet alleen aan Marokkanen te wijten want zelfs een tamelijk onschuldige Gerard Joling is bedreigd. Internet kan ook het slechte in de mens naar boven halen blijkbaar. Maar sinds 9/11 heb ik het gevoel dat het debat over geloof niet fair kan worden gevoerd omdat geloofsfanatici menen dat criticasters al bij voorhand de mond moet worden gesnoerd. Gek he, Gerard Reve vergeleek God in de jaren 60 met een ezel maar het bleef slechts bij een paar boze brieven. De invloed van radicale haatprekende idioten die uit naam van Allah roepen dat de islam het ware geloof is en dat er een oorlog tegen de moslims door het westen wordt gevoerd lijkt steeds meer terrein te winnen bij die allochtonen moslimjongeren. Ik zeg daarmee niet dat ze hun geloof niet mogen belijden want dat binnen een samenleving met democratische beginselen als de onze hebben ze gelukkig dat recht. Maar de uitwassen nemen steeds grotere vormen aan, en dan ga je je afvragen wanneer dat een gewelddadige clash gaat komen. Dit kan zich op termijn ook wel eens buiten de randstad gaan uitzaaien. Had je 20 jaar geleden nog gezegd dat er twee vliegtuigen door de twee torens van het WTC zouden vliegen, was je echt voor gek verklaard.

Ik ben opgevoed in een achterstandsbuurt, hoe the f**k kom jij er bij dat Marokkanen zo worden opgevoed?
Volgens mij schud je dat even uit je mouw, omdat dat voldoet aan jou realiteitsbeeld.

Zat gasten waar ik mee opgegroeid ben die het verkeerde pad hebben bewandelt en nu maar hun brood proberen te verdienen met kut baantjes zoals bij postNL.
Ooit weleens bij een bedrijf zoals postNL geweest? merendeel is vaak Marokkanen/allochtonen.

De jaren 80 kan je niet vergelijken met nu, met internet/social media etc. alles wat nu een beetje gevoelig ligt wordt op internet gegooid en heeft de mogelijkheid op grote aandacht van de (social) media.

Er wordt ook een oorlog tegen de moslims gevoerd, hoeveel moslims zijn er de afgelopen tientallen jaren wel niet omgekomen in oorlogen?
Dit wekt alleen maar meer radicalisme op, wanneer jou cultuur/geloof vernietigd lijkt te worden dan ga je vanzelfsprekend er iets achter zoeken en juist interesse er in tonen.

Zeg je nu dat 2 vliegtuigen 2 torens doorboren, dan is er nog steeds een groepje mensen die je voor gek verklaren, lol.

Man man man, net of je zelf een Marokkaan bent. Natuurlijk zijn er ook werkende Marokkanen. Nergens gezegd dat dit niet zo is, maar ik wilde de discussie even op scherp stellen. Triest dat je elke keer er weer bij moet zeggen dat er ook goede Marokkanen zijn om maar niet voor een racist te worden uit gemaakt.

En dan nog mij ervan beschuldigen dat ik bepaalde dingen zomaar uit mijn mouw schud ook. Jij kan je ook geen andere visie voorstellen als alleen de jouwe he? Altijd wil je maar weer je gelijk krijgen met je gedram en je 0,0 aan waarheidsgehalte hebbende complotjes.

Man man man, net of je zelf een Marokkaan bent. Natuurlijk zijn er ook werkende Marokkanen. Nergens gezegd dat dit niet zo is, maar ik wilde de discussie even op scherp stellen. Triest dat je elke keer er weer bij moet zeggen dat er ook goede Marokkanen zijn om maar niet voor een racist te worden uit gemaakt.

En dan nog mij ervan beschuldigen dat ik bepaalde dingen zomaar uit mijn mouw schud ook. Jij kan je ook geen andere visie voorstellen als alleen de jouwe he? Altijd wil je maar weer je gelijk krijgen met je gedram en je 0,0 aan waarheidsgehalte hebbende complotjes.

Ja ik ben zo'n landverrader die opkomt voor minderheden.
Ik erken dat er een probleem is, maar als ik jou zo hoor praten is het net alsof je denkt dat het in iemands genen zit om crimineel te worden.

gooide jij ook blikjes naar mensen hun hoofd?

Ja ik ben zo'n landverrader die opkomt voor minderheden.
Ik erken dat er een probleem is, maar als ik jou zo hoor praten is het net alsof je denkt dat het in iemands genen zit om crimineel te worden.

er hangt in sommige marokaanse gemeenschappen wel een sterke anti nederland sfeer

dit is wel erg en zorgwekkend

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven