MuscleMeat

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

gooide jij ook blikjes naar mensen hun hoofd?

er hangt in sommige marokaanse gemeenschappen wel een sterke anti nederland sfeer

dit is wel erg en zorgwekkend

Blikjes gooien naar mensen hun hoofd, hmmm nee nooit gedaan volgens mij.

Kan je wat specifieker zijn in sommige Marokkaanse gemeenschappen?
Bedoel je dan een bepaalde buurt, het koffiehuis, de kapper, de moskee?

Voor zover mijn ervaring, is dat net als bij Nederlanders elk gezin zijn kinderen wel anders opvoedt.
En in elk gezin zijn er wel probleempjes, maar ouders hebben het beste voort met de kinderen, je gaat me niet vertellen dat Marokkaanse ouders liever hun kind als juweliersdief zien dan als chirurg. :roflol:

ik bedoel dat ik vaak bij marokanen zie dat ze erg anti nederland zijn. En anti overheid.

dit is het land waar je leeft. Deal with it, als je liever ergens anders leeft tyf dan een eind op. Je woont in dit land en bent hier (althans dat vind ik) welkom. Maar maak er dan het beste van en draag je steentje bij. EN zonder je niet af van de rest

ik bedoel dat ik vaak bij marokanen zie dat ze erg anti nederland zijn. En anti overheid.

dit is het land waar je leeft. Deal with it, als je liever ergens anders leeft tyf dan een eind op. Je woont in dit land en bent hier (althans dat vind ik) welkom. Maar maak er dan het beste van en draag je steentje bij. EN zonder je niet af van de rest

Ik ben ook anti nederland en anti overheid.
En als ik het geld heb tyf ik ook een eind op. :p

Maar je kan toch anti nederland, anti overheid zijn, maar tegelijk een hele aardige gozer?

Je woont in dit land en bent hier welkom? Nee, je bent hier geboren en hebt even veel recht van spreken als ieder ander.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ben zo'n landverrader die opkomt voor minderheden. Ik erken dat er een probleem is, maar als ik jou zo hoor praten is het net alsof je denkt dat het in iemands genen zit om crimineel te worden.

Dat laatste zou helemaal zo gek nog niet zijn ook. De criminoloog Buikhuisen is jaren vanwege dit argument verketterd en bedreigd.

Wat is de reden dat jij je zo genoodzaakt voelt om op te komen voor "minderheden".

Niet te serieus nemen die zin, was meer een reactie op dat stukje.

Om maar weer eens een plaatje te posten: :D
quote-a-minority-may-be-right-and-a-majority-is-always-wrong-henrik-ibsen-90705.jpg

Met een nee kom je er wel makkelijk van af he? Zal me niet verbazen dat je geen idee hebt wie Wouter Buikhuisen is. Je hebt zelfs al toegegeven dat jij je ook niet in Theo van Gogh hebt verdiept. Weet je eigenlijk wel wat met wat hij zich bezig hield en een column van hem zal je ook wel niet gelezen hebben dan.

Met een nee kom je er wel makkelijk van af he? Zal me niet verbazen dat je geen idee hebt wie Wouter Buikhuisen is. Je hebt zelfs al toegegeven dat jij je ook niet in Theo van Gogh hebt verdiept. Weet je eigenlijk wel wat met wat hij zich bezig hield en een column van hem zal je ook wel niet gelezen hebben dan.

Waarom zou ik me moeten verdiepen in een individu om deze discussie te voeren?

Theo zou zich omdraaien in zn graf als ie deze "discussie" las

Waarom zou ik me moeten verdiepen in een individu om deze discussie te voeren?

Nota bene degene die altijd roept om bronnen en zuivere waarheidsvinding beroept zich nu op zijn gebrek aan kennis. Vreemd. ---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------
Theo zou zich omdraaien in zn graf als ie deze "discussie" las

Met Theo kon je alle kanten op. Waarom denk/vind je dat trouwens?

Notabene degene die altijd roept om bronnen en zuivere waarheidsvinding beroept zich nu op zijn gebrek aan kennis. Vreemd.

Dus ik moet mij eerst verdiepen in Theo van Gogh anders kan ik geen discussie over de multiculturele samenleving met jou voeren?

Dus ik moet mij eerst verdiepen in Theo van Gogh anders kan ik geen discussie over de multiculturele samenleving met jou voeren?

Dan zou je misschien iets meer openstaan voor andere argumenten als de jouwe. Precies dat waar Van Gogh altijd voor pleitte.

Dan zou je misschien iets meer openstaan voor andere argumenten als de jouwe. Precies dat waar Van Gogh altijd voor pleitte.

Ja en als je mein kampf leest sta je misschien iets meer open voor de argumenten van Stefan Wijkamp?
Beetje zinloze discussie geworden dit, als je gaat beweren dat je je eerst verdiept moet hebben in bepaalde individuen, waardoor ik het wel eens zou worden met jou standpunten.

Ja en als je mein kampf leest sta je misschien iets meer open voor de argumenten van Stefan Wijkamp? Beetje zinloze discussie geworden dit, als je gaat beweren dat je je eerst verdiept moet hebben in bepaalde individuen, waardoor ik het wel eens zou worden met jou standpunten.

Zucht. En nog een zucht ...
Weer leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Je hoeft het heus niet met me eens te worden als je een andere mening bent toegedaan. Maar jij geeft de indruk dat je andermans opinies niet serieus wil nemen gezien je eerdere krabbel dat ik bepaalde dingen verzin. Dan ben je snel uit geluld ja. Waar ik je mening bekritiseer doe jij mijn mening en dat van een hoop anderen af als totale ongeloofwaardige onzin. En dat terwijl bij je eigen bevindingen of bronnen in dat andere topic over de MH 17 fictie en realiteit wel erg door elkaar lopen.

Als het klopt dat je in Limburg woont kan ik wel begrijpen dat je denkt dat het allemaal wel mee valt.

Zucht. En nog een zucht ...
Weer leg je me woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Je hoeft het heus niet met me eens te worden als je een andere mening bent toegedaan. Maar jij geeft de indruk dat je andermans opinies niet serieus wil nemen gezien je eerdere krabbel dat ik bepaalde dingen verzin. Dan ben je snel uit geluld ja. Waar ik je mening bekritiseer doe jij mijn mening en dat van een hoop anderen af als totale ongeloofwaardige onzin. En dat terwijl bij je eigen bevindingen of bronnen in dat andere topic over de MH 17 fictie en realiteit wel erg door elkaar lopen.

Ik neem iedereen serieus, maar als jij zegt dat Marokkanen worden opgevoed met haat naar Nederland/westerse cultuur, dan vraag ik me af, waar jij die informatie vandaan haalt?
Of is dat wat Theo beweert en informatie die ik mis, door zijn columns niet gelezen te hebben?
Je komt steeds terug op het MH17 verhaal, kan je hier de specifieke posts uithalen?(eventueel via pm)
Ik ben ook niet alwetend en foutloos. :p

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:47 ----------

Als het klopt dat je in Limburg woont kan ik wel begrijpen dat je denkt dat het allemaal wel mee valt.

Nee

Ik neem iedereen serieus, maar als jij zegt dat Marokkanen worden opgevoed met haat naar Nederland/westerse cultuur, dan vraag ik me af, waar jij die informatie vandaan haalt? Of is dat wat Theo beweert en informatie die ik mis, door zijn columns niet gelezen te hebben? Je komt steeds terug op het MH17 verhaal, kan je hier de specifieke posts uithalen?(eventueel via pm) Ik ben ook niet alwetend en foutloos. :p ---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:47 ---------- Nee

Nee hoor, dit is mijn mening en die strookt inderdaad ook met die van Theo. Overigens was ik het ook wel eens totaal met hem oneens hoor. Soms kon hij ook te ver gaan met zijn persoonlijke beledigingen, maar binnen een volwassen democratie is over de grens gaan ook een middel om aan de vrijheid van meningsuiting gestalte te geven. Als je dat niet kunt verdragen kan je naar de rechter hoewel ik daar in eerste instantie zeker geen voorstander van ben. Zie Wilders die zich voor de tweede keer weer moet gaan verantwoorden.

Nee hoor, dit is mijn mening en die strookt inderdaad ook met die van Theo. Overigens was ik het ook wel eens totaal met hem oneens hoor. Soms kon hij ook te ver gaan met zijn persoonlijke beledigingen, maar binnen een volwassen democratie is over de grens gaan ook een middel om aan de vrijheid van meningsuiting gestalte te geven. Als je dat niet kunt verdragen kan je naar de rechter hoewel ik daar in eerste instantie zeker geen voorstander van ben. Zie Wilders die zich voor de tweede keer weer moet gaan verantwoorden.

Dus als ik het goed begrijp is het jouw mening dat Marokkanen worden opgevoed met haat naar Nederland/westerse cultuur?
Als dat het geval is, kunnen we deze discussie beter eindigen onder het mom van een ''meningsverschil''.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven