Fitness Seller

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik het goed begrijp is het jouw mening dat Marokkanen worden opgevoed met haat naar Nederland/westerse cultuur? Als dat het geval is, kunnen we deze discussie beter eindigen onder het mom van een ''meningsverschil''.

Een hoop Marokkanen wel vanwege dat 1-dimensionale denken van hun geloof en wellicht dat het ook de aard van het beestje is. Wat me opvalt is dat een hoop jonge Marokkanen hun geloof erbij halen wanneer het hun uitkomt. Een moskee bezoeken doen ze haast niet meer maar als je ze bekritiseert hebben ze het opeens weer over het moslim zijn. En dan nog met radicale standpunten komen ook of in de slachtoffer rol kruipen. Zo plaatsen ze zichzelf wel buiten de samenleving, hoewel ze zelf het tegenovergestelde beweren.

Bekritiseren, haat zaaien en intolerant zijn is het enige wat op dit moment wordt gedaan. Het probleem wordt alleen maar erger gemaakt als alle nederlanders zich tegen moslims keren. Dan worden zij nog meer geïsoleerd en gaat de criminaliteit onder moslim jongeren alleen maar nog meer stijgen.

Ik snap dat klagen erg makkelijk is, maar komt er ook nog is iemand met een reële oplossing?

Bekritiseren, haat zaaien en intolerant zijn is het enige wat op dit moment wordt gedaan. Het probleem wordt alleen maar erger gemaakt als alle nederlanders zich tegen moslims keren. Dan worden zij nog meer geïsoleerd en gaat de criminaliteit onder moslim jongeren alleen maar nog meer stijgen.

Ik snap dat klagen erg makkelijk is, maar komt er ook nog is iemand met een reële oplossing?

Volgens mij zijn Nederlanders begonnen met geen kritiek leveren en tolerant zijn. Heeft ook niet echt geholpen.

Volgens mij zijn Nederlanders begonnen met geen kritiek leveren en tolerant zijn. Heeft ook niet echt geholpen.

"tolerant zijn" is een behoorlijk breed begrip.

Ik zou tolerant zijn niet noemen dat je racistisch bent tegen moslims, maar dit niet tegen ze zegt. En hun niet behandeld als elk ander persoon. Dan creëer je dus sociale isolatie omdat Nederlanders niks van ze moeten hebben, dan gaan ze natuurlijk alleen maar met elkaar om. Dit kan ook gewoon onbewust gaan. Dat je vriendelijker bent tegen Nederlanders of met hun eerder een praatje maakt.

Hoeveel moslim vrienden heb je zelf bijvoorbeeld?

"tolerant zijn" is een behoorlijk breed begrip.

Ik zou tolerant zijn niet noemen dat je racistisch bent tegen moslims, maar dit niet tegen ze zegt. En hun niet behandeld als elk ander persoon. Dan creëer je dus sociale isolatie omdat Nederlanders niks van ze moeten hebben, dan gaan ze natuurlijk alleen maar met elkaar om. Dit kan ook gewoon onbewust gaan. Dat je vriendelijker bent tegen Nederlanders of met hun eerder een praatje maakt.

Hoeveel moslim vrienden heb je zelf bijvoorbeeld?

Geen, maar in het verleden ben ik met meerdere moslims in meer of mindere mate omgegaan. In mijn beleving was dat elke keer hetzelfde: het kon maar tot een bepaald punt. Echt goede vrienden werd je niet, door de verschillen in cultuur, thuissituatie e.d. Ook een echte discussie over bepaalde zaken waren een no-go, waardoor het toch vrij platonisch blijft.

Jij zegt dat Nederlanders niets van ze moesten hebben, maar is het niet gewoon omgedraaid? Moslims moeten niets van Nederlanders hebben vanaf een bepaald punt. Bovendien denk ik dat 'we' meer dan tolerant zijn geweest, helemaal jegens 1e generatie. Op een gegeven moment kregen we in Nederland last van twee dingen: kutMarokkanen en de extreme Islam. Ik denk dat dat nu, nog meer dan tien jaar geleden deze dingen naar elkaar zijn gegroeid. Voor de meeste 1e generatie allochtonen was de Islam vast en zeker erg belangrijk, in hun eigen huis welteverstaan. Zolang zij naar een moskee konden, een hoofddoek dragen en aan de rammadan doen, dan was het goed. Verder was het belangrijk om hier in Nederland geld te verdienen en een bestaan op te bouwen.
Bij de tweede/derde generatie is dit toch anders imo.

Geen, maar in het verleden ben ik met meerdere moslims in meer of mindere mate omgegaan. In mijn beleving was dat elke keer hetzelfde: het kon maar tot een bepaald punt. Echt goede vrienden werd je niet, door de verschillen in cultuur, thuissituatie e.d. Ook een echte discussie over bepaalde zaken waren een no-go, waardoor het toch vrij platonisch blijft.

Jij zegt dat Nederlanders niets van ze moesten hebben, maar is het niet gewoon omgedraaid? Moslims moeten niets van Nederlanders hebben vanaf een bepaald punt. Bovendien denk ik dat 'we' meer dan tolerant zijn geweest, helemaal jegens 1e generatie. Op een gegeven moment kregen we in Nederland last van twee dingen: kutMarokkanen en de extreme Islam. Ik denk dat dat nu, nog meer dan tien jaar geleden deze dingen naar elkaar zijn gegroeid. Voor de meeste 1e generatie allochtonen was de Islam vast en zeker erg belangrijk, in hun eigen huis welteverstaan. Zolang zij naar een moskee konden, een hoofddoek dragen en aan de rammadan doen, dan was het goed. Verder was het belangrijk om hier in Nederland geld te verdienen en een bestaan op te bouwen.
Bij de tweede/derde generatie is dit toch anders imo.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat zo is. Ik denk wel dat het probleem van twee kanten komt en dat vingers wijzen geen zin heeft.

Als je nu als Marokkaan opgroeit heb je bij voorbaat al een slecht imago en moet je je 2x zo hard bewijzen als ieder ander. En dat klopt natuurlijk niet. Mensen zeggen kut Marokkaan achter je rug om. Moeten niks van je hebben. Lastig om nieuwe vrienden etc. etc. Als gevolg dat ze alleen maar met elkaar om gaan. Als ze zich zo onterecht en racistisch behandeld voelen. Is het niet vreemd dat het dan verkeerd gaat met die jongens. Dat is hetzelfde als een hond trappen en dan verbaasd zijn dat hij bijt.

Logisch dat sommigen dan ook denken "kut hollanders". Er moet iniedergeval een oplossing komen, maar meer haat zaaien is dat zeker niet in mijn ogen. Elke keer kut marrokanen overal roepen, Hoe denk je dat hun zich dan gaan voelen en tegen Nederlanders gaan aankijken?

Als je nu als Marokkaan opgroeit heb je bij voorbaat al een slecht imago en moet je je 2x zo hard bewijzen als ieder ander. En dat klopt natuurlijk niet. Mensen zeggen kut Marokkaan achter je rug om. Moeten niks van je hebben. Lastig om nieuwe vrienden etc. etc. Als gevolg dat ze alleen maar met elkaar om gaan. Als ze zich zo onterecht en racistisch behandeld voelen. Is het niet vreemd dat het dan verkeerd gaat met die jongens. Dat is hetzelfde als een hond trappen en dan verbaasd zijn dat hij bijt.

Als minderheid is het natuurlijk lekker gemakkelijk om eigen falen hierop af te schuiven. Duizenden Italiaanse gastarbeiders zijn, in België, wel zonder enige problemen geïntegreerd en geassimileerd.

Immigranten, met islamitische achtergrond, lijken echter een sterke neiging te hebben zich te willen isoleren v.d. rest. Jij hebt het ook over Nederlanders en Marokkanen, terwijl het voor mij, ongeacht hun etnische afkomst, gewoon Nederlanders zijn.

Dat sommige minderheden een slechte naam hebben ligt ook niet louter aan racisme en vooroordelen.

Op 2 november is het precies 10 jaar geleden dat Theo van Gogh is vermoord.

1557_theovangogh.jpg

Nadien is het klimaat in Nederland niet ten positieve veranderd. De tegenstelling tussen de verschillende bevolkingsgroepen lijkt groter dan ooit. Journalisten, columnisten en andere uitgesproken figuren worden bij de vleet bedreigd. De roep van de fanatici onder de moslimjongeren wordt steeds luider, agressiever en bedreigender.

Wat denken jullie? Komt er ooit een ommekeer of gaat Nederland ten gronde aan haatdragende " geiteneukers" zoals Theo dat zo mooi kon zeggen ... ?

Kan je bovenstaande argumenten ook staven met studies ?

---------- Toegevoegd om 02:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:39 ----------

Moraalridder, begrijp je nu waarom ik zo somber ben over de toekomst van dit land? De meeste moslimjongeren steunen de moord op Van Gogh of hebben er begrip voor. En de gematigde moslims die voor de camera kritiek hebben op hun geloofsgenoten worden bedreigd. Dan denk je nog wel eens een keer na of je je nog een keer publiekelijk uitspreekt. Vanavond trouwens op rtl 4 de docu over Lieuwe, de zoon van Theo. Die heeft net als zijn vader een grote mond maar een klein hartje ...

Ik denk trouwens dat Theo zelfs voor zijn moordenaar nog enige compassie zou hebben, mocht ie zich vanuit de eeuwige jachtvelden nog kunnen uitspreken. Over Volkert van der Graaf schreef hij ook dat hij een eerlijk proces verdiende, waarbij hij op een gegeven moment zou vrijkomen zonder een publieke lynchpartij.

The problem is you're focusing on the things in life that don't really matter. When I was a kid I had hopes and dreams. We all did. But over time, the daily grind gets in the way and you miss the things that really matter, even though they are right in front of you, staring you in the face. I think the next time you should ask yourself "Am I on the right track here?". I don't mean to be rude but people like you I really pity. So maybe you could use the few brain cells you have and take advantage of the knowledge I have given you now. Good luck.

Als minderheid is het natuurlijk lekker gemakkelijk om eigen falen hierop af te schuiven. Duizenden Italiaanse gastarbeiders zijn, in België, wel zonder enige problemen geïntegreerd en geassimileerd.

Immigranten, met islamitische achtergrond, lijken echter een sterke neiging te hebben zich te willen isoleren v.d. rest. Jij hebt het ook over Nederlanders en Marokkanen, terwijl het voor mij, ongeacht hun etnische afkomst, gewoon Nederlanders zijn.

Dat sommige minderheden een slechte naam hebben ligt ook niet louter aan racisme en vooroordelen.

Gewoon Nederlands, vind het altijd grappig dat veel mensen dat zo automatisch zeggen alsof Nederlands gewoon is en al het andere niet.

Wat jij zegt klopt helemaal ik heb wel een aantal keer discussie gehad en ken maar een paar Marokkanen die zeggen ik ben Nederlander, de rest voelt zich Marokkaan en totaal geen Nederlander.
Met voetbal dit jaar waren er in de stad wel Marokkanen die de wedstrijd keken en veel met Oranje kledij aan, dus er is nog hoop en ze zijn er wel maar ik ken ze niet.
Vroeger heerste er op straat al een anti Holland cultuur onder de "buitenlanders" toen nog geen allochtonen genoemd en ik denk dat daar de oorzaak ligt.
Vooral onder Marokkanen, suries en Turken.
De laatste groep zijn totaal uit het straatbeeld verdwenen lijkt het wel en denk dat veel ouders van de 3e generatie flink doorgeleerd hebben of hard aan het werken/ondernemen zijn gegaan en kort bovenop hun kids zitten waardoor je die niet veel buiten ziet, maar ook zij voelen zich helaas nog steeds vaak eerder verbonden met het vaderland dan met Nederland want het chauvinisme/nationalisme is met de paplepel ingegoten.
Vlak de suries ook niet uit want je hebt er ook die alleen maar praat in termen van Witte mensen en tata's, ik vind sommige suries best wel racisten, gelukkig zie je ook veel die met iedereen chillen en dit niet hebben.
Vroeger als je een gappie in de groep had die surie was en hij zag zijn brada's dan kende hij je opeens niet meer, vaak gezien dat want met witte mensen Turken en Marokkanen omgaan was not done en blanken waren helemaal niet cool.

Onder de Chinezen (die hier het langst zitten en zelfs de 1e en 2e wereldoorlog mee hebben gemaakt!!!!) , Spanjaarden en Italianen heerst niet zo een anti Holland cultuur, soms hebben ze hun eigen etnische afkomst behouden maar Nederland ook omarmt, ze zijn ook Nederlander.
Mijn Pa was daar een voorbeeld van, Ik woon hier, leef hier etc zei hij altijd dus wat voor nut heeft het om altijd maar met "daar" bezig te zijn, en hij was hier niet eens geboren.
Ik vind dat waar je vandaan komt is bijzaak, als je geboren bent ,woont en leeft in Nederland ben je Nederlander waar je ouder dan ook vandaan kwamen maakt geen f**k meer uit.
Punt!

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat zo is. Ik denk wel dat het probleem van twee kanten komt en dat vingers wijzen geen zin heeft.

Logisch dat sommigen dan ook denken "kut hollanders". Er moet iniedergeval een oplossing komen, maar meer haat zaaien is dat zeker niet in mijn ogen. Elke keer kut marrokanen overal roepen, Hoe denk je dat hun zich dan gaan voelen en tegen Nederlanders gaan aankijken?

Tja, zo praten we een beetje langs elkaar heen he. :rolleyes:

Maar het is logisch dat mocro's denken kut hollanders, omdat die hollanders racistisch zijn. Het is alleen niet normaal dat hollanders kut mocros denken, omdat ze zich gedragen als kut mocros.

Nou eigenlijk he.. Sinds ik zo goed als naar het Noorden van het land ben verhuisd.. Vind ik het helemaal niet zo'n probleem meer.. Geen mocro's te bekennen daar :D

Als je dit probleem nog niet kan erkennen denk ik dat je jezelf erg isoleert van de buitenwereld...
Vraag me ook af hoe dit verder gaat, en hoe het gaat aflopen. Kan nog wel eens erg groot worden gezien het nieuws de laatste tijd.

Pim Fortuyn zei het ook al: je mag hier wonen maar je past je aan.
Loop een keer door een willekeurige winkelstraat en je ziet dat dit niet gebeurd, en dan tel je de extremisten nog niet eens mee.
Totaal gehersenspoeld door geloof, en daar uit handelen. Een cultuur die al meer dan 200 jaar achterloopt, en volgens haar eigen regels leeft.
Ik ben ze liever kwijt dan rijk.

En ja ik weet ook dat er goede moslims en buitenlanders zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Kan je bovenstaande argumenten ook staven met studies ? ---------- Toegevoegd om 02:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:39 ---------- /QUOTE]

Dan verwijs ik je graag naar mijn eigen studies :p
Het is een gevoel wat ik heb, ik ben er gewoon heel somber over. Dat gevoel wordt door velen met mij gedeeld.

Zever dus

Gevoel en feiten liggen vaak uit elkaar. Criminaliteit is gedaald terwijl veiligheidsgevoel niet afneemt ook niet als minder personen meetbaar te maken krijgen met criminaliteit.

Gevoel is hoe dan ook een slechte raadgever maar lastig beinvloedbaar.

Ik voel me nog veilig in de meest gevaarlijke steden ter wereld (been there, done that) terwijl anderen al panisch worden als ze een keer een uitstapje maken naar een grote stad en het OV in moeten (of iets soortgelijks).

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven