AndroidHealthClinic

10 min Protein cake/pudding (magnetron)

Marcussi

Cool Novice
Waardering
13
Aloha,

Hierbij deel ik jullie graag dit snel te bereiden recept.

Voedingswaarde en hoeveelheden:

52kq3l.png

Men neme:

* Een shake beker
* Een afsluitbare bak (bijv. zo'n bakje welke je bij de afhaal Chinees krijgt:

Gooi alle voornoemde ingrediënten in de shake beker en schud alles goed door elkaar. Het aantal eieren is optioneel. Hier zou je ook evt. 2 stuks van kunnen maken per 100 gram.
Gooi vervolgens alles in een bakje en sluit deze af.

Doe het in de magnetron en zet deze vervolgens 4 a 5 min aan op vol vermogen. Nadat de tijd verstreken is, is het beslag een beetje gaan rijzen. Echter zal de onderkant nog niet helemaal hard zijn. Pak een bord erbij en draai de inhoud om. Plaats het terug in het bakje en zet het nogmaals voor 1 a 2 min in de magnetron. Als het goed is zal dit ongeveer het eind resultaat zijn:

2h88k6b.jpg

Smaak is zeer goed te doen. Uiteraard kan je altijd nog je eigen input eraan geven.
Recept is zowel warm of koud te eten.

Eetsmakelijk!

Laatst bewerkt:
ziet er uit als een stuk boter

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij gaat het altijd nog om de voedingswaarde en daarnaast om de smaak. Hoe het verder eruit ziet is volgens mij irrelevant?

Die pannekoek eiwit is waarschijnlijk gewoon whey met zelfrijzend bakmeel. Kun je ook zelf mixen, maar gaat er om dat er iets van graanproduct in zit voor de structuur en eventueel pakpoeder om het geheel niet in te laten storten.

net gemaakt in iets andere verhoudingen en ca de helft...
moet zeggen dat het niet tegenvalt
die eiwitpannenkoeken kreeg ik nooit wat fatsoenlijks van gebakken, alles koekte aan:P
zo gaart het tenmiste en krijg je het nog als geheel op je bord...
denk wel als je de volle hoeveelheid neemt je een lomp blok gaat krijgen... ik ben zelf ook van plan volgende keer het in bakvormpjes te gooien en er muffins ofzo van te maken... als het wat kleiner is zal het sneller helemaal garen en hoef je niet te draaien/krijg je geen pudding...
zodra een experiment met bakvormpjes klaar is zal ik wel een foto plaatsen...
voor nu lekker smullen met beetje appelstroop erover:)

• Topic Starter Topic Starter
net gemaakt in iets andere verhoudingen en ca de helft...
moet zeggen dat het niet tegenvalt
die eiwitpannenkoeken kreeg ik nooit wat fatsoenlijks van gebakken, alles koekte aan:P
zo gaart het tenmiste en krijg je het nog als geheel op je bord...
denk wel als je de volle hoeveelheid neemt je een lomp blok gaat krijgen... ik ben zelf ook van plan volgende keer het in bakvormpjes te gooien en er muffins ofzo van te maken... als het wat kleiner is zal het sneller helemaal garen en hoef je niet te draaien/krijg je geen pudding...
zodra een experiment met bakvormpjes klaar is zal ik wel een foto plaatsen...
voor nu lekker smullen met beetje appelstroop erover:)

Leuk om te horen :)

Het is inderdaad niet de meest sierlijke maaltijd die je kan bereiden, maar het is een goed alternatief als je eens wat krap in de tijd zit. Het is goed te eten, heeft goede voedingswaardes en is snel klaar.

Wanneer is het slimst om hem te maken? Ik vertrek s ochtens om half 8 naar werk en ben om half 7 thuis en leek me wel lekker als tussendoortje, dus dan 's ochtends maken of dag van te voren en dan in de koelkast bewaren?

Iemand toevallig ervaring met whey erdoor heen doen?

Laatst bewerkt:
doe je het bakje volledig afgesloten in de magnetron?
en iemand al getest met whey ipv die pannekoekenmix?

Gozer... 300cl? Ik hoop dat je mililiter bedoelt! 300cl = 3liter:eek:

Ik zal 'm is proberen met Whey, klinkt lekker!

- In een bakvorm doen bijvoorbeeld voor muffins.
- Beetje water of melk met chocolade whey mengen, zodat je een redelijk dikke slurry krijgt
- Giet de slurry over de muffin

- Nu heeft het oog ook wat en is het nog steeds een lekker recept =)

Dus ook maar eens gemaakt:

1 ei, 3 scheppen protein pancakes en 220 ML melk, snufje kaneel en in een bak in de magnetron.
Resultaat: 25% van de bak was gevuld met het vloeibare mengsel, uiteindelijk vloog de deksel er bijna vanaf na 5 minuten 650 watt.

Smaak is goed te doen, geen olie gebruikt dus plakte klein beetje vast, verder niet erg. Voor de lekkere trek nog wat jam erop gesmeerd... heerlijk! deze hou ik er zeker in!\

Thnx

Terug
Naar boven