XXL Nutrition

Brinta cake

• Topic Starter Topic Starter
Lekkeeuur

Net mijn chocolade brintacake nog eens gemaakt !!
hij ziet er in elk geval zeer lekker uit !! :D

brinta taart.jpg

Wat trouwens ook lekker is, om het met havermout te eten. Dan ipv kaneel een schep pindakaas en wat honing erbij.

En dan gewoon het beslag opeten! damn, wat lekker!

Zag deze gister voorbij komen, en ik had alle ingrediënten al in huis dus heb hem ook gemaakt. Maar had niet verwacht dat hij zo lekker zou zijn! Vandaag was het lekker mijn ontbijt met een beetje pindakaas erop omnomnomnom

Zag deze gister voorbij komen, en ik had alle ingrediënten al in huis dus heb hem ook gemaakt. Maar had niet verwacht dat hij zo lekker zou zijn! Vandaag was het lekker mijn ontbijt met een beetje pindakaas erop omnomnomnom

Deze reactie heb ik al vaak gehoord !
omdat het eigenlijk het zelfde is als meeste mensen gewoon morgens doen !
Brinta, melk en whey in een kom , wat opwarmen en zo eten ....

Nu zet je het eigenlijk gewoon wat langer in de magnetron hehe!
Met de smaken kan je natuurlijk alle kanten op !

ben al blij dat ik toch paar mensen al een leuke tip heb kunnen geven !!! :D

Deze reactie heb ik al vaak gehoord !
omdat het eigenlijk het zelfde is als meeste mensen gewoon morgens doen !
Brinta, melk en whey in een kom , wat opwarmen en zo eten ....

Nu zet je het eigenlijk gewoon wat langer in de magnetron hehe!
Met de smaken kan je natuurlijk alle kanten op !

ben al blij dat ik toch paar mensen al een leuke tip heb kunnen geven !!! :D

Ja thanks, ik had het met cacaopoeder gedaan. 30min op 200graden en klaar is kees.

Ziet er erg lekker uit ik heb ook veel moeite met mijn Brinta in de ochtend super goede tip. Weet je toevallig ook zo wat de voedingswaardes zijn? Dan hoef ik niet meer te rekenen ;) haha

Voedings waarden

Ziet er erg lekker uit ik heb ook veel moeite met mijn Brinta in de ochtend super goede tip. Weet je toevallig ook zo wat de voedingswaardes zijn? Dan hoef ik niet meer te rekenen ;) haha

Volgens mijn berekeningen op 1 hele cake;
die intotaal 600gr. weegt

Kcal.: 832
Vet: 6,8g.
Koolhydraten: 100g.
Eiwitten: 77,5g

Maar ik eet zelf maar een have cake op s'morgens
als ge zo'n hele op krijgt .. chapeau haha

dus eigenlijk alles delen door 2 !!

Smakelijk !!

Bij mij blijft de binnenkant heel papperig/nat, terwijl ik de cake circa 50 min in de oven heb gehad.. heeft iemand tips om em luchtiger te maken? Heb alles goed geklopt en zelfs 2 eiwitten toegevoegd

Volgens mijn berekeningen op 1 hele cake;
die intotaal 600gr. weegt

Kcal.: 832
Vet: 6,8g.
Koolhydraten: 100g.
Eiwitten: 77,5g

Maar ik eet zelf maar een have cake op s'morgens
als ge zo'n hele op krijgt .. chapeau haha

dus eigenlijk alles delen door 2 !!

Smakelijk !!
bedankt!

Ik heb denk ik iets serieus verkeerd gedaan, maar met 500ml melk en 120g brinta, op 30 minuten in de oven @ 200 graden, is hij nog helemaal zompig van binnen. Brrrr, brokkentaart! Ik zet 'm er even opnieuw een minuut of 20 in. Hij zag er wel lekker uit en rook ook erg lekker.

Ik heb denk ik iets serieus verkeerd gedaan, maar met 500ml melk en 120g brinta, op 30 minuten in de oven @ 200 graden, is hij nog helemaal zompig van binnen. Brrrr, brokkentaart! Ik zet 'm er even opnieuw een minuut of 20 in. Hij zag er wel lekker uit en rook ook erg lekker.

Vrienden van mij proberen hem ook te maken en hebben precies hetzelfde probleem dat hij soppig blijft. Terwijl die bij mij gewoon best is na 30 min op 200graden. Het probleem zit hem denk in het kloppen.
Ik zelf door hem in de blender en laat hem best lang draaien waardoor het lekker stevig is. Met kloppen krijg je zeker niet hetzelfde resultaat.

minder melk? ik zou het op 100ml houden. maak een soort (bijna) kneedbaar deeg en bak het dan af.

Ik heb net weer een stuk op en hij was eigenlijk goed te pruimen hoor. Hier een foto, dan kun je zien hoe 'nat' hij nog van binnen is, zelfs na 20 min extra in de oven, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Door de Brinta blijft er prima vorm in zitten. Denk wel dat het beter is als je een grotere taartvorm gebruikt zodat de laag niet zo hoog is. Ik heb 'm in een cakevorm gedaan en dat is denk ik waarom het zo lang duurt voor hij gaart. Heb 'm meegenomen als snack na de gym net en prima te eten. Ik ga 'm zeker vaker maken.

2014-04-10 16.58.12.jpg

Ik heb net weer een stuk op en hij was eigenlijk goed te pruimen hoor. Hier een foto, dan kun je zien hoe 'nat' hij nog van binnen is, zelfs na 20 min extra in de oven, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Door de Brinta blijft er prima vorm in zitten. Denk wel dat het beter is als je een grotere taartvorm gebruikt zodat de laag niet zo hoog is. Ik heb 'm in een cakevorm gedaan en dat is denk ik waarom het zo lang duurt voor hij gaart. Heb 'm meegenomen als snack na de gym net en prima te eten. Ik ga 'm zeker vaker maken.

Ik gebruik een rubbere bakvorm !
Deze mag je ook in de magnetron steken !
Wat is het voordeel van de magnetron ?
Dat hij overal gelijk warm word , van binnen dus ook !
In de oven gaat hij de buitenkant afsluiten voor het vocht er echt uit is ...
Met als gevolg dat hij papperig blijft

Dus mss een rubbere bakvorm aanschaffen en de magnetron in ?
Als ik hem maak duurt het Max een half uur voor hij helemaal klaar is

Ik hoop dat je wat bent met deze tip

Ik ga het proberen! Ff bij de Xenos zo'n rubberen vorm scoren. Ik laat het weten :)

Goed recept hoor! Ik heb het recept overgenomen op mijn recepten website: http://bit.ly/brinta-taart Eet en groei smakelijk :meal:

Ik wilde je nog een PB hierover sturen maar dit kan ik niet omdat ik nog niet genoeg gepost heb. Mocht je er problemen mee hebben dan kan jij mij wel een PB sturen! (dat kan namelijk wel...) :)

Goed recept hoor! Ik heb het recept overgenomen op mijn recepten website: http://bit.ly/brinta-taart Eet en groei smakelijk :meal:

Ik wilde je nog een PB hierover sturen maar dit kan ik niet omdat ik nog niet genoeg gepost heb. Mocht je er problemen mee hebben dan kan jij mij wel een PB sturen! (dat kan namelijk wel...) :)

Ik voel me vereerd om mijn recept op jullie website te zien staan !!
Dus ik maak er geen probleem uit ! Integendeel !

Spread the word zou ik zeggen

Superleuk idee, ga het deze week eens uitproberen! :)

Maakt uit wat ik doe, hij mislukt telkens, eerste keer proberen was 30 minuten in de over op 200 graden maar bleef onderin een papje, daarna 3 keer nog 20 minuten erin gedaan maar weer niks, bleef het houden . Keer daarop in de magnetron gedaan maar dat bleef ook nattig. Ligt denk ik aan m'n slechte combimagnetron/oven. Desalniettemin nog steeds heerlijk wanneer je het in de koelkast zet en de volgende ochtend op eet, als je het maar lang genoeg in de koelkast staat valt het ook niet meer uit elkaar. :D

Terug
Naar boven