XXL Nutrition

1000 pushups achter elkaar

Luukie23 zei:
Alsof hij stoer wil doen. Hij stelt gewoon een (in zijn ogen) normale vraag.

1000 push ups achter elkaar is leuk om als persoonlijk record te hebben, maar echt cardio zul je er niet mee bereiken. Vergelijk het met 'hooghouden' bij voetballen. Duizend keer hooghouden is leuk als persoonlijk record, maar een betere conditie krijg je er niet van en in de wedstrijdt heb je er helemaal niks aan...

Als je cardio wil doen: ga rennen, of fietsen etc....daar heb je veel meer aan

Enig idee wat het smileytje deed op het einde van mijn post?

Is zeker te doen.. maar in 1 ruk is minder te doen volgens mij..
Ik heb zelf mijn doel (500 push-ups) wel bereikt een tijd geleden, heb ik 4 maand naar toe zitten werken maar ik deed het wel in delen:
75push-ups - 20 sec rust - 75push-ups - 20 sec rust - 75 push ups - 20 sec rust - 60push-ups - 20 sec rust - enz..
en om je doel te bereiken, gwn paar keer in de week s'avonds pompen als een zot..
maar werk eerst tot een hoog aantal keer pompen en bouw zo verder in deeltjes
bvb: eerst 50 keer kunne pompe
dan 40push-ups - rust - 40push-ups
dan 50push-ups - rust - 40push-ups
en zo blijf je verder werken tot je bij je 1000 zit, maar in 1 ruk.. dat is echt wel.. :eek:
maar ga dan naar een training van uiteindelijk 200push-ups - rust - 200 -..
en dan 300-rust-300-rust-200-rust-200-rust
en zo naar een 500-rust-500
en na vele tussenstapjes tot een 1000

Over het nut hiervan spreek ik mij niet uit.. voor mij was het gwn even afreageren voor ik ging slapen ;) en ook ja persoonlijk record..
je zal na tijd wsl wel last krijgen van borstbeen, pas daar wel wat mee op..
Voor de rest suc6 ermee! :cool:

Afgelopen vakantie heb ik ook een paar weken opgedrukt maar kwam nooit verder dan 35 herhalingen en het zat helemaal vol.

1000 push ups?

dat doe ik om op te warmen voor mijn borst training!

Meer reps aankunnen betekent juist dat je geen goede spierverdeling hebt (voor BB). En als je traint om meer reps aan te kunnen met een lager gewicht, dan ga je voor BB contraproductief te werk want dan train je je ST waardoor FT afneemt.

Meer reps aankunnen betekent juist dat je geen goede spierverdeling hebt (voor BB). En als je traint om meer reps aan te kunnen met een lager gewicht, dan ga je voor BB contraproductief te werk want dan train je je ST waardoor FT afneemt.

Wat wil ST en wat wil FT zeggen?

Wat wil ST en wat wil FT zeggen?

slow twitch en fast twitch

effe googlen of searchen, dan vind je er wel wat over.

GUYD zei:
Wat een k*tantwoorden allemaal. "Wat is het nut" wint toch wel de eerste prijs. Als je het zo gaat bekijken heeft niks nut omdat het uiteindelijk toch geen reet uitmaakt.

Gewoon lekker doen wat je leuk vind man

groot gelijk.

succes man, ik hoop dat je het je lukt maar voor bodybuilding zal het waarschijnlijk nadelig uitpakken.

1000 in de week, met een beetje oefening en tijd red ik dat wel.........
:D

Ik pomp zelf ook heel graag, en je moet gewoon opbouwen en luisteren naar je lichaam. Het is al eerder gezegd, dus ik val wss gewoon in herhaling.
Zorg dat je eerst setjes van 50 kan doen (dit zou normaal gezien vrij snel moeten lukken) en dan doe je bv 5 setjes van 50 op een avond.
Wanneer dit natuurlijk aanvoelt gewoon omhoog gaan. Elke keer meer setjes, en steeds kleinere tussenpozen. Na een tijdje deed ik setjes van 200 pushups.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd er 1000 achter elkaar te doen, maar als je dat echt wilt, dan ga je er gewoon voor natuurlijk ;)

mooie prestatie maar groei je er ook van?

ik denk dat ik wel de 60 haal, maar 1000 is wel extreem.

suc6! ;)

in een woord...onnuttig :D met die tijd kan je even goed nog andere spiergroepen trainen. Als je een paar meiden wilt versieren;) de helft of een vierde ervan zal dan ook wel volstaan :lol:

in een woord...onnuttig :D met die tijd kan je even goed nog andere spiergroepen trainen. Als je een paar meiden wilt versieren;) de helft of een vierde ervan zal dan ook wel volstaan :lol:

pff.. ja want spieren trainen en zorgen dat ze groeien is het enige dat je kan doen met krachttraining. :rolleyes:

Hij wil z'n uithoudingsvermogen trainen zodat hij 1000 pushups in 1 ruk kan maken hoezo is dat dan nutteloos? Hij heeft een doel en daar traint hij voor.

Terug
Naar boven