AndroidHealthClinic

100kg squat zwaar?

100 kg squatten is voor elke gezonde boi met een beetje normaal postuur binnen redelijke tijd te halen, zeker als je krachtsgericht traint. Sterker, er zijn er ook genoeg die ongetraind al 100 kg squatten.

Ongetraind 100kg squatten vind ik toch wel knap. Na 2,5maand Rippetoe heb ik nog moeite met setjes van 80kg, en voor mij is 100kg dan ook zwaar. Ben dan niet helemaal ''gezond'' maar heb natuurlijk geen idee hoeveel dat me belemmert.

maar je moet ook kijken naar je eigen gewicht vind ik. Ik ben nu 17 jaar en weeg 69kilo maar squat 5 x 110 kilo ( met goede techniek ) dat is dan zwaarder dan dat iemand van 100kilo bv 5x 120 kilo doet.. snap je ? maar ik vind belangrijker dat je squat met goede techniek dan dat je der veel kilo's aanhangt en je techniek verdoet ..

maar je moet ook kijken naar je eigen gewicht vind ik. Ik ben nu 17 jaar en weeg 69kilo maar squat 5 x 110 kilo ( met goede techniek ) dat is dan zwaarder dan dat iemand van 100kilo bv 5x 120 kilo doet.. snap je ? maar ik vind belangrijker dat je squat met goede techniek dan dat je der veel kilo's aanhangt en je techniek verdoet ..

Iemand die 100 weegt moet ook zijn BW meenemen in die, vaak dunne pootjes. Dus nogmaals NEEN. Dat zegt niets.

Enige wat gezegd zou kunnen worden: 80kg goed uitgevoerd squats zijn zwaarder en doeltreffender dan 120kg halve rom, "ondiepe" squats. Althans, mijn bescheiden mening.

Iemand die 100 weegt moet ook zijn BW meenemen in die, vaak dunne pootjes. Dus nogmaals NEEN. Dat zegt niets.

Enige wat gezegd zou kunnen worden: 80kg goed uitgevoerd squats zijn zwaarder en doeltreffender dan 120kg halve rom, "ondiepe" squats. Althans, mijn bescheiden mening.

Helemaal mee eens,.. tot par is voor mij persoonlijk geen squat,.. gewoon goed doen en onder par gaan!
Dan maar wat lichter, who cares!!

Zoals zo vaak, in BB:
It's not about lifting the most weights, it's all about looking like you could ;)

Wat een.onzin :roflol:
Tuurlijk is het makkelijker.als je meer weegt.

Helemaal mee eens,.. tot par is voor mij persoonlijk geen squat,.. gewoon goed doen en onder par gaan!
Dan maar wat lichter, who cares!!

Zoals zo vaak, in BB:
It's not about lifting the most weights, it's all about looking like you could ;)

Andersom is erger, ik heb daar veel last van, als je mij ziet, zou je echt niet denken dat ik 23 kg bench :)

Terug
Naar boven