AndroidHealthClinic

13 jaar, hulp nodig!

Kan beter een paar jaar wachten dat je testo spiegel van nature omhoog gaat en dan maar eens de gym bezoeken dan ga je wel.
Maar elke dag haast buik trainen zonder je rug aan te pakken lijkt me niet zo snugger.

Kan beter een paar jaar wachten dat je testo spiegel van nature omhoog gaat en dan maar eens de gym bezoeken dan ga je wel.
Maar elke dag haast buik trainen zonder je rug aan te pakken lijkt me niet zo snugger.

Ja maar een six pack hebben voor de chicks is chill, jwz :cool:

OMG ze beginnen steeds vroeger, ik keur dit persoonlijk echt af hoor, is ontzettend slecht voor je, ik kan het weten. Want heb het zelf ook meegemaakt.
Vanaf 16de rustig beginnen :)

Goedzo topic van 1 maand geleden gebumpt
Karma voor jou.

Woow.... duidelijk! Jordy is hier vet goed in. Als ik de TS was had ik het wel geweten. Elke dag trainen voor de blokjuhsssss!! JWZ..

Nee even serieus.
Nog een keer een normaal antwoord. Elke dag trainen is niet de oplossing. Spieren hebben rust en voeding nodig om te groeien. En de juiste prikkeling.
Dus je kan bijvoorbeeld twee keer in de week, zoals al eerder aangegeven, je buik trainen met iets zwaars met niet overdreven veel herhalingen. 8-12.
Daarboven ga je conditioneel bezig. Je krijgt daar geen blokjes van. Alleen een goede buikspier conditie. Dus als je dan bijvoorbeeld gaat hardlopen heb je er profijt van.
Blokjuhsss... zoals de ts ze wil, krijg je van met een zwaar gewicht crunches doen.
3 setjes van 8-12 herhalingen met een zwaar gewicht. Dat je buik echt gewoon niet meer kan bij die twaalfde.
En zo verhoog je het gewicht elke keer dat je meer dan 12 kan.

Jordy...je bent een pannenkoek!

:roflol: thx jordybuild kheb weer ns goed kunnen lachen

Nee, het heeft inderdaad nog niet veel nut om op jouw leeftijd te gaan trainen. Ik neem aan dat je, net als de meeste 13-jarigen, nog niet door de pubertijd heen bent. Dit betekent dat je hormoonhuishouding er nog relatief hetzelfde uitziet als die van een meisje van jouw leeftijd.
Tegen de tijd dat je 16-18 bent, ben je door deze fase heen en zijn je testosteron-niveaus (testosteron is het belangrijkste hormoon bij spierbouw) een stuk hoger dan nu. Tegen die tijd zou je kunnen beginnen met Starting Strength, het beste programma om sterker/gespierder te worden voor beginners.

Buikspieren direct trainen is onzin. Echt. Onzin. Zeker op jouw leeftijd. Je buikspieren zullen er qua grootte om z'n meest een paar procenten op vooruit gaan, maar gezien je huidige training (50 reps etc.) gaat zelfs dat niet gebeuren, aangezien je op die manier meer cardio doet dan je spieren overbelasten.

De enige manier waarop jij op dit moment een zichtbare 'sixpack' kan krijgen, is door laag in het vet te staan. Zeer laag. Je zal eruit komen te zien als een crackhoer met satéprikkers in plaats van ledematen.

Succes!

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om als eerste goed buikspieroefeningen op te gaan zoeken op internet,
normale situps zijn op zich wel redelijk effectief maar als je voor optimale resutaten wil gaan moet je het wisselen, elke keer andere oefeningen.

Ik raad je aan om als eerst op youtube te gaan kijken. Een gozer die heeft hele goede buikspieroefeningen, je hoef alleen maar Brandcarter in te tikken en dan krijg je een hele lijst met zijn oefeningen.

Verder zou ik zeggen, train je buikspieren maximaal 3 maal per week en om de dag, dus maandag, woensdag en vrijdag(Zondag is bij mij altijd een vrije dag qua trainen).

Je moet je buikspieren zien als al je andere spieren, je traint je biceps toch ook niet elke dag dus zou je dat ook niet moeten doen met je buikspieren.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen,

Succes

Yo Jordy jwz die blokjus swa hoe doe je die dingen maaannn!!!!!... Ik wil op die strand voor chickies binnenkort jwt.....

Terug
Naar boven