AndroidHealthClinic

13 jaar lang 7% zonder AAS maar wil nu weer wat proberen omdat...

Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Hallo jongens (en de enkele dames ook natuurlijk)

Ik ben bijna 43 en kom uit de 'oude' bodybuildingtijd.
Ik train al vanaf m'n 16e en kwam direct in het hardcorewereldje terecht (omdat mijn beste vriend z'n broer, Mr Universe bij de junioren was geworden en hij zelf later wereldkampioen bij de senioren en op de Olympia heeft gestaan. Ik zal verder geen namen noemen.)
Ik kwam toen natuurlijk al snel in aanraking met AAS. De kennis was echter waardeloos over deze spullen. Je nam het maar wat je verteld werd.
Ik heb wat kuurtjes genomen maar ben toch altijd voorzichtig geweest. Op m'n 25e ben ik gestopt met kuurtjes en alleen met voeding verder gegaan. Op m'n 30e heb ik nog éénmaal een klein parabolankuurtje gedaan; yep, het paardemiddel. Het waren nog de laatste 'echte' ampullen. Werd er ook lekker hard én agressief van;).

Eigenlijk gebruik ik liever geen AAS. Ik ben een echte gezondheidsfreak maar toch ook een beetje te veel verliefd op een goed lichaam.
Ik heb al die jaren op goede voeding en schema's getraind en vaak zomers met 7% lichaamsvet rondgelopen op een gewicht van 80kg zonder AAS. Jawel jongens, hét kan echt.
Wat betreft voeding en training weet ik zo'n beetje alles wat er te weten valt echter, ik merk nu dat de jaren aan me gaan trekken. De laatste tijd heb ik last van verschillende lichte blessures en ik lijk er niet vanaf te komen. Het wordt ook steeds moeilijker om spiermassa vast te houden en het vet weg te houden.
Door de jaren heen heb ik echter een mentaliteit opgebouwd die dat wel vol kan houden ware het niet dat die lichte blessures me steeds meer parten gaan spelen. Ik loop dus in m'n hoofd om misschien weer een kuurtje te nemen die me weer even een duwtje kan geven en het liefst blessureherstellend is. Ik heb begrepen dat dit laatste tot de mogelijkheden behoort.
Zoals gezegd, over voeding en training weet ik (meer) dan genoeg; wat AAS betreft ben ik een noop. De kennis die nu voorradig is was er vroeger niet en zoals gezegd; ik heb me er de laatste jaren niet in verdiept omdat het mijn ding niet meer was.
Ik heb al een beetje rondgekeken hier naar beginnerskuurtjesvragen en antwoorden maar ik ben toch niet helemaal tevreden met wat ik daar gelezen heb.

Bij deze dus graag wat advies van jullie 'de nieuwe generatie atleten'.
Ik weeg 83kg en zit nu rond de 10%. Ik heb met name last van m'n schouders en een schouderblad.
Daarbij zou ik wel een klein beetje spiermassa extra willen.
Ik vind daarbij hardheid belangrijker dan volume. Mijn lichaam houdt snel vocht vast dus ik zoek iets wat zo min mogelijk vocht vasthoudt. Iets wat ook zo min mogelijk schadelijk is voor je lever en andere organen en ik ben ook gevoelig voor acne. Dus ook iets wat daar de minste kans opgeeft en wat daarbij als positieve bijwerking heeft dat het een blessure sneller helpt te herstellen, het liefst blijvend.
Misschien vraag ik iets wat niet kan maar daar heb ik dus te weinig kennis voor wat betreft de AAS.

Ik ben benieuwd of jullie me wat adviezen kunnen geven, rekeninghoudend met mijn wensen, of wellicht goede alternatieven.

Alvast bedankt!

Gr. Tom

Laatst bewerkt:
eerst en vooral welkom op DBB
je bent 42, traint vanaf je 16e.. betekent dat je al 26 jaar traint
je spreekt hier over hardcore, bodybuilding, alles weten wat je kan weten over training en voeding.. kuurtjes hier en daar..
maar 83kg bij 1,83m en 10% vind ik toch maar zwak na al die jaren v training en zoveel BB-kennis, dat noem ik eerder een goeie fitness-fysiek
ik ken mannen v 40 en ouder die natural 95 a 100kg wegen bij jouw lengte,die er lekker huge bij staan en still gaining
volgens mij klopt er gewoon iets niet volledig in je voeding/training/rust-combinatie
by the way : gezondheidsfreaks kuren niet

Laatst bewerkt:
ik heb gehoord dat deca goed werkt bij blessures dus ik zou dan

1 t/m 12 test E 500 mg ew
1 t/m 10 deca 200 mg ew
nolva nakuur

alleen voor al die jaren trainen vind ik je niet echt goed bezig zoals Spark als zegt
ik ken zelfs jongens van 18 en 19 die dat hebben.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:28 ----------

en dat zonder kuren

je bent 42, traint vanaf je 16e.. betekent dat je al 16 jaar traint
je spreekt hier over hardcore, bodybuilding, alles weten wat je kan weten over training en voeding.. kuurtjes hier en daar..
maar 83kg bij 1,83m en 10% vind ik toch maar zwak na al die jaren v training en zoveel BB-kennis, dat noem ik eerder een goeie fitness-fysiek
ik ken mannen v 40 en ouder die natural 95 a 100kg wegen bij jouw lengte,die er lekker huge bij staan en still gaining
volgens mij klopt er gewoon iets niet volledig in je voeding/training/rust-combinatie

16 tot 42 dan train je toch echt al 26 jaar :)

16 tot 42 dan train je toch echt al 26 jaar :)

thx, mn hoofdrekenskills zijn niet toppie in de mornings,is al aangepast..

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

alleen voor al die jaren trainen vind ik je niet echt goed bezig zoals Spark als zegt
ik ken zelfs jongens van 18 en 19 die dat hebben.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:28 ----------

en dat zonder kuren

niet vergeten dat je als 18-jarige massa's sneller groeit dan een 40-jarige..;)

rekenwonder :p

idd ik vond het al niet kloppen maar te lui om uit te gaan zitten rekenen :p

ik denk steeds meer dat de TS niet 42 is, maar een stuk jonger omdat hij zegt dat hij veel meer weet dan een normale bb-r/fitnesser, maar zelf gaat hij nog steeds dingen lopen zeggen die niet kloppen en hij kan niet eens uitrekenen hoe lang hij traint

maar verder OT ik wil je graag helpen en ik adviseer je voor de basis test e te gaan en voor blessures deca duroblin of iets in die richting te nemen

'Blessureherstellende kuur' ook.
Daar kan ik je helaas niet in adviseren.

Je wil iets tegen je blessure nemen maar je wil ook geen vocht. Dat werkt elkaar een beetje tegen. Ga je deca pakken kan je rekenen op genoeg vocht zeker als je je voeding niet 100% in de hand hebt maar zal wel helpen met je blessure.

Je zegt voor hardheid te willen gaan. Weinig aromatiserende middelen dus. Wat weer als effect gaat geven dat je vrij droog komt te staan wat je blessures waarschijnlijk alleen maar gevoeliger en pijnlijker gaat maken.

Gezien je kuur vordert gaat je kracht flink vooruit.. veel jongens die zich juist dan blessures ontwikkelen.

Ik denk dat je of je zorg voor je blessure moet laten vallen.. of het keihard en droogstaan wat los moet laten.

Laatst bewerkt:
Deca zou ik niet zonder test nemen maar deca met test dat geeft veel vocht.

Als gezondheidsfreak en toch willen kuren zou ik voor 12 weken (low-dose) test gaan.
Testosteron is 1 van de minst schadelijk middelen en op jou leeftijd geeft het een flinke
boost. Bij mij heeft test ook geholpen tegen een schouder blessure.

Zou dan iets van:
Week 1-12 300/350mg test p/w zetten en daarna 4 weken nakuren met nolva.

Absoluut geen deca zonder test!

Alles wijst erop dat de natuurlijke productie niet in het voordeel werkt van het doel van de TS. Hij zet vet aan, verliest spier. Oftewel gewoon te laag testosteron. Je zou dit eventueel bij de een bloedonderzoek kunnen laten meten.

Ikzelf zou het ook houden op laaggedoseerd Test-E, maar dan nog lager, dus bijvoorbeeld 250mg/week. Ikzelf ging toch nog vrij hard op 375/w, dus iemand die al 12 jaar niet gekuurd heeft en de testosteronproductie heeft van een ... wil je niet teveel test geven, mede ook omdat het meeste door ongunstige verhouding in de hormonen waarschijnlijk omgezet wordt naar oestrogeen e.d.

Je kunt misschien wel in kracht vooruit gaan, maar je hoeft niet per se max te trainen. Ikzelf train lekker op pomp met lichte gewichten en groei lekker, dus je hoeft zeker geen blessures te gaan riskeren omdat je 'on' zit.

Laatst bewerkt:
15weken 250mg test E , 500 bold , 300/500 primo...
Buged voor hgh?

@ Melvin hgh kan wel, maar als hij geen zin heb om het lang te doen dan heeft het geen toegevoegde waarde, zelf ben ik een fan van hgh steeds meer ana het worden

je bent 42, traint vanaf je 16e.. betekent dat je al 26 jaar traint

Raar train nu toch al een jaartje of 12 en kom ze nooit tegen die naturals van 100 kg bij 10 procent stel je eens voor dat die gaan kuuren kunnen ze ineens de O meedraaien meestal hoopje BS waar ik niet veel geloof meer aan hecht

• Topic Starter Topic Starter
Hey jongens,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Misschien is het wel waar dat ik in jullie ogen te licht ben voor al die jaren training. Ik moet ook zeggen dat ik altijd voor een turnerslichaam, om het zo maar even te noemen, ben gegaan. Niet voor een bodybuildingslichaam. Aan de andere kant, hebben jullie weleens iemand gezien die op 80 kg en 7% zit zonder AAS? Dat ziet er toch echt wel heel droog en indrukwekkend uit hoor...;).
Ik heb door de jaren heen genoeg vragen gehad van bodybuilders en zelfs de sportschooleigenaar wat ik gebruikte, dat is toch wel een indirect compliment. Een enkele body builder die veel meer massa had dan ik en mij zo zag zat er ook aan te denken om zelfs te stoppen met kuren als hij er zonder kuren zo uit kon zien.

Zo, even genoeg veren in m'n eigen reet gestoken;).

M'n eigen testosteronspiegel is denk ik erg goed. Nog steeds elke avond van bil en soms meer.
Ik heb het geld voor HGH maar wordt dat niet gelijk te drastisch? In 'mijn tijd' wil hier niet als opa klinken maar ik kan me toen herinneren dat dat spul toen anders heette; was het geen SDH? Dat werd toen alleen gebruikt door jongens die op hoog niveau wedstrijden draaiden. Die maat van me begon het pas te gebruiken nadat Hij Mr. Universe was geworden. Klinkt voor mijn doel dus een beetje drastisch. Of is de kennis omtrent dit middel bijgespijkerd en is het misschien nu júist de beste keuze?
Veruit zie ik daarna dat de meeste van jullie zijn voor een testo-kuurtje. Winstrol of maakt het niet uit welke testo? Winstrol is me al een keer aangeraden door een goede kennis en sportschooleigenaar.
Voorop bij mij staat, van die blessures afkomen voordat ze chronisch geworden zijn en weer een beetje spiermassa terugwinnen die ik kwijt geraakt ben het laatste jaar omdat ik niet voluit kon trainen door die blessures.

Grtz, Tom

Als je weinig vocht wilt aankomen en niet bang bent voor naalden is 50mg winstrol elke dag een heel lekker beginnerskuurtje.

blessures gaan vaak over van hgh(jij doeld op sth)...bold helpt ook(schijnt zelf geen ervaring mee) ik neem low dk tegen last van m.n schouder...maar vocht blijf n probleem bij dk!en bold schijnt beter te werken!
Hgh kun je ook in lage doseering nemen natuurlijk he...
Maar op later leeftijd zie ik het nut van hgh zeker hoger in!
En nee das niet alleen voor mr. O.
Alleen zul je dat zeker 6maand moeten zetten!

Ik denk dat je de antwoorden op de meeste van je vragen wel vindt als je hier een tijdje rondleest in de AAS sectie.

Wat is er bij 1.83 bijzonder aan 80 kg op 7%?? Je had al over de 100 kunnen wegen

Terug
Naar boven