AndroidHealthClinic

13 jarige, cut of bulk?

ozziee

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
48kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik ben afgelopen 2 jaar van 72 naar 50 kilo gegaan. (Ik had veel overgewicht:o)
Nu is mijn vraag: wat moet ik doen, cutten of bulken? Ik ben bang dat ik weer vet ga aanzetten met bulken,
Maar nu heb ik nog wel een buikje, maar echt schriele armpjes.
Mijn doel is dat buikje weg te krijgen maar dan niet met schriele armpjes:)

Zo train ik nu:
Di, do, zat - voetballen, 30 minuten oefeningen thuis (bodyweight)
Ma, wo, vr - 30 min hardlopen, 60 min oefeningen (bodyweight)
Zo - rust

Ik mag nog niet naar sportschool van ouders:mad:

Alle hulp is welkom!

image.jpg

Buikje wegkrijgen kan door cardio/voeding. Wat dat betreft zou je dus goed moeten zitten met je huidig ''trainingsschema''. Die armpjes wat voller krijgen en de rest van je fysiek gaat niet lukken met voetballen!!

Goed dat je wat bodyweight oefeningen doet zou je hier wat meer info willen geven? is wat makkelijker tips geven :)

iniedergeval hardstikke goed dat je zo jong al ambitie hebt!

clean bulk met massa training.

• Topic Starter Topic Starter
Buikje wegkrijgen kan door cardio/voeding. Wat dat betreft zou je dus goed moeten zitten met je huidig ''trainingsschema''. Die armpjes wat voller krijgen en de rest van je fysiek gaat niet lukken met voetballen!!

Goed dat je wat bodyweight oefeningen doet zou je hier wat meer info willen geven? is wat makkelijker tips geven :)

iniedergeval hardstikke goed dat je zo jong al ambitie hebt!

Tnx, morge voor schoolreisje 1 keer naar een gym:D supernice
15 pushups
15 wide pushups
15 close pushups
15 spiderman pushups. 4 keer
20 tricep dips
30 squats

50 pushups
50 mountainclimbers

Op ma, wo, vr dit sochtends en savonds
Op di, do, sa smiddags

Dit is mijn schema

Omdat hij 13 is?

Ga normaal eten en gedraag je als een kind....WTF!
Toen ik 13 was speelde ik veel buiten en at ik veel snoep :P
Holy crap!! You only get your childhood ONCE!

13 is inderdaad wel wat jong, daar staat wel tegenover dat hij op zijn zestiende behoorlijk groot is voor zijn leeftijd als hij goed gaat trainen en eten.

maar ben het eens met de anderen, je bent 13 het is erg knap dat je zo bent afgevallen(heb het zelf ook gedaan op mijn 14e) maar zou nog ff genieten van je leeftijd

Tnx, morge voor schoolreisje 1 keer naar een gym:D supernice
15 pushups
15 wide pushups
15 close pushups
15 spiderman pushups. 4 keer
20 tricep dips
30 squats

50 pushups
50 mountainclimbers

Op ma, wo, vr dit sochtends en savonds
Op di, do, sa smiddags

Dit is mijn schema

Je traint dus iedere dag? Dan mijn advies om het volume/hoeveelheid van de oefeningen wat te verlagen of beter zelfs te rusten tussen dagen. Dus ma-wo-vrij-zo-di-do etc.

Om ook in te gaan op de posts van je bent te jong, geniet van je leven. Hier sluit ik mij deels bij aan maar ik ben ervan overtuigd dat je kan genieten terwijl je sport. Zo was het namelijk voor mij ook. Op jonge leeftijd moet je opletten dat je niet te veel gaat doen

Laat die jongen toch mooi hardcore gaan trainen..
Hebben wij er over 15 jaar weer een nederlandse olympia ganger bij

Maat van me is ook van z'n 12 jaar begonnen, hij traint nu al 8 jaar en is buff, maar nog steeds 1.68m..
Daar hoeft ozzie zich geen zorgen over te maken denk ik. 168 cm is op die leeftijd prima, dan haal je de 180 sowieso wel. En hoeveel langer wil je worden?

Zou niet teveel gaan cutten. Je bent nog vol in de groei.

Gewoon mooi een basis aanleggen en als je wat ouder bent kan je altijd nog een beastly lichaam builden

Ik mag idd niet vanwege m'n leeftijd.
Maar ik heb op veel plekken gelezen dat het onzin is dat het slecht voor je groei is

Op die leeftijd moet je niet met cutten of bulken bezig zijn. Je kan beter een brede basis leggen op een leuke en gezonde manier. Variatie op die leeftijd is belangrijk. Toen ik die leeftijd had ging ik 3-4 keer per week sporten omdat ik het leuk vond. Niet om er gespierd uit te zien of af te vallen. Uurtje tennis, paar bokslessen, beetje muurklimmen, potje basket, baantjes zwemmen. Dat zijn de dingen waar je op latere leeftijd iets aan hebt. Eigen lichaamsgewicht oefeningen is natuurlijk geen probleem thuis.

Ik mag idd niet vanwege m'n leeftijd.
Maar ik heb op veel plekken gelezen dat het onzin is dat het slecht voor je groei is

wat jij zegt is nu onzin. Als je spieren nog in de groei zijn en jij gaat ze dmv zware gewichten in de sportschool belasten gaat dit ten koste van je groei. Wat je nu doet is indd goed en als je 15 bent fso maar eens licht beginnen in sportschool/schema op laten stellen door instructeur.

Op die leeftijd moet je niet met cutten of bulken bezig zijn. Je kan beter een brede basis leggen op een leuke en gezonde manier. Variatie op die leeftijd is belangrijk. Toen ik die leeftijd had ging ik 3-4 keer per week sporten omdat ik het leuk vond. Niet om er gespierd uit te zien of af te vallen. Uurtje tennis, paar bokslessen, beetje muurklimmen, potje basket, baantjes zwemmen. Dat zijn de dingen waar je op latere leeftijd iets aan hebt. Eigen lichaamsgewicht oefeningen is natuurlijk geen probleem thuis.

+1 dit man. Doe gewoon je trainingen en eet normaal. Dan leg je alvast een goede basis.

Wat je wel kan doen is specifieke corestability. Kwalitatief en gecontroleerde oefeningen voor stabiliteit. Eventueel romp en ledematen gecombineerd. Ben je veel meer mee op deze leeftijd dan 3 reeksen van 10 te hammer curlen.

Terug
Naar boven