MuscleMeat

130gr Havermout + 300ml soep + 50cl water

MX251088

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m81
Introductie + vraag i.v.m. 130gr Havermout + 300ml soep + 50cl water

Beste lezers,

ik ben nieuw op het forum en heb meteen al een vraag :)

Ik ben 22 jaar, tijdens een recreatief voetbalwedstrijd heb ik midden september 2010 een ernstige nek/schedel fractuur en een hersenschudding opgelopen (om precies te zijn een "Occipitale condylusfractuur").

Langs achter zijn mijn beide benen getackeld geweest en vermoedelijk een whiplash beweging gemaakt. Door die val heb ik ongeveer 10 wekenlang een stevige halskraag moeten dragen en heb 9 maanden sportverbod gekregen (vooral geen contactsport).

Het was geen prettig ervaring, we zijn nu bijna 7 maanden ver en ondertussen voel ik me terug beter en kan ik terug soepel bewegen, maar ik moet wel zeggen dat ik regelmatig pijnlijke spanningen en pijnscheuten in en rondom mijn nek- en schouders ervaar, maar toch moet ik zeggen dat ik me redelijk goed voel en ik hoop dat dit gevoel alsmaar beter wordt:rolleyes::o:)

Voor 2010 woog ik amper 54-55kg maar vanaf 2010 ben ik veel meer beginnen eten en mijn eetpatroon ook gaan wijzigen... Net voor mijn val woog ik als laatst 61kg en dat gewicht heb ik tot nu toe ook zo kunnen houden, maar van zodra ik terug zal beginnen met fitnessen wil ik nog meer vooruit gaan...

Mijn lengte is 1m81, dus mijn doel mag dan ook minstens 70kg en liefst 75kg zijn.

Als ontbijt eet ik al ongeveer 9 maanden 130gr havermout (niet opgewarmd) samen met 300ml soep (merk: Déli Soup') (niet opgewarmd) + 50cl warm water...

Dit is eigenlijk een minder voorkomend recept denk ik aangezien ik de havermout met soep opeet i.p.v. melk of gewoon water:)

Ik heb het lang geprobeerd om zoals iedereen de havermout met melk en/of water op te vreten maar het lukte mij niet:( Dus moest ik naar andere oplossingen zoeken:D

Deze combinatie (met soep) vind ik eerlijk gezegd super heerlijk maar ik zal even de ingrediënten en de gemiddelde voedingswaarden per 100ml & per 300ml (per blik) van deze soep meedelen, zie even hieronder a.u.b.:

Ingrediënten:

water, groenten 38% (tomaat, pompoen, wortel, ui, selderij, prei), aardappel, room, gemodificeerd maïszetmeel, suiker, zout, plantaardig vet, gistextract, lactose en melkeiwitten, smaakversterker: E621, aroma.

Vrij van kleurstoffen en bewaarmiddelen
(vrij van bewaarmiddelen volgens de voorschriften).

Gemiddelde voedingswaarde per 100ml:

33kcal
0,7gr eiwitten
5,1gr koolhydraten (waarvan 2,6gr suikers)
0,9gr vetten (waarvan 0,5gr verzadigde vetzuren)
0,9gr voedingsvezels
0,33gr Natrium

Gemiddelde voedingswaarde per 300ml (per blik):

99kcal
2,1gr eiwitten
15,3gr koolhydraten (waarvan 7,8gr suikers)
2,7gr vetten (waarvan 1,5gr verzadigde vetzuren)
2,7gr voedingsvezels
0,99gr Natrium

===============
===============
===============

Nu mijn vragen hierbij zijn:

1) Wat vinden jullie van deze combinatie? Wat vinden jullie van de ingrediënten van deze soep? Gezond? Ongezond?

2) Mag ik deze combinatie (havermout + soep) langdurig eten? Kan het kwaad op lang termijn? Gezond? Ongezond? :) Want ik vind het lekker:o

3) Andere tips of adviezen zijn altijd welkom en ik zou het enorm appreciëren...

Met vriendelijke groeten,
Mikaël

Laatst bewerkt:
In verband met de combinatie met soep, jah ieder zijn ding :). Ik zou wel iets toevoegen kwestie van eiwitten. Maar wat mij opvalt is, heb er niet zoveel kennis van, is toch een grote hoeveelheid zout in de soepen in blik.

In principe mag je 2.8gr natrium per dag binnenkrijgen als je behalve dat soepje nog wat brood eet zit je daar wel snel aan, maar geen ramp natuurlijk.
Dat beetje suiker maakt ook niks uit zo bij het ontbijt. Plus je krijgt nog wat groentes binnen ;)
Zou je wel aanraden nog wat eiwit erbij te nemen in de vorm van kwark/eieren/eiwitshake oid.

• Topic Starter Topic Starter
In verband met de combinatie met soep, jah ieder zijn ding :). Ik zou wel iets toevoegen kwestie van eiwitten. Maar wat mij opvalt is, heb er niet zoveel kennis van, is toch een grote hoeveelheid zout in de soepen in blik.

In principe mag je 2.8gr natrium per dag binnenkrijgen als je behalve dat soepje nog wat brood eet zit je daar wel snel aan, maar geen ramp natuurlijk.
Dat beetje suiker maakt ook niks uit zo bij het ontbijt. Plus je krijgt nog wat groentes binnen ;)
Zou je wel aanraden nog wat eiwit erbij te nemen in de vorm van kwark/eieren/eiwitshake oid.

Yep, jullie hebben gelijk... Ik zal er inderdaad ook wat eiwitten erbij moeten eten daarom ga ik binnenkort ook trachten om er 2 gekookte eieren + 5 gekookte eiwitten erbij te eten...

Laatst bewerkt:
Op voedingswaardetabel.nl kan ik nagaan wat de voedingswaarden van een volledig gekookte ei is, ook kon ik nagaan wat de voedingswaarden van ongekookte ei: eiwit is, maar ik wil graag de voedingswaarden weten van een gekookte ei: eiwit, iemand die weet waar ik dat kan vinden?

Op voedingswaardetabel.nl kan ik nagaan wat de voedingswaarden van een volledig gekookte ei is, ook kon ik nagaan wat de voedingswaarden van ongekookte ei: eiwit is, maar ik wil graag de voedingswaarden weten van een gekookte ei: eiwit, iemand die weet waar ik dat kan vinden?

??? denk je soms dat eiwitten verdampen in de lucht ???

Laatst bewerkt:
Nee (kan zo in ieder geval geen voorbeeld bedenken), de eigenschappen ervan kunnen wél veranderen

Trouwens, kan het kwaad als ik dagelijks 2 volledig gekookte eitjes eet + 5 eieren zonder eigeel???

Vreemd met soep, maargoed, ieder zn ding..

Heb je al eens havermout met whey (choco, vanille, bosbes etc) + water geprobeerd? Zou ik eerder doen, gelijk je eiwitten binnen gekapt ;)

Vind je dat niks, dan lekker met soep blijven nemen..

btw: Je kunt gewoon hele eieren eten.

Smaakversterker E621 was toch extreem slecht of niet?

?? ? ??

Oké, binnenkort ga ik mijn soep zelf koken met natuurlijke groenten erbij en waar geen smaakversterkers en dergelijke ingrediënten van pas zullen komen...

Daarnaast heb ik nog een ander vraagje. Ik ben binnenkort van plan om dagelijks 200gr noten (amandelen) te eten, kan dat kwaad?

Is dit schadelijk voor de gezondheid als ik dagelijks 200gr zou eten?

Ik zou telkens 100gr eten bij een tussendoortje

Laatst bewerkt:
???????????????

Oké, sinds kort eet ik mijn soep (500ml verse groentensoep) met 100gr havermout...

Maar al een tijdje zit ik te denken wat ik daar kan bijvoegen om mijn eiwitbehoefte te vervullen...

Ik wil het liefst echte voeding aan toevoegen en liefst whey en dergelijke vermijden maar in een soep kan ik onmogelijk kwark of eieren bijdoen :S :D

Iemand enige tips of adviezen wat ik wel in soep kan bij doen dat rijk is aan eiwitten en dat mijn soep toch nog blijft smaken???

Terug
Naar boven