MuscleMeat

14 jaar, melkallergie probleem?

• Topic Starter Topic Starter
@ Buell Be, ik mag geen enkel melkproduct zoals kwark of yoghurt

kcal per maaltijd : maaltijd 1: 469 calorieen totaal vet 7gr. waarvan 2gr. verzadigd
maaltijd 2: 487 calorieen totaal vet 24 gr. waarvan 4gr verzadigd
maaltijd 3: 371 calorieen totaal vet 15gr waarvan verzadigd 1gr
maaltijd 4: 612 calorieen totaal vet 23gr. waarvan verzadigd 2gr.
maaltijd 5: 568 calorieen totaal vet 3 waarvan verzadigd 0gr

totale calorieen: 2507
totale vetten: 72 gr
totale vetten bestaande uit verzadigde vetten: 9 gr

Je eten bestaat ook nog uit koolhydraten en eiwitten.
Mag je ook geen soyamelk? Is enorm jammer.

Deze link kan je helpen. Deze ook en deze hier ook.

Laatst bewerkt:
ok hier schiet ik al een end mee op, ik hoorde ook van iemand dat banaan teveel suikers bevatte? moet ik dan de banaan vervangen door grapefruit of iets dergelijks?

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

ik mag wel soyamelk is het dan een idee op havermout met sojamelk te eten s'ochtends? ik zal even de eiwitten optellen en de koolhydraten

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:28 ----------

eiwitten per dag: 103 gr.
koolhydraten per dag: 370 gr.

Bananen zitten tjokvol fruitsuikers (het is voor 90% opgebouwd uit koolhydraten en die koolhydraten zijn suikers). Die heb je juist nodig in de ochtend omdat je glycogeenvoorraad leeg is na een lange nacht.

Soyamelk is al een enome stap vooruit! Drink dus soyamelk!
Het is bewezen met een experiment dat mensen die niet trainden op 1 jaar 0,5kg spiermassa bijkregen en 2kg vetmassa verloren door dagelijks 3mg CA (ofzo, ben naam vergeten) in te nemen. Dat zit in gras en koeien eten gras.

Zoals ik al zag krijg je amper 100g eiwit per dag binnen. Verdubbel dat aantal. Verdeel het mooi over 6 - 7 maaltijden per dag.
Drink 0,5l melk bij 3 maaltijden en je hebt al een mooie 1,5l binnen! Als dat niet mooi is :)

Goede vetten mag je nooit onderschatten. Daarvan krijg je zeker geen vet. Het regelt je hormonen en geeft je testosteron een boost.
En nog tal van andere voordelen. Onderschat ze nooit.

Zorg dat je zoveel kcal eet dat je per maand ongeveer 1 - 2kg bijkomt.

Vlak voor het slapengaan moet je vis eten (zoals makreel), want kwark is geen optie voor jou. Vis is eigenlijk beter dan kwark want kwark bevat melksuikers die je niet nodig hebt in de avond.
Alle eiwitten uit voeding zijn trage eiwitten. In makreel zit vet want het is vette vis. Zo krijg je voldoende eiwitten voor de lange nacht binnen en de vetten vertragen het nog eens. Eet wel voldoende makreel zodanig dat je +/- 30g eiwit binnen hebt voor de nacht ;)

Succes!

Laatst bewerkt:
En je moet gevarieerd eten toch? dus kan je makreel dan afwisselen met bijv. zalm of tonijn of valt tonijn niet onder de catogorie vette vis? en dan nog een vraag en dan ben ik geholpen: wat nou op vakantie in Spanje? dan ga ik elke avond uit eten met me ouders, moet ik dan proberen zoveel mogelijk aan me voedingspatroon houden of maakt 2 weken er van afwijken niets uit?

En je moet gevarieerd eten toch? dus kan je makreel dan afwisselen met bijv. zalm of tonijn of valt tonijn niet onder de catogorie vette vis? en dan nog een vraag en dan ben ik geholpen: wat nou op vakantie in Spanje? dan ga ik elke avond uit eten met me ouders, moet ik dan proberen zoveel mogelijk aan me voedingspatroon houden of maakt 2 weken er van afwijken niets uit?
Vis is pas vette vis als er vetten inzitten (olie of dergelijke). Kijk eens op je blik tonijn en als er vetten inzitten is het vette vis. Maar je moet niet per se vette vis eten. Vis zonder vet kan ook, voeg wat noten toe en je bent er! :)

Je 1e tussendoortje kan bestaan uit 1 blikje makreel, 0,5l melk en 40g noten (de getallen zeg ik maar wat, reken zelf uit voor je hoeveelheid eiwitten/KH/vet die je wil binnen krijgen).
Het 2e tussendoortje kan 1 blik tonijn zijn, 0,5l melk en eventueel noten.

Dat is dus gevarieerd want je eet nooit hetzelfde ;)

Je moet gewoon je kcal binnen krijgen. Kan je maar 3x per dag eten maak dan dat je op het einde van de dag je kcal binnen hebt gekregen (gok dat). Op het einde van de dag moet je je kcal binnen krijgen, dat is het belangrijkste.

Je kan op voorhand opzoeken hoeveel kcal een boterkoek is ofzo, als je weet wat je gaat eten op vakantie. Op restaurant een goede biefstuk of een kom spaghetti, kan er altijd wel in.
Of je kan na je vakantie eens goed starten met trainen en eten. Je hebt dan nog tijd om kennis op te doen en een goede start te maken ;)

Laatst bewerkt:
Vis is pas vette vis als er vetten inzitten (olie of dergelijke). Kijk eens op je blik tonijn en als er vetten inzitten is het vette vis. Maar je moet niet per se vette vis eten. Vis zonder vet kan ook, voeg wat noten toe en je bent er! :)

Je 1e tussendoortje kan bestaan uit 1 blikje makreel, 0,5l melk en 40g noten (de getallen zeg ik maar wat, reken zelf uit voor je hoeveelheid eiwitten/KH/vet die je wil binnen krijgen).
Het 2e tussendoortje kan 1 blik tonijn zijn, 0,5l melk en eventueel noten.

Dat is dus gevarieerd want je eet nooit hetzelfde ;)

Je moet gewoon je kcal binnen krijgen. Kan je maar 3x per dag eten maak dan dat je op het einde van de dag je kcal binnen hebt gekregen (gok dat). Op het einde van de dag moet je je kcal binnen krijgen, dat is het belangrijkste.

Je kan op voorhand opzoeken hoeveel kcal een boterkoek is ofzo, als je weet wat je gaat eten op vakantie. Op restaurant een goede biefstuk of een kom spaghetti, kan er altijd wel in.
Of je kan na je vakantie eens goed starten met trainen en eten. Je hebt dan nog tijd om kennis op te doen en een goede start te maken ;)

Maar moet je ook echt dan die 0.5 liter soyamelk drinken? is dat niet slecht dan in grote hoeveelheden? Ik las een artikel dat er in soyamelk hormonen zitten die erg op de vrouwelijke oestrogenen lijken terwijl je juist voor spiermassa te kweken testosteron nodig hebt, of is dit te moeilijk gedacht?

Maar moet je ook echt dan die 0.5 liter soyamelk drinken? is dat niet slecht dan in grote hoeveelheden? Ik las een artikel dat er in soyamelk hormonen zitten die erg op de vrouwelijke oestrogenen lijken terwijl je juist voor spiermassa te kweken testosteron nodig hebt, of is dit te moeilijk gedacht?

Mannen hebben zowel vrouwelijke als mannelijke hormonen (Testosteron en Oestrogeen), niet teveel zorgen om maken.

Wat je vakantie aangaat, ik zou gewoon genieten van je vakantie, probeer gewoon goed te eten met het eten dat daar beschikbaar is, als je weer terug bent van vakantie kan je weer strakker gaan eten.

Soja bevat geen oestrogenen, wel fyto-oestrogenen of isoflavonen. De structuur van isoflavonen lijkt sterk op deze van oestrogeen maar de werking is wel tienduizend keer minder sterk. Isoflavonen kunnen zowel de werking van oestrogeen versterken of verzwakken. Gelukkig doen isoflavonen dat zodanig dat het voor de mens goed uitkomt (bv bescherming tegen prostaatkanker en botontkalking).

Bron

Soja bevat geen oestrogenen, wel fyto-oestrogenen of isoflavonen. De structuur van isoflavonen lijkt sterk op deze van oestrogeen maar de werking is wel tienduizend keer minder sterk. Isoflavonen kunnen zowel de werking van oestrogeen versterken of verzwakken. Gelukkig doen isoflavonen dat zodanig dat het voor de mens goed uitkomt (bv bescherming tegen prostaatkanker en botontkalking).

Bron

Okee dat is mooi :)
dan ga ik dat in mijn voedingsschema zetten

Heel erg bedankt allemaal ik ben een stuk opgeschoten

Geen dank. De tieners van nu zijn de mannen van morgen ;)

als je veel eet krijg je grote biceps en borst spieren je weetzeluf maar dan krijg je weer geen sixpack. Dus tis sixpack of biceps, succes met et maken van je keuze.

---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

Geen dank. De tieners van nu zijn de mannen van morgen ;)

leeftijd: 16 jaar :D
maar mooi verwoord.

@ mocro montana, ik heb me bovenarmen redelijk gespierd, dees kan ik d.m.v. bijhouden goed houden, ik heb i.i.g nog geen ripped sixpack, ik heb miss 4 blokjes bovenaan me buik maar de twee onderste komen maar niet door, terwijl ik deze wel train d.m.v. leglift en hanging knee raises enig idee wat het probleem kan zijn?

@ mocro montana, ik heb me bovenarmen redelijk gespierd, dees kan ik d.m.v. bijhouden goed houden, ik heb i.i.g nog geen ripped sixpack, ik heb miss 4 blokjes bovenaan me buik maar de twee onderste komen maar niet door, terwijl ik deze wel train d.m.v. leglift en hanging knee raises enig idee wat het probleem kan zijn?

Geen buikspieren = te hoog vetpercentage.

Pas als je echt richting de 10% gaat zul je de onderste kunnen zien, als je ze hebt.

maar hoe kan dat? ik heb redelijk vetpercentage toch wel hoor, maar, iemand had me wijsgemaakt dat als ik wat ouder wordt ze pas doorkomen omdat me buikspierenetc. nu nog tever weg liggen en dat ze naar mate je ouder word je ze beter gaat zien?

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

redelijk laag vetpercentage%

maar hoe kan dat? ik heb redelijk vetpercentage toch wel hoor, maar, iemand had me wijsgemaakt dat als ik wat ouder wordt ze pas doorkomen omdat me buikspierenetc. nu nog tever weg liggen en dat ze naar mate je ouder word je ze beter gaat zien?

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

redelijk laag vetpercentage%

Niet laag genoeg.;)

Dat over je buikspieren dat ze pas later doorkomen is natuurlijk onzin.

Ik wist het xD,
maar dus ik moet meer cardio doen etc.?
ik word er wel dagelijks op gewezen dat ik moet aankomen, haha, maar me vetpercentage moet dus toch nog lager?

Ik wist het xD,
maar dus ik moet meer cardio doen etc.?
ik word er wel dagelijks op gewezen dat ik moet aankomen, haha, maar me vetpercentage moet dus toch nog lager?

Nee, je weegt heel weinig, je moet nu gewoon aankomen die sixpack komt wel als je op een gezond gewicht staat.

Nee, je weegt heel weinig, je moet nu gewoon aankomen die sixpack komt wel als je op een gezond gewicht staat.

Ok, dus meer massa trainen? En je hebt twee soorten van trainen je hebt: licht gewicht vaak, en zwaar gewicht weinig, welke moet ik daarvan kiezen? ik had gehoord dat zwaar gewicht weinig in de periode van je groei slecht schijnt te zijn?

Ok, dus meer massa trainen? En je hebt twee soorten van trainen je hebt: licht gewicht vaak, en zwaar gewicht weinig, welke moet ik daarvan kiezen? ik had gehoord dat zwaar gewicht weinig in de periode van je groei slecht schijnt te zijn?

Zolang je zorgt dat je met goeie techniek traint is er niks gevaarlijks aan, ik zou de eerste maand op 3x12 reps gaan zitten en de techniek onder de knie krijgen en daarna is het gewoon afwisselen, de ene maand doe je 4x8 en de andere maand doe je 3x10, gewoon zorgen dat je het om de 1-2 maanden verandert.

Terug
Naar boven