AndroidHealthClinic

16 jarige die wil starten..

weightgainers kan jij makkelijk gaan gebruiken maar het is handiger om te wachten totdat je bijv zoveel kcal naar binnen moet werken dat het niet meer bij elkaar te eten is;)
dus nu kan je beter het gewoon met veel eten doen, en ja dat is in het begin heel erg zwaar, ook voor je portomonnee:p voor de rest kan je de instructeur geen schema laten maken voor je op de sportschool?

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt! Net terug van een uurtje sporten met een maat. Vooral biceps en rug getrained, morgen onderrug en borst en miss nog triceps.
Ik ben nu bezig met een trainingsschema, ik moet al die engelse termen even goed bekijken en tot me nemen anders is het moeilijk praten.

Na het trainen een lekkere 50 grams Whey Aardbei shake gehad :D

Nu goed de stickey doorlezen en bulken als een gek! :eek:

Greets

voor de rest kan je de instructeur geen schema laten maken voor je op de sportschool?

Ik weet niet waar TS sport, maar de ervaringen die ik tot dusver heb: Zelf maken met behulp van DBB! De mensen op DBB weten vaak beter waar ze het over hebben dan instructeurs op een sportschool...

DBB? Ik kan altijd aan mijn sportschool vragen naar een schema. Maar ze blijven zeggen dat ik niet 100% krachttraining kan doen aangezien ik nog groei. Dan is van 1.76 naar 1.81 ofzo dus valt echt mee...

Ik heb al eerder een schema gehad maar dat was 90% Cardio en aangezien ik al een goede conditie heb en wil aankomen ???

Oh, zelf maken aan de hand van het dit forum (DBB) ? Maar jullie weten ook niet allemaal precies wat goed voor mij is neem ik al. Dan moet ik echt alles vertellen hoe ik er nu voor sta. En ik neem aan dat niet iedereen hier zin heeft een forum voor mij voor te kauwen. :p

wat een onzin je betaald er toch voor? als jij 100% krachttraining wilt gaan doen dan moeten ze jouw dat laten doen;) en als ze je dat niet willen laten doen dan geef je ze de vinger en zoek je een gym waar je het wel kan doen:D

Als ik straks thuis ben, zal ik de link posten waar ik mijn oefeningen vandaan haal. Dan klik je gewoon op een spiergroep en krijg je echt een hoop oefeningen die je kan doen, zo leer je meteen ook de engelse benamingen.

Ik kies er zo steeds een aantal uit de dag zelf en probeer geregeld eens af te wisselen zodat het me niet te snel eentoning wordt.

Ik ben heel beniewd naar die links dan. Lijkt me handig in voor het samenstellen van oefeningen.

Oh, en het is niet een qwestie dat het niet mag, het gaat erom dat ze het niet aanbevelen aan mensen van mijn leeftijd. ;) Wat natuurlijk onzin is als ik kijk naar een aantal leeftijden..:rolleyes:

En eten was bij mij ook een probleem, maar op een week/2weken was dat bij mij verdwenen. Begin gewoon met elke 2 uur iets kleins te eten en dat verhoog je na een paar dagen.

Na 2 weken ga je echt honger hebben als je eens een maaltijdje overslaat, ik moet nu geen moeite meer doen om alles weg te werken, en train zelf nog niet zo lang.

En hier de voedingsschema's overlopen van zoveel mogelijk mensen, en kijken waar veel eiwitten en koolhydraten inzitten. Schrijf die op en kijk dan wat je thuis liggen hebt, en wat je moeder eventueel voor je zou willen meebrengen.

Bij het warm eten met je ouders, eerst jouw deel opeten, en als iedereen gedaan heeft, de rest van de kommen op jouw bord gieten en kijken hoever je raakt :roflol:

Op het moment eet ik gewoon zoveel mogelijk in de ochtend, neem ik mee naar school en eet ik als ik thuis kom. Vooral eiwitten let ik op. Ik eet dan ook veel pindakaas/nutella en Kipfilet. Als mijn honger weg is kan het echte bulken beginnen, dit zijn meestal niet de leukste maaltijden :p

Wat is goed voor avond eten? Ik neem zelf ook altijd voor het naar bed gaan een portie kwark. En zijn er ook dingen op brood die af te raden zijn?? Ben deze nog niet tegen gekomen in de stickey's bijv.

niks om af te raden qua brood beleg wel aan te raden zijn: pindakaas , kipfilet , kalkoen filet, pindakaas.magere kaas, ik zelf zet snel vet om door brood volgens mij lol.

En zijn er ook dingen op brood die af te raden zijn?? Ben deze nog niet tegen gekomen in de stickey's bijv.

Er zijn wel dingen die af te raden zijn, alleen is dat voor jou (met je ontzettend lage gewicht en dito vetpercentage) niet heel erg relevant.
Wil je het echt 100% goed doen dat zijn dingen als Nutella, hagelslag en salami etc niet heel erg aan te bevelen.
Goed broodbeleg = eiwit en / of goede vetten. Koolhydraten zijn dan jammer.

kwark eten de meesten voor ze slapen gaan, dus daar kan je niets verkeerd mee doen. Zit normaal gezien caseine in, eiwitten die trager afgeven, en dat heb je nodig tijdens de nacht aangezien je dan niet eet om de zoveel uur.

Qua broodbeleg weet ik niet of er dingen zijn die je beter niet eet. ik eet altijd smeerkaas, kipfilet, pindakaas of hesp.

Bambix-koeken (87 gr koolhydraten per 100 gr) eet ik meestal tussendoor, omdat je daar meteen al een hoop koolhydraten binnenkrijgt, en bananen en ontbijtgranen zoals frosties, honey pop's zitten ook koolhydraten in.

Probeer ook geregeld vis te eten, zoals tonijn, makreel, etc, zitten ook eiwitten in.

moet wel zeggen dat ik ook geregeld zondig aan friet of pita, maar aangezien wij mager zijn, denk ik dat het geen kwaad kan van soms eens te cheaten. Tuurlijk niet elke dag gaan cheaten :)

je hebt hier ergens een voedingswaardetabel staan op het forum waar je elk soort voedsel kan nakijken.

En anders eens kijken in de voorraadkast van je moeder en de voedingswaardes gaan bekijken. ik heb zo makreel ontdekt, krijg het wel niet echt binnen, maar héy, alles voor de sport hé :)

Zeker een nette Site! Zeker een aanrader voor iedereen die niet al die engelse termen kent en ook verschillende oefeningen wilt uitproberen. Nu moet ik wel zeggen dat er echt overbodig veel oefeningen zijn bij een bepaalde spiergroep maar beter dan te weinig!

Ik ga vnv is ff lekkr die site doorspitten.. en natuurlijk ondertussen eten :D

Bedankt!

ja de hoeveelheid oefeningen per spiergroep is om te zorgen dat er minstens een paar bijzitten die je toch kan uitvoeren als je thuis traint, of om af te wisselen indien je snel verveeld raakt bij steeds dezelfde oefening

Ja dat zag ik inderdaad al, er staan een paar goede oefeningen tussen die goed bruikbaar zijn als je een keer niet naar de sportschool kan bijv.

Ik ga morgen ff kijken welke oefeningne ik ga doen morgen avond. Heb je nog een goede site voor Dumbbells? Ik wil een paar goede hebben zodat ik iid dan ook echt een keer thuis kan trainen.

Hey,

Vicious ik ben net 17 en anderhalve maand geleden woog ik 52kg ik ben sinds een maand begonnen met 3x per week fullbody en ben ook veel meer gaan eten. ik weeg inmiddels 55.7kg.
Elke week eet ik weer meer, ik had voor die anderhalve maand ook bijna nooit honger en totaal geen zin om te eten ik heb me daar overheen gezet en na 2 dagen gewoon eten kreeg ik zelf wat sneller honger. Nu ben ik ook nog begonnen met trainen en krijg om de 2 uur weer een knorrend gevoel.

Gewoon langzaam beginnen met meer eten en uiteindelijk wil je zelf meer. haha Succes.

Micha

Ja volgens mij ben ik daar zelf ook al achter, je eetlust gaat zeker snel vooruit. Lijkt wel als je de ene dag veel hebt gegeten, dat je maag de volgende dag minimaal hetzelfde wil.. ;)

Het echt volproppen (bulken) met eten is moeilijk maar ik zet me erover heen en dan valt het uiteindelijk wel mee.

Terug
Naar boven