MuscleMeat

Ik kom aan in vetpercentage ondanks calorie tekort

Bezoekers in dit topic

Is het ook, vrij ideaal zelfs.


Je eigenbeeld in de spiegel kan gek genoeg ook wel eens afwijken, zeker met vochtschommelingen. De waarschijnlijkheid dat je onder deze omstandigheden echt significant vet aankomt, en dan ook nog eens zo veel in een week of 2, is vrijwel onmogelijk. Maar je kunt wel door wat meer of minder zout te eten of stress en vermoeiing wisselingen in de vochtbalans krijgen die er ook zo uitzien. Net als wat je misschien door de dag heen ziet; s'ochtends net uit bed een heel andere look dan s'avonds/na al het eten en trainen.

Jammer dat je PT daar niet zoveel uitleg over wist te geven. Maar als het goed is ben je gewoon prima op weg en kun je zomaar over enkele weken of dagen weer een verschil de juiste richting op zien.
Thanks! Dit heeft in ieder geval vertrouwen dat het niet slecht gaat ofzo of dat ik iets significants verkeerd doe. Ik vind het trainen juist onwijs leuk en wil er ook absoluut mee door gaan!
 
Dit (2400) is geen crash dieet, het is genoeg kcal voor voldoende van elke macro en z'n tekort komt ongeveer enkel uit training en wandelen. Zou niks extreems aan moeten zijn. (aannemende dat alle informatie naar waarheid is gegeven en de waardes overeen komen met wat in werkelijkheid wordt gegeten)
Nee, alles is tuurlijk naar waarheid verteld. Ik heb er anders alleen mijzelf ermee. Ik ben ook echt eerst kritisch naar mijzelf gaan kijken waar het probleem kan liggen. En ik kan daar echt niet zoveel in terug vinden. Door de motivatie die ik heb log ik ook echt alles. :)
 
Nee, alles is tuurlijk naar waarheid verteld. Ik heb er anders alleen mijzelf ermee. Ik ben ook echt eerst kritisch naar mijzelf gaan kijken waar het probleem kan liggen. En ik kan daar echt niet zoveel in terug vinden. Door de motivatie die ik heb log ik ook echt alles. :)
Ik zeg het meer voor de volledigheid, bij het geven van advies komt het vaak voor dat iemand iets vergeet of al dan niet bewust verkeerd telt. Sommigen hebben zo niet door wat ze doen dat ze aankomen terwijl ze zouden moeten afvallen. En om mezelf in te dekken tegen eindeloze discussies die hier kunnen ontstaan.

Je kunt trouwens nog je macros delen, dat we die nog even beoordelen? Voldoende proteïne is natuurlijk belangrijk.
 
Ik zeg het meer voor de volledigheid, bij het geven van advies komt het vaak voor dat iemand iets vergeet of al dan niet bewust verkeerd telt. Sommigen hebben zo niet door wat ze doen dat ze aankomen terwijl ze zouden moeten afvallen. En om mezelf in te dekken tegen eindeloze discussies die hier kunnen ontstaan.

Je kunt trouwens nog je macros delen, dat we die nog even beoordelen? Voldoende proteïne is natuurlijk belangrijk.

Ah zo bedoel je dat! Ja, die snap ik wel haha!


Mijn Macro's bestaan uit 50% Koolhydraten, 25% eiwitten en 25% vetten
Koolhydraten tussen de 250 en 338 gram
Eiwitten tussen de 125 en 170 gram (ik probeer hier minimaal 140 gram te behalen)
Vetten tussen de 55 en 75 gram
 
Zou iets hoger in vet en eiwit gaan en iets minder koolhydraten imo

2gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gr vet per kg lichaamsgewicht.
 
Ik eet in de cut met 95kg ongeveer 200gr eiwitten en rond de 100gr vetten per dag
 
Zou proteine wel aan de hoge kant van die range willen houden.

Als dit bevalt is er geen reden om meer vet te gaan eten. Koolhydraten zijn juist nuttig om zo goed mogelijk je trainingen uit te kunnen houden, vet is dat niet.
 
Ik eet in de cut met 95kg ongeveer 200gr eiwitten en rond de 100gr vetten per dag
Oke, veel meer eiwitten dus. Ik moet zeggen dat ik er al best lastig aan de 140 gram eiwitten kom. Ik drink daar nu al 1 a 2 eiwit shakes per dag voor.. Drink jij er dan meer? Of haal je echt alle 200 gram eiwitten uit je voeding?
 
eiwitten omhoog, Kh wat omlaag en consistenter zijn met je eiwitten. tussen de 125 en 170g zit wel een groot contrast. (ook in kcal btw).
 
Ik drink alleen whey op trainingsdagen.

Verder veel kwark, eieren(bevat ook vetten) ,kipfilet, vis.

En ja ,er gaat wel wat tijd in zitten kwa bereiden/wegen/uitrekenen, maar doe dit meestal savonds bereiden voor de hele volgende dag.
Maar op een gegeven moment ken je van de vaste voedingsmiddelen de verhoudingen wel dus dan kost het je steeds minder moeite.
 
Ben ik nou de enige die opvalt dat 1 kg per week afvallen wel erg snel is (kijkend naar de laatste 3 weken).
Dan is t best logisch dat je ook spieren afvalt. Er zal ook vocht bijzitten maar toch. 2400 kcal is best weinig voor TS lengte en gewicht. Als t zo snel blijft gaan zou ik toch wat meer eten om ca 0,5 kg per week af te vallen en wat minder spieren in te leveren.
 
Hoeveel verder ligt het doel voor afvallen nog?
 
Ben ik nou de enige die opvalt dat 1 kg per week afvallen wel erg snel is (kijkend naar de laatste 3 weken).
Dan is t best logisch dat je ook spieren afvalt. Er zal ook vocht bijzitten maar toch. 2400 kcal is best weinig voor TS lengte en gewicht. Als t zo snel blijft gaan zou ik toch wat meer eten om ca 0,5 kg per week af te vallen en wat minder spieren in te leveren.

Dat heb je goed gezien, ik vond het ook erg hoog! Ik ga nu ook zeker meer eten. kijken wat dat gaat brengen
 
  • Like
Waarderingen: Sd89
Hoeveel verder ligt het doel voor afvallen nog?
Mijn doel voor afvallen ligt hem voor nu volledig in mijn vet percentage.. Ik wil eerst droog zijn en daarna flink gaan bouwen. (dit op advies van mijn PT) Dus idealiter zou ik naar de 12% willen gaan..
En de laatste maand gaat het ten opzichte van de afgelopen maanden compleet tegen over gesteld. want ik kom juist aan in vet.. (maar dat kan dus nu ook eventueel vocht zijn)
 
Beste advies is om je PT te dumpen, genoeg zelfbenoemde personal trainers die een papiertje behaald hebben en nu denken al alle kennis vergaard te hebben.
 
Niks mis met 0.5kg per week afvallen maar 1kg kan ook prima hoor. Was aan het begin 1% van je lichaamsgewicht per week, niks extreems aan. Uiteindelijk beter om het diëten zo kort mogelijk te houden zodat je op de lange termijn de meeste tijd besteed aan het aankomen.

Eerder dat het (alsnog) vrij lang duurt, als dat moeilijk uit te houden wordt en je nog ver moet kun je ook overwegen een dieetpauze in te lassen om daarvan bij te komen. Gewicht stabiliseren, wennen aan je nieuwe gewoontes en hoeveelheid eten, etc.

Langzamer kan ook, maar dan duurt het dus ook nog langer.
 
Dan klopt je "onderhoud" gewoon niet. Ik zou zakken in kcal, totdat je begint af te vallen. Pas daarna cardio toevoegen, anders weet je straks nog niet hoeveel kcal je nodig hebt

Halve kilo staat in theorie ongeveer gelijk aan zo'n 500 kcal tekort. Aan het begin verlies je ook wat vocht enzo, dus gaat 't vaak iets sneller dan een halve kg (al is dat afhankelijk van).
 
Dacht dat je om een halve kilo af te vallen, je 3850cal tekort moet hebben?
Anders zou ik elke dag een halve kilo afvallen met 500kcal tekort

Dus 1 kilo = 7700 kcals

Of begrijp ik.je verkeerd
 
Die weegschalen die je vet meten zijn niet betrouwbaar. Ze doen als het ware een klein stroomstootje door je lijf, en meten hoe snel dat stroomstootje terug komt. That's it.

Die snelheid zegt niets over vet of vocht. Zelfs de hoeveelheid eelt op je handen of voeten beïnvloed die snelheid. Zo'n apparaat ziet het verschil niet tussen veel eelt en veel vet.

Als je je vet laat meten, doe je dat met een huidplooitang. Iemand die daar geoefend in is herkent het verschil tussen vocht en vet wel
 
Dacht dat je om een halve kilo af te vallen, je 3850cal tekort moet hebben?
Anders zou ik elke dag een halve kilo afvallen met 500kcal tekort

Dus 1 kilo = 7700 kcals

Of begrijp ik.je verkeerd
Ja, per week
 
Back
Naar boven