AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

Ik weet dat je weinig kaas hebt gegeten van voetbal maar Suarez een nietsnut noemen gaat toch wel erg ver. :roflol: Veruit de meest productieve speler uit de eredivisie en dan is hij nog niet eens erg efficient.

Dat zegt dan meer over de Eredivisie he.

Cvitanich scoort anders erg makkelijk als hij de kans krijgt.

alleen jammer dat hij de 1-2tjes met de meeste spelers niet snapt.

ik zit op een goede plek in de arena en maak het van dichtbij mee. maar die gozer loopt zo vaak op de verkeerde plaatsen. je ziet wel duidelijk dat van der wiel en suarez mooie combi's maken.

Goede aankoop eindelijk eens een fatsoenlijke voetballer met fysiek en niet zo`n mini dwerg. Ajax heeft op dit moment weinig voetballers die het fysieke duel kunnen aangaan.

En ik hoop dat Suarez blijft die is onmisbaar.....

Cvitanich scoort anders erg makkelijk als hij de kans krijgt.

Opzich wel, maar hij mist toch ook het fysieke vermogen voorin. Er lopen al 2 kabouters voorin, en hij is ook erg klein. Hij wint bijna geen kopduel, kan geen bal vasthouden en staat niet vaak op de goede plek. Het is best een aardige spits, maar niet het juiste type voor Ajax.

Braafheid naar Bayern.

Maar wie moet Ajax nou halen voor de linksback. Gaan ze Elia halen. Hartstikke leuk hoor, maar mannen genoeg op de vleugels. Ze kunnen zich beter concentreren op de verdediging.

Braafheid naar Bayern.

Maar wie moet Ajax nou halen voor de linksback. Gaan ze Elia halen. Hartstikke leuk hoor, maar mannen genoeg op de vleugels. Ze kunnen zich beter concentreren op de verdediging.

Op verschillende websites lees je dat Ajax binnenkort gaat bieden op Obradovic van Partizan Belgrado. 20 Jaar oud, speelt al 3 jaar in het eerste van Partizan en heeft 7 A-interlands achter zijn naam. Ik heb hem zelf nog nooit zien spelen, maar het schijnt een zeer aanvallend ingestelde back te zijn met een goede voorzet.

Twente heeft trouwens het bod op Elia afgewezen. Gisteren las ik weer dat Ajax geïnteresseerd is in Edison Cavani van Palermo (spits), Dario Simic van Monaco (verdediger) en Orlando Engelaar. Maar dat zijn allemaal maar geruchten. PSV wilt Engelaar ook, maar kan hem niet betalen.

De legende Engelaar mag ook bij Ajax komen.

Op verschillende websites lees je dat Ajax binnenkort gaat bieden op Obradovic van Partizan Belgrado. 20 Jaar oud, speelt al 3 jaar in het eerste van Partizan en heeft 7 A-interlands achter zijn naam. Ik heb hem zelf nog nooit zien spelen, maar het schijnt een zeer aanvallend ingestelde back te zijn met een goede voorzet.

Twente heeft trouwens het bod op Elia afgewezen. Gisteren las ik weer dat Ajax geïnteresseerd is in Edison Cavani van Palermo (spits), Dario Simic van Monaco (verdediger) en Orlando Engelaar. Maar dat zijn allemaal maar geruchten. PSV wilt Engelaar ook, maar kan hem niet betalen.

Idd er gaan nog al wat namen rond, Ajax is aardig aan het netwerken zo links en rechts....Gianni Zuiverloon is ook een een vrij betrouwbaar gerucht;).
Maar ik denk dat Ajax eerst nog wat spelers elders wil stallen zoals Anita, Sarpong, Romendahl, Luque, Barinogwat...en misschien ook wel Sno en Cvitanisch...Gentenaar, Schilder, Vermaelen en Leonardo zijn in iedergeval al van de loonlijst af.....
De loonlast is vorige jaar explosief bij Ajax gestegen met € 10 miljoen:eek:, denk dat dat toch wel iets minder kan en ook moet, al heeft Ajax totaal geen
Euro problemen. Een verdediger erbij zou niet misstaan, heeft wat mij betreft in iedergeval prioriteit.

Idd er gaan nog al wat namen rond, Ajax is aardig aan het netwerken zo links en rechts....Gianni Zuiverloon is ook een een vrij betrouwbaar gerucht;).
Maar ik denk dat Ajax eerst nog wat spelers elders wil stallen zoals Anita, Sarpong, Romendahl, Luque, Barinogwat...en misschien ook wel Sno en Cvitanisch...Gentenaar, Schilder, Vermaelen en Leonardo zijn in iedergeval al van de loonlijst af.....
De loonlast is vorige jaar explosief bij Ajax gestegen met € 10 miljoen:eek:, denk dat dat toch wel iets minder kan en ook moet, al heeft Ajax totaal geen
Euro problemen. Een verdediger erbij zou niet misstaan, heeft wat mij betreft in iedergeval prioriteit.

Zuiverloon heb ik dan weer nergens gehoord of gelezen, haha. Ajax heeft ook geen extra rechtsback nodig lijkt me, mits Bruno Silva blijft. Luque wil bij Malaga blijven dus daar zijn we al van af, Rommedahl wordt hopelijk verkocht, al wil hij zelf terug naar Ajax komen. Het contract van Sno mag wat mij betreft ontbonden worden. Kennedy mag inderdaad ook weg, zeker als Elia komt. Cvitanich moet wel blijven, anders heeft Ajax 0 centrumspitsen in de selectie. Het zou wel een goede zet zijn om Sarpong en Anita een jaar uit te lenen inderdaad.

Het laatste nieuws nu weer is dat Ajax een speler wil betrekken in de deal met Elia. Vorig jaar was Twente geïnteresseerd in Siem de Jong, dus wie weet.

George Ogararu keert volgend jaar terug naar Ajax. De Roemeense rechtsback werd vorig jaar verhuurd aan Steaua Boekarest, maar maakt volgens Gazeta Sporturilor in het seizoen 2009-2010 weer deel uit van de selectie van de Amsterdamse club.
'Ik keer terug naar Ajax', aldus Ogararu. Het contract van de Roemeense verdediger loopt nog tot medio 2010.

Yes, de verlosser keert terug naar Ajax! :rolleyes:

Yes, de verlosser keert terug naar Ajax! :rolleyes:

Kan me nog herinneren dat hij dol werd gespeeld door Marc Overmars die al jaren niet meer had gevoetbald in de afscheidswedstrijd van Jaap Stam:D maar gek genoeg vond ik hem altijd best bruikbare schakel en heeft het ook best aardig gedaan.....kan me er aardig in vinden, ook omdat hij natuurlijk toch aan een aardige club in Roemenie is uitgeleend.;).

Idd Siem de Jong of Kennedy zullen ze eventueel in een ruil kunnen betrekken, al zie ik Siem de Jong nog wel graag ff in het Ajax shirt, is een bruikbare schakel voor het middenveld (daar hebben ze soms wat meer body nodig).

Zou mooi zijn als Ajax wat door kan selecteren en van wat overbodige spelers af komt, denkt dat dat echt miljoenen scheelt op de begroting.

Face it, ook al heeft ajax nu geld, zeer veel goede voetballers zullen niet zo maar naar een eredivisie club meer komen. Vroeger waren ook buitenlandse spelers helemaal happy als (vooral ajax) interesse toonde, maar die tijd is al erg lang voorbij.

Wat heeft Ajax aan nog een rechtsback terwijl ze vd Wiel en Silva hebben. Die Roemeen is zo ongekend slecht. Die mag straks gewoon weer wedstrijdjes in het 2e spelen.

Ze hebben een linksback, cv (BOULAHROUZ!!!!) en een goede sterke spits nodig. Suarez doet het aardig, maar hoort daar eigenlijk niet thuis. Eigenlijk kunnen ze ook nog wel een fysieke middenvelder gebruiken. Gabri is echt altijd geblesseerd.

Wat heeft Ajax aan nog een rechtsback terwijl ze vd Wiel en Silva hebben. Die Roemeen is zo ongekend slecht. Die mag straks gewoon weer wedstrijdjes in het 2e spelen.

Ze hebben een linksback, cv (BOULAHROUZ!!!!) en een goede sterke spits nodig. Suarez doet het aardig, maar hoort daar eigenlijk niet thuis. Eigenlijk kunnen ze ook nog wel een fysieke middenvelder gebruiken. Gabri is echt altijd geblesseerd.

Yup. Ik kan ook echt niet begrijpen waarom Ajax zich nooit officieel gemeld heeft voor Boulahrouz. Heeft meerdere keren aangegeven Ajax als de grootste club in Nederland te beschouwen, mocht vorig jaar weg bij en nu weer, maar toch informeert Ajax niet eens. Boulahrouz is beter dan Oleguer en Wielaert bij elkaar. Zet een verdediger ernaast die kan opbouwen, voor mijn part Alderweireld of Vertonghen centraal achterin, en het centrum staat als een huis. Een linksback lijkt er te komen in de vorm van Obradovic, die interesse schijnt heel serieus te zijn, mocht de deal van Vermaelen met Arsenal eindelijk eens rondkomen. Ik begrijp niet dat Vermaelen en zijn zaakwaarnemer al bijna een week met Arsenal over zijn seisen aan het onderhandelen zijn. Het lijkt me nou niet dat Arsenal hem geen goed salaris bied. Een sterke spits zou inderdaad ook goed zijn, dat roep ik het hele afgelopen seizoen al. Cvitanich is geen Ajax spits. Als er voorzetten komen vanaf de zijkant kan hij ze niet koppen, want daar is hij te klein voor. Als hij wordt ingespeeld kan hij de bal niet vasthouden en hij heeft niet genoeg overzicht om snel te kaatsen met Sulejmani of Suarez. Het is juist een type spits die je naast een grote spits moet zetten die alle ballen naar hem doorkopt, en die grote spits heeft Ajax juist nodig, niet het kleintje waar alles naar doorgekopt wordt, want daar lopen er al 2 van voorin.

Zoals het er nu uitziet komt Luque ook terug naar Ajax. Hij wil bij Malaga blijven maar die kunnen hem niet betalen. Zelfde geld voor Rommedahl, keert ook lekker terug bij Ajax. Zullen ze nou echt niet begrijpen dat ze bij Ajax niets te zoeken hebben? Zeker Ogararu en Rommedahl niet. Luque heeft eigenlijk nooit een echte kans gehad, maar als je die houdt is hij weer te duur om op te bank te zetten.

Ben bang dat Silva andere plannen heeft, hij flirte in de winsterstop o.a. met AS Roma;) en levert natuurlijk nog een aantal miljoenen op....terwijl Ogararu al min of meer is afgeschreven kwa transfersom en je toch de plaats dubbel bezet hebt.

Idd Boulahrouz zou ik graag bij Ajax willen zien maar is denk ik niet haalbaar, tenzij ze dit jaar alleen voor die transfer gaan want dan zijn er wel mogelijkheden (denk ik)....ga er vanuit dat hij tussen de € 9 en 12 miljoen moet kosten en kwa salarisindicatie ergens rond de € 1,8 miljoen zit.
Gisteren liet de commerciele afdeling nog in de pers weten dat de selectie kleiner moet en er eerst nog een paar aardige transfers moeten worden gedaan voordat Ajax zelf nog het e.a. doet....Ajax loopt namelijk volgend seizoen ook weer € 20 miljoen mis omdat ze geen CL spelen:o...in iedergeval een voorzichtig en gebalanceerd beleid, dat is verstandig.

Ik als twentefan vind alle aankopen van ajax maar shit. De club is zo slecht georganiseerd. De begroting is ajax is veeeel groter dan die van twente en nog staat twente boven ze... leer eens aankopen doen. Ajax stelt niks voor

• Topic Starter Topic Starter
Ik als twentefan vind alle aankopen van ajax maar shit. De club is zo slecht georganiseerd. De begroting is ajax is veeeel groter dan die van twente en nog staat twente boven ze... leer eens aankopen doen. Ajax stelt niks voor

Epic reaction...

Yup. Ik kan ook echt niet begrijpen waarom Ajax zich nooit officieel gemeld heeft voor Boulahrouz. Heeft meerdere keren aangegeven Ajax als de grootste club in Nederland te beschouwen, mocht vorig jaar weg bij en nu weer, maar toch informeert Ajax niet eens. Boulahrouz is beter dan Oleguer en Wielaert bij elkaar. Zet een verdediger ernaast die kan opbouwen, voor mijn part Alderweireld of Vertonghen centraal achterin, en het centrum staat als een huis. Een linksback lijkt er te komen in de vorm van Obradovic, die interesse schijnt heel serieus te zijn, mocht de deal van Vermaelen met Arsenal eindelijk eens rondkomen. Ik begrijp niet dat Vermaelen en zijn zaakwaarnemer al bijna een week met Arsenal over zijn seisen aan het onderhandelen zijn. Het lijkt me nou niet dat Arsenal hem geen goed salaris bied. Een sterke spits zou inderdaad ook goed zijn, dat roep ik het hele afgelopen seizoen al. Cvitanich is geen Ajax spits. Als er voorzetten komen vanaf de zijkant kan hij ze niet koppen, want daar is hij te klein voor. Als hij wordt ingespeeld kan hij de bal niet vasthouden en hij heeft niet genoeg overzicht om snel te kaatsen met Sulejmani of Suarez. Het is juist een type spits die je naast een grote spits moet zetten die alle ballen naar hem doorkopt, en die grote spits heeft Ajax juist nodig, niet het kleintje waar alles naar doorgekopt wordt, want daar lopen er al 2 van voorin.

Zoals het er nu uitziet komt Luque ook terug naar Ajax. Hij wil bij Malaga blijven maar die kunnen hem niet betalen. Zelfde geld voor Rommedahl, keert ook lekker terug bij Ajax. Zullen ze nou echt niet begrijpen dat ze bij Ajax niets te zoeken hebben? Zeker Ogararu en Rommedahl niet. Luque heeft eigenlijk nooit een echte kans gehad, maar als je die houdt is hij weer te duur om op te bank te zetten.

Luque, Rommedahl, Ogararu, Barinogwat etc. etc. hebben waanzinnige contracten bij Ajax + een contract voor nog minimaal een jaar...dat laten ze denk ik niet lopen voor een middenmoter ergens in Cyprus waar ze de helft verdienen....je moet dus een beetje geluk hebben als je ze nog ergens kwijt kunt worden:(...lukt dat, dan
kun je zekerrrr een goede aankoop financieren.

Cvitanich is nog wel verkoopbaar voor hetzelfde bedrag als waarvoor ze hem hebben gehaald en met een beetje goed scouten en netwerken haal je een meer passende spits binnen;).

Face it, ook al heeft ajax nu geld, zeer veel goede voetballers zullen niet zo maar naar een eredivisie club meer komen. Vroeger waren ook buitenlandse spelers helemaal happy als (vooral ajax) interesse toonde, maar die tijd is al erg lang voorbij.

Ajax heeft zelfs ook geen geld, ze moeten eerst verkopen om wat te kunnen halen.

Twente presteert ook een jaartje goed.. :D

Luque, Rommedahl, Ogararu, Barinogwat etc. etc. hebben waanzinnige contracten bij Ajax + een contract voor nog minimaal een jaar...dat laten ze denk ik niet lopen voor een middenmoter ergens in Cyprus waar ze de helft verdienen....je moet dus een beetje geluk hebben als je ze nog ergens kwijt kunt worden:(...lukt dat, dan
kun je zekerrrr een goede aankoop financieren.

Cvitanich is nog wel verkoopbaar voor hetzelfde bedrag als waarvoor ze hem hebben gehaald en met een beetje goed scouten en netwerken haal je een meer passende spits binnen;).

Een middenmoter in Cyprus is natuurlijk weer de complete andere kant. Rommedahl kan prima verkocht worden aan een middenmotor of subtopper in de eredivisie, net als Bakircioglu. Voor Ogararu wordt dat lastiger, die moet je proberen ergens in Roemenië te slijten. Luque is nog het grootste probleemgeval gezien zijn salariseisen. Die moet je wel aan een Spaanse of Engelse club verkopen, andere clubs gaan echt zijn salaris niet betalen.

Wat trouwens ook apart is, is dat Ajax rond de 8 miljoen op Elia heeft geboden, en vervolgens komt er de volgende dag een verhaaltje op Vi.nl waarin wordt beweerd dat Ajax geen geld heeft en dat er eerst verkocht moet worden. Ook al word Vermaelen verkocht, dan wordt dat geld toch geïnvesteerd in een nieuwe verdediger mag ik aannemen. Als de geruchten waar zijn, en Ajax wil echt Obradovic hebben, zullen ze daar al tussen de 6 en de 8 miljoen voor kwijt zijn. Dan is het transfergeld van Vermaelen al bijna weer op. Al zou het me niks verbazen als Ajax gewoon geen nieuwe back koopt en Vertonghen daar neer zet, en in plaats daarvan weer een veel te dure aanvaller koopt die na 1 jaar weer aan niemand te slijten is.

Terug
Naar boven