XXL Nutrition

1e aankoop Ajax bijna rond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De transfer van Eljero Elia naar Ajax lijkt steeds dichterbij te gaan komen. Volgens De Pers zullen de Amsterdammers nog deze week met de vleugelaanvaller gaan praten over een mogelijke overgang. Veel problemen lijken die gesprekken niet op te leveren.

In de winterstop deed Ajax ook al een poging om Elia naar de Amsterdam ArenA te halen. Toen bereikten de club en de speler ook al een akkoord over een mogelijk contract. De besprekingen met FC Twente liepen echter stroef, waardoor het niet van een transfer kwam. Uiteindelijk kwam Rob Wielaert de verdediging van Ajax versterken.

Woensdag werd al bekend dat Ajax een officieel bod had gedaan bij FC Twente voor de diensten van Elia. De formatie van nieuwbakken trainer Martin Jol zou een bod van negen miljoen euro hebben neergelegd. De Tukkers willen echter meer geld zien voor hun aanvaller. Zij willen rond de twaalf miljoen euro ontvangen.

Van voetbalzone.nl

Lekker slim Ajax. Het geld wat je hebt uitgeven aan een extra aanvaller. Volgens mij is de aanval prima in orde.
 
Twente presteert ook een jaartje goed.. :D



Een middenmoter in Cyprus is natuurlijk weer de complete andere kant. Rommedahl kan prima verkocht worden aan een middenmotor of subtopper in de eredivisie, net als Bakircioglu. Voor Ogararu wordt dat lastiger, die moet je proberen ergens in Roemenië te slijten. Luque is nog het grootste probleemgeval gezien zijn salariseisen. Die moet je wel aan een Spaanse of Engelse club verkopen, andere clubs gaan echt zijn salaris niet betalen.

Wat trouwens ook apart is, is dat Ajax rond de 8 miljoen op Elia heeft geboden, en vervolgens komt er de volgende dag een verhaaltje op Vi.nl waarin wordt beweerd dat Ajax geen geld heeft en dat er eerst verkocht moet worden. Ook al word Vermaelen verkocht, dan wordt dat geld toch geïnvesteerd in een nieuwe verdediger mag ik aannemen. Als de geruchten waar zijn, en Ajax wil echt Obradovic hebben, zullen ze daar al tussen de 6 en de 8 miljoen voor kwijt zijn. Dan is het transfergeld van Vermaelen al bijna weer op. Al zou het me niks verbazen als Ajax gewoon geen nieuwe back koopt en Vertonghen daar neer zet, en in plaats daarvan weer een veel te dure aanvaller koopt die na 1 jaar weer aan niemand te slijten is.

Ben bang dat middenmoter de prijzen voor die jongens al niet meer kunnen betalen + ook nog een transfersom, gezien de leeftijd van die jongens zullen ze zelf ook niets in willen leveren...
Snap het beleid wel dat ze Elia benaderen...Leonardo is al vertrokken en waarschijnlijk zullen ook Barinogwat, Martina, Manuyarian, Rommendahl, Luque vertrekken + dat Cvitanich tegen een aantrekkelijk bod ook weg mag...hopen dus dat ze Barinogwat bij die transfer kunnen betrekken:o....alleen Bodul en een spits uit de A1 stromen voorlopig door.

Met het vertrek van Vermaelen en het waarschijnlijke vertrek van Silva, zie ik daar dus het meeste perspectief om wat te halen...Toby Alderweireld is een goede vervanger voor Vermaelen maar b.v. Boulahrouz of een andere jonge verdediger is geen overbodige luxe...weet niet of er vanuit de jeugd ook nog wat gaat doorstromen.
 
Van voetbalzone.nl

Lekker slim Ajax. Het geld wat je hebt uitgeven aan een extra aanvaller. Volgens mij is de aanval prima in orde.

Ik zie ze dan liever een spits halen, Cvitanich is ook niet vrij van blessures gebleken afgelopen seizoen.
 
Ik zie ze dan liever een spits halen, Cvitanich is ook niet vrij van blessures gebleken afgelopen seizoen.

Zeker. Juist de flanken zijn al bezet met genoeg kwaliteit. Cvitanich blijkt blessuregevoelig en is volgens mij niet de juiste man voor Ajax.

Ben bang dat middenmoter de prijzen voor die jongens al niet meer kunnen betalen + ook nog een transfersom, gezien de leeftijd van die jongens zullen ze zelf ook niets in willen leveren...
Snap het beleid wel dat ze Elia benaderen...Leonardo is al vertrokken en waarschijnlijk zullen ook Barinogwat, Martina, Manuyarian, Rommendahl, Luque vertrekken + dat Cvitanich tegen een aantrekkelijk bod ook weg mag...hopen dus dat ze Barinogwat bij die transfer kunnen betrekken:o....alleen Bodul en een spits uit de A1 stromen voorlopig door.

Met het vertrek van Vermaelen en het waarschijnlijke vertrek van Silva, zie ik daar dus het meeste perspectief om wat te halen...Toby Alderweireld is een goede vervanger voor Vermaelen maar b.v. Boulahrouz of een andere jonge verdediger is geen overbodige luxe...weet niet of er vanuit de jeugd ook nog wat gaat doorstromen.

Ik snap het beleid niet. Elia benaderen is op dit moment niet handig, aangezien je op andere plaatsen in het elftal meer gaten hebt om te vullen. Voorin valt nog wel wat te schuiven, achterin is dat al een stuk lastiger. Ajax heeft gewoon geen linksback in de selectie na de verkoop van Vermaelen, wat eigenlijk ook al geen linksback is. Al sinds het vertrek van Maxwell is die positie klote bezet, eerst met Emanuelson die geen back is, en daarna met Vermaelen. Maar in plaats van daar een goede man neer te zetten, koopt Ajax liever een weer aanvaller voor een mega bedrag. 16 Miljoen voor Sulejmani en nu weer rond de 10 miljoen voor Elia worden zonder probleem op tafel gelegd, maar als er een centrale verdediger gehaald moet worden mag hij niet meer dan 4 miljoen kosten. Ajax wilde zelfs de transfer van Wielaert in termijnen betalen.
 
He Dave Hawk, kun je Martin Jol niet eens opbellen. En snel zeggen dat 'ie Boulahrouz moet oppikken! Ik zou liever 12 miljoen voor Boulahrouz betalen dan voor Elia.
 
Eens. Gaat Elia hier op de bank zitten ofzo, of komt ie voor de linksback positie?
 
He Dave Hawk, kun je Martin Jol niet eens opbellen. En snel zeggen dat 'ie Boulahrouz moet oppikken! Ik zou liever 12 miljoen voor Boulahrouz betalen dan voor Elia.

Mee eens:D
Ik weet echter niet hoe het staat met de belangstelling voor een stel overbodige voorhoede spelers want je moet natuurlijk wel alert blijven;)

Sulejmani heb ik ook nooit begrepen:no: en dan voor dat bedrag, dacht toen serieus dat het om € 1,6 miljoen ging:eek:..goede speler maar dat geld hadden ze er nooit voor neer mogen tellen. Scout je goed en ken je de markt, dan haal je een dergelijke speler binnen voor rond de € 5 miljoen.

Boulahrouz en van Wolfswinkel had ik in gedachten voor dit jaar....+ dat ik een 6 tal spelers liet afvloeien gezien het mis lopen van CL.
 
Elia gaat echt niet naar Ajax hahaha :D Die vertrekt gewoon naar het buitenland.

@ Dave Hawk, van Wolfswinkel voetbalt al bij Utrecht.
 
Elia gaat echt niet naar Ajax hahaha :D Die vertrekt gewoon naar het buitenland.

@ Dave Hawk, van Wolfswinkel voetbalt al bij Utrecht.

yep...ik weet het;) maar voor die € 2 miljoen had Ajax hem gewoon binnen
moeten halen. Het was een prima alternatief en investering geweest, lukt het
hem niet de stap te maken kun je hem altijd weer voor hetzelfde bedrag door verkopen in de toekomst. Nu pakt van Wolfswinkel het zelfde traject als Elia en is hij straks niet meer te betalen....
 
Die Bodul is toch zo'n talent?
 
Die Bodul is toch zo'n talent?

Hij heeft kwaliteiten en in de A1 loopt ook nog een dijk van een spits die
overgeveld wordt naar Jong Ajax, hopen dat ze kunnen doorbreken en natuurlijk kansen krijgen.
 
Oleguer staat in de belangstelling van Fiorentina, als Da Costa daar vertrekt
willen ze met Ajax rond de tafel;)....Ben benieuwd of dit wat gaat worden, zou in iedergeval weer wat harde Euries opleveren + dat er een giga salaris van de loonlijst wordt geschrapt.

The Rock vandaar dat Ajax, Gianni Zuiverloon op de korrel heeft, er gaan misschien dus aardig wat verschuivingen plaats vinden..
 
twente stond ook vorig jaar boven ajax

Eh, nee. Ajax is vorig jaar 2e geworden, Twente 4e.

Oleguer staat in de belangstelling van Fiorentina, als Da Costa daar vertrekt
willen ze met Ajax rond de tafel;)....Ben benieuwd of dit wat gaat worden, zou in iedergeval weer wat harde Euries opleveren + dat er een giga salaris van de loonlijst wordt geschrapt.

The Rock vandaar dat Ajax, Gianni Zuiverloon op de korrel heeft, er gaan misschien dus aardig wat verschuivingen plaats vinden..

Ik lees aardig wat sites, maar de naam Gianni Zuiverloon heb ik nog geen 1 keer gelezen in verband met Ajax. Trouwens, zijn salaris is denk ik niet te betalen. Het gerucht wat nu weer rond gaat is dat Ajax overeenstemming heeft met VVV over Honda voor een bedrag van rond de 6 miljoen euro (http://www.soccernews.nl/news/68093). Maar ik mag aannemen dat dit gewoon een verzinsel is.

Andere namen die ik heb gelezen zijn Ivan Obradovic, Dario Simic, Orlando Engelaar, Eljero Elia, Edison Cavani en Anas Sharbini.

Maar Zuiverloon zou ik opzich geen slechte speler vinden. Maar ik acht het onwaarschijnlijk, want ik denk niet dat ze van der Wiel willen remmen in zijn ontwikkeling en Zuiverloon zal ook niet op de bank willen zitten. Maar toen Zuiverloon nog bij Heerenveen speelde vond ik al dat Ajax hem moest halen.
 
Laatst bewerkt:
Eh, nee. Ajax is vorig jaar 2e geworden, Twente 4e.



Ik lees aardig wat sites, maar de naam Gianni Zuiverloon heb ik nog geen 1 keer gelezen in verband met Ajax. Trouwens, zijn salaris is denk ik niet te betalen. Het gerucht wat nu weer rond gaat is dat Ajax overeenstemming heeft met VVV over Honda voor een bedrag van rond de 6 miljoen euro (http://www.soccernews.nl/news/68093). Maar ik mag aannemen dat dit gewoon een verzinsel is.

Andere namen die ik heb gelezen zijn Ivan Obradovic, Dario Simic, Orlando Engelaar, Eljero Elia, Edison Cavani en Anas Sharbini.

Maar Zuiverloon zou ik opzich geen slechte speler vinden. Maar ik acht het onwaarschijnlijk, want ik denk niet dat ze van der Wiel willen remmen in zijn ontwikkeling en Zuiverloon zal ook niet op de bank willen zitten. Maar toen Zuiverloon nog bij Heerenveen speelde vond ik al dat Ajax hem moest halen.

Gianni Zuiverloon komt uit het scoutingscircuit rond Ajax;):D...komt omdat er al een tijdje wat bewegingen zijn en Jol natuurlijk ook zijn eigen plannen heeft.
Omdat er aan Silva en Oleguer nadrukkelijk wordt getrokken, gaan er dus wat verschuivingen in de achterhoede plaats vinden en dan is Zuiverloon denk ik een aardige optie en kwa salaris nog net te doen. De scouts volgen natuurlijk veel spelers en Ajax zal ook Honda weleens bekeken hebben bij VVV maar volgens mij is dat absoluut geen optie;).

Trouwens Luque gaan we misschien nog kwijt worden, zowel Malaga, Galatasaray en nog een Spaanse club hebben hun interesse vrij concreet kenbaar gemaakt:D...daar moet nog een miljoentje aan te verdienen zijn..
Het gerucht gaat zelfs via de Turkse media dat Galatasaray rond de € 5,5 miljoen voor Luque/Oleguer wil neertellen.
 
Als die kneuzen eindelijk weg zijn, kan er eindelijk wat fatsoenlijks aangetrokken worden. Maar ik zie liever een jonge talentvolle Nederlandstalige verdediger lopen, dan een exotisch 30jarig figuur. Ervaren gasten uit het buitenland, die naar Nederland komen bakken er nooit wat van (op Gabri na dan). Ze komen niet voor niks naar Nederland natuurlijk. Omdat ze SLECHT zijn.

Vorig jaar was er nog sprake van interesse in Bojan Krkic van Barcelona. Dat zou ik nog eens een goede aankoop vinden.

edit: http://ajax.blog.nl/transfers/2009/05/03/bojan-krkic-weigerde-ajax

aii
 
Als die kneuzen eindelijk weg zijn, kan er eindelijk wat fatsoenlijks aangetrokken worden. Maar ik zie liever een jonge talentvolle Nederlandstalige verdediger lopen, dan een exotisch 30jarig figuur. Ervaren gasten uit het buitenland, die naar Nederland komen bakken er nooit wat van (op Gabri na dan). Ze komen niet voor niks naar Nederland natuurlijk. Omdat ze SLECHT zijn.

Vorig jaar was er nog sprake van interesse in Bojan Krkic van Barcelona. Dat zou ik nog eens een goede aankoop vinden.

edit: http://ajax.blog.nl/transfers/2009/05/03/bojan-krkic-weigerde-ajax

aii

Met Bojan zijn ze al 2 jaar bezig volgens mij, maar die gaat echt niet naar Ajax. Er zijn talloze clubs die heb willen hebben, en die spelen stuk voor stuk in een grote competitie en in de Champions League. Ajax zet vaak te hoog in, net als vorig jaar met Gourcuff. Is bij voorbaat al een kansloze missie. Ajax wil altijd spelers uit de A-categorie, doet er in de transferperiode alles aan om deze jongens te halen, vervolgens blijkt dat dat niet lukt, en dan komen ze weer uit bij een speler die eigenlijk niet goed genoeg is.

Gianni Zuiverloon komt uit het scoutingscircuit rond Ajax;):D...komt omdat er al een tijdje wat bewegingen zijn en Jol natuurlijk ook zijn eigen plannen heeft.
Omdat er aan Silva en Oleguer nadrukkelijk wordt getrokken, gaan er dus wat verschuivingen in de achterhoede plaats vinden en dan is Zuiverloon denk ik een aardige optie en kwa salaris nog net te doen. De scouts volgen natuurlijk veel spelers en Ajax zal ook Honda weleens bekeken hebben bij VVV maar volgens mij is dat absoluut geen optie;).

Trouwens Luque gaan we misschien nog kwijt worden, zowel Malaga, Galatasaray en nog een Spaanse club hebben hun interesse vrij concreet kenbaar gemaakt:D...daar moet nog een miljoentje aan te verdienen zijn..
Het gerucht gaat zelfs via de Turkse media dat Galatasaray rond de € 5,5 miljoen voor Luque/Oleguer wil neertellen.

Oke, maar dan nog. Van der Wiel zal zijn basisplek behouden, en Zuiverloon zal niet op de bank willen zitten. Of ze moeten bij de verkoop van Oleguer wat schuiven zodat van der Wiel centraal komt te spelen en dan Zuiverloon rechtsback, maar ik weet niet of Jol dat ziet zitten. Plus, van der Wiel is eigenlijk te klein voor een centrale verdediger, maar goed, dat is Wielaert ook. Het zou wel aardig zijn van Frank Rijkaard als hij Ajax van Luque afhelpt. Malaga heeft al aangegeven hem niet te kunnen betalen. Maar goed, een ding wat zeker is, is dat de complete achterhoede flink verbeterd moet worden. Sowieso moet er een nieuwe linksback komen na het vertrek van Vermaelen, en er moet een nieuwe centrale man bij, het liefst twee. Zeker als Oleguer vertrekt moeten er twee centrale verdedigers bij komen.
 
Misschien halen ze Douglas wel op van Twente.
 
Misschien halen ze Douglas wel op van Twente.

Dat zou inderdaad niet eens een slechte zijn :) Al denk ik dat Twente voorlopig even genoeg heeft van Ajax :D
 
Ik denk dat Granqvist de opvolger van Olegeur zal worden. Al weet ik niet of Groningen op Ajax zit te wachten:D

Toch heb ik het gevoel dat er minimaal 1 speler van groningen naar Amsterdam zal komen. Misschien zijn berg(voorin) of Stenman(links back) ook mogelijke aanwinsten.
 
Back
Naar boven