AndroidHealthClinic

1e keer cutten - graag advies voedingschema

Freddypeddy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Vetpercentage
21%
Hoi Allemaal,

Ik wil graag beginnen met de cut om mijn vetpercentage omlaag te krijgen. Momenteel:
vet%: 21%
gewicht: 78 kilo
lengte: 1.67

Na het lezen van alle stickies (waar ik zeer veel van opgestoken heb) heb ik de volgende voorlopige voedingsschemaopgesteld met behulp van de excel sheet die ik van deze forum heb:
ochtends:
- havermout met magere melk + 1 ei
tussendoor:
- rijstwafel + evt beleg
- ei
middag:
- 4 volkoren boterhammen (1x pindakaas 3x kipfilet)
tussendoor
- rijstwafel + evt beleg
- ei
- tonijn 150 gram
avond:
- wat op tafel komt (dit kan ik moeilijk invloed op uitoefenen aangezien ik thuis woon, maar ik probeer veel eiwitten en weinig koolhydraten binnen te krijgen)
voor slapen:
- 500 gr magere kwark

Zonder mijn avondeten kom ik uit op 1514 kcal (154 eiwit, 133khd, 39 vet). Ik ga uit van ongeveer 600 kcal voor avondeten. Mijn onderhoud is 2339kcal, maar voor het cutten kom ik uit op 2105 kcal.
Is mijn voedingsschemaokay? Waar kan ik het evt. verbeteren?

Ik doe 3x per week aan krachttraining+cardio:
1 dag bovenlichaam + 20-30 min cardio
1 dag onderlichaam + 45 min cardio
1 dag bovenlichaam + 20-30 min cardio
(Ik wil misschien hiernaast nog 1 dag extra alleen cardio)

Allle advies is welkom!

Gr. F

ik heb me over het cutten ook wat ingelezen(vanwege dat ik mischien ook binnenkort ga cutten) en ik denk op de manier dat jij dit gaat doen je spierverlies niet beperkt;), probeer op je onderhoud te eten + de extra kcal die je verbruikt voor cardio. toch als je het spierverlies wilt beperken:)

er gebeurd niets met zen spieren zo hoor, k zou het zo is proberen en kijken of het vet verlies hard genoeg gaat

Leg zelf je voeding even langs onderstaand schema, en vind zelf uit of je 'good to go' bent!

2i92x5z.png

wat een dikke onzin , serieus
als je naturel bent ben je geen 2of3gram eiwit per dag nodig als je wilt cutten..

dit zou mischien een leuke guide zijn als je op 10% staat en je wilt wedtrijd maar niet voor iemand die van 15-20 naar 10-12% vet wil

wat een dikke onzin , serieus
als je naturel bent ben je geen 2of3gram eiwit per dag nodig als je wilt cutten..

dit zou mischien een leuke guide zijn als je op 10% staat en je wilt wedtrijd maar niet voor iemand die van 15-20 naar 10-12% vet wil

Moet er niet staan per kg vvm? Dat verandert namelijk al behoorlijk veel, en dat maakt de 2-3 g ook een stuk logischer.

Dikke onzin?

Beginnende krachtsporters hebben waarschijnlijk meer eiwit nodig dan de dagelijkse norm van 1.6 tot 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht.

http://www.ergogenics.org/eiwit.html

de dagelijkse norm is 0.8kg/kg , 1.5-2gram is meer dan zat , later als je moeilijker gaint enz zou ik pas hoger doen..

de dagelijkse norm is 0.8kg/kg , 1.5-2gram is meer dan zat , later als je moeilijker gaint enz zou ik pas hoger doen..

Ik snap niet waarom je de dagelijkse norm noemt, iedereen weet dat er voor bodybuilders andere normen gelden. 1.5-2 g per kg lichaamsgewicht gaat toch niet op hier. Deze persoon heeft 21% vet en vet heeft niets aan meer eiwit. ik zou uitgaan van 2-3 (2,5 g) per kg VVM

• Topic Starter Topic Starter
2-3 gram eiwit per kg VVM, houdt dat in dat ik mijn vetpercentage van mijn gewicht moet halen en dat getal vermenigvuldigd met het aantal gram eiwit?

Dus 78 kilo x 79%(vvm) = 61,62.
61,62 x 2 gram eiwit = 123,24 (minimaal aan eiwit?)

de dagelijkse norm is 0.8kg/kg , 1.5-2gram is meer dan zat

We zijn niet zo bijster geinteresseerd in jouw mening, dus graag fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing hiervan.

Voor wat betreft de 2-3 gram uit het schema:

The research-friendly range of protein intake for the active/athletic population is 1.2-2.2g/kg. [10-14]
10.Kreider RB, Campbell B. Protein for exercise and recovery. Phys Sportsmed. 2009 Jun;37(2):13-21. [Medline]

11.Rodriguez NR, et al. Position of the American Dietetic Association, Dietitians of Canada, and the American College of Sports Medicine: Nutrition and athletic performance. J Am Diet Assoc. 2009 Mar;109(3):509-27. [Medline]

12.Campbell B, et al. International Society of Sports Nutrition position stand: protein and exercise. J Int Soc Sports Nutr. 2007 Sep 26;4:8. [Medline]

13.Tipton KD, Wolfe RR. Protein and amino acids for athletes. J Sports Sci. 2004 Jan;22(1):65-79. [Medline]

14.Wilson J, Wilson GJ. Contemporary issues in protein requirements and consumption for resistance trained athletes. J Int Soc Sports Nutr. 2006 Jun 5;3:7-27. [Medline]

ik ga zelf ook altijd uit van 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht...
ik ben zelf trouwens ook bezig met cutten eet alleen sochtends kh en probeeer in elke maaltijd 25 gr eiwit te nemen.
en na kt cardio te doen.
kopje groene thee bij het ontbijt en voor het slapen gaan doet ook wonderen ;)

Terug
Naar boven