MuscleMeat

1m80 & maar 58kg!

tiimx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
63kg
Beste lezers,

Ik ben reeds een paar weken begonnen met fitnessen en had graag geweten wat jullie me zouden aanraden? Ik wil 4x per week gaan enkel krachttraining
Ik drink nu 1x per dag Massgainer na de fitness,
nu vraag ik me af of pre workout of creatine aan te raden valt?

Je moet gewoon substantieel meer gaan eten man!
Ik woog ook ooit 59KG op 1.85m.

Eten Eten Eten!

• Topic Starter Topic Starter
Bepaalde voeding- of trainingschema's op aanraden?
Neem aan dat vettig eten niet de oplossing is!

Als jij een massgainer drinkt en alsnog op of onder onderhoud uitkomt, dan helpt dat ook niet.
Bereken je onderhoud en ga er 500kc boven zitten.

Ongeveer 2gr eiwit per kg, 1.5gr vet en de rest koolhydraten.

Fullbody schema met compounds, squat, Deadlift, bent over row, chin, benchpress en een assistant bijvoorbeeld bicep/tricep als je wilt.

zit je aan de drugs ofso ???

1 mass gainer shake op een dag zegt ook niks als je voor de rest twee sultana's eet....
Wat eet je op een dag?

Strong ondervoed trouwens jouw stats.

nutri drankjes van de dokter vragen is gratis

Beste lezers, Ik ben reeds een paar weken begonnen met fitnessen en had graag geweten wat jullie me zouden aanraden? Ik wil 4x per week gaan enkel krachttraining Ik drink nu 1x per dag Massgainer na de fitness, nu vraag ik me af of pre workout of creatine aan te raden valt?

Die ene shake gaat het hem niet doen vrees ik. Melk, chocolade, kaas, pindakaas, alles met veel kcals moet jij beginnen eten, en in grote hoeveelheden. Jij moet je zeker niet druk maken over vet aanzetten.
Die pre workout/crea heb je niet nodig, is allemaal overrated. Just eat. Ik was ooit 188cm en 62kg. Dus succes ermee!!!

En ik maar denken dat ik mager was @70kg toen ik net begon :roflol:

Wat ik zou aanraden is je voeding bijhouden in een schema, en beginnen met veel kwark/melk te eten. Ik zou zelf ook beter whey halen dan massgainer of preworkout.

Toen ik 16 was woog ik 60kg en nu ik 20 ben schommel ik nog altijd rond dat gewicht (inmiddels een stuk gegroeid. Reden is dat ik een ongeval heb gehad en mijn rechterknie beschadigd was en ik een poosje in rolstoel gezeten heb. Heb dunne beentjes gekregen en daardoor ben ik jaartje geleden begonnen met trainen (+massgainer) waardoor ik toch van 58 naar 62kg ben kunnen komen, met 4x per week trainen!
Is het misschien beter om 2 shakes te nemen per dag? ('S morgens met melk, 's avonds met water)
Dus volgens jullie niet vettig eten maar puur voor de kcals gaan?

Doordat ik zolang stilgelegen heb zou ik ook graag cardio doen,
Nu is de vraag is dat wel zo'n goed idee want dan verbrand ik massa?

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Aangezien ik zo mager ben, is het dan niet beter massgainer te gebruiken?

Aangezien jij zo mager bent moet je nu gewoon zoveel mogelijk eten, maakt niet uit of er ook wat vet bij zit aangezien je toch al niet zo veel vet hebt. Met cardio verbrand je voornamelijk vet (mits je op je onderhoud eet) dus ik zou als ik jouw was gewoon lekker gaan trainen en veel eten.

1 mass gainer shake op een dag zegt ook niks als je voor de rest twee sultana's eet....
Wat eet je op een dag?

Strong ondervoed trouwens jouw stats.

Ben een moeilijke eter daarom start ik met massgainer als ontbijtvervanger, eventueel kan ik ontbijtgranen met melk eten, een droge boterham met pindakaas krijg ik er niet in 's morgens & kaas lust ik niet dus kwark wordt moeilijk voor me! zou ik mijn broodje gezond vervangen door boterham met pindakaas? En misschien een beetje suiker bij de kwark voor de kaassmaak te verdelgen? 2x per dag banaan is dat goed? En door wat zou ik de chocoladereep vervangen?

8u: Massgainer met 500ml melk
10u banaan
12u broodje gezond
14u chocoladereep (Leo/Milka/Pick-up
16u banaan
18u kip met rijst
20u massgainer met 500ml water (? of melk?)

Ben een moeilijke eter daarom start ik met massgainer als ontbijtvervanger, eventueel kan ik ontbijtgranen met melk eten, een droge boterham met pindakaas krijg ik er niet in 's morgens & kaas lust ik niet dus kwark wordt moeilijk voor me! �� zou ik mijn broodje gezond vervangen door boterham met pindakaas? En misschien een beetje suiker bij de kwark voor de kaassmaak te verdelgen? 2x per dag banaan is dat goed? En door wat zou ik de chocoladereep vervangen?

8u: Massgainer met 500ml melk
10u banaan
12u broodje gezond
14u chocoladereep (Leo/Milka/Pick-up
16u banaan
18u kip met rijst
20u massgainer met 500ml water (? of melk?)

Verklaart heel veel.
Ga minstens 500 kcal boven onderhoud zitten. Dat ga je met dit 'schema' lang niet redden. Verdiep je eerst beter in je voedingsschema (verbruik, onderhoud etc.). Massgainer sowieso met (volle) melk, maar dat is slechts detail.

Als jij een massgainer drinkt en alsnog op of onder onderhoud uitkomt, dan helpt dat ook niet.
Bereken je onderhoud en ga er 500kc boven zitten.

Ongeveer 2gr eiwit per kg, 1.5gr vet en de rest koolhydraten.

Fullbody schema met compounds, squat, Deadlift, bent over row, chin, benchpress en een assistant bijvoorbeeld bicep/tricep als je wilt.

Heb zonet uitgerekend hoeveel kc ik binnen moet hebben, 2600 blijkbaar
2x per dag weightgainer is al 4000kc? (5 maatscheppen op 500ml)
Zit ik er best maar 500kc boven, want dan moet ik overschakelen naar 1 shake per dag want dat is al 2000kc?

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Verklaart heel veel.
Ga minstens 500 kcal boven onderhoud zitten. Dat ga je met dit 'schema' lang niet redden. Verdiep je eerst beter in je voedingsschema (verbruik, onderhoud etc.). Massgainer sowieso met (volle) melk, maar dat is slechts detail.

1 shake met water is al rond 2000kc, dus daar zit ik toch al snel boven met 2 shakes per dag? Kan ik zo veel calorieën nemen als ik wil of zit er best een maximum op? Krijg puistjes van die weightgainer! ^_^ Omdat het meeste naar mijn buik trekt, heeft iemand me aangeraden de 2e shake met water te pakken.
Ik heb altijd met halfvolle melk gedronken, best vol volgens u? Hoop dat ik er geen dikke buik van krijg! :)
En wat raad u aan, full body of spiergroepen?

Laatst bewerkt:
Heb zonet uitgerekend hoeveel kc ik binnen moet hebben, 2600 blijkbaar
2x per dag weightgainer is al 4000kc? (5 maatscheppen op 500ml)
Zit ik er best maar 500kc boven, want dan moet ik overschakelen naar 1 shake per dag want dat is al 2000kc?

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

1 shake met water is al rond 2000kc, dus daar zit ik toch al snel boven met 2 shakes per dag? Kan ik zo veel calorieën nemen als ik wil of zit er best een maximum op? Krijg puistjes van die weightgainer! ^_^ Omdat het meeste naar mijn buik trekt, heeft iemand me aangeraden de 2e shake met water te pakken.
Ik heb altijd met halfvolle melk gedronken, best vol volgens u? Hoop dat ik er geen dikke buik van krijg! :)
En wat raad u aan, full body of spiergroepen?

Van een gainer ga je geen droge spiermassa krijgen inderdaad. Je zult hoe dan ook aankomen, ook in je buikregio. Zelf ben ik geen fan van gainers, gezien het hoge gehalte gehalte aan suikers. Zelf zou ik zorgen dat je meer uit je voeding haalt. Halfvolle melk is ook prima, volle melk daarentegen bevat meer calorieën.
Wat betreft het samenstellen van voedingsschema's en dergelijke; speur dit forum eens goed af. Alles kun je vinden, zolang je maar goed zoekt.

5 x 5 is wat werkt voor mij, zeker gezien het aanzetten van massa. Vergeet het plezier niet, experimenteer er op los, zorg dat je trainingen leuk zijn. Ook over trainingsschema's kun je veel informatie vinden op dit forum. Lees en leer.

Als ik zo naar je voedingsschema kijk, vind ik je eiwit gehalte te laag. Ik denk het eerste wat je kan doen is gewoon een goed voedingsschema maken. Alles in huis houden en vervolgens je er proberen aan te houden.

En je kunt het beste eten wat je lekker vind of van vieze dingen het lekker maken. Dus zoals magere kwark zoals het is vind ik het ook niet te vreten daarom maak ik het altijd wat zoeter zodat ik het wel lekker vind waardoor je er ook zin ik krijgt.

Verder ik heb ook wel eens last van puistjes maar daar zijn oplossingen voor. Bij mij was de oplossing meer water drinken of in ieder geval drinken. Vroeger kreeg ik misschien een halve liter per dag binnen aan water. Tegenwoordig probeer ik dat rond de 2 liter te krijgen waardoor de puistjes redelijk verminderd zijn.

Wil je aankomen dan zou ik rond de 500 Kcal. boven je verbruik gaan eten. Dus als je 2500 Kcal. verbruikt dan ga je op 3000 Kcal. zitten.

En je moet wel veel eten maar wel goed dus wat ik doe is de koek en chocola en ships laten staan en in plaats daarvan een paar eieren of een bak kwark of brood of noten. Ik bedoel je kunt beter in een keer goed beginnen dan telkens in stapjes vooruit.

Terug
Naar boven