Fitness Seller

2 dagen geleden begonnen met fitness.

Nee maar dat is wel die beginner shizzle broer, zo ben ik ook begonnen. Je hoeft je nog helemaal niet druk te maken om absz of curlz.

Biceps curlsz hebben pas zin als je 5x100kg sqwat.

Wat betreft voeding.
http://www.fitness-weetjes.nl/basisregels-voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte/
Gebruik de tweede calculator om je onderhoud te berekenen. Om in spiermassa aan te komen moet je ongeveer 200 kcal boven je onderhoud eten en als je geen resultaat ziet, moet je nóg meer eten.
Ik raad je aan om een voedingsschema te maken zodat je op z'n minst richtlijnen hebt van wat je moet eten. 's Ochtends zoveel boterhammen met..., 12 uur, 1ste tussendoortje, 2de tussendoortje, etc. magere kwark voor het slapen gaan.. Broodjes pindakaas is ook een aanrader. Zolang het maar ongeveer 90% pinda's of meer bevat (kun je aflezen op de verpakking. Niet van die neppe euroshopper pindakaas.
Als je de hoeveelheden calorieën, eiwitten e.d. achterhalen moeilijk vind kun je ook de volgende link gebruiken, alleen dan is het natuurlijk minder correct.
http://www.calorieteller.nl/calorieteller.html
Is goed bruur?

Doe jij dat ook? 3x in de week half uurtje alleen squatten , deadlift en bench press?

Die oefeningen zijn allemaal compound oefeningen. Dat betekent dat je daarmee meerdere spieren tegelijk pakt.

P.s. Dat je uit (de regio) Apeldoorn komt heb je hierbij wel bewezen... Elke Turk uit die regio zegt ''broer''.

Ik vind de 4/5/6day (bro)split minstens even goed voor een beginner.
Waarom zou je als een powerlifter trainen als je doel massa is ?

Laatst bewerkt:

ja man, alle die kleine ecto powerlifters zijn niks vergeleken bij alle enorme bodybuilders van dbb

wel een verschil tussen 6 dagen per week trainen of 3. En ik denk niet eens dat het beter zou zijn.

En er is een groot verschil tussen hoe powerlifters trainen en SL 5x5

wel een verschil tussen 6 dagen per week trainen of 3. En ik denk niet eens dat het beter zou zijn.

inderdaad, en als je echt perse meer wilt trainen ga je toch gewoon een dag extra. Dan een beetje pompen en armen trainen zodat het niet teveel ten kosten gaat van je herstel

ja man, alle die kleine ecto powerlifters zijn niks vergeleken bij alle enorme bodybuilders van dbb
Volgens mijn vat je mijn post mis op, het is zeker geen uithaal naar powerlifters.

Natuurlijk is er een verschil tussen 3 en 6. En het hoofddoel bij SL 5x5 (voluit stronglift ..... 5x5) is kracht, lijkt me toch nog een iets groter verschil met bb dan powerliften hé.

@squittron: volgens mij verwart u me met de TS.

@eskeboy ik zie et, heb aangepast ;) thnx voor laten weten, anders ben ik meteen weer de hater :D

Doe jij dat ook? 3x in de week half uurtje alleen squatten , deadlift en bench press?

Het zijn 2 schema's A en B

A: Squat, Benchpress, Bent Over Row
B: Squat: Overhead Press, Deadlift

Je wisselt deze constant af: A B A B A B...

De 5x5 stronglift app is zeer handig op je gsm

Alles begint met je voeding: google naar if it fits your macro's en begin daar te rekenen.
Lees de stickies hier dan over hoe je een voedingsschema moet samenstellen.

Je hoef ook niet alles in 1x onmiddelijk te veranderen, dat ga je dan toch niet volhouden.
Begin met te stoppen met roken (moest je dat doen), een week of maand daarna te stoppen met frisdrank, een week of maand daarna nog maar 1x pw iets "gefritureerd" eten, maand daarna geen koffie meer, maand daarna proberen 8u slaap te halen, en zo altijd meer en meer om een gezondere levensstijl en voeding te verkrijgen...

---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Ow: nog vergeten: ja ik doe stronglifts 5x5 3x pw op dit moment, enkel die oef + 1 voor de buik, gevolgd door misschien een heel klein beetje cardio op lage snelheid

Succes broer

Terug
Naar boven