Fitness Seller

2 dagen per week

Bokser85

Novice
Waardering
0
Goededag,

Ik boks 2/3 dagen per week, en ik fitness daar sinds kort 2 dagen per week bij (om wat gespierder/breder te worden, niet om uithoudingsvermogen in de spieren te kweken ofzo, en ja ik weet daar wordt je slomer van etc.).

Op deze 2 dagen doe ik nu een full-body-workout. Nu vroeg ik me af of het niet beter is om op deze dagen de 'trek' en 'duw' oefeningen te sprijden.... dus:

Dag 1: Biceps en rug (eerst een paar vaste apparaten daarna halters)

Dag 2: Triceps en borst (bankdrukken etc.)

Alleen zit ik dan nog met schouders (en neeeee ik doe me benen niet heel stom enzo weet ik) Maar ik d8 zelf die plaats ik bij de triceps en borst dag, of allebei de dagen (sterke schouders zijn ook belangrijker bij het boksen)

Of is 2 keer per week een full-body-workout (alles door elkaar dus) beter?

Alvast bedankt, Maykel

Ik zou ten eerste de vaste apparaten vermijden, en ze alleen gebruiken bij gewichten tegen de 1RM aan, helemaal als je net begint, dan moet je gewoon lekker met losse gewichten gaan stoeien.

Ten tweede zou ik toch benen bij gaan doen. Met oefeningen zoals lunges en squats pak je namelijk zowat alle spiergroepen, met nadruk op de quads.

Ten derde...je hebt het over een full-body, maar ik mis de benen, kuiten, schouders, en buik. Ik zou toch eens een search doen naar full-body schema`s en daar 1 van overnemen.

Succes.

Ik ben het met centaur eens. Een krachtige stoot komt uit je benen!

Besides, je kan sneller worden door trainen, maar dan moet je wel precies weten wtf je aan het doen bent. En dus niet gaan dumbbell curlen of zoiets triviaals.

En je buik (abdominals, obliques, serratus) moet je minstens, zoniet harder, aanpakken... dit zijn de spieren die jouw organen beschermen tegen harde stoten.

• Topic Starter Topic Starter
Ja buik doe ik ook.. op de bokstraining worden de buikspiertjes flink aangepakt bovendien doe ik na iedere fitnesstraining me buikspieren

ik doe dus bij fitness alleen mn bovenkant dat noem ik fullbody en ik hoef helemaal niet sneller te worden ik wil breder worden.

Het enige wat ik wil weten is of ik het beter kan spreiden op de manier zoals in me eerste post en gewoon alles door elkaar doen

en= of

dus: spreiden of alles door elkaar

Je kan posts editen.

Maar waarom zou je dan alleen breder willen worden en niet sneller met meer kracht dus meer power?

DumphuiZ zei:
Je kan posts editen.

Maar waarom zou je dan alleen breder willen worden en niet sneller met meer kracht dus meer power?
Waarschijnlijk wil hij meer indruk maken op zijn tegenstander door breed uit te zien. Ik zou toch voor meer kracht kiezen, dan maak je nog meer indruk :cool:

Persoonlijk zou ik gewoon een push en pull schema in elkaar zetten en de benen zou ik zeker niet weg laten. Anders krijg je zo'n Jonny Bravo look.
Mijdt ook de apparaten en probeer alles gewoon met dumbbells te doen. Hierbij gebruik je meer spieren en heeft dus meer effect.

wat bedoel je precies met een push en pull schema?

En ja jongens ik wil ook kracht... maar kijk het beste icm boksen is natuurlijk dat ik licht train met veel herhalingen maar dan krijg je minder snel resultaat en ik ben geen wedstrijdbokser ofzo doe het meer voor de lol en als goede cardio dus ik ben best bereid een beetje van mn snelheid in te leveren voor een bredere bouw.

Ik d8 zo:

dag 1: rug+biceps (en schouders, helft benen en buik)
dag 2: borst+ triceps (en schouders, andere helft benen en buik)

of zouden jullie dit anders verdelen?

Push = duwen waarmee je de borst en triceps belast
Pull = trekken waarmee je de rug en biceps belast

Om een splitschema in twee dagen te duwen is alles behalve ideaal.
Wat je zou kunnen doen is:

Dag 1)
Rug + schouders + biceps + buik

Dag 2)
Borst + triceps + benen + buik

Aangeraden wordt altijd langer dan 80 minuten te trainen, maar ik denk dat je met dit schema zeker langer bezig zult zijn. Mocht je kans zien nog een derde dag te gaan, zou ik de schouders en benen op de derde dag plaatsen.

Ok, als je het dan per se zo wilt.

Dag 1: Borst triceps benen buik
Dag 2: Biceps rug schouders buik

Probeer Biceps en triceps ook eens om te draaien. Voor mij werkt dat beter, hoewel de meeste mensen het doen zoals hierboven beschreven.

PS: Volgens mij heb je je benen alleen maar net in je schema gezet om iedereen tevreden te houden, en doe je ze toch niet, maar dat moet je zelf maar weten.

Laat de buikspieren tijdens je fitness training maar zitten. Want die pak je denk ik wel hard genoeg aan met het boksen. Persoonlijk zou ik gaan voor een full-body work-out waarbij je je 100% concentreert op basis oefeningen. Deze zijn niet alleen het beste voor massa opbouw, maar naar mijn bescheiden mening zorgen ze ook nog voor de meeste “praktische” kracht. D.w.z. spierkracht die je bij andere sporten goed kan gebruiken.
Basisoefeningen zijn:
Benen: squaten, deadliften
Rug: deadliften, roeien, chinnen
Borst: bankdrukken, dippen
Schouders: millitary press, dumbbell press
Triceps: dippen
Biceps: barbell curl.

Hier zie je de juiste uitvoering van de oefeningen:
www.exrx.net

Virus zei:
Push = duwen waarmee je de borst en triceps belast
Pull = trekken waarmee je de rug en biceps belast

Om een splitschema in twee dagen te duwen is alles behalve ideaal.
Wat je zou kunnen doen is:

Dag 1)
Rug + schouders + biceps + buik

Dag 2)
Borst + triceps + benen + buik

Aangeraden wordt altijd langer dan 80 minuten te trainen, maar ik denk dat je met dit schema zeker langer bezig zult zijn. Mocht je kans zien nog een derde dag te gaan, zou ik de schouders en benen op de derde dag plaatsen.

Wat is dit nu weer voor een crap ???

Ik ben het ook niet met advies van virus eens.
Minstens 80 minuten trainen? waarom? bij het gros van de mensen leidt dat tot stevige overtraining. 60 minuten is lang genoeg, en korter trainen is wellicht beter. Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met een wat groter trainingsvolume waardoor mijn training nu 50 minuten duurt. Juist ja, eerst was mijn training nog korter (ongeveer 40 minuten) en daar ging ik goed op vooruit.

En benen en schouders kan je vergeten? Of je moet toevallig nog een 3de dag kunnen trainen?
Het trainen van je benen is niet alleen belangrijk voor de ontwikkeling van de rest van je lichaam, het is ook nog eens erg belangrijk voor je atletisch prestatie’s. Een sterk onderstel zorgt voor een hogere explosiviteit, en een veel hardere klap. Bij een goede stoot gebruik je je hele lichaam, en bij een goede stoot leveren je benen een erg belangrijke bijdrage.

Lauw zei:
Ik ben het ook niet met advies van virus eens.
Minstens 80 minuten trainen? waarom? bij het gros van de mensen leidt dat tot stevige overtraining. 60 minuten is lang genoeg, en korter trainen is wellicht beter. Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met een wat groter trainingsvolume waardoor mijn training nu 50 minuten duurt. Juist ja, eerst was mijn training nog korter (ongeveer 40 minuten) en daar ging ik goed op vooruit.

En benen en schouders kan je vergeten? Of je moet toevallig nog een 3de dag kunnen trainen?
Het trainen van je benen is niet alleen belangrijk voor de ontwikkeling van de rest van je lichaam, het is ook nog eens erg belangrijk voor je atletisch prestatie’s. Een sterk onderstel zorgt voor een hogere explosiviteit, en een veel hardere klap. Bij een goede stoot gebruik je je hele lichaam, en bij een goede stoot leveren je benen een erg belangrijke bijdrage.
Ik sluit me hier bij aan. Vooral benen trainen is altijd belangrijk al wil je niet van die hele gespierde benen vooral squatten zal er voor zorgen dat de spiergroei over het algehele lichaam sneller zal gaan. Dus je bovenlichaam zal uiteindelijk dus sneller breed worden als je wel je benen traint.

Lauw, bedankt voor je heldere antwoord.. klinkt goed iig

alleen spreekt het wel wat tegen met weer andere antwoorden. de 1 zegt wel opdelen de ander zeg fullbodyworkout... ben er dus nog steeds niet helemaal uit :s

maargoed ik ga voorlopig ff verder met de fullbody misschien dat ik het later nog welles ga splitsen

Bokser85 zei:
Lauw, bedankt voor je heldere antwoord.. klinkt goed iig

alleen spreekt het wel wat tegen met weer andere antwoorden. de 1 zegt wel opdelen de ander zeg fullbodyworkout... ben er dus nog steeds niet helemaal uit :s

maargoed ik ga voorlopig ff verder met de fullbody misschien dat ik het later nog welles ga splitsen

Als bokser gebruik je al je spieren. Het lijkt mij dan alleen logisch tijdens de training alle spieren gelijk te pakken, zodat de gewenning & overdracht van de training beter is naar het boksen toe.

Terug
Naar boven