MuscleMeat

Stelling 2 gr eiwit / kg lichaamsgewicht ? Waarom?

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
478
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Ik vraag mij af waar die regel 2 kg eiwit / kg lichaamsgewicht vandaan komt.

Denk dat in BFFM 1 gr / pound lichaamsgewicht staat wat zou neerkomen op 2,2 gr eiwit / kg.

In de max-ot pdf staat dan weer 53% van je kcal moet eiwitten zijn, ofwel 2 gr eiwit / pound = 4,4 gr eiwit / kg lichaamsgewicht, maar deze stelt dan weer 10% vet, wat ook lager is dan wat bvb weightrainer.net aanbeveelt

En als scooby zegt dat je kunt : http://scoobysworkshop.com/gain-muscle-lose-fat/ dan wil ik deze daar ook wel in geloven

Alle info is welkom.

4675de86d30c06ffd0f12ac3270da14a.png

• Topic Starter Topic Starter
Tnx interessant om te lezen, de ene zegt dat er geen voordeel is aan meer dan 1,8 gr / kg en je afbeelding toont twee studies van 2013 welke zeer hard verschillen.

Ik zal wss voor de conventionele 2 gr / kg gaan dan.

Tnx interessant om te lezen, de ene zegt dat er geen voordeel is aan meer dan 1,8 gr / kg en je afbeelding toont twee studies van 2013 welke zeer hard verschillen. Ik zal wss voor de conventionele 2 gr / kg gaan dan.
let er op dat die hogere aanbevelingen in het tabelletje van pleurklaat zijn voor hypocalorische dieeten, dus wanneer je onder onderhoud eet (in de cut)

2g/kg is een makkelijke regel, iets boven de 1.8g/kg en daarmee ook een ''better safe than sorry'' marge erin verwerkt

Volgens het boek Powereating van Susan Kleiner:

Mannen:
Bulk: 2,2g (2,5g)
Onderhoud: 1,4g
Cut: 2,5g

Vrouwen:
Bulk: 2,0g (2,2g)
Onderhoud: 1,4g
Cut: 2,2g

Tussen haakjes is als je 5x of meer per week sport (dit verschilt alleen bij de bulk). De andere waardes zijn van 3 tot 4x per week sporten.

Niet teveel op focussen. 2-2.5 gr per kg lichaamsgewicht is meer dan zat.

Heb op mezelf geexperimenteerd met 500g protein per dag voor 4 weken vs 100gr, merkte totaal geen verschil in herstel, groei etc. Nu is 4 weken te kort en n is natuurlijk veel te klein om met een onderzoek te noemen, maar kan me wel vinden in het artikel van bayesianbb

Ik vraag mij af waar die regel 2 kg eiwit / kg lichaamsgewicht vandaan komt.

Denk dat in BFFM 1 gr / pound lichaamsgewicht staat wat zou neerkomen op 2,2 gr eiwit / kg.

In de max-ot pdf staat dan weer 53% van je kcal moet eiwitten zijn, ofwel 2 gr eiwit / pound = 4,4 gr eiwit / kg lichaamsgewicht, maar deze stelt dan weer 10% vet, wat ook lager is dan wat bvb weightrainer.net aanbeveelt

En als scooby zegt dat je kunt : http://scoobysworkshop.com/gain-muscle-lose-fat/ dan wil ik deze daar ook wel in geloven

Alle info is welkom.

Omdat het een makkelijke vuistregel is die het midden houdt binnen verschillende onderzoeksresultaten en aanbevelingen de afgelopen decennia.

Buiten dat heb ik nooit extra groei bemerkt door significant meer dan die 2gram/p.kg lichaamsgewicht te nuttigen, behalve dan dat mijn zweet significant naar ammoniak ging rieken. :D

Because science brah

Er is volgens mij geen bewijs dat teveel eiwit schadelijk is.. Dus als je wilt kan je best aan de hoge kant gaan zitten, de rest wordt gebruikt voor energie (of wordt vet :).

Meer dan 3gr per kg bodyweight crew innn

yeah mr. White! Science b*ch!

Er is volgens mij geen bewijs dat teveel eiwit schadelijk is.. Dus als je wilt kan je best aan de hoge kant gaan zitten, de rest wordt gebruikt voor energie (of wordt vet :).

nah dat niet, pathway is daar veel te inefficient voor

het verhoogt gewoon eiwit oxidatie voor energie (ook niet de meest efficiente vorm van energie maar dat terzijde)

The Bro Science level is high. Gewoon lekker 500 gr. per dag instant en massive gainzz

Een teveel aan eiwit wordt gewoon omgezet in glucose door het lichaam (term: Gluconeogenese).

• Topic Starter Topic Starter
Ben eventjes afwezig geweest... nog redelijk wat reacties bijgekomen zie ik, tnx, moet de artikels allemaal nog eens lezen die jullie hier aangeven.

let er op dat die hogere aanbevelingen in het tabelletje van pleurklaat zijn voor hypocalorische dieeten, dus wanneer je onder onderhoud eet (in de cut)

2g/kg is een makkelijke regel, iets boven de 1.8g/kg en daarmee ook een ''better safe than sorry'' marge erin verwerkt

Dat is voor als je shakies van B&F gebruikt :roflol:

Terug
Naar boven