MuscleMeat

Stelling 2 gr eiwit / kg lichaamsgewicht ? Waarom?

Dat is voor als je shakies van B&F gebruikt :roflol:

d91.gif

Eiwitten uit vlees zijn toch beter dan eiwitten uit bijvoorbeeld Whey.

Volgens mij was het ooit 1,5gr per kilo VVM, voor het gemak is daar 2 gram per kilo lichaamsgewicht van gemaakt.

f**k die regel man. Ik eet zowat 5g eiwit/kg. Heb ik zeker genoeg, en de rest zeik ik toch gewoon uit. Beter te veel dan te weinig

Ik denk dat je het beste kan proberen zoveel mogelijk de eiwitten uit je voedsel te krijgen (dieet) maar dat is vaak moeilijk.
Wat je eventueel te kort komt aan vullen, maar de hoeveelheid is volgens mij voor een ieder verschillend,gewoon uit proberen dan zie je vanzelf wel met welke hoeveelheid je het beste af ben.
Het heeft ook nog met leeftijd te maken,oudere onder ons kunnen te maken krijgen met een zogenoemde (anabole weerstand) en dan zal je de hoeveelheid wat naar boven moeten bijstellen.
Dus minimaal 1.8 en maximaal 5 gr/kg denk ik!;)

Ik denk dat je het beste kan proberen zoveel mogelijk de eiwitten uit je voedsel te krijgen (dieet) maar dat is vaak moeilijk. Wat je eventueel te kort komt aan vullen, maar de hoeveelheid is volgens mij voor een ieder verschillend,gewoon uit proberen dan zie je vanzelf wel met welke hoeveelheid je het beste af ben. Het heeft ook nog met leeftijd te maken,oudere onder ons kunnen te maken krijgen met een zogenoemde (anabole weerstand) en dan zal je de hoeveelheid wat naar boven moeten bijstellen. Dus minimaal 1.8 en maximaal 5 gr/kg denk ik!;)

Je denkt van alles maar het is dus nergens op gebaseerd.

In het boek: Voedings Supplementen (Frederic Delavier) word zelfs gezegt dat ''hoe meer eiwit, hoe meer het vermogen afneemt in het lichaam om testosteron te produceren''.

In een onderzoek (geen vermelding welk onderzoek) bij dieren vermoed men dat het gehalte myostatine (hormoon dat groei van spiermassa blokkeerd)toeneemt door grote hoeveelheid eiwit.

Daarbij meld een onderzoek van Oliveira uit 2005 dat de groep die meer koolhydraten nam meer spiermassa en kracht opbouwden dan de groep die meer eiwitten nam.

Nog andere mensen die dit kunnen bevestigen?

Ik weet het niet maar volgens mij lezen jullie niet goed wat er staat.
1.8 gram en maximaal 5 gram,dus als je 1.8 gram in neemt is dit volgens mij niet over gedoseerd?
Ook heb ik het niet over koolhydraten gehad,dat is weer een ander verhaal,of niet?
Koolhydraten en eiwitten zijn als het waren met elkaar getrouwd en tussen een goed huwelijk moet je niet stoken ,toch?
En wat betreft (nergens op gebaseerd) lees Flex magazine november 2014 blz 110.
Maar ja dat zal ook wel lariekoek zijn :eek:

Terug
Naar boven