XXL Nutrition

2 weken buikpijn

MC H3aDsH0T

Competitive Bodybuilder
Waardering
232
Lengte
1m68
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Wassup brede jongens :)

Sinds 2 weken heb ik enorme buikpijn als ik opsta, dat is zowat het enigste symptoom dat ik kan neerpennen; Google heeft me niks opgelevert, enkel dingen i.v.m. met zwangerschap maar dat kan in mijn geval niet :D
De eerste 3 dagen van de buikpijn ging gepaard met een extreem vloeibare vorm van diarree, diarree zelf is imho eigenlijk gewoon vloeibare kak; wat ik had is net gewoon bruin water dat eruit kwam met enkele brokken.
Mijn excuses voor deze beschrijving maar dat is waar het eigenlijk op neer komt.
De pijn kon en kan ik nu eigenlijk nog steeds verminderen tot tijdelijk weghalen door een warme kruik op mijn buik te leggen maar dat is maar een tijdelijke oplossing...
Ik dacht dat het maar een week zou duren maar nu zit ik exact 2 weken ver en heb ondertussen ook al een dokter bezocht die me een echo gaf om een mogelijk geval van appendicitis of iets van een even ernstige graad op te zoeken maar gelukkig is het geen van beide. Hij schreef me in samenspraak met één van zijn collega's enkele geneesmiddelen voor, o.a. één voor de herstel van de darmflora, één voor constipatie (die ik niet meer neem aangezien de diarree gestopt is) en nog één tegen de kramp.

Wie weet wat dit is en hoe ik het oplos? Ik heb echt geen zin in een darmonderzoek (waarbij een sonde in de aars gestopt word) of maagonderzoek (sonde via de mond); als het niet anders kan dan doe ik het wel maar deze buikpijn is echt vervelend.
Verder kan ik toevoegen dat het vooral 's ochtends is dat de buikpijn tevoorschijn komt en dat ik over de hele dag geen eetlust heb.
De eerste 3 dagen was er ook koorts maar nu niet meer. (Waarschijnlijk ging er een simpele verkoudheid mee gepaard)

Door het gebrek aan eetlust en de buikpijn zelf ben ik reeds 2 weken niet meer kunnen trainen; 4 kg afgevallen in deze periode; voornamelijk vocht. Ik voel me echt een luie zak nu en zie op tegen de gedachte dat mijn gestelde PR's allemaal terug weer niet meer haalbaar zijn. Weer een terugslag.

Maar goed, weet iemand wat dit misschien kan zijn? :)

Inb4 tl;dr

wat eet en drink je s'avonds? maar klinkt gewoon als een zware griep of darmontsteking

Laatst bewerkt:
Van wat je verteld zijn de klachten al wat minder geworden..? Ik denk dat je t liedje moet uitzingen bro..

Ookal heb je geen honger, vreet gewoon. Shakes met een paar flinke eetlepels olijfolie erdoorheen en brinta. zit je gauw aan 1000 kcal per shake.

• Topic Starter Topic Starter
wat eet en drink je s'avonds? maar klinkt gewoon als een zware griep of darmontsteking

Ik heb in het verleden griep gehad, dit voelt anders, nu heb ik bv. geen hoofdpijn meer, geen pijn over het hele lichaam en geen duizeligheid... Dat was het eerste wat in me opkwam :p Ik eet & drink 's avonds gewoon brood en melk zoals altijd.

Van wat je verteld zijn de klachten al wat minder geworden..? Ik denk dat je t liedje moet uitzingen bro..

Ookal heb je geen honger, vreet gewoon. Shakes met een paar flinke eetlepels olijfolie erdoorheen en brinta. zit je gauw aan 1000 kcal per shake.

Ja, de klachten zijn inderdaad minder geworden maar er zijn er nog enkele en ik wil echt gaan trainen, maar dan wel pas als ik weer 100 % er weer voor kan gaan. Het heeft namelijk geen zin om m'n lichaam kapot te trainen als de bijhorende voeding niet genoeg is om maar iets te herstellen, laat staan terug op te bouwen. Ik probeer het vreten maar ik zit nu veel te snel vol waardoor ik braakneigingen krijg. Veel zin heeft dit dus op het moment niet...
Darminfectie is een mogelijkheid waaraan ik zelf dacht, maar als het mijn darmen zijn, waarom doet mijn buik dan pijn?

Als je aan de diarree bent voor een tijd lijkt me de kans aanwezig dat je een maag/darminfectie hebt. Join the club trouwens, heb zelf ondertussen ook al 10 dagen niet meer normaal kunnen eten. Ik zou toch een onderzoekje overwegen als je klachten nog steeds niet verminderen.

Any better?

• Topic Starter Topic Starter
Als je aan de diarree bent voor een tijd lijkt me de kans aanwezig dat je een maag/darminfectie hebt. Join the club trouwens, heb zelf ondertussen ook al 10 dagen niet meer normaal kunnen eten. Ik zou toch een onderzoekje overwegen als je klachten nog steeds niet verminderen.

Ja ik denk het ook, wss komt het door kip die niet goed door was van BBQ'en 2 weken terug :p

Het is al aan het beteren, thx for asking ;)
Nog af en toe lichte buikpijn bij het opstaan maar ik zit alweer terug te vreten dat het niet normaal is en trainen lukt ook weer mits ik ervoor even vlug het toilet bezoek :p
Binnen de week moet normaal alles terug weer werken zoals het hoort :p

Terug
Naar boven