Allereerst om mee te beginnen:
Je weegt ruwweg 104kg, bent 1.97m, traint 5 dagen in de week met excessief veel cardio.... en cut met minder intake dan dat ik het doe. Die 1800 - 2000 kcal is erg laag.
Je onderhoud zal ergens rond de 3500 liggen. Een cut zal je eerder richting de 3000 kcal brengen.
Ten tweede, zoals door anderen ook al aangegeven, de effecten zie je vaak niet goed qua gewicht in de 1e weken. Zeker niet indien je qua dieet erg veel in één keer verandert hebt. Vocht kan daarin zeer zeker een belangrijke rol spelen. Indien je net start en eigenlijk begint in de vorm van een vrij acuut dieet, heb geduld.
Daarnaast lijk je niet echt een voedingsschema te hanteren. En is het onduidelijk wat je eventueel qua drinken binnen krijgt. Is dit enkel water?
Bovendien stel je 1800-2000 kcal binnen te krijgen, en geef je aan het volgende te eten:
op een gem. dag eet ik 4 boterhamen met een plak kaas 2 glazen melk 500 gram magere kwark 1 whey shake 150-200 gram kip/vis en verder fruit en extra groenten bij de avondmaal.
Die 4 boterhammen is ruim 300 kcal. 2 plakken kaas (beetje afhankelijk van de plakken) maar ruim 100 kcal. 2 glazen melk ruim 200 kcal. Bakje magere kwark zo'n 250 kcal. de kip/vis zo'n 200 kcal. Dan zitten we op maar 1050 kcal. De whey shake komt erbij, ik weet niet exact hoeveel jij hiervan neemt. Maar stel jij gebruikt één maatschep van bijv. 28g dan is het zo'n 125 kcal (in water? melk?). Laten we zeggen melk, en zit je rond de 1250 ~ 1300 kcal.
De rest vul je op met groenten/fruit? Dat is aardig wat groente en fruit in dat geval. 3 avocado's of 6 bananen zijn bijv. nodig om dat gat naar de 1800 - 2000 te vullen. Bovendien, rijst/pasta/aardappelen neem je niet?
Je voeding roept dan ook veel vraagtekens op. Niet alleen voor wat betreft afvallen, maar daarnaast ook of het wel daadwerkelijk zo gezond is. Probeer duidelijker voor jezelf neer te zetten hoe je voeding op de dag er nu uit ziet, zowel qua eten als drinken. Slecht inzicht in wat er nu eigenlijk gegeten wordt blijft toch nog altijd één van de meest voorkomende oorzaken dat gewichtsverlies niet wil lukken.
Ten derde zoals ook al gezegd, vergeet de elektrische weegschaal. Is onbetrouwbaar. Daarnaast wat ik je zou adviseren (zolang als je niet te blind gaat staren op de getallen per dag) is dagelijks te wegen, en kijken of je qua gemiddelden per week blijft zakken. Door verschillen in vocht intake kun je namelijk flink wat schommelen in gewicht indien het niet gelijk is per dag, zeker in combinatie met zouten.