XXL Nutrition

2009/10 31 weken bulk/cut

Zou het dan zo doen

T3 moet je kijken of je dit erbij wil nemen

1-30 25mg provironED

1-10 250testE
1-10 800tren (400deca+400tren kan ook, totaal ook 800mg 19nor dus geen extra kans op gyno)
1-7 100mg oxy

11-18 250 testE of gewoon OFF!

19-28 250testE
19-28 400trenE
19-28 400mastE

Indien je bridged flink cutten week 11-18! indien je off gaat gewoon op onderhoud eten!
Als je bridged en cut begin je het 2de deel droog en kan je daar rond onderhoud eten en massa pakken+je BF behouden of zelfs verlagen!

eerste deel van de kuur lijkt op wat ik ga doen in de volgende kuur

• Topic Starter Topic Starter
Waarom maar 250mg test-e per week. Zou denken dat je in de bulk fase
toch minstens 500mg neemt?

T3 neem ik zowiezo niet, heb ik spijt van gehad bij me laatste kuur.
Houden de gains tegen, tenminste wel bij mij.

als ik zowel een 19nor als test hoog doseer krijg ik gyno, het is dus kiezen!
Ik kies voor de 19nor:) aangezien mijn doel ook niet massa is maar kracht en hardheid!

Aangezien jij ook niet te zwaar wilde worden zette ik de kuur zo neer! Trouwens een high dose test Only hoeft ook geen gyno te geven! ik zat tijdje terug op 2000mg test+ KETO dieet, echt o,o vocht! maar mijn BF lag toen rond de 7% dat betekent zoiezo minder aromatase enzym enz (nam er ook nog 1000mg mast per week bij geloof ik)

als ik zowel een 19nor als test hoog doseer krijg ik gyno, het is dus kiezen!
Ik kies voor de 19nor:) aangezien mijn doel ook niet massa is maar kracht en hardheid!

Aangezien jij ook niet te zwaar wilde worden zette ik de kuur zo neer

Jij vind dit dus te riskant?

1-16 Test E @ 750mg
1-16 Deca @ 600mg
1-6 Dianabol @ 50mg ed

Ik denk dat ik de gok waag, en bij gyno er gewoon aromasin of arimidex naast gebruik.

Ik heb in het verleden ook al 2 gram test only gebruikt en ook bijvoorbeeld 1250 test en 600 deca en nooit van zijn leven gyno gekregen en ook zeer weinig vocht vastgehouden. Nam er wel steeds provi bij. Het is allemaal een beetje afhankelijk van mens tot mens vermoed ik.

In mijn geval voornamelijk als anti oestrogeen. Er word ook verteld dat het helpt tegen gyno maar of dat zeker is weet ik niet. Ik moet echter ook zeggen dat ik jaren lang zelfs van het bestaan van provi niet afwist en toch nooit last had van gyno of teveel vocht vasthouden (mijn dosissen waren toen wel wat lager), dus of ik dan die provi wel nodig had is maar de vraag natuurlijk?

Misschien een idee om het 2 wkn op / af te gebruiken.
Of e.o.d. of iets dergelijks.

Zoveel wkn achter elkaar lijkt mij geen meerwaarde hebben.

Groeten

Op mijn leeftijd heeft provi ook andere, bijzonder nuttige, voordelen:D
Over provi gesproken ik las kort geleden een artikel (hieronder de link) over hoeveel provi je zou moeten gebruiken en tot mijn verbazing staat daar in dat je maar liefst 120-145 mg vanaf een dosis van 1200-1500 test zou nodig hebben. Dat lijkt mij toch heel veel, wat vind jij daarvan?

Hoeveel anti-oestrogenen heb je nodig?

Hehehe, een heel leuk voordeel ja.

Wat ik bedoel is, dat het teveel aan gebonden testosteron (lager libido) makkelijk opgelost kan worden door een aantal dgn, misschien weken, Proviron te slikken. (vervolgens een zelfde periode niet.)
Dit hoeft dus niet perse wkn achter elkaar.

Dat zou best logisch kunnen zijn. Op welke dosering zou jij het nemen,
25mg of 50mg ed? Ik doe het namelijk op 50mg ed. Wordt wel de eerste keer dat ik proviron gebruik. Gebruik het grotendeels voor vochtretentie en meer vrije test. Ook wel om de kans op gyno te minimaliseren.

Heb er goed over nagedacht, veel rond gekeken. Info aan anderen gevraagd en de profielen van de werkende stoffen bestudeert.

Aangezien ik zeer goed ga op tren ace, heb op 175mg eod gezeten afgelopen kuur (geen sides), en ZEER benieuwd ben naar de bulk eigenschappen van tren, neem ik Tren E ipv Deca. Ik wil namelijk kwaliteit massa opbouwen en zo min mogelijk vocht. Dianabol blijft staan omdat ik nieuwsgierig ben en graag een kickstarter wil proberen. Daarnaast lijkt mij een tren E kuur van 31 weken waar een rustfase van 8 weken tussen zit wel te doen. Ik wil het dan als volgt gaan aanpakken:
<O:p</O:p

Bulk:
Week 1-12: Test E @ 750mg <O:p
Week 1-12: Tren E @ 800mg<O:p
Week 1-6 : Dianabol @ 50mg ed <O:p

Bridge: <O:p
Week 13-20: Test E @ 250mg<O:p
Week 14-20: Anavar @ 80mg ed<O:p
Ik ga zeer streng cutten tijdens deze bridge. Low carb dieet + cardio. Anavar erbij stacken lijkt mij een leuk idee. <O:p
<O:p
Cut + misschien wat extra massa erbij:
Week 21-30: Test E @ 500mg (meer test = meer vet verbranden, dus pak geen 250mg)
Week 21-30: Tren E @ 500mg (kan ook 400mg maar dan hou ik ml'ers over)
Week 21-30: Mast E @ 500mg
Ik ga hierbij op onderhoud eten, misschien iets eronder indien nodig.

Week 7-20: Proviron @ 50mg ed (na dianabol tot aan begin mast e)

Week 33-38: Nolvadex @ 20mg ed/ Aromasin @ 20mg ed
Pak 6 weken nolva/aromasin om snel en goed te herstellen.

* Bij krimpende ballen neem ik HCG erbij, 2x week 500iu.
Misschien 3 dagen voor nakuur nog wat 1500iu shotjes.
* Bij vermoeiend gevoel 25mcg/50mcg t3 erbij. Liever niet!

Bedankt Dareal voor je inbreng met je voorstel, heeft me een andere kijk gegeven.
Anderen hierbij ook bedankt voor de tips en opmerkingen!

Vragen:
Over de bulkfase ben ik vrij onzeker. Ik ben een low responder dus heb denk ik wel wat nodig om het goed te merken. Aangezien dit mijn 3e kuur is en lang is denk ik dus heel goed na over hoeveel ik dosseer. Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste kuur, tenzij de terugval na deze kuur te groot is dan ik er 1tje bij moet pakken. Mijn doel is niet om een prof bodybuilder te worden, simpel een goed afgetrainde goed gespierde lichaam te hebben. Denk met deze kuur mijn doel van 95-100kg op 8-10% toch redelijk te kunnen halen.
<O:p</O:p

1. Is de bulkfase niet te hoog gedosseerd?
Mijn vorige kuur nam ik 250 test p + 175mg tren ace (6 van de 14 weken) + winstrol 50mg de laatste 6 weken. Heb geen sides ondervonden en bleef droog. In principe zou ik het dan aankunnen zonder last te krijgen van sides. Neem er nu proviron bij wat ik eerst niet deed.

2. Verstandig Anavar te gebruiken in de bridge om extreem te cutten??
ik zou zeggen waarom niet, lijkt mij wel een leuke optie.

3. Cutfase: Dosering Tren E en Mast E goed, hoger of lager?
Wat vinden jullie? Ik denk dat het wel goed is. 500mg tren e = ongeveer 150mg tren ace eod. Zelfde geldt voor de mast E. Test E zet ik dan op 500mg aangezien je dan meer vet verbrandt als met 250mg.

Haha wel grappig dat ik totaal van opstelling kuur verander. Maar zo zie je maar, dat je altijd eerst een plan van aanpak moet maken, informatie zoeken, overleggen en dan pas oordelen en besluiten wat je uit eindelijk gaan doen. Uiteraard zullen tijdens het kuren wel aanpassingen plaats vinden, want dan merk je wat het met je doet. Misschien blijkt 800mg tren e bijvoorbeeld dan teveel te zijn.

Goed geluisterd ;)

En hoezo hou je ML's over als je 10 weken 400mg tren zou nemen? precies 2 vials toch?
Je hebt wel 4ml over van de eerste run op 800mg als ik het goed lees

ben erg benieuwt naar de bridge! vraag me echt af wat dat doet zo lang anaver op 80mg en low dose test

Goed geluisterd ;)

En hoezo hou je ML's over als je 10 weken 400mg tren zou nemen? precies 2 vials toch?
Je hebt wel 4ml over van de eerste run op 800mg als ik het goed lees

ben erg benieuwt naar de bridge! vraag me echt af wat dat doet zo lang anaver op 80mg en low dose test

doseringen vind je dus ok? Vind je 7 weken anavar lang dan?
Is toch redelijk normaal 5-max 8 weken een oral.

In de bridge ga ik mezelf kapot cardio'en + low carb en knoer hard beginnen aan de cutfase in de hoop liever massa te pakken dan te focussen op vet%verlaging. Let's hope it will work!

doseringen vind je dus ok? Vind je 7 weken anavar lang dan?
Is toch redelijk normaal 5-max 8 weken een oral.

zeker niet telang! maar vaak zie je dat mensen het kort nemen omdat het prijzig is!

In de bridge ga ik mezelf kapot cardio'en + low carb en knoer hard beginnen aan de cutfase in de hoop liever massa te pakken dan te focussen op vet%verlaging. Let's hope it will work!

Ikzelf doe nu 2x45 minuten cardio 7dagen in de week KT en eet 2000kcal waarvaan 60gram carbs..

Doe dit 3 weken en dan zal ik opnieuw evalueren! Volgende kuur zal tren als base wezen! (1000/2000mg) mischien 150mg oxy erbij! test op 250 of helemaal niet twijfel ik nog over!
Maar wil alleen eerst zien of ik de 'guts' nog wel heb om te kuren (vandaar deze vrij heftige cut)

zeker niet telang! maar vaak zie je dat mensen het kort nemen omdat het prijzig is!

Ikzelf doe nu 2x45 minuten cardio 7dagen in de week KT en eet 2000kcal waarvaan 60gram carbs..

Doe dit 3 weken en dan zal ik opnieuw evalueren! Volgende kuur zal tren als base wezen! (1000/2000mg) mischien 150mg oxy erbij! test op 250 of helemaal niet twijfel ik nog over!
Maar wil alleen eerst zien of ik de 'guts' nog wel heb om te kuren (vandaar deze vrij heftige cut)

Vind het wel meevallen kwa prijs, anavar behoort wel tot de duurste pil variant. Max een tientje duurder als een potje diana. Op 4 potjes is dat 40 euro extra valt dus wel mee. Zal de prijs per potje niet vermelden natuurlijk, against the rules :P

Nog 7 weken te gaan en dan is het zover. Kan niet wachten!!!

Zal deze dagen mijn voedingsschemaplaatsen:
Ga een clean bulk schema volgen, waarvan op niet trainingsdagen een soort van low carb dieet. Denk dat ik dan beter reageer op de inname van koolhydraten en zal de vet gain wat minder zijn.

Complexe koolhydraten zullen vooral bestaan uit brinta/havermout en zilvervlies rijst (droog zonder zout).

Eiwitten uit: Whey proteïne/ gegrilde kipfilet/ tonijn/ magere kwark en eiwit.

Vetten uit amandelen en pindakaas.

Zal het deze dagen updaten wat het precies gaat worden.

Ik ga halverwege november beginnen met het langzaam toevoegen van extra koolhydraten (heb nu een low carb dieet) zodat ik 1 december op de volgende schema kan gaan leven en GROEIEN!!!:

LEAN MASS BULK:

Maaltijd 1:
1 blik tonijn in olie
80gr bruine rijst onbereidt gewogen
Ui 37,5gr + Mais 37,5gr in water+ kippen bouillon (voor over de rijst)
12gr pindakaas

Maaltijd 2:
250gr magere kwark
50gr havermout
36gr rozijnen
32gr amandelen

Maaltijd 3:
250gr magere kwark
50gr havermout
39gr rozijnen
32gr amandelen

Workout

Maaltijd 4:
200gr gegrilde kipfilet
80gr bruine rijst onbereidt gewogen
Ui 37,5gr + Mais 37,5gr in water+ kippen bouillon (voor over de rijst)
24gr pindakaas

Maaltijd 5:
200gr gegrillde kipfilet
1 grapefruit
45gr muesli
17gr pindakaas

Maaltijd 6:
1 schep ON 100% whey
47gr havermout
28gr pindakaas

totaal: 3579 kcal / 261gr eiwitten (29%) / 375 koolhydraten (42%) / 115gr vet (29%)

Op niet trainingsdagen eet ik 500kcal minder. Verder kijk ik het per 2 weken aan, en verhoog dan mijn inname op basis van mijn spiegel uiterlijk :P.

Wil zo min mogelijk vet aankomen tijdens de bulk.

Terug
Naar boven