AndroidHealthClinic

21-12-2012

Bezoekers in dit topic

Nee, de persoon in die raket heeft een x aantal dagen geleefd maar zeker geen 5 jaar. De tweeling paradox houdt de wetenschappers al bezig sinds Einstein zijn speciale relativiteitstheorie bedacht en uitgebracht heeft.

De tweelingbroer die reist zal jonger zijn dan de broer die achterbleef , als de reizende broer 5 jaar gereisd zou hebben met snelheden waarbij tijddilatatie merkbaar is zou de broer op aarde al duizenden jaren dood zijn. De reizende broer hoeft maar enkele dagen te reizen met zulke snelheden. indien er 5 jaar verstreken is op aarde.

My point.
http://www.youtube.com/watch?v=wteiuxyqtoM

^Wel grappig
 
Nee, de persoon in die raket heeft een x aantal dagen geleefd maar zeker geen 5 jaar. De tweeling paradox houdt de wetenschappers al bezig sinds Einstein zijn speciale relativiteitstheorie bedacht en uitgebracht heeft.

De tweelingbroer die reist zal jonger zijn dan de broer die achterbleef , als de reizende broer 5 jaar gereisd zou hebben met snelheden waarbij tijddilatatie merkbaar is zou de broer op aarde al duizenden jaren dood zijn. De reizende broer hoeft maar enkele dagen te reizen met zulke snelheden. indien er 5 jaar verstreken is op aarde.

Dat hangt van de snelheid af dat de ene reist toch? Hoe sneller je gaat, hoe trager de tijd voor die persoon gaat.

Er zijn beperkingen in snelheid, sneller als licht zou niet gaan. Dus er is een maximum waar je de tijd mee kan vertragen.
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt van de snelheid af dat de ene reist toch? Hoe sneller je gaat, hoe trager de tijd voor die persoon gaat.

Dat zeg ik dan ook :

De tweelingbroer die reist zal jonger zijn dan de broer die achterbleef , als de reizende broer 5 jaar gereisd zou hebben met snelheden waarbij tijddilatatie merkbaar is zou de broer op aarde al duizenden jaren dood zijn.

Meetbaar is het effect overigens ook bij veel lagere snelheden, dat is reeds getest. In feite ondergaan stewardessen, piloten en degenen die vaak vliegen ook iedere keer een licht vorm van tijddillatatie :

http://en.wikipedia.org/wiki/Hafele–Keating_experiment

Waarbij de rotatie van de aarde dus ook nog een rol speelt in dit geval.

Die nanoseconden bij elkaar optellend ga je het echter niet merken tijdens je leven, daarvoor heb je vele malen hogere snelheden nodig.
 
maar zou je dan jonger worden als het mogelijk was om sneller dan het licht te gaan? of gaat de tijd gewoon veel sneller voor degene op de grond?
 
Iedereen lacht die doomsday pepper boys uit, maar zou wel epic ****ed up karma zijn als die paupers gelijk zouden hebben en alles naar de klote gaat hier.
 
Dat zeg ik dan ook :



Meetbaar is het effect overigens ook bij veel lagere snelheden, dat is reeds getest. In feite ondergaan stewardessen, piloten en degenen die vaak vliegen ook iedere keer een licht vorm van tijddillatatie :

http://en.wikipedia.org/wiki/Hafele–Keating_experiment

Waarbij de rotatie van de aarde dus ook nog een rol speelt in dit geval.

Die nanoseconden bij elkaar optellend ga je het echter niet merken tijdens je leven, daarvoor heb je vele malen hogere snelheden nodig.

Snelheden die in de ruimte worden behaald door astronauten? Zou dit al enig effect hebben?

Passagiersvliegtuig is gemiddeld 1000km/u

Snelheid space shuttle is 28000km/u

Voor naar mars te reizen willen ze een ionenmotor gebruiken, hier is de snelheid helft van lichtsnelheid?
http://www.esa.int/dut/ESA_in_your_...nenmotor_van_sciencefiction_tot_werkelijkheid
 
Laatst bewerkt:
Dat is snelheid. En ja hoe sneller je gaat hoe trager de tijd gaat, maar tijd gaat nog altijd vooruit.

Dat is iets wat niemand kan zeggen. Snelheid beinvloed de snelheid van tijd (omgevind en lichaam), maar beinvloed het ook onze waarneming van tijd?

De secondes gaan trager tegen hoge snelheden, maar voelt dat ook zo aan?

je bedoelt wanneer bv astronauten tegen 99% vd lichtsnelheid aan het vliegen zijn met een klok aan boord, die voor aardbewoners trager lijkt te gaan, of zij in het ruimteschip deze klok ook trager zien gaan i.v.m hun intern besef van tijd?

Vergelijkingen zeggen nee, klok en astronauten bevinden zich namelijk in dezelfde reference frame, dus geen reden om iets anders te vermoeden.
 
je bedoelt wanneer bv astronauten tegen 99% vd lichtsnelheid aan het vliegen zijn met een klok aan boord, die voor aardbewoners trager lijkt te gaan, of zij in het ruimteschip deze klok ook trager zien gaan i.v.m hun intern besef van tijd?

Vergelijkingen zeggen nee, klok en astronauten bevinden zich namelijk in dezelfde reference frame, dus geen reden om iets anders te vermoeden.

Dat bedoelde ik ongeveer. Niet dat ze de klok trager zien gaan, maar dat een seconde langer aanvoelt. Dat 1 seconde op de klok als een minuut aanvoelt bv.

Maar dat is hetzelfde :p want dan zou op de klok die seconde idd trager gaan.

Maar een seconde zou dus als een seconde aanvoelen tegen welke snelheid dan ook?
 
Laatst bewerkt:
21 december 2012, never forget.
 
Iedereen lacht die doomsday pepper boys uit, maar zou wel epic ****ed up karma zijn als die paupers gelijk zouden hebben en alles naar de klote gaat hier.

hoezo? wat voor zin heeft het om als enige te overleven als verder ieder normaal persoon dood of een zombie geworden is.
 
hoezo? wat voor zin heeft het om als enige te overleven als verder ieder normaal persoon dood of een zombie geworden is.
geen goede-voornemens-faggots die de squatrek bezet houden voor curls in januari ;)
 
hoezo? wat voor zin heeft het om als enige te overleven als verder ieder normaal persoon dood of een zombie geworden is.

Als fan van films waar de wereld naar de klote gaat, zou ik het wel willen overleven ja. Als het je dan toch nie zint kan je nog altijd suicide plegen.
 
Dat zeg ik dan ook :



Meetbaar is het effect overigens ook bij veel lagere snelheden, dat is reeds getest. In feite ondergaan stewardessen, piloten en degenen die vaak vliegen ook iedere keer een licht vorm van tijddillatatie :

http://en.wikipedia.org/wiki/Hafele–Keating_experiment

Waarbij de rotatie van de aarde dus ook nog een rol speelt in dit geval.

Die nanoseconden bij elkaar optellend ga je het echter niet merken tijdens je leven, daarvoor heb je vele malen hogere snelheden nodig.

mind=blown... Ik vroeg me steeds af waarom dit niet meetbaar was in dit geval, had geen flauw id dat het al getest was...
 
Iedereen lacht die doomsday pepper boys uit, maar zou wel epic ****ed up karma zijn als die paupers gelijk zouden hebben en alles naar de klote gaat hier.

Ik kan me herrineren dat ze 1/3650000 ofzo hebben voor een catastrofe van ELE proporties.
 
Na dit alles gelezen te hebben, heb ik een vraag.

Stel iemand uit deze tijd is 40 jaar oud en heeft de wereld van nu wel gezien. Hij wil graag zien hoe de wereld er over 1000 jaar uit ziet.
Deze persoon zet je bijvoorbeeld in een trein die met 298.000 km/h (net niet de snelheid van het licht) rondjes om de aarde rijdt.
Als je dan over 1000 jaar de trein stil zet, is het dan zo dat de persoon biologisch maar 2 jaren ouder is geworden en nu dus lekker in het jaar 3012 verder kan leven? Eigenlijk een vorm van tijdreizen?

Puur theoretisch allemaal dit!
 
Na dit alles gelezen te hebben, heb ik een vraag.

Stel iemand uit deze tijd is 40 jaar oud en heeft de wereld van nu wel gezien. Hij wil graag zien hoe de wereld er over 1000 jaar uit ziet.
Deze persoon zet je bijvoorbeeld in een trein die met 298.000 km/h (net niet de snelheid van het licht) rondjes om de aarde rijdt.
Als je dan over 1000 jaar de trein stil zet, is het dan zo dat de persoon biologisch maar 2 jaren ouder is geworden en nu dus lekker in het jaar 3012 verder kan leven? Eigenlijk een vorm van tijdreizen?

Puur theoretisch allemaal dit!

ja, precies; hoewel de snelheid vh licht ongeveer 300k km/s is, niet km/h
 
Haha ja idd zag hem ook net. Dankzij de countdown weet ik nu wat ik allemaal nog kan doen.
 
Big T is zo vrij geweest om een teller op DBB te zetten. Nu weet ik precies hoe lang ik nog te leven heb en zal er zeker gebruik van maken. We kunnen op DBB doen en laten wat we willen en gele of rode kaarten zijn nu niks meer waard. :trollface:
 
Back
Naar boven