XXL Nutrition

250mgr test ?

johanheeze zei:
Jij zal er vast meer verstand van hebben als ik, maar persoonlijk heb ik liever een echte basis :) van zo'n +-110kg/15%

Beetje sarcastisch doen slaat nergens op maar ok.110kg/15% is indd een echte basis maar ik wed dat nog geen 5% van de kurende mensen zijn begonnen op dat gewicht.Verder vraag ik me af na de extra info en foto's of het wel echt 90kg is en denk ik dat je misschien beter nog wat extra massa naturel kan bijpakken.

90 kg weegt ie wel maar feit blijft dat hij naturel nog wel een en ander kan behalen

• Topic Starter Topic Starter
@ Iron, iig bedankt, maar als mensen niet willen geloven dat ik 90 kg ben lekker boeiend ... wij weten wel beter ! ;) zie je in de gym ! en btw dinsdag stond ie al op 91 kg ! :)

redhead zei:
Beetje sarcastisch doen slaat nergens op maar ok.110kg/15% is indd een echte basis maar ik wed dat nog geen 5% van de kurende mensen zijn begonnen op dat gewicht.Verder vraag ik me af na de extra info en foto's of het wel echt 90kg is en denk ik dat je misschien beter nog wat extra massa naturel kan bijpakken.

Sorry zo was mijn post niet bedoeld :)
Ik ging hierbij trouwens niet uit van een ecto, want dan word het iind lastig.
Maar ik denk dat veel jongens veelste vroeg aan een kuur gaan.
Kijk 90kg bij 1.90 vind ik een matige basis.
Een beetje meso die 2 jaar serieus traint heeft er al zo'n 20kg vvm erbij geplakt.
Maar ik praat nu ook persoonlijk hoor, tuurlijk moet ie doen wat ie wil.
Maar ik zou dus pas gaan kuren als ik naturel al een flinke basis heb
opgebouwd en daar bedoel ik mee minimaal 100kg bij zo'n 10-12%
Als je al zo'n jaar of 4 serieus traint kan het imo.
En als je je lichaam kent, blijkt dat dit niet het geval is. Want hij traind borst het meest en die blijft achter.
Ook is het verschil tussen een prik of een pil nog niet goed bekend. (een beetje info. mag je al gewonnen hebben imo, als je van plan bent er mee aa nde slag te gaan).
Imo is hij er nog niet klaar voor en als ik hem was, zou ik nog 2 jaar lekker doortrainen :)

• Topic Starter Topic Starter
@ ok thnx johan, nou snap ik je wat beter ... en misschien heb je wel gelijk, maar tis moeilijk om het niet te doen, als ze om je heen de breedte in knallen ! train vanaf mijn 16e was toen 74 kilo, ben nou 21 ben nou 90 dat ben ik al een jaar ! heb een tijdje terug 4 maanden niet aan de gewichten gehangen ... toen alleen taekwondo gedaan! maar miste het toch wel dus weer begonnen, maar denk dat ik na de vakantie wel voor de bijl ga !

No thx natuurlijk moet je zelf weten wat je doet maar las ik je advies zou mogen geven. Zoals je zelf al aangeeft ben je al 1 jaar even zwaar, ik denk niet dat dat komt dat je op je gentische max. zit. Maar het een kwestie is van voeding, training en rust denk ik. Kun je daar wat over vertellen? Dat is toch de basis, dan kun je wel gaan kuren maar dat is dan ook zonde imo, dan haal je nooit het maximale uit je kuur.

johanheeze zei:
Jij zal er vast meer verstand van hebben als ik, maar persoonlijk heb ik liever een echte basis :) van zo'n +-110kg/15%

Moest ik 110 kg wegen met 15% bf zou ik helemaal niet meer willen kuren ;)

johanheeze zei:
Sorry zo was mijn post niet bedoeld :)
Ik ging hierbij trouwens niet uit van een ecto, want dan word het iind lastig.
Maar ik denk dat veel jongens veelste vroeg aan een kuur gaan.
Kijk 90kg bij 1.90 vind ik een matige basis.
Een beetje meso die 2 jaar serieus traint heeft er al zo'n 20kg vvm erbij geplakt.
Maar ik praat nu ook persoonlijk hoor, tuurlijk moet ie doen wat ie wil.
Maar ik zou dus pas gaan kuren als ik naturel al een flinke basis heb
opgebouwd en daar bedoel ik mee minimaal 100kg bij zo'n 10-12%
Als je al zo'n jaar of 4 serieus traint kan het imo.
En als je je lichaam kent, blijkt dat dit niet het geval is. Want hij traind borst het meest en die blijft achter.
Ook is het verschil tussen een prik of een pil nog niet goed bekend. (een beetje info. mag je al gewonnen hebben imo, als je van plan bent er mee aa nde slag te gaan).
Imo is hij er nog niet klaar voor en als ik hem was, zou ik nog 2 jaar lekker doortrainen :)

Dan heb ik nix gezegd bro;)

redhead zei:
Ik vind het geen slechte stats om mee te kuren moet ik zeggen.Als je dat nou tegen ecto's van 60kg zegt ok maar 90kg bij 14% zijn geen topstats maar het kan prima imo

Let wel op dat die kerel bijna 1,90 is he. Moet makkelijk naturel de 100-105 kunnen halen.

altijd maar dat gebrabbel of lengte en gewicht, zegt toch helemaal niets....?
weeg nu met kuren 91kg bij 1,80mt en oog veel en dan ook veel beter dan toen ik 114kg woog.
dus, lengte en gewciht zegt helemaal niets. als je op t podium telt gewicht niet.

Probeer zo laag mogelijk. De stats op 250mg test na 10 weken heb ik zeer zelden zien tegenvallen voor een (eerste) kuur. Mensen die met 500mg beginnen gaan vaak in het begin wat harder, meer kracht door vocht en meer opgepompt. Maar na een week of 6 kuren maakt 250 tov 500mg weinig meer uit imo, ook niet met kracht. Alleen vocht ja.

Onzin.

Jij krijgt met je 250mg kuurtje net zoveel vocht en vet te verwerken als iemand die op 500mg kuurt en hetzelfde voedingspatroon heeft als jij.

Vet en vocht hangt af van je voeding en trainen niet van hoeveelheden a.s.(in normale situaties dan).

dennis999 zei:
altijd maar dat gebrabbel of lengte en gewicht, zegt toch helemaal niets....?
weeg nu met kuren 91kg bij 1,80mt en oog veel en dan ook veel beter dan toen ik 114kg woog.
dus, lengte en gewciht zegt helemaal niets. als je op t podium telt gewicht niet.

Bij praten ook nog over een vet percentage :)
En op een podium zie je indd niet hoe zwaar iemand is.

Testo zei:

Inderdaad, ik lul uit me nek en probeer iedereen te misleiden.

Testo zei:
Jij krijgt met je 250mg kuurtje net zoveel vocht en vet te verwerken als iemand die op 500mg kuurt en hetzelfde voedingspatroon heeft als jij.

Vet en vocht hangt af van je voeding en trainen niet van hoeveelheden a.s.(in normale situaties dan).

Vet even terzijde. Oestrogenen veroorzaken vochtophoping, dat is een feit (denk aan zwaar ademen, meer zweten) en daar ging het hier om. Hogere pieken testosteron = meer oestrogenen = meer vocht = hogere bloeddruk. Mensen om me heen krijgen het er vaak zoveel makkelijker bij als ze 2x zoveel spuiten.. Dat reduceer je niet meer met minder zout of water drinken.
Zelf ben ik nu 137kg/22,3%/1,87m. Hoger dan 500mg testo was altijd overbodig bij mij, deed er hooguit nog iets anders bij dat het totaal te spuiten AS rond de 1000-1400mg kwam.

Maar mijn mening in het algemeen; Gewoon beginnen met weinig AS en je eigen lichaam leren kennen. Leer eten, trainen, luister goed naar je lichaam hoe die reageert op elke individuele AS, dan kom je veel verder met minder. Je draait gauw helemaal door als je eenmaal hebt gekuurd. Altijd meer, meer..
Elk persoon reageert anders of gaat er makkelijker mee om. Tot je straks alleen maar denkt te kunnen groeien op 4 gram AS en 112iu HGH per week, het liefst 30 weken per jaar en iedere keer als je even stopt, weer veel kwijtraken. Persoonlijk vind ik dat je dan als amateur niet meer reëel bent voor jezelf en meer andere delen sloopt dan je spieren op kan bouwen (uit oogpunt dat je toch nooit alles kan behouden).
Is het zoveel waard? Mij niet.

Gezien je stats (zoals eerder vermeld) zou 500mg per week meer resultaat opleveren. Misschien wel, misschien niet.
Maar je kan altijd nog hoger doseren, waarom niet kijken wat 250mg voor je doet.We hebben genoeg logs van 250mg p/wk die er goede resultaten mee hebben gehaald.
Natuurlijk deel ik ook de mening van mijn mede BB dat jij met je huidige stats nog wel het een en ander natural erbij kunt plakken d.m.v voeding en training.
MAar volgens mij staat je besluit al vast en enige wat wij dan kunnen doen is jouw ons mening en advies geven.Aan jouw wat jij er mee wilt doen.
Persoonlijk zou ik niet 8 weken aan de orals gaan.
Minimaal 4 maximaal 6weken.

Ik zou voor 375mg test e per week gaan.

Terug
Naar boven