AndroidHealthClinic

Breaking News 3 baby's en volwassene vermoord in dagverblijf

• Topic Starter Topic Starter
ze zeggen net op de radio dat er nog een 3e kind gestorven is :(

DENDERMONDE - De verdachte van het bloedbad in het Vlaamse Dendermonde zegt dat hij Francis V. heet en afkomstig is van Grembergen, een deelgemeente in Dendermonde. In die gemeente blijkt de man niet ingeschreven

Francis V. is een magere, roodharige Vlaming van 28 jaar. Hij was zwart-wit geschminkt toen hij vanmorgen omstreeks tien uur een volwassene en twee baby's doodde in een kinderdagverblijf in Sint-Gillis bij Dendermonde. Een tiental anderen raakten gewond. Hij zou uit een pyschiatrische instelling komen.

Hij verplaatste zich vanmorgen per fiets en droeg een rugzak met messen. Fiets, rugzak en kledij van dader zijn in beslag genomen en voor verder onderzoek naar het laboratorium. Hij was vermoedelijk onder invloed van drugs en medicatie. Volgens VRT werd de man verzorgd in een psychiatrisch centrum voor ambulante patiënten. Hij zou bekend zijn bij het gerecht. De verdachte werd op zijn fiets in het naburige Lebbeke opgepakt. Hij is gewond afgevoerd naar het ziekenhuis van Aalst.

Over het motief van de dader is nog niets bekend.

Dat zulke gestoorden kunnen ontsnappen is een schande. Helaas gebeurt dat in Nederland ook net even te vaak. Gewoon in een cel opsluiten waar 24 uur het licht aan is en de gedetineerde 1 keer per dag een uurtje mag luchten. Dit soort sicko's worden toch nooit beter.

Dader opgepakt
De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en helrood haar. Om 10 uur kwam hij op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo de baby-afdeling binnen. Meteen begon hij met een mes in het wilde weg uit te halen. De man trok vervolgens naar een tweede afdeling en viel ook daar kinderen aan. Na een korte vluchtpoging met de fiets is hij rond 11.30 uur opgepakt bij de Aldi in Lebbeke.

eeeuhh waarom laten ze die binnen? Zwart wit geschminkt, Om inlichtingen te vragen hahah. Nuja met de huidige gegevens komt het wel redelijk belachelijk over.
Nuja whatever...we zullen er wel genoeg over horen in het nieuws...:rolleyes:

Dat meen je niet, wie gaat er nou een baby doodsteken? :( :( :(

Kan er echt niet bij. Zo iemand is zo ontzettend ziek en gevaarlijk, die moet op een manier worden opgesloten dat hij 100% zeker nooit meer vrij komt. Ik ben tegen de doodstraf, maar in dit soort gevallen ga ik twijfelen. Al was het maar om die zekerheid te hebben dat hij nooit meer wat kan aanrichten.

de wereld wordt met de dag meer ****ed up!hoe krijg je het in je hoofd om een lief klein onschuldig baby'tje iets aan te doen!

alle stoere praat van martelen etc. schiet te kort!
dit is gewoon verschrikkelijk erg!!
leef erg mee met de nabestaanden!

de wereld wordt met de dag meer ****ed up!hoe krijg je het in je hoofd om een lief klein onschuldig baby'tje iets aan te doen!

aangezien de dader nogal ****ed up was in zijn hoofd kun je hier geen oordeel over geven. voor hetzelfde geld dacht hij dat hij met een konijntje aan het spelen was of whatever.

aangezien de dader nogal ****ed up was in zijn hoofd kun je hier geen oordeel over geven. voor hetzelfde geld dacht hij dat hij met een konijntje aan het spelen was of whatever.

ik vel toch geen oordeel?ik vraag me alleen af hoe hij het in zijn hoofd krijgt?

alle stoere praat van martelen etc. schiet te kort!
dit is gewoon verschrikkelijk erg!!
leef erg mee met de nabestaanden!

De wereld is helaas altijd al zo geweest. Het vermoorden van baby's gebeut als sinds de mens bestaat.

Mensen die baby's vermoorden hebben het recht om door te leven verloren naar mijn mening. In ieder geval het recht op een fatsoenlijke behandeling tijdens een levenslange detentie.

Imponderabilia zei:
Dat hele oog om oog, tand om tand verhaal is gebaseerd op vergelding en/ of wraak.
Daarom alleen al als onbeschaafd te beschouwen.

Ik geloof in de wetgevende macht, waarbij primair een straf is bedoeld als bescherming van de samenleving en secundair hulp aan de verdachte/ veroordeelde.

Daarbij komt nog iets kijken, stel dat er een rechterlijke dwaling in het spel is, bij doodstraf kan deze niet ongedaan worden gemaakt.
De doodstraf kan worden misbruikt, een gevaar voor de democratie.
Imponderabilia zei:
Wraak of vergelding is mijns inziens geen reden voor straf. Daarom is de doodstraf niet menselijk en het is bovendien een overblijfsel uit een primitieve tijd waarin de samenleving er anders uitzag.

Wanneer deze verdachte inderdaad een psychiatrische patiënt is, dan is de vraag in hoeverre deze gruwel daden hem aangerekend kunnen en mogen worden.

Hebben de verantwoordelijken, die de man moesten begeleiden en dergelijke, niet minstens evenveel of verwijtbare schuld?

Er wordt gesuggereerd dat deze man ontslagen is van enige zorg, en toen is gaan moorden, zover ik weet en hoor was deze man onder behandeling.

Misschien dat latere berichtgevingen anders doen aangeven, maar er is tot dusver geen enkele reden aan te nemen dat dit zo is.

Het is mensen mogelijk aan te rekenen die deze man in behandeling hadden genomen dit niet zagen aankomen, en daar mag onderzoek naar gedaan worden.
Ben benieuwd naar zijn psychiatrisch en gerechtelijk verleden. Ook al zijn er geen fouten gemaakt door betrokkenen dan blijft mijn verhaal over de zin en onzin van de doodstraf staan.

Ik zie het niet als wraak of vergelding maar als bescherming van de maatschappij. Als ik het als wraak of vergelding in zou willen zetten dan zou ik pleiten voor een openbare hanging op het dorpsplein met toeschouwers erbij die daar hun genoegdoening van zouden krijgen, maar daar gaat het me niet om.
Over het niet ongedaan maken van zo'n straf ben ik het volledig met je eens. Zo'n ultieme straf zou ook nooit ingevoerd mogen worden als er ook maar 0,001% twijfel zou zijn dat de dader de juiste is.
Ik weet dat dit een zeer gevoelige materie is waar je altijd voor-en tegenstanders van zal hebben. Nogmaals in de regel ben ik erg blij dat we niet wekelijks, maandelijks berichtjes in de krant hoeven te lezen dat er in Nederland executies hebben plaatsgevonden, maar denk wel dat er zo'n extreme gevallen kunnen ontstaan/bestaan dat permanente verwijdering uit de maatschappij het beste is.
Je kunt je zelfs afvragen wat de meeste beschaafde en humane oplossing is; zo'n vreselijk gestoorde man levenslang wegrottend laten lijden achter tralies of hem uit zijn lijden verlossen en daarmee ook de maatschappij in bescherming nemen?

En nu moet ik echt stoppen met discussieren.;)

onthoofding op school in amerika
schietpartij op school in noorwegen
steekpartij op kinderdagverblijf in belgië

gaat weer lekker vandaag :eek:

Sommige mensen verdienen wat mij betreft idd de doodstraf. Stelletje idioten. :kots:

Derde kindje intussen overleden..

Het is een groot schandaal!

Is het nog steeds niet duidelijk wat ie nu had ?

De oplossingen zijn al kennelijk klaar door menigen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Enkele foto's, totale ontreddering.

He's gonna get yaaaaaaa :evilred:

gaahl-sotra.jpg

Was weer te denken dat het een rosse was. ;)

wat hebben die belgen toch met kinderen

Terug
Naar boven