XXL Nutrition

32 KM te hard gereden in Zwitserland. Boete?

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
Waardering
89
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Ik heb te hard gereden in Zwitserland en moet me nu volgende week melden op het lokale politiebureau. Weet een ervaringsdeskundige hier misschien wat voor boete/sanctie me te wachten staat?

is je erfenis in orde?

515 euro inclusief 180 euro gerechtskosten. Voor iemand die 43 km te hard had gereden.
:google:

Lol. Denkd at ze dit met Belgie niet doen, ik ben namelijk ook geflitst geweest in Juli en heb er sindsdien niets meer van gehoord. Net zoals Frankrijk, daar kan je ook zonder gevolgen geflitst worden...

is indd raar dat ze dat in zwitserland vervolgen, in frankrijk krijgt je nooit iets als je geflitst wordt (32km/h is miss wel beetje veel eh)

• Topic Starter Topic Starter
is indd raar dat ze dat in zwitserland vervolgen, in frankrijk krijgt je nooit iets als je geflitst wordt (32km/h is miss wel beetje veel eh)

Als je geflitst word in EEG landen hoor je er meestal nooit meer wat van. Die k*tzwitsers vinden je altijd volgens mijn collega.

Zhe Germansss wisten mij ook te vinden :(... 16km te hard, 30 euro :roflol:

Hee dat is goed koper dan in Nederland. Ben wel een keer naar de kant gehaald in Duitsland en Frankrijk voor 30KM te hard. Moest ik ook iets van 40-50 Euro betalen. Is een stuk goedkoper dan in Nederland volgens mij.

Oei, je mag nog terugrijden naar zwitserland. Gaat je ook al aardig wat tijd en benzine kosten ;)

Hee dat is goed koper dan in Nederland. Ben wel een keer naar de kant gehaald in Duitsland en Frankrijk voor 30KM te hard. Moest ik ook iets van 40-50 Euro betalen. Is een stuk goedkoper dan in Nederland volgens mij.

Geen advocaten in je kennissenkring? Zou ff vragen wat ze doen of kunnen doen als je niet komt opdagen:).

Ik snap niet waarom jij je moet melden op het politie bureau. Mijn vader heeft twee boetes gekregen toen hij in Zwitserland te hard reed. Beide gewoon per post gekomen. De hoogste was iets van 600 euro omdat hij 35 km te hard reed.

Je hoeft de boete niet te betalen. Maar als jij in de toekomst weer eens in Zwiterland bent en zij houden jij aan, dan ben jij aardig de pineut.

Niet reageren joh gewoon zeggen dat je nooit wat gehad hebt :p

Hm je had dus wagen verhuurd. dat maakt het wel wat lastiger.
Als het je eigen wagen was gewoon nooit meer iets van je laten horen.
Maar zij huren hun auto straks uit aan iemand die weer naar zwitserland rijd en krijgen ze straks een nog hogere boete.

Ik heb nog nooit een bekeuring uit het buitenland gehad, terwijl ik toch zeker een paar keer geflitst ben. Misschien is het met huurauto's anders, die bedrijven hebben natuurlijk ook belangen in Zwitserland en zijn dus wat meer chantabel. Maar meestal is het denk ik de moeite niet voor een land om door die papiermolen heen te gaan, als het juridisch al mogelijk is. Je moet wel oppassen als je teruggaatg naar het betreffende land natuurlijk. Ik hoor trouwens om de paar jaar dat er een verdrag aankomt dat landen elkaars boetes gaan incasseren maar volgens mij is dat nog steeds niet zover. Het kan ook zijn dat dit tussen Zwitserland en Nederland wel geregeld is trouwens.

Met huurtauto's zal het wel anders zijn, maar als je in je eigen auto geflitst wordt in Zwitserland kan je ook gewoon niet betalen en niet meer in Zwitserland komen.

Terug
Naar boven