Fitness Seller

Pas boete bij 139 km per uur op snelweg

Precies, het feit is dat een verschil tussen 120 km/h en 130 km/h met onze moderne auto's geen enkel significant verschil maakt op wereldniveau. Als je kijkt wat er in de rest van de wereld aan uitstootbeperking gedaan wordt kan je eigenlijk wel stellen dat wat wij doen geen enkel reeel effect heeft. Ik wil niet zeggen dat als iedereen een honkbalknuppel in zijn reet stopt wij dit ook moeten doen, maar het hele red het millieu door een juiste auto te rijden verhaal gaat bij mij iig niet op.

Deze zomer ben ik bijvoorbeeld naar Costa Rica geweest,een land van de macho's en tegelijkertijd een van een uitstekende toekomst als het op klimaat en natuurbescherming aankomt. ik heb onder andere met de Jack Ewing gesproken,een van de eerste mensen die begonnen is met het concept eco-lodge. Jack Ewing is op jonge leeftijd naar Costa Rica verhuist en was destijds een echte kapitaalist. hij had een groot stuk grond gekocht om een boerderij op te beginnen en sloopte de eerste 20jaar van zijn leven alles om maar winst te maken,bomen ging om,wild schoten ze af,en hij begonnen met plantages en veestallen. Hij was destijds een anti-milieu liefhebber en hij geeft in zijn boek aan vroeger altijd een jongen die dol was op vogels vreselijk gepest te hebben. Echter na een jaar of 20 geleeft te hebben in Costa Rica en heel wat dollars rijker,realiseerde hij zich wat hij kapot had gemaakt,hoeveel zeeschilpadeieren hij had verkocht,hoeveel apen hij had afgeschoten en kwam tot de conclusie dat hij zo niet verder wou. Hij verkocht het merendeel van zijn koeien,ontsloeg zijn werknemers en deed letterlijk niks met het land voor inmiddels 35jaar. Inmiddels is het een beschermd natuurgebied met secundair regenwoud en heeft hij er een huisjes-verhuur met natuurgidsen bij. Ook helpt hij het WNF met het beschermen van de zeeschilplad eieren die gelegd worden op de stranden. Alles is puur natuur,de huisjes zijn gebouwd van hout van plantagebomen,het water komt uit de berg en wordt daar gezuiverd en geforceerde interactie(voeren/opjagen) met dieren is verboden. hierdoor zijn de dieren minder schuw geworden en hierdoor lijkt het alsof je op een andere planeet bent.
in ons huisje zat een 1.5meter lange varaan,die iedere ochtend op ons dak lag te chillen. Apen liepen regelmatig door de tuin. En een keer toen ik in het zwembad zat,kwamen er gewoon neusberen kijken wat ik daar aan het doen was.

Jack Ewing heeft een boek geschreven met de titel Monkeys are made of Chocolate. Dit hele boek gaat over klimaatverandering,ecologie en de verbanden die je ermee kan trekken met de economie. Zelf heb ik het boek gelezen,en ik vond het erg leuk en toch leerzaam.
Ook in India en Tanzania heb ik mensen ontmoet die bijdragen aan het klimaat door bijvoorbeeld mensen te helpen hun kleine bedrijfjes milieu bewust te maken,of door geld in te zamelen om bomen te planten in Afrika.

Dat is waar ja. Toen ik in Venezuela aan kwam en daar de pestbende zag bijna direct toen ik het vliegveld verliet wist ik al gelijk dat in dat soort landen het millieu de komende tig jaar geen speerpunt zal zijn. Maar goed dat is dan wel Venezuela waar ze rijden in zwaar vervuilende oude Amerikaanse V6 en V8-barrels omdat de benzine toch bijna gratis is en waar afval niet naar de vuilstort gaat maar gewoon aan de andere kant van je helling wordt gedumpt. Mooi land.

In andere armere landen waar ik ben geweest is het niet veel beter gesteld op dat gebied.

Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens,landen als Venezuela hebben ook een gigantisch regenwoud,want een hoop van het uitgestote CO2 wordt tenslotte in die regenwoud geneutraliseert. Dit ontbreekt bij ons,wij vervuilen alleen maar en zijken dat we niet genoeg of teveel van dit hebben.

Verder zijn wij stinkend rijk en staan we aan de top van de Wereld,zouden we niet het goede voorbeeld moeten geven inplaats van met onze vingertjes te wijzen naar landen die het slechter doen als ons.
En like it or not,we zijn per inwoner toch een van de top10 landen van grootste vervuiler.

Ach, al die millieufreaks willen ons uit de auto hebben, en in de trein zetten....

Ze vergeten dan al snel dat een trein ook ergens door aangedreven dient te worden, en dat dat ook weer vervuiling oplevert e.d.

Of gaan al die millieufreaks altijd netjes met hun geitenwollen sokken op de fiets ergens naar toe?
Er word altijd maar geklaagd over de auto dit, de auto dat, maar wat als diegene een ambulance nodig heeft? Hoeft dat dan ook niet? Mag die ambulance dan ook niet harder rijden dan wettelijk toegestaan?

uit je 3post in dit topic en aan je avatar kan ik opmaken dat je 12-14jaar bent en je hier waarschijnlijk hebt aangemeld om een sixpack te kweken?

sorry dat ik het zeg maar je zegt steeds dingen die je nooit kunt onderbouwen en haalt er onderwerpen bij die totaal niet relevant zijn.

Laatst bewerkt:
Emotioneel verhaal baas. In het azie wat ik heb gezien fl*kkeren ze het vuil uit hun dakraam en hangt er een smoglaag boven de stad waar je verstoppertje in kan spelen. De werkelijkheid is dat een schoon millieu een luxe product is in het grootste deel van de wereld, en ze in de meeste wereldsteden in een half uur verstoken wat wij als land in 3 jaar besparen. Allemaal leuk en aardig die mooie verkoperspraatjes over een schone wereld, maar ik denk dat wij daar vrij weinig effect op hebben en tegen de tijd dat de rest van de wereld de luxe heeft millieubewust te worden, we al lang door de fossiele brandstoffen heen zijn.

Emotioneel verhaal baas. In het azie wat ik heb gezien fl*kkeren ze het vuil uit hun dakraam en hangt er een smoglaag boven de stad waar je verstoppertje in kan spelen. De werkelijkheid is dat een schoon millieu een luxe product is in het grootste deel van de wereld, en ze in de meeste wereldsteden in een half uur verstoken wat wij als land in 3 jaar besparen. Allemaal leuk en aardig die mooie verkoperspraatjes over een schone wereld, maar ik denk dat wij daar vrij weinig effect op hebben en tegen de tijd dat de rest van de wereld de luxe heeft millieubewust te worden, we al lang door de fossiele brandstoffen heen zijn.

Heb je hier bronnen voor? want dan heb ik blijkbaar iets gemist:D

uit je 3post in dit topic en aan je avatar kan ik opmaken dat je 12-14jaar bent en je hier waarschijnlijk hebt aangemeld om een sixpack te kweken?

sorry dat ik het zeg maar je zegt steeds dingen die je nooit kunt onderbouwen en haalt er onderwerpen bij die totaal niet relevant zijn.

Kijk eens aan, een 18-jarige die denkt dat ie mensenkennis heeft........
En het ook nog eens fout heeft. ;)

Wel stoer dat je uit een avatar + post(s) kunt herleiden hoe oud iemand is. :)
Zo zie je maar weer, iedereen kan zich wel eens vergissen. :p

2.07 meter slap gezever..

we maken maar liefst 1minuut en 9seconden winst!

En dan nog eens ook 1 minuut en 9 seconden winst op de terugweg, 2 minuten en 18 seconden in totaal. Dat is 11 minuten en 30 seconden per 5-daagse werkweek. Dat is 598 minuten per jaar (even maar *52 gedaan voor het gemak). Dat is zo goed als 10 uur per jaar tijdswinst. Mocht ik 40 jaar werken en dat traject rijden is het 398 2/3 uur tijdswinst op mijn leven. Dat is 16.6 dagen die ik kado krijg van de VVD in mijn leven. :D

of door geld in te zamelen om bomen te planten in Afrika.

Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens,landen als Venezuela hebben ook een gigantisch regenwoud,want een hoop van het uitgestote CO2 wordt tenslotte in die regenwoud geneutraliseert. Dit ontbreekt bij ons,wij vervuilen alleen maar en zijken dat we niet genoeg of teveel van dit hebben.

Wij hebben de Noordzee, die neutraliseert meer CO2 dan die f**got boompjes daar ooit kunnen neutraliseren.

Dit nieuwsbericht is echt weer sensatiezoekerij. "Kijk eens hoe hard je nu kunt rijden!". Voorheen kon je ook al met 128km/h over de snelweg, maar daar liepen ze toch ook niet over te piepen.

Voor mij zal het iig niks uitmaken, want ik rij standaard 160km/h (op een rustige 2500 toerenop) de teller waar het kan. 160km/h op de teller is 152km/h in het echt, minus correctie is 146km/h ofzo.

Echter hebben ze me nog nooit gegrepen (ééns voor een lullige 27 euro bij een trajectcontrole ooit eens).

Maar goed om te weten dat ik er straks 170km/h van kan maken.

Oja, en ik erger me ook mateloos aan mensen die dik op de rem gaan bij flitspalen waar 70 op staat. Rijden ze uiteindelijk onder de 70. Te dom om na te denken dat als je 70 op je teller rijdt er een afwijking op zit, plus dat je pas bij 6km/h te hard echt wordt geflitst.

Zo, m'n ei ben ik ook weer ff kwijt.

Laatst bewerkt:
En dan nog eens ook 1 minuut en 9 seconden winst op de terugweg, 2 minuten en 18 seconden in totaal. Dat is 11 minuten en 30 seconden per 5-daagse werkweek. Dat is 598 minuten per jaar (even maar *52 gedaan voor het gemak). Dat is zo goed als 10 uur per jaar tijdswinst. Mocht ik 40 jaar werken en dat traject rijden is het 398 2/3 uur tijdswinst op mijn leven. Dat is 16.6 dagen die ik kado krijg van de VVD in mijn leven. :D

ik waardeer je inzet,maar toch staat er duidelijk in mijn bericht dat dit geld wanneer je over de gehele afsluitdijk instaat zou zijn 130 te rijden. de afsluitdijk heeft zowel in N-H als FR een 80km zone en in het midden een 100zone. daar tussen zitten twee 6-7km lange stukken waar je straks dan 130mag rijden. dus ongeveer 12-14km.
dan heb je de vrachtwagens en het inhalen nog,het gaat niet veel schelen.
had de VVD echt behulpzaam willen zijn,dan hadden ze het 100km/u stuk moeten vervangen voor een 120km/u stuk. Dit hadden ze ook op de andere stukken moeten doen.

Was ook geen serieuze reactie van mijn kant hehe.

Ze zijn trouwens nog heel veel andere snelwegen vergeten te verhogen... De A50 vanuit het zuiden tot aan Oss leent zich ook prima om harder dan 120 te gaan.

Dit nieuwsbericht is echt weer sensatiezoekerij. "Kijk eens hoe hard je nu kunt rijden!". Voorheen kon je ook al met 128km/h over de snelweg, maar daar liepen ze toch ook niet over te piepen.

Voor mij zal het iig niks uitmaken, want ik rij standaard 160km/h (op een rustige 2500 toerenop) de teller waar het kan. 160km/h op de teller is 152km/h in het echt, minus correctie is 146km/h ofzo.

Echter hebben ze me nog nooit gegrepen (ééns voor een lullige 27 euro bij een trajectcontrole ooit eens).

Maar goed om te weten dat ik er straks 170km/h van kan maken.

Oja, en ik erger me ook mateloos aan mensen die dik op de rem gaan bij flitspalen waar 70 op staat. Rijden ze uiteindelijk onder de 70. Te dom om na te denken dat als je 70 op je teller rijdt er een afwijking op zit, plus dat je pas bij 6km/h te hard echt wordt geflitst.

Zo, m'n ei ben ik ook weer ff kwijt.

Hoeveel boetes had jij ook al weer binnengetrokken de afgelopen jaren...? :)

Wat ik zeg: voor snelheid één, 27 euro. Voor rechts inhalen 150 euro, maar dat heeft dus niks met snelheid te maken.

Als mensen nou lekker 139 vlamde hoefde jij ook niet rechts in te halen :) Of ja, dan zal je waarschijnlijk nog rechts in halen, stuk wegpiraat.

Als mensen nou lekker 139 vlamde hoefde jij ook niet rechts in te halen :) Of ja, dan zal je waarschijnlijk nog rechts in halen, stuk wegpiraat.

Als mensen op de snelweg stug links blijven rijden en na groot licht en knipperlicht naar links nog niet begrijpen dat ze rechts horen te rijden dan ga ik er idd gewoon rechts voorbij. Wat moet je anders als iemand het vertikt om rechts te rijden als daar meer dan plek genoeg is?

• Topic Starter Topic Starter
mensen doen nu alsof iedereen nu massaal 130 of 139 gaat rijden. Het gaat er om dat je minder betutteld wordt om als de omstandigheden het toelaten een stukje door te rijden.

Mensen die nu met hun stopwatch in de hand de tijdswinst gaan uitrekenen hebben er niets van begrepen. Het is natuurlijk een bekende pathologie van linksdenkers dat ze alles willen controleren en beperken wat de bevolking doet. Dit gezeik van tegenstanders is niet minder belachelijk dan controleurs in het leven roepen die huizen binnenvallen om te checken of de was niet te heet gewassen wordt of dat er lampen onnodig branden in lege kamers.

Laat mensen verdomme zelf bepalen hoe hard ze op een lege snelweg rijden.

Altijd weer dat linkse betweterige vingertje ik word er kotsmisselijk van. :rolleyes:

Wees eens wat verschilliger Zelda!

mensen doen nu alsof iedereen nu massaal 130 of 139 gaat rijden. Het gaat er om dat je minder betutteld wordt om als de omstandigheden het toelaten een stukje door te rijden.

Mensen die nu met hun stopwatch in de hand de tijdswinst gaan uitrekenen hebben er niets van begrepen. Het is natuurlijk een bekende pathologie van linksdenkers dat ze alles willen controleren en beperken wat de bevolking doet. Dit gezeik van tegenstanders is niet minder belachelijk dan controleurs in het leven roepen die huizen binnenvallen om te checken of de was niet te heet gewassen wordt of dat er lampen onnodig branden in lege kamers.

Altijd weer dat linkse betweterige vingertje ik word er kotsmisselijk van. :rolleyes:

:thumbs: Respect voor je post. :D

het betweterige links bestaat,omdat rechts onverantwoordelijke domme keuzes maakt zoals in dit topic weer naar voren komt.

en face it,
we zijn met teveel op een planeet die zo onmogelijk in balans te houden is,en aangezien massa genocide in mijn optiek geen optie is lijkt het me redelijk dat we allemaal minderen om de toekomstige generaties ook nog een leefbare planeet te geven.

het betweterige links bestaat,omdat rechts onverantwoordelijke domme keuzes maakt zoals in dit topic weer naar voren komt.

en face it,
we zijn met teveel op een planeet die zo onmogelijk in balans te houden is,en aangezien massa genocide in mijn optiek geen optie is lijkt het me redelijk dat we allemaal minderen om de toekomstige generaties ook nog een leefbare planeet te geven.
Bedoel je dat ik minder ver boven mijn onderhoud moet gaan eten? Gainen is al moeilijk genoeg

Terug
Naar boven